Șurubul s-a rupt în chiulasa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Șurubul s-a rupt în chiulasa

    Salut, are cineva o soluție ( altă decât schimbarea chiulasei) pentru extragerea unui șurub rupt în chiulasa?
    Deh, lipsă cheie dinamometrică plus o combinație de forță și prostie. Multumesc!

  • #2
    Da, știu, s-a se scrie cu cratimă. Nu înțeleg de ce nu apare după editare.

    Comment


    • #3
      Nu reușesc, înțelegeți voi.

      Comment


      • #4
        https://www.amazon.de/Legierung-besc.../dp/B074PQGW2K

        https://youtu.be/5wIYEd693Ik

        La asa ceva te referi?

        Gesendet von meinem SM-N910F mit Tapatalk

        Comment


        • #5
          Da exact acelea sunt sculele de extras suruburi rupte. Trebuie in prealabil sa gauresti restul de surub si apoi introduci extractorul si invarti iar cu ceva noroc reusesti sa-l extragi. Nu te grabi si cauta sa dai gaura bine centrata. Alta varianta ar fi sa dai o gaura foarte apropiata de diametrul interior al filetului si apoi cu un tarod sa refaci filetul.
          Ti s-a rupt in chiulasa o bujie incandescenta?!

          Comment


          • #6
            Multumesc pentru răspunsuri. Nu, nu bujia s-a rupt, ci un șurub din cele opt care strâng capacul de la culbutori.
            Deocamdată stau să văd cât de mare o să fie scurgerea, apoi hotărăsc între silicon roșu sau extragerea surubului.

            Comment


            • #7
              Salut, am revenit cu problema de mai sus. Nu curge mult, dar e deranjant, în primul rând pentru că miroase în habitaclu. Întrebare: recomandă cineva un mecanic bun, care să poată extrage restul de surub? Multumesc!

              Comment


              • #8
                Sunt departe de tine ...ca ti-l scoteam eu.
                Nu ai nevoie fix de un mecanic auto ci de o persoana cu inclinatii tehnice + scule.
                Dupa caz, se da o gaura cu un burghiu mai subtire in restul de surub rupt dupa care se incearca cu un extractor "pe stanga" + mult degripant + vibratii (dupa caz). De regula suruburile se rup la imbinarea pieselor sau imediat sub nivel.
                Pt cazuri delicate se foloseste un biax cu o piatra fina sau chiar o mini-freza montata (cum au stomatologii) si "se macina" restul rupt avand grija la "filetul peretilor" din gaura.
                De la suruburi de M6 in sus nu e foarte dificil de scos. Problemele apar la suruburile de M4/5

                Pt mai multa siguranta sa nu se intre stramb cu burghiul, se poate confectiona o bucsa de ghidaj care sa centreze burghiul perpendicular pe surubul rupt dar in acest caz e nevoie de un burghiu putin mai lung.
                Dupa extragere se introduce un tarod pt corectarea filetului.

                Comment


                • #9
                  Asta e problema, e unul din cele 8 de la capacul culbutorilor, și e M4.
                  Mulțumesc pentru răspuns!

                  Comment


                  • #10
                    M4 nu este chiar usor de scos...Cum zice colegul mult WD40 sau alt degripant, ciocanit pe latera daca ai posibilitatea sau chiar usor un capul ramas inauntru pentru a usura penetrarea uleiului penetrant.
                    Ai incercat cu silicon si nu tine?! Nu strange suruburile alaturate celui rupt sa compensezi, lasa siliconul sa faca asta....sa nu le rupi...Ai presiune in carter,altfel doar prin gravitatie nu ar trebui sa curga dupa ce aplici siliconul pe suprafete degresate!?

                    Comment


                    • #11
                      Sunt sanse mari sa strici chiuloasa, retine ca la M4 interiorul e 3.2mm.
                      Metoda sigura 100% e prin elecro-eroziune cu un elecrod de cupru de 3mm, o alta metoda e frezarea surubului rupt cu sanse 50% ,operatiune realizata pe o masina de frezat, dupa oricare din cele doua operatiuni se face rectificarea filetului cu un tarod bun-nou. Deranjul e mare pentru ca trebuie demontata chiuloasa pentru a putea fi fixata pe una din masinile unelte mai sus mentionate. Metoda cu sanse 10% e gaurirea cu bormasina de mana, sau frezare cu un biax fin gen lucrare stomatologica. Nummai cu foarte mult noroc reusesti sa dai o gaura de 3mm perfect centrata intr-un surub rupt, daca vei reusi sa dai gaura perfect centrata si sa nu rupi spiralul daca surubul e gripat pe filet e greu de scos cu extractorul, si aici risti sa rupi extractorul. Cat de adanca e gaura? Eu am o trusa de extractoare la serviciu dar nu stiu daca are si asa mici, parca e pana la M6.
                      Intrebare: in caz de esec e loc in chiuloasa pt. majorarea gaurii la M5 evenual M6?
                      Daca te risti eu am suficiente scule, chiar si biax, am si garaj, timp nu prea am dar gasim o bresa, locuiesc in centru pe la sala Palatului.
                      Ar mai fi o metoda sa incerci sa lipesti-sudezi in capul surubului rupt un nit din ala de tras infundaturile la tinichigiu, eu nu am asa ceva, am la serviciu dar nu prea am experienta.
                      Toti Oamenii sunt Trecatori
                      Nu toti Trecatorii sunt Oameni !

                      Comment

                      Working...
                      X