Diferenta consum intre CB si pompa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diferenta consum intre CB si pompa

    Care este parerea voastra, de ce arata o diferenta atat de mare intre CB si pompa?

    Cei care au calculat consumul la pompa in afara tarii, ati constatat aceeasi diferenta?
    46
    CB calculeaza aiurea, pompa este corecta
    36.96%
    17
    Si CB si pompa au erorile lor
    56.52%
    26
    CB calculeaza corect, ne fura la pompa
    2.17%
    1
    Nu stiu
    4.35%
    2
    "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
    "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

  • #2
    Eu nu prea am vazut mari diferente intre CB si pompa. Nu am calculat foarte des precis, dar nu era eroare mai mare de 5% (nu 5l/100 km, ci 5% diferenta intre CB si pompa). Iar 5% este o eroare care se accepta la aparatura electronica.
    '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

    Comment


    • #3
      CB n-o sa arate niciodata corect la nici o masina, e pur orientativ. Poate doar in cazul in care mergi cu adevarat constant pe toata distanta pe care s-a calculat. La mine erorile sunt mari in functie de ce constanta am: daca ma abtin de la accelerari brutale, ies foarte aproape, iar daca merg ba incet, ba tare, ba iar incet, diferenta bate spre 1 l la suta sau chiar mai bine (in functie de distanta). A fost o singura data cand CB arata mai mult decat realitatea, si anume cand am facut plinul, am mers vreo 50-60 km prin oras, dupa care am iesit la drum intins si am tinut-o cat am putut de constant, insa diferenta a fost destul de mica - 0.2-0.3 l la suta. Daca ne gandim ca si pompele au erorile lor, s-ar putea sa fi fost cam pe-acolo. In rest, intotdeauna mai mare, chiar daca 90% din timp cu 0.2-0.4 l la suta in plus. Secretul sta in utilizarea pedalei de acceleratie in mod corespunzator, mai ales ca avem de-a face cu un sistem DBW cu un comportament diferit fata de clasicul cablu.

      Comment


      • #4
        Exercitiu: la Civic D mergeti cu masina pana ajunge la autonomie 10 km si puneti 6 litri de benzina. Autonomia va ramane aceeasi. Eu am mers vreo 2 zile cu autonomie 0 pe CB dar in masina mai erau vreo 6 litri ( am facut de vreo 2 ori aceeasi faza cu alimentatul cu 5-6 litri ). Altfel, CB arata destul de corect ( in comparatie cu pompa ), erori foarte mici, nesemnificative.
        I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
        My cars:

        '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
        '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
        '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
        '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
        EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
        EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
        EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
        EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
        EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
        EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

        Comment


        • #5
          Bogdan, cred ca ai dreptate in mare masura, si mie mi s-a parut la fel: daca mergi pe distante mari si aproximativ cu viteza constanta, diferenta este foarte mica (0,1-0,3 l/100 km), dar daca mergi dezordonat diferenta creste si poate ajunge la 1 l/100 km.

          Xander si KMR, eu nu cred ca 0,8-1 litru/100 km diferenta este odiferenta mica.
          "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
          "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

          Comment


          • #6
            din ce am observat extraurban abaterea e cam la jumatate (0,5 l) din cea raportata la consumul urban (1 l)...deci eroarea la pompa cam cade din ipoteze sau e nesemnificativa.
            ramane CB-ul.

            acum, daca aceste abateri se inscriu in media celorlalti producatori de masini, sunt ok. daca sunt peste medie, as putea sa zic ca honda o putea face/calcula mai bine.

            oricum, odata ce-mi stiu abaterea pot sa calculez realul bazat pe CB, deci nu-i bai...
            pe la 11 am de fapt 12
            pe la un 9,2 am de fapt 10
            pe la un 7 am de fapt un 7,5

            frumusetea e ca nu ma intereseaza consumul...
            nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita (ignorance is bliss)...

            Comment


            • #7
              Eu am facut destul de des testul CB vs pompa si doar o data sau de doua ori a fost mica diferenta (CB indica doar putin mai mic decat am calculat la pompa), in rest in majoritatea cazurilor CB arata cu pana la 1 litru la suta mai putin decat ce consider eu consum real.
              Nu stiu ce valoare statistica are, dar nu prea am intalnit genul asta de plangere la prietenii mei cu VAG-uri ...
              '08 Civic 5D 1.8 M/T Champagne Silver

              Comment


              • #8
                acelasi lucru l-am patit si eu, mers doar in oras, foarte inconstant, diferenta de 1,4 l (9,3-CB; 10,7-real)

                pe de alta parte la drum intins cu mers relativ constant e destul de exact CB-ul
                Accord CL7 Executive 2.0 M/T Arctic Blue Pearl
                Accord CL9 Type-s 2.4 M/T Carbon Bronze Pearl
                ex - Civic 5D Executive 1,8 M/T Milano Red

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Delphi View Post
                  Xander si KMR, eu nu cred ca 0,8-1 litru/100 km diferenta este odiferenta mica.
                  Diferenta fata de CB ( la mine ) este de 0,1 litru/100 km .
                  I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                  My cars:

                  '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                  '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                  '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                  '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                  EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                  EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                  EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                  EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                  EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                  EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                  Comment


                  • #10
                    Eu intr-un an si 19000 de km nu am calculat niciodata cu exactitate si sincer, prefer sa vad 9-9,5 % urban chiar daca ma minte cu maxim 1 l. Asa cel putin nu vad consum de 2 cifre.
                    Honda Civic 5D 2008 - 1.8 M/T Galaxy Gray
                    sigpic
                    http://hondafan.etp.ro/gallery/v/bgdsta/

                    Comment


                    • #11
                      Am calculat de cateva ori si cam tot atat mi-a iesit: diferenta de ~0.5l/100km (CB-ul indica mai putin)...iar legat de faptul ca daca se alimenteaza cu putini litri, subscriu la faza cum ca nu se actualizeaza range-ul si nici nu urca acul la benzina...
                      2008 Honda Civic 5d i-shift

                      Comment


                      • #12
                        La mine nu am vazut eroare mai mica de 0.7l/100KM in sensul ca pe CB arata consum mai mic decat la pompa.
                        Despre capacitatea rezervoului si indicatiile din bord s-a tot vorbit, ori nu are 50 de litri, ori au brut japonezii sa fie siguri ca nu ramaii in "pana prostului", eu unul am facut vreo 60-70Km din momentul in care nu am mai avut nici o liniuta, iar la plin au intrat 43-44 litri (umplut de mine pana in buza, asa cum fac de fiecare data)

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Delphi View Post
                          Care este parerea voastra, de ce arata o diferenta atat de mare intre CB si pompa?

                          Cei care au calculat consumul la pompa in afara tarii, ati constatat aceeasi diferenta?
                          La mine cca +1 l urban, +0,2-0,5 extraurban (se poate vedea in linkul meu de spritmonitor)
                          '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Avand in vedere faptul ca debitul pompei in timpul alimentarii este constant consider ca eroarea teoretica a pompei tinde catre zero. Bineinteles ca orice pompa poate fi manevrata dar deoarece nu alimentez intotdeauza de la aceasi pompa (chiar si daca e aceasi benzinarie) iar diferentele se pastreaza, tind sa cred ca CB-ul are o problema.

                            Sincer sa fiu, nu mi se pare chiar o problema dpdv al consumului pt ca nu e un criteriu absolut dupa care etichetez o masina ci efectiv ideea ca exista aceasta diferenta ma cam sacaie la creier.

                            Probabil ca ceea ce ati spus voi cu mersul variat fata de mersul constant este cauza diferentei insa eu traiam cu impresia ca e vorba de numarul de porniri ale motorului. Deci efectiv credeam ca daca folosesti masina in regim urban (adica o medie de ~35 porniri la un plin) fata de un drum spre Deva unde am maxim 2 porniri (asta daca fac pauza pe drum) creste diferenta intre CB si pompa.
                            ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
                            ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

                            Comment


                            • #15
                              La mine pe BC e constant cu 1 l mai putin decat realitatea
                              ....

                              Comment

                              Working...
                              X