Ce ulei sa aleg intre Eneos Sustina / Motul 8100 / Mobil1 FS?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ce ulei sa aleg intre Eneos Sustina / Motul 8100 / Mobil1 FS?

    Buna ziua,

    Probabil s-a mai discutat de multe ori pe aceasta tema insa nu gasesc decat postari mai vechi si eu vreau sa aleg strict dintre aceste 3 uleiuri.

    Este vorba despre o Honda Accord 2012 Facelift 2.0 i-VTEC A/T. Momentan am in ea Eneos 0w20 Premium Ultra. Dar daca fac Piatra-Neamt -> Bucuresti apoi Bucuresti -> Piatra-Neamt, uleiul ajunge foarte putin mai sus de jumatatea masuratorii jojei. Asa ca as vrea sa trec la 5w30 sa vad daca scade consumul...si as dori sa va intreb ce imi recomandati dintre aceste 2 uleiuri:

    1. Eneos Sustina 5w30 (API SN/RC, ILSAC GF-5)
    2. Motul 8100 ECO-nergy 5w30 (ACEA A5/B5, API SL/CF FORD WSS M2C 913C, RENAULT RN0700)
    3. Mobil1 FS 0w40 (ACEA A3/B3, A3/B4, API SN, SM, SL, SJ) (!)l-am mai gasit si pe asta

    Multumesc anticipat!
    Last edited by hondatu; 27-09-20, 10:12.

  • #2
    Era mai util dacă puneai problema īn topicul dedicat pentru uleiuri, poate ne ajuta un moderator și īl muta īn secțiunea potrivita. Nu īnțeleg īnsă la ce te referi cu nivelul uleiului pe joja. Ai probleme cu consumul de ulei, īți consuma jumătate de joja pe acel traseu și vrei sa treci la un ulei mai vascos?

    Comment


    • #3
      Exact. Atat imi consuma daca fac acel traseu...mai exact 700km
      Last edited by hondatu; 27-09-20, 10:08.

      Comment


      • #4
        Un ulei mai gros nu te va ajuta prea mult spre deloc. Cu siguranta trebuie sa faci o interventie la motor pentru a rezolva aceasta problema.

        Comment


        • #5
          Corect, daca ai un consum asa de mare pe o distanta de doar 700km si nu pierzi ulei pe undeva atunci inseamna ca ai o problema cu motorul. E drept ca 0W20 e un ulei subtire predispus a fi consumat ceva mai repede de catre un motor cu rulaj foarte mare dar si un ulei W30, 40 va fi mancat excesiv daca intr-adevar exista o problema cu motorul. Am mai citit despre asemenea consumuri exagerate de ulei la motorul R18 care nu s-au rezolvat cu un schimb de ulei mai gros si a fost nevoie de o interventie la motor, citeste aici, poate exista o problema asemanatoare si la R20.

          https://hondafan.ro/forum/forum/aria...-8-i-vtec-2012

          Comment


          • #6
            Primul lucru, schimba valva pcv, fa un schimb de ulei apoi, tot 0w20 si revin-o cu un rezultat. Sper ca folosesti aceeiasi tehnica la masurarea uleiului, adica, dupa ce motorul e incalzit, opresti masina, astepti 5 minute si faci masuratoarea.
            Eu am 1000 km facuti cu Eneos Ultra 0w20 (noul ambalaj) pe 2.4 A/T si nivelul e acelasi, in conditiile in care vede red line aproape zilnic.

            Comment


            • #7
              Īnainte de a schimba valva PCV , vezi dacă funcționează. E o valvă, adică trebuie să lase să circule vaporii (aerul) īntr-un singur sens. Eu īncă nu știu pe nimeni care să fi rezolvat problema consumului de ulei ( așa de mare) prin schimbarea valvei PCV și/sau a simeringurilor de supape.
              I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
              My cars:

              '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
              '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
              '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
              '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
              EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
              EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
              EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
              EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
              EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
              EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

              Comment


              • #8
                Zice bine KMR, nu va rezolva valva PCV problema unui consum asa mare. De regula e de la segmenti, trebuie abordata direct si onest problema. Sigur ca exista diverse pansamente care pot atenua problema si amana reparatia, printre ele un alt tip de ulei (cu asta as incepe), ulei schimbat mai des (de regula masina incepe sa consume mai mult dupa 2000-3000 km de la schimb cand uleiul se contamineaza), valva PCV, semeringuri supape etc.

                Eu zic sa incerci cu un ulei mai gros, eu nu inteleg incapatanarea asta cu 0w20... Serios imi scapa complet care e faza. Pune fara frica 5w30 ca nu ii faci niciun rau masinii. Inteleg teama de uleiuri foarte groase (gen 10w50 sau 10w60) dar altfel mi se pare funny mania asta cu 0w20... Vedeti ca Toyota a scos 0w16, mai subtire, in curand ala va fi norma probabil si pe forum aici.

                Acum lasand gluma la o parte, nu am vazut pe nimeni care lauda si recomanda 0w20 sa vina cu ceva concret. Eu am discutat cu ingineri de la Honda si am testat pe masina mea cu ceasuri de temperatura si presiune ulei profesionale SPA Racing. Un ulei subtire este un ulei de regula ECO, low-friction, care minimizeaza pierderea de putere in internele motorului. Nu este un ulei care unge mai bine, mai ales in cazul unor motoare exploatate intens.

                Un ulei asa subtire, la regimul termic pe care un K20/ K24 il poate avea (120 grade temperatura uleiului la mers sustinut pe autostrada de ex, nu track, nu curse), devine apa (densitate scazuta) si pompa de ulei are mari probleme sa il plimbe prin motor deoarece nu are consistenta => presiunea uleiului in special la idle (relanti) scade dramatic. Am vazut 10 psi la idle la 120 grade fata de 18-20 psi la idle la 80 grade uleiul. Deja devine periculos.

                Nu zic ca 0w20 e un ulei prost, zic doar ca nu e "holy grail" si ca totul depinde de tipul de exploatare. Si cu siguranta spun ca un 5w30 e mai potrivit pentru K20/ K24, desi eu personal as folosi chiar 5w40 intr-un motor de performanta.

                Accord 2012 2.0 are motor R20, deci recomand 5w30 (varianta 0w40 mi se pare mai slaba).
                '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                Comment


                • #9
                  @Xander:

                  Ce ulei dintre acestea doua recomanzi?


                  1. Eneos Sustina 5w30 (API SN/RC, ILSAC GF-5)
                  2. Motul 8100 ECO-nergy 5w30 (ACEA A5/B5, API SL/CF FORD WSS M2C 913C, RENAULT RN0700)

                  Sau exista altceva mai ok?

                  Multumesc anticipat
                  Last edited by hondatu; 27-09-20, 10:09.

                  Comment


                  • #10
                    E OK si Motul, dar personal as merge pe asta:

                    https://www.opieoils.co.uk/p-68896-f...ngine-oil.aspx

                    Il gasesti si in RO, este in top3 cele mai calitative uleiuri in opinia mea, nu este doar de curse, se poate folosi cu succes si pe masina de strada si are avantajul ca de regula nu prea il consuma masina, deci poti sa vezi exact un consum de ulei si sa stii sigur ca nu e din cauza uleiului, ci a masinii.

                    Mare grija sa fie varianta ProS cu norme A3/B3, cele mai inalte.

                    Cumpara din prima si 2-3 litri de rezerva fiindca se gaseste mai greu si nu ai cu ce sa completezi daca va fi nevoie.

                    Altfel si Motul-ul A5/B5 e bun, Motul de regula mi se pare varianta safe cand nu vrei sa te complici sau sa alegi prost. Din pacate insa este foarte contrafacut, deci as lua doar pe canal oficial.
                    '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Xander View Post
                      Altfel si Motul-ul A5/B5 e bun, Motul de regula mi se pare varianta safe cand nu vrei sa te complici sau sa alegi prost. Din pacate insa este foarte contrafacut, deci as lua doar pe canal oficial.
                      si Sustina e contrafacut, mi-am luat teapa recent de la importatorul din Timisoara. Atentie sa nu scrie fully synthetic in loc de full synthetic. desi pe o gramada de siteuri scrie fully am fost certat de cel care mi-a facut schimbul. Era nemteasca masina si ala vroia sa bage doar OEM de la el, care era ceva dubios fara specificatii la vedere. Mie imi intra pe o ureche si nu vroiam sa ma contrazic aiurea ca nu avea rost. Poate ne lamureste careva cum sta treaba

                      foarte bun pretul la Fuchs cam atat am dat pe Sustina. Eu sunt fan Motul seria 300v dar o sa incerc si Fuchs la urmatorul schimb.
                      Last edited by dacliber; 24-09-20, 13:50.
                      ex skateboard, sosete flausate alunecatoare pe parchet, masinute de fier, tenisi Dragasani

                      Comment


                      • #12
                        Eu din ce am văzut pe toate scrie fully synthetic inclusiv pe pozele de pe site-ul din USA

                        Comment

                        Working...
                        X