el este omu' https://hondafan.ro/forum/forum/my-h...ilver-metallic
sa ii citesti topicul
Zgomot metalic la pornirea la rece Honda HR-V 1.5l 2017
Collapse
X
-
Foarte bine ca i-ai dat lui cerevelu peste nas cu pumnul asa cum merita (poza aia a fost pusa de tudorart cu ani in urma dar nici ala nu respecta recomandarile de acolo,ci facea propriile lui recomandari redline si amsoil).
Aberezi mult tare, este cazul lui 13ncu (bh13ncu cum avusese pe opelul vechi astra g 1,7dti) care are aicea pila un administrator de forum, e din Oradea omul.
A fost pana la Bucuresti la ASKO sa isi ia prin 2018 un honda civic 1,8 ivtec la autorulate, ce avea de vanzare de la buyback al unei angajate de acolo,pe care a platit 5000eur ,dar i-au dat bonus o revizie gratuita (deh tot ulei texaco, filtre) si un set de jante cu anvelope de iarna.
Spunea pe un topic mare la jurnal de zeci de pagini,daca cauti, ca nu avea caldura in masina deh termostat defect si ca nu a pus antigel honda,a pus ceva ieftinache de care punea la opel din piata
la ulei tot asa ,ca avuse de la opel ramas un bidon de Liqui Moly Leichtlauf 5w40 nou,(fost fan motul 8100 xcess 5w40 era dealer Motul in Oradea si vindea pe forumuri uleiul ala prin mesaje private) l-a turnat in motorul de honda
L-au banat astia pe aici si i-au inchis topicul fiindca avea gura mare si abera zilnic pe aicea in stilul caracteristic, facea flame printre useri,baga batul prin gard.
Degeaba i-am zis multi sa puna ulei 5w30 a3b4 ca se apropia si iarna, culmea se mai gasea inca valvoline synpower 5w30 full saps, la vremea aia de cumparat.Omul era chitros.
Asa,sa revenim.Se plangea ca nu i se incalzea motoru,avea frig in interior si consuma masina mult tare,cum intra vtec-ul in actiune
A zis ca a vanduto mai prost,nu si-a recuperat 5000eur pe care i-a dat la masina si ca a cumparat un bmw e90 2,0d cum era el mare fan diesel, cel de 163cp M47 fara dpf.
Peste tot,ca si aici plecase cu ban definitiv,de pe toate forumurile(softpedia,clubopel,astraclub,vwforum,ai ci,bmwclub si facebook Nicolae Tapoi)
Si cu bmw-ul a avut probleme, l-a segmentat fiidca ii dadea mult fum albastru si ii consumase ulei ,ii schimbase garnitura de chiulasa ca ii fierbea motorul si ca a inlocuit bateria,ca il "lasase in pantaloni scurti" fara curent de cateva dati iarna. Avea start stop pe masina, trebuua rescrisa bateria ca avea bms si el vroia sa isi puna baterie ieftina pb acid normala.
Ca de obicei chitros cum il stiam de pe clubopel, nici in bmw nu vroia sa bage bani sa il repare. Avusese probleme acolo cu pcv-ul si cu niste injectoare piezoelectrice defecte.
A pus acolo acelasi ulei de pe opel ,5w40 liqui moly, desi lumea ii recomandase 5w30 cu norma bmw ll-04
PS:
Nu te cred cerevelu ca ai tu facultatein schimb eu am.
Te-am salutat! Bafta! Hai norocLast edited by corsaru; 22-04-23, 04:40.
Leave a comment:
-
Ha! Daca as fi bagat in fostul meu Accord 2007 0W20 l-as fi vindut cu motorul zob nu ireprosabil cum l-am dat dupa 238 000 km. Pen'ca 5W40 schimbat mai des decit zice Honda. Si nu i-am dat Eneos sau Motul ci ulei de Carrefour dar potrivit pentru ea, Total Quartz. I-am pus si eu o data la Asko Texaco 5W40 si-a fost bunicel, aveau ei aranjament comercial cu Texaco. E ok, puteau sa aiba cu orice alt petrolist atita vreme cit uleiul era cel potrivit. Insa daca azi mi-ar spune Asko sa pun 0-20 intr-un K 20/24 as ridica o sprinceana.
Fondul insa e altul: presiunea eco pupu pe industria auto si ura impotriva motoarelor termice (recunosti imediat un trombonist electric ONG pentru ca nu scrie motor termic ci ICE) sint atit de mari incit ni se recomanda sa punem Agheazma de Bruxelles in K20/24, altfel sintem excomunicati. La unii chiar long life, adica sa schimbi mata uleiul la 30 000 km, recomandarea producatorului! Adica nici nu pierzi garantia. Ce conteaza ca dupa 5 ani motorul ala e de RK.
Bref, ai recomandare pentru un motor de azi 0W20, de-ala-i pui. Nu-i pui azi 0W20 unui motor pentru care Honda zicea 0/5W30/40 cind l-a facut. Tribologia nu s-a schimbat!
Leave a comment:
-
Cel puțin la Asko nu se confirmă ce spuneți, am īntrebat.
Honda are niște tabele cu uleiurile recomandate, mai este unul care merge pānă īn zilele noastre, dar mi-a fost lene să īl caut.
Asta nu īnseamnă că nu puteți pune ce ulei doriți, absolut.
Din cursul meu de mecanică, la capitolul lubrefierea mecanismelor fine, de la facultate, am īnvățat că esențiale pentru orice motor sunt toleranțele.
Cu cāt toleranțele sunt mai mari, adică cu cāt exista mai mult joc īntre piese, uleiul trebuie să fie mai gros, și invers.
Honda face motoare cu toleranțe foarte mici, spațiile dintre piese sunt extrem de fine, de ordinul micronilor, și uleiurile necesare trebuie să fie mai fine.
Acum, dacă la cursul Dvs v-au spus altceva, mii de scuze, știința evoluează, lucrurile merg īnainte.
Azi lumea nu mai citește manualul inginerului mecanic, ia informațiile de pe forumuri, asta este. Mii de scuze.
Ar mai fi interesant și ce scrie īn cartea tehnică a mașinii ce ulei este recomandat dar na, cine mai citește așa ceva īn ziua de azi.Last edited by cerevelu; 06-04-23, 23:40.
Leave a comment:
-
Ar trebui bagati in puscarie cei care pun 0w20 in reprezentanta.
In Galati si Bucuresti, exemplu Asko au pus Texaco Havoline 5w40 de noi in masinile care cer de 20 ani 0w20 a lu honda si motoarele merg cu 5w40 de n-au treaba. Alte reprezentante baga de noi 10w40
Leave a comment:
-
”presupun ca e si prea subtire cel de 0w20” - de ce anume presupuneți asta? Ce vă face să credeți? Chiar sunt curios de ce exact nu ar folosi cineva uleiul recomandat.
Leave a comment:
-
Am schimbat si transmisia integral si dupa 6 luni a aparut iar. Schimbatul uleiului nu ajuta, presupun ca e si prea subtire cel de 0w20.
Leave a comment:
-
da, dar la motorul 1.2 TSI de la Volkswagen. La mine a fost de la intinzatorul de la lantului de distributie, se amorsa mai greu. Mecanicii nu au consdierat-o un defect, zgomotul se poate diminua daca schimbi uleiul. Parcatul in panta/cu 2 roti pe o bordura favorizeaza zgomotul. Acum masina are 120 000km si, la noul propietar, a disparut zgomotul (el zica ca nu a parcat-o niciodata inclinata).
Leave a comment:
-
Zgomot metalic la pornirea la rece Honda HR-V 1.5l 2017
Salutare,
Poate ma ajuta cineva cu un sfat. Am un zgomot metalic la pornire la rece dupa o 1/2 zile nepornita, am fost la reprezentanta si au zis ca e de la intinzator/lant, dupa 3-4 luni iar a inceput sa se auda dupa "reparatie". Pe la mecanici cica nu ar fi bun uleiul Honda 0-w20 ca nu se lubrifiaza cum trebuie.
A mai intampinat cineva problema asta ?
Tags: None
Leave a comment: