Consum ulei neobisnuit Honda Civic 1.8 i-VTEC 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Consum ulei neobisnuit Honda Civic 1.8 i-VTEC 2012

    Salutare,
    Detin un Civic 1.8 i-VTEC 5D din 2012 care consuma foarte mult ulei.
    Initial, mi s-a aprins avertizarea de check engine oil level in apropierea datei de revizie. Am facut revizia, a fost totul in regula ptr aproximativ 2 luni dupa care iar a a aparut. Am mers la Asko, mi-au completat 1 litru si mi-au spus ca e normal la acest motor sa inghita ulei. Pana la urmatoarea revizie am mai completat cam 2 litri per total. Urmatoarea revizie am efectuat-o la Honda Nord, unde i-am rugat sa verifice daca e ceva in neregula. Mi-au spus ca e totul in parametri ok si ca e normal sa trebuiasca sa completez. Cam la o luna dupa am facut un drum pana in Bulgaria. Pe drumul de intoarcere s-a aprins din nou alerta. Ei bine, de atunci tot completez, mi se pare ca din ce in ce mai des, in conditiile in care au trecut 10 luni de la revizie si aproximativ 9000 km. Uleiul folosit este honda 0w-20, recomandat de producator. A mai avut cineva genul asta de problema? Puteti sa ma sfatuiti ce sa fac? In cartea masinii producatorul mentioneaza ca poate consuma chiar si 1L/1000 km, dar mi se pare exagerat si f inconfortabil sa stai mereu cu bidonul pregatit in portbagaj...mersi!
    Last edited by hondatu; 15-06-19, 16:30.

  • #2
    Salutare si bine ai venit pe forum!

    Ca sa inteleg: completezi aprox. 3L la 10k km?
    Cati km are Civic-ul? Ai un stil de condus mai agresiv, adica o duci des peste 5000 rpm?

    Eu as incerca in primul rand sa schimb uleiul. Poti incerca un 5W-30, ca prim-pas.

    Aici ai un topic intreg despre uleiuri, vei gasi informatii foarte utile (recomand sa citesti): https://hondafan.ro/forum/forum/aria...incalzirea-lui


    Comment


    • #3
      Salutare si mersi!
      Am completat deja 4 litri in cei 9000 km. Nu, nu o duc des peste 5000 rpm, mai ales ca nu prea am unde, principalele drumuri fiind in Bucuresti, in bine cunoscuta noastra aglomeratie. Ba chiar am fost destul de atent la aspectul asta, am avut grija de cand am luat-o sa nu o fortez la rece etc. Le-am sugerat si eu la ultima revizie schimbarea uleiului, mi-au spus ca nu are nicio legatura si ca ideal e sa bagam ce a recomandat producatorul. Dar o sa iau in considerare asta, mie mi-e teama sa nu fie vreo problema a supapelor. Multumesc pentru link!

      Comment


      • #4
        Nu stiu cum este la civic 2012 dar nu cred ca Honda recomanda sa bagi numai 0-20.
        0-20 este un ulei foarte subtire.
        Baga 5-30, este foarte posibil sa consume si cu asta dar nu atit.
        5-30 este o vascozitate foarte ok avand in vedere climatul nostru.

        Comment


        • #5
          Salut, cei de la service uri au verificat eventuale pierderi de ulei ? Mi se pare enorm de mult 4L si pare a fi o problema serioasa... scoate fum in acceleratie blana ?
          Prima data poti schimba uleiul cu un 0w30 sau un 5w30 (poti incerca ceva mai ieftin , gen liqui moly ) pentru inceput desi si cu 0w20 honda merge binisor ... eu am folosit si alte 0w20 mai "performante" gen redline oil, millers oils, motul.. etc
          '08 Fn1 - Invidia Catback, CAI Injen w hydroshield, Omp front braces, Eibach prokit springs, Ferodo ds2500, Oz ultraleggera w Michelin Ps3, GP kit-front/rear

          Comment


          • #6
            Dragilor, problema nu e de la ulei, problema e de la motor. Trecutul la o vascozitate mai mare poate rezolva doar simptomul, nu si cauza.

            Comment


            • #7
              La modelul 1.8 benzina, 2010 (5D, FK2) scria in carte ca poate consuma pana la 1L pe 1000 km! Nu am completat niciodata intre revizii (la an, in jur de 15k km), nu mi s-a aprins martorul. Mergeam destul de turat cu ea, depaseam frecvent 5k RPM. Am mers primii ani (vreo 7) cu 5W40 Honda, apoi 0W20 Honda, caci cei din C-ta nu lucreaza cu 5W40 si nu am mai fost la Bucuresti sa fac reviziile.

              In schimb, la aceeasi generatie, dar Type-R (FN2, 2010), completam cam 1.5L intre revizii (revizie la an, cam 12k km intre) si mergeam destul de turat.

              Scuze de off-topic, dar e ciudat ca acelasi model de motor sa consume, iar altul nu, chiar daca in carte scrie ca poate consuma.
              '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
              '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
              Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

              "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

              Comment


              • #8
                La toate motoarele / toti producatorii vei vedea acceasi fraza, cu 1l/1000km. Cu toate astea, nu e normal sa consumi 10l ulei in 10.000km, decat daca ii faci pe pista.
                Aceeasi fraza o aveam si la fosta masina si nu consuma intre revizii a.i sa fie observabil pe joja.

                In plus, un motor care dintr-o data incepe sa pape ulei multut nu e niciodata un semn bun.

                Comment


                • #9
                  Salut! Da, cei de la reprezentanta au verificat ai au spus ca nu e nimic in neregula.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by closchkutza View Post
                    Dragilor, problema nu e de la ulei, problema e de la motor. Trecutul la o vascozitate mai mare poate rezolva doar simptomul, nu si cauza.
                    Salut! Ai vreo banuiala de la ce ar putea sa fie sau ce as putea sa fac? Mersi

                    Comment


                    • #11
                      Un consum de ulei care apare subit (am inteles ca problema s-a declansat la un anumit moment) si escaleaza rapid poate avea urmatoarele cauze:
                      - simeringuri supape;
                      - segmenti aliniati (se intampla rar dar se poate intampla);
                      - segmenti blocati in canale;

                      Ca prim pas as face un test de compresie. Cel putin ultimul punct ar trebui sa apara la un test de compresie.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by closchkutza View Post
                        Un consum de ulei care apare subit (am inteles ca problema s-a declansat la un anumit moment) si escaleaza rapid poate avea urmatoarele cauze:
                        - simeringuri supape;
                        - segmenti aliniati (se intampla rar dar se poate intampla);
                        - segmenti blocati in canale;

                        Ca prim pas as face un test de compresie. Cel putin ultimul punct ar trebui sa apara la un test de compresie.
                        Inteleg, will do! Multumesc frumos

                        Comment


                        • #13
                          Salut,
                          S-a mai intamplat ceva cu subiectul asta? S-a gasit vreo rezolvare?
                          Am si eu aceeasi problema - Civic 1.8 iVtec 2012 89k km - consuma 1L la 1500-2000km, regim de mers ne forjat - rar dus in 5000 rpm, ulei Mobil1 3000- 5w40 recomandat de Carpati Motor la care am fost de mai multe ori. Test compresie OK.
                          Dupa un drum pe autostrada mananca foarte mult ulei, Am masurat pe joja si a luat weekendul trecut pe A3 o treime din intervalul de ulei (era la 80% nivel la pornire, dupa Bucuresti-Ploiesti dus intors mi s-a aprins becul de ulei si am verificat si mai aveam 20%, verificat a doua zi la rece). Scurgeri in afara motorului nu exista, asta a fost prima varianta luata in calcul.

                          Am mai avut un Civic 2006 1.4-DSI, dupa un drum dus-intors pe autostrada la mare (Buc-Constanta) trebuia sa completez 500-700ml ulei. Am facut la Carpati Motor un "reglaj tacheti" (350 lei) si de atunci nu a mai consumat nici o picatura de ulei. As face si la 1.8 acelasi lucru, dar tot Carpati Motor mi-a zis ca nu e acelasi lucru si ca trebuiesc schimbate simeringurile de la supape si costa 1000 Eur.

                          Mai am o banuiala cu valva PCV despre care am gasit niste informatii pe net cum ca daca ar fi defecta ar genera un consum de ulei, o sa schimb si valva asta preventiv.
                          Mersi

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by leem_pid View Post
                            Salut,
                            S-a mai intamplat ceva cu subiectul asta? S-a gasit vreo rezolvare?
                            Am si eu aceeasi problema - Civic 1.8 iVtec 2012 89k km - consuma 1L la 1500-2000km, regim de mers ne forjat - rar dus in 5000 rpm, ulei Mobil1 3000- 5w40 recomandat de Carpati Motor la care am fost de mai multe ori. Test compresie OK.
                            Dupa un drum pe autostrada mananca foarte mult ulei, Am masurat pe joja si a luat weekendul trecut pe A3 o treime din intervalul de ulei (era la 80% nivel la pornire, dupa Bucuresti-Ploiesti dus intors mi s-a aprins becul de ulei si am verificat si mai aveam 20%, verificat a doua zi la rece). Scurgeri in afara motorului nu exista, asta a fost prima varianta luata in calcul.

                            Am mai avut un Civic 2006 1.4-DSI, dupa un drum dus-intors pe autostrada la mare (Buc-Constanta) trebuia sa completez 500-700ml ulei. Am facut la Carpati Motor un "reglaj tacheti" (350 lei) si de atunci nu a mai consumat nici o picatura de ulei. As face si la 1.8 acelasi lucru, dar tot Carpati Motor mi-a zis ca nu e acelasi lucru si ca trebuiesc schimbate simeringurile de la supape si costa 1000 Eur.

                            Mai am o banuiala cu valva PCV despre care am gasit niste informatii pe net cum ca daca ar fi defecta ar genera un consum de ulei, o sa schimb si valva asta preventiv.
                            Mersi
                            totusi vad ca pentru Civic 2012 se recomanda 0w20 si nicidecum 5w40... si pentru cele mai vechi ( 2000-2011) este recomandat 5w20
                            Straniu... chiar mi se pare ciudata recoamndarea de la Carpati.
                            Merita sa faceti un test cand schimbati uleiul, sa puneti uleiul cu specificatiile recomandate de firma... sa vedeti diferenta la consumul de ulei.
                            Ex: CR-V 2,2 Diesel Executive 2012
                            now: CR-V Elegance WP NAVI 2.0 A/T

                            Comment


                            • #15
                              Eu cred ca nu prea conteaza ce specificatie de ulei sau ce vascozitate utilizezi in astfel de cazuri. Atata vreme cat consumul de ulei este enorm de mare, inseamna ca motorul are o problema. Si din cate stiu eu, acest R18 de pe Civic gen 2012-2016 a mai avut aceste probleme pe ici, pe colo si raspunzatori erau segmentii.

                              Comment

                              Working...
                              X