Inlocuire surub ajustare supape (valve adjustment screw)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inlocuire surub ajustare supape (valve adjustment screw)

    Salut !

    M-am lovit de o problema, incercand sa fac o ajustare de supape.


    Pun eu lera, invart la piulita, si invart si invart...si nimic. Nu tine !

    Si am facut asta cu cheie dinamometrica.
    Filetul este dus si nu mai tine piulita.


    Intrebare: Suruburile astea pot fi montate pe deasupra, sau trebuie sa scot axa cu came cu totul ?!
    Ca sa pot baga surubul in "rocker arm" ?

    Adica mi s-ar parea o tampenie sa demontez toata axa cu came, ptr un surub !
    Dupa pot aparea probleme si la distributie si multe altele.

    Nu stiu exact denumirea in romana, asa ca folosesc termenul din engleza decat sa spun o prostie.

    Componenta buclucasa, e 14744pna004
    Reperul 6 in imagine

    https://www.parts-honda.uk/honda-car...__1201/1/26034

    Desi am manualul de service, nu am gasit pe nicaieri cum se monteaza suruburile astea in caz ca se duc/uzeaza.

  • #2
    M-am uitat și eu pe schema și pe cāteva poze pe net ca ma interesează și pe mine un reglaj și din ce īmi dau seama șurubul poate fi montat pe deasupra. Desfaci piulita și după șurubul pana la capăt. Cuplurile de strāngere sunt foarte mici, 15-20Nm, abia dacă strāngi piulita aia, ori ai strāns la mana ceva mai tare de mai multe ori pana ai obținut reglajul dorit și s-a stricat filetul ori ai folosit o dinamometrica defecta sau decalibrata, de obicei cheile dinamometrice care lucrează pe intervale mici sunt precise dar și foarte scumpe, nu știu cu ce ai lucrat tu.

    Comment


    • #3
      Tocmai ca nu merge. Am incercat sa le desfac pe deasupra si pur si simplu NU merge. La un moment dat se blocheaza
      Daca fortezi, posibil sa dai de altele.

      Uite, informatia asta cum se monteaza acele suruburi cand devin uzate - nu am gasit pe nicaieri.


      Dinamometrica in nici caz defecta. Am strans 2-3 surubu-uri inainte. Nu avea mai mult de 5 click-uri date. Deci practic noua.
      Am testat-o si pe alte suruburi si declansa.

      Mi se pare un pic penibil, sa desfac toata axa cu came sa schimb 1-2 suruburi cu probleme.
      Asta inseamna ca trebuie sa umblii si la distributie (practic iei lantul)

      Ca sa poti lua lantul, trebuie sa scoti intinzatorul.

      Comment


      • #4
        Eu cred ca se poate scoate fara a demonta axa cu came.
        Invarti arborele cotit pana cand este nu mai este atacat deloc culbutorul respectiv, desfaci piulita din capul lui apoi il desurubezi in jos.

        Comment


        • #5
          @Legionaru` m-am gandit si la asta.

          De scos il scoti. Problema e cum bagi unul nou

          Tare imi e ca trebuie sa scot tot arborele cu came.
          Operatiunea naibi.

          Stiu ce presupune, dar daca ti-a scapat lantul si un dinte - e nasol.
          Ma intreb de unde fac rost de un elastic din ala de se foloseau la biciclete sa ti diverse.
          Sa-l folosesc sa atarn lantul, sa nu plece la plimbare.

          Cel mai frustrant, e ca nu am gasit pe nicaieri operatia asta banala.
          Se mai intampla sa se aplatizeze in cap (ele sunt rotunde de fel sa calce perfect )

          Comment


          • #6
            Piulita ai verificat o? Are filetul ok?

            Comment


            • #7
              Piulita e OK. Surubul are tocit filetul.


              Daca suruburile sunt ca la minutul 8:21, e clar de ce nu ies pe deasupra

              https://www.youtube.com/watch?v=mfSWheKwGBU

              Ma mai uit maine la ele pe lumina.

              Tot mi se pare o tampenie sa demontezi toata axa cu came, ca sa schimbi un surub.

              Treaba cea mai grea, e sa scot tensionerul ca sa eliberez camele din lant.
              Loc foarte stramt si nu prea ai cum lucra.



              O sa incerc si varianta cu supapele inchise (pe evacuare - ca acolo e beleaua), si "cam lob-ul" ridicat la maxim.
              Poate reusesc sa scot surubul pe jos, fara demontare axa came. Asta ar fi rezolvarea simpla
              M4V3RiCk
              Senior Member
              Last edited by M4V3RiCk; 18-04-20, 23:32.

              Comment


              • #8
                Acum m am uitat mai atent pe diagrama. Desfaci piulita de la arcul supapei, scoti arcul si astfel iti permite sa scoti culbutorul.

                Comment


                • #9
                  Prinde lantul cu pandoiti de pinioane sa nu sara, daca este pinion variabil nu merge. Daca este nevoie si eu zic ca este sa demontezi arborele cu came, desfaci pinionul de pe arbore sa nu mai umblii la distributie si pui pe cineva sa il tina pe pozitie cu niste surubelnite sau ceva pana desfaci arborele. Grija cu dinamometricele ieftine ca nu sunt ce trebuie.

                  Comment


                  • #10
                    Pinionul ala de arbore se desface destul de greu. Cel mai simplu e cu eliminat tensioner-ul care tine lantul "la respect"

                    Azi am stat si m-am relaxat.

                    Mai incerc maine, sa vad daca merge scos surubul pe jos - daca e suficeint loc intre culbutor si supapa.

                    Partea cu demontat pinionul - iese din discutie

                    https://www.youtube.com/watch?v=txvwWJmxB3U&t=724s

                    Minutul 4:00.

                    Si asta au facut-o cu arborele cu came scos

                    E strans in dusmanie surubul care il tine.


                    Se tine lantul la respect cu un cablu din ala elastic - de tinea roata de rezerva la Dacia 1300.

                    Sau stric 3 boxeri si fac rost de un elastic

                    Ca nu stiu de unde pot face rost rapid de asa ceva, neputand nici sa ma deplasez.

                    Comment


                    • #11
                      Am reusit sa fac rost de acel surub de pe alt motor. Fiindca in perioada asta e imposibil de gasit asa ceva in Romania.

                      Da, NU ar fi mers bagat pe deasupra NEAM.


                      Insa de ce imi era mai frica, NU am scapat


                      Am demontat axa cu came, cat sa am loc sa umblu sa pun acel surub pe tacheti.
                      Culmea ca e si la pistonul 1 pe evacuare, deci trebuie sa ridic destul de mult axa cu came.

                      Inca de cand am inceput sa scot acele suruburi care tin axa, am observat ca lantul de la distributie - e extrem de intins !
                      Nu stiu care e cauza. Ma gandeam ca are ceva legatura cu presiunea la ulei, din intinzatorul de pe lant.

                      Desigur, am facut notari peste notari - sa fiu sigur ca nu gresesc ceva

                      In fine, pun eu totul la loc, verific, prind suruburile unul cate unul exact ca in schema, le strang la cuplu.

                      Am incercat sa rotesc motorul de mana, ca sa vad daca e pus la punct si totul OK

                      NU am reusit sa-l rotesc deloc !

                      Eh, in momentul asta au inceput sa ma apuce dracii si spumele.


                      Pe celalalt motor (masina de UK de pe care am luat piesa si unde am pus cama la loc) - totul a functionat perfect la remontare.
                      Nici lantul nu era atat de strans


                      Ce draci are ?!

                      Primul gand, e ca am sarit un dinte din greseala cand am tras de came sa le pun la loc.
                      Sper sa nu fi sarit de jos de la vibrocen, ca imi creste exponential volumul de lucru.
                      Si e al dracu sa defaci manul un surub de vibrocen (arbore cotit ) la Honda

                      Deja imi fac scenarii sa nu fi lovit pistonul in valve sau ceva de genul

                      Desi codul pentru piston este 13010-pnc-010 ptr K20Z2


                      Sunt facute "noob proof", cu aceea gaura - tocmai ca sa nu loveasca valvele in pistoane.
                      Au lacas lasat liber

                      https://www.hondapartsnow.com/genuin...0-pnc-010.html

                      Singura problema:

                      - Sper sa nu fi scapat de la arbore cotit un dinte, motorul inca se invarte daca dau la automat. Nu am dat mult !
                      - Sa imi fi sarit axele cu came un dinte - de verificat

                      Ce o sa fac:

                      Trebuie sa compar axele cu came la TDC, cu arborele cotit



                      Pasi: Scos roata, scos intinzatorul lant ( aici iti trebuie maini de ginecolog - ca e foarte stramt locul), in caz ca nu sunt aliniate
                      Pus la loc axa cu came aliniate cu arborele cotit.

                      Vazut daca se invarte. Reglat dinou culbutorii.


                      Gresesc undeva?
                      M4V3RiCk
                      Senior Member
                      Last edited by M4V3RiCk; 22-04-20, 08:08.

                      Comment


                      • #12
                        Faptul ca lantul este intins ar trebui sa te bucure.
                        Masina porneste?
                        Cum ai incercat sa invarti motorul?
                        Cel mai usor este ridici masina pe cric, bagi masina in viteza si invarti de roata.
                        Ai facut semne pe lant si pe pinionul axei cu came?

                        Comment


                        • #13
                          Incercat invartit motorul din axa cu came. Cheie de 17mm
                          Inainte mergea si din pompa hidraulica (cheie 19) foarte usor.

                          Am zis sa incerc sa o si pornesc, desi sincer mi-a fost foarte tarsha sa nu ma aleg cu niste supape indoite.

                          In fine, pornesc - o ia. Mergea ca un cwr - NU am accelerat-o. Oprita imediat de mine.
                          Mi-a aruncat o eroare: Citit - Cylinder 1 Missfire.

                          E fix cilindrul unde aveam problemele la surubul acela - si nu am reusit sa le reglez cum trebuie. Nu era motorul la TDC piston 1
                          Am reusit sa-l aduc dupa ce am oprit masina, cu chiu cu vai.

                          Deci, axele cu came sunt puse OK - altfel arunca alt cod de eroare - P0341
                          Sau nici macar nu te lasa sa o pornesti - alt sistem "noob proof"

                          Desincronizarea cred ca e intre aborele cotit si axa cu came.

                          O sa desfac roata dreapta fata sa citesc semnul ala.


                          Ce ma enerveaza, e ca inainte motorul se rotea foarte usor. Si nu inteleg de ce acum nu mai face asta.

                          DA, am avut bujiile scoase cand am incercat sa-l rotesc la mana


                          Tot imi e sa nu fi indoit supapele, desi din constructia motorului e cam imposibil

                          Distributia o pun eu la punct, daca e decalata
                          E doar mai mult de munca.
                          M4V3RiCk
                          Senior Member
                          Last edited by M4V3RiCk; 22-04-20, 08:52.

                          Comment


                          • #14
                            Ciudat!
                            Spor la treaba! Sa ne tii la curent cu ce faci!

                            Comment


                            • #15
                              Am o banuiala de ce sta lantul asa de intins.

                              Eu cand am scos camele un pic, nu am blocat tensioner-ul de la lant.

                              Ala a fost liber sa lucreze la maxim si cred ca a ramas blocat pe maxim.
                              Nu stiu daca odata ajuns la maxi mai poate revenii

                              Am scos cele 3 suruburi de la tensioner foarte usor (capacul de protectie)
                              Problema e ca acel capac - zici ca e sudat !
                              E de la masticul ala.

                              Comment

                              Working...
                              X