Pornire ventilator!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pornire ventilator!

    Originally posted by Danielsportivu View Post

    P.S. Mi-am adus aminte de o faza, sambata am fost la Bucuresti eu locuind in Ploiesti, am mers pe DN1 deci cu viteza legala de 70 km/ora, in Bucuresti nu era foarte aglomerat pe la ora 18, deci nu am stat mult prin trafic si totusi cand am parcat dupa ce am oprit motorul aud ventilatorul pornit, am stat sa vad cat sta pornit si a sta vreo 3-4 minute, chiar nu am mai auzit ventilatorul sa mearga dupa oprirea motorului in astia 2000 de km de cand am masina.
    Am mai scris in alt topic cele de mai sus si iar vreau sa pun in discutie pornirea ventilatorului dupa un drum intins de 115 km, viteza pe la 80-90 km, 2200-2600 rpm si 3 grade C afara. La finalul drumului dupa oprirea motorului a pornit ventilatorul, am deschis capota, am pornit iar motorul, s-a oprit ventilatorul, am oprit motorul iar a pornit ventilatorul. Ventilatorul a pornit nu pentru mult timp, vre-o 30 sec-1 min. La deschiderea capotei nu am simtit fierbinteala aia a motorului care se simte ca dupa o functionare mai indelungata a motorului, banuiesc ca ati simtit caldura degajata daca ati deschis capota imediat, chiar nu mi se parea incins, totusi dupa cum spuneam ventilatorul a pornit pentru ceva timp.
    Deci eu nu am auzit ventilatorul sa porneasca desi am mers si mai turat cu masina in 2000 km pana sa fac schimbul de antigel.
    Nu as vedea o problema sa porneasca ventilatorul si sa tina temperatura mai scazuta ca face bine uleiului ca nu-l degradeaza la temperaturi prea inalte.
    Antigelul vechi era din cel roz, acum am albastru original, o fi fost completat cel vechi si o fi fost prea concentrat?

    Fisa tehnica a antigelului G12, fostul:



    Fisa tehnica a antigelului G11, cel de acum:




    Temperatura de fierbere difera destul de mult de la produsul concentrat la cel diluat 1:1 si de la produs la produs, G12 avand punct de fierbere de minim 1020 C fata de G11 care e de 1100 C, plus ca nu stiu ce concentratie era inainte ca sa compar cu ce e acuma. Ma gandesc ca poate asta conteaza, poate influenteaza concentratia antigelului si punctul de fierbere, desi as fi tentat sa cred ca termostatul da impuls ventilatorului la o anumita temperaturi a motorului. Dar poate antigelul raspunde la temperatura altfel in functie de concentratie?

    Oricum mi se pare aiurea sa porneasca ventilatorul la 3 grade C si mers nu foarte turat.


  • #2
    Ma gandesc ca fostul antigel racea mai bine motorul si nu era nevoie de ventilator?

    Comment


    • #3
      Alta chestie pe care nu o deslusesc, in cartea masinii scrie ca se pun 5,9 l antigel diluat 1:1, cand am cerut oferta la Honda nord mi-au scris 7 l antigel, sa zicem ok pentru ca este deja diluat cel original Honda



      dar cand ma uit in devizul de la Asko vad mult mai putin si apare si apa distilata.



      Si pretul e foarte mult diferit. Ceva e in neregula!

      Comment


      • #4
        Am gasit pe vwforum o discutie aemanatoare despre pornirea ventilatorului dupa oprirea motorului si ei zic ca si-ar face regenerarea DPF-ul in momentul ala...

        Comment

        Working...
        X