Fluctuatie de RPM datorita nemaparii corecte a MAF-ului de pe CAI

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fluctuatie de RPM datorita nemaparii corecte a MAF-ului de pe CAI

    Salutare,

    Cred ca aici trebuie sa postez si nu in rubrica de CAI, pe scurt, am fluctuatii la relanti de cam de 100 rpm fata de valoarea normala pe FN2 dupa ce a fost instalat un CAI CPL Racing. Fluctuatiile nu apar intotdeauna dar sunt destul de frecvente.

    Instalarea de CAI a fost facuta de propietarul anterior, si este singura modificare adusa. Din cate am inteles de la el, MAF-ul nu citeste corect valorile debitului de aer din cauza unor turbulente de aer create de strctura tubulaturii CAI-ului.

    Din cate am citit si inteles se poate mapa cu hondata valoare corecta a debitului de aer.

    Intrebarile mele sunt urmatoarele:

    1) Exista un loc in care as putea merge pentru maparea corecta?
    2) Este o problema majora pentru motor?
    3) Mai are cineva CAI si a intampinat probleme asemanatoare?

    Tin sa mentionez ca detin hondata in caz ca as putea merge la un shop pentru maparea corecta.

    Multumesc!

  • #2
    Salutare!

    1. Exista multe firme care fac soft pentru Honda. Pe care sa ii alegi depinde de o multime de factori, de la buget, calitatea lucrarii etc. In ce priveste calitatea, nu o sa gasesti niciodata ceva sigur, parerile sunt foarte impartite, iar softul unei masini nu mi se pare ceva de joaca.

    2. Nu cred ca vei avea probleme din cauza acestui CAI pe soft stock, poate doar sa pierzi putere pe anumita plaja de turatie din cauza acelor valori citite prost.

    3. Stiu ca exista, al meu FN2 insa nu era modificat la motor.

    Eu zic sa te gandesti in felul urmator: vrei modificari sau renunti la CAI si o lasi OEM? Daca vrei modificari, mai vrei sa ii faci si altceva (evacuare, alte axe cu came etc)? Daca da, fa-le pe toate si fa softul dupa, sa nu il faci de fiecare data ca e scump.

    Modificarile mai complexe (gen axe) necesita sigur soft. La cele mai lejere, precum aceste bolt-on-uri, este discutabil, doar ca unele dintre ele (eliminarea catalizatorului de ex) aduc modificari masive in AFR, care pot face praf motorul daca o lasi cu soft stock.

    Legat de ce sa alegi, eu in general as cauta ceva bun pe afara (o firma specializata) ca in general au pe cineva si in Ro sau pot face remote. Poate sunt si romani care fac softuri OK, dar sigur sunt si unii (majoritatea) care nu fac softuri OK... Doc ar putea fi o solutie OK din cate am azuit.
    '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

    Comment


    • #3
      Stiu ca nu e de joaca cu softul unei masini, si vreau ceva cat se poate de calitativ, tot aud de Doc, dar nu reusesc sa dau de el.

      M-am gandit sa renunt la CAI si sa revin la OEM, dar nu am piesele originale + cred ca mi-ar creste consumul.

      Nu cred ca as vrea sa schimb evacuarea, imi place cum suna asa cum este, pentru moment. Mai mult de evacuare nici nu as schimba, pare sa fie o masina foarte corecta asa cum este ea.

      Comment


      • #4
        Am vazut ca in review-ul facut masinii pe un alt thread ca zici ca ar consuma multicel - benzina ma refer. Posibil sa fie de la CAI si sa scada daca revii la OEM, nicidecum sa creasca.

        Un FN2 in mintile lui (al meu avea 50k km cand l-am vandut si era impecabil) consuma in Bucuresti cam 12%. Da, 12, mai putin decat majoritatea masinilor cu motoare mult mai mici din perioada aia. Am avut plinuri si sub 11%, iar la drum lung lua cam 8-8.5. Masina era OEM pe partea de motor-cutie, avea doar jante usoare, gume mai bune si ceva modificari la suspensie.

        Am tot auzit de consumuri mari la FN2 dar mereu era fie o piesa aftermarket problema, fie un soft prost (amestec f bogat sa para ca trage mai tare).

        Sfatul meu, daca nu ai de gand sa faci mare tuning, de banii de soft ia o admisie OEM si las-o asa.
        '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

        Comment


        • #5
          Btw testul de fluctuatii l-ai facut cu AC oprit ? Nu de alta dar daca e cumva ca 5d normal si FN2 ar trebui sa faca figuri cand intra compresorul.

          Comment


          • #6
            Da, si cu AC oprit este acelasi lucru, nu simt deloc ca AC-ul imi ingreuneaza motorul.

            O sa imi si resetez consumul, o iau de la capat, ca acum sunt la o valoare de 15L/100 pentru ca am mers destul de agresiv si prin aglomeratie.

            Softul nu a fost modificat in vreun fel, tocmai, nu este mapat comform schimbarii (adaugarii CAI-ului), deci nu ar trebui sa am o problema acolo.

            Comment


            • #7
              Pai am inteles ca nu ai soft, dar daca ECU citeste valori aiurea de la CAI-ul ala, modifica parametrii de merge masina cum merge... ECU de la FN2 are harta adaptabila, asta e problema.
              '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

              Comment


              • #8
                Inteleg, pai atunci, stie cineva cum il pot contacta de DOC in afara de a trimite mesaj direct? (inboxu lui nu mai poate primi mesaje, este full)

                * momentan am un consum de 14.9 l/100, mers destul de sportiv + mers prin traficul orelor de varf

                Comment


                • #9
                  https://hondafan.ro/forum/forum/mica...sum-si-dpf-fix
                  I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                  My cars:

                  '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                  '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                  '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                  '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                  EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                  EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                  EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                  EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                  EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                  EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                  Comment


                  • #10
                    Multumesc!

                    Comment

                    Working...
                    X