Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
    eugenuu
    Junior Member

  • eugenuu
    replied
    La mine a durat 3 zile montarea instalației...da īl cunosc personal atāt pe șeful de service, cāt și pe montator și de aia a durat atāta, ca sa fie totul perfect. Toate firele, cablurile ce trec pe sub mașină sunt izolate termic , cele care se văd și stau afară īn căldură/frig. Pānă acum am 30k km și totul este perfect... Doamne Ajuta așa să rămānă

    Leave a comment:

  • Christian Nitoiu
    Junior Member

  • Christian Nitoiu
    replied
    Originally posted by Aramia2008 View Post
    Stiu ca o sa sariti tot in sus, dar ma gandesc destul de serios sa fac o investitie, dupa ce se termina garantia sa-mi pun o instalatie gpl de ultima generatie pe masina. Stiu, am motor mic, dar totusi benzina a sarit de 4 RON si m-ar incanta ideea sa fac plinul cu 50 RON si sa merg peste 500 km cu acelasi consum. As face o economie de 1,5 mil pe saptamana. Am inteles ca exista instalatii gpl speciale pentru motoare puternice masini pretentioase. Si-au pus pe Bmw, audi Mercedes, porche, hummer, golfuri am vazut pe forum.
    M-am documentat putin. Exista Honda pe Gpl, am vazut si pe Mobile.ro o gramada. Oamenii sunt multumiti dupa 100 000 km si nu simt mari deferente.
    Poti oricand sa treci pe benzina cand vrei, consumul poate creste cu 1% si gazul este mai curat si mai ecologic decat benzina.
    Cine poate sa se abtina de la comentarii de genul: "Daca iti spui gpl pe Honda vin si-ti dau foc la masina de la Satu Mare"; si sa-mi spuna o parere profesionala, argumentata solid: De ce nu gpl! Am citit pe forum ca a ajuns unu cu o Honda Prelude la 300 000 km pe gpl (service doar la revizii).
    Intrebari: Strica intr-adevar motorul daca mergi mai mult pe gpl sau il afecteaza in timp?
    Exista intr-adevar instalatii gpl ce s-ar potrivi motorului meu!
    Poti merge sigur in turatii de pana la 4000 pe gpl!
    Se schimba sunetul motorului sau afecteza ft mult puterea motorului.
    Am auzit ca exista instalatii la preturi bune care trec masina automat pe gpl dupa o anumita viteza. Au computer propriu, sunt ft fiabile si sigure.
    Astept pareri pro sau contra argumentate! Oricum voi face asta peste cel putin un an de zile daca nu o sa o fac chiar la Honda cumva! Goooooooooo!
    Salut! Iti voi impartasii experienta tatalui meu care in urma cu cativa ani a detinut un CR-V din 97 adus din state, pe care a montat GPL. Te sfatuiesc cumva sa poti vizualiza montarea instalatiei, caci la mine a fost o bataie de joc cum am aflat acum cateva zile cand am inceput sa o dezmembrez. Sub butelie era un X taiat, lovit cu ciocanul, ditamai gaura, imi intra pumnul pe langa conductele de gaz, neacoperita cu nimic, evident un punct care a ruginit in ani. Asemenea, la instalatia electrica, sa o faca cineva care stie ce face, nu ca si la mine. Oamenii care au facut o erau "autorizati" , dar de cine, naiba stie. Treaba a fost facuta undeva prin 2010. GPL ul pe mine personal m a dus intr o groapa. Fiecare gaura data de ei, inclusiv cea in caroserie nu mi au tratat o cu nimic, evient a aparut rugina. Trebuie avut grija la asta, plus stilul tatalui meu de condus nu a facut bine motorului. GPL ul are o ardere foarte uscata, este un combustibil care daca este utilizat incorect va dauna motorului, adica nu peste 3500rpm sa zic asa, sau pe autostrada. este un combustibil de mers calm, si de oras mai mult, parerea mea, altii evident vor spune altfel. Din cate am inteles GPL nu se preteaza pe masini cu injectie directa, deci sa ai grija ce ai, si cum.
    La mine instalatia a ajuns si sa imi consume bateria, nu stiu cum, o fi ruginit ceva, dar cand deconectam gazu, nu mai murea bateria in 3 zile cum murea cu gazu pus, Asta dupa vreo 8 ani de la instalare sa zic asa.
    Masina a ajuns epava acum, asta e, gratie serviceurilor de romania am gasit in ea panouri ruginite pe care le a dat tata la reparat, ca sa aflu ca au pus o tabla batuta in cuie. Deci grija si aici, putin off topic, scuze.
    Decizia evident iti ramane, sunt plusuri si minusuri, dar parerea mea este ca o masina pentru naveta, mai repede se preteaza un diesel!
    Sanatate!

    Leave a comment:

  • eugenuu
    Junior Member

  • eugenuu
    replied
    Bună seara dragi colegi! Eu am deținut īnainte de Honda un Mitsubishi Lancer 1.8 benzină (I am pus GPL marca PRINS, costul a fost undeva de 4500 Ron).
    După Lancer am trecut la Honda Accord Tourer 2.4(an 2010, Euro5) Automata, pe care o dețin și īn prezent. I am montat și ei tot o instalație marca PRINS. Pentru Accord a costat undeva de 6700 Ron instalația, dar față de o instalație medie ca preț asta este Top ( injectoare mărite gpl marca Keihin, filtre Bosch, computer gpl Prins, plămān gpl Prins, doar rezervorul este Tomasseto, el fiind īn locul rotii de rezervă)
    Am mers cu GPL ul undeva de 30000 km, pana acum nici o problema, nici la motor, nici la instalație. Am făcut acum ceva luni un reglaj la culbitori/tacheti (preventiv, nu se auzeau deloc, dar am zis ca mai bine sa l fac ca sigur nu l a făcut nimeni)
    Am folosit ulei normal īn mașină, de la 5W40 primul schimb și după următoarele schimburi 0W20, iar ieri am trecut pe 0W40.
    Eu am vorbit unde am instalat GPL ul sa mi seteze īn asa fel ca după 4500 ture sa iasă din gaz și sa treacă pe benzină, am făcut lucrul ăsta să stau liniștit īn depășiri sa știu ca le fac pe benzină. Trecerea din gaz īn benzina și invers NU o simt.
    Părerea mea e una simplă : puneți gpl dacă mergeți mult īn oraș.
    Ca și consum real de gpl a mea Honda sta asa
    Īntre 15 și 18 l gpl īn oraș
    Īntre 09 și 13 l la drum īntins.

    Leave a comment:

  • kmikz
    Junior Member

  • kmikz
    replied
    Ce am observat eu pe acest topic e ca cei care nu au GPL sunt impotriva, cei care au sunt foarte multumiti. Nu am masina decat de cateva saptamani, dar pana acum ma declar f multumit de instalatia GPL. Masina e un CRV III din 2012, motor 2.0. Consum la drum lung de vreo 10%, in oras 12-13% in Iasi. Nu simt ca nu ar avea putere, ce e drept eu conduc cam batraneste, de aici si consumurile mici. La ultimii 700 km, computerul de bord imi arata consum de 8.4%, dar de la plin la plin imi iese cam 10% GPL cand arata asa.

    La mine indică tot timpul cantitatea de benzină din rezervor, la Honda nu?
    Nu am inteles nici eu care e faza cu indicatorul de benzina pana nu am luat masina. Indicatorul de benzina e cu afisaj electronic si e controlat de computerul de bord. La drum lung calculatorul face niste calcule in functie de km parcursi si scade nivelul la indicator in concordanta. Instalatia are nevoie de un emulator care sa ii aminteasca computerului de bord care e nivelul la benzina din cand in cand. De cand am luat masina am facut 2000 km, am pus benzina de 100 RON la inceput pentru ca avea becul aprins si de atunci am cam acelasi nivel la benzina. Am gasit factura la montaj instalatie in acte si emulatorul ala a costat vreo 100 si ceva de RON, deci nesemnificativ.

    Leave a comment:

  • Silvanus
    Junior Member

  • Silvanus
    replied
    Salut, același lucru vreau și eu sa fac. Eu m am interesat la Vernești, la montatorii de gpl și mi-au spus ca odată cu montarea instalației gpl mai trebuie montat ceva pt a nu mai avea problema cu indicatorul de carburant care nu mai indica cantitatea de benzina din rezervor după montajul gpl, așa este la Honda.
    La tine la Skoda este vorba de injecție directa? Adică mașina consuma concomitent benzina și gpl sau merge exclusiv pe gpl și nu refer la pornire aici.

    Leave a comment:

  • CristiCristian
    Junior Member

  • CristiCristian
    replied
    Scuze, dublu post!

    Leave a comment:

  • CristiCristian
    Junior Member

  • CristiCristian
    replied
    Salutare! Am citit aici tot de la pagina 51 si ca parere personală de multe ori s-a deviat mult de la subiect, in fine sa nu facem asta si acum! Vin in acest topic cu o parere personala despre gpl si in căutarea de informații despre Accord cl7 2.0 cu gpl! Momentan am o Skoda Superb 1, 1.8 turbo 150 de cai cu gpl montat de mine in noiembrie 2015 de mine la Progaz Buzău la 236.000 de km. Mașina are acum 307.000. Nu pot spune decat lucruri bune despre instalație care este un BRC și tot lucruri bune despre montatori. In acești ani nu am avut nici cea mai mica problemă cu gpl-ul, nu am simțit putere scăzută si nu am umblat la motor! Cu 110 lei merg cam 400 de kilometri mixt urban/extraurban scazand pornirile pe benzină. Si cu ele, kilometri ar fi 430-450. Sunt mai mult decāt mulțumit! Trebuie sa recunosc ca am talpa grea!
    In fine, acum as vrea sa achizitionez un Accord și să-i pun gpl. Nu am văzut pareri de la utilizatori cu gpl pe acest tip de motor/mașină si nu am īnțeles care-i faza cu indicatul benzinei si cu mutatul pe benzină la turații mari! Si eu am 8000 de ture si ma duc lejer in 6000 pe gaz fara probleme, si mașina merge fara probleme! La mine indică tot timpul cantitatea de benzină din rezervor, la Honda nu?

    Leave a comment:

  • M4V3RiCk
    Senior Member

  • M4V3RiCk
    replied
    Originally posted by chivu24 View Post
    o sa īmi răspund tot eu la īntrebări.
    mi-am montat pe un accord 2.0 din 2006, stag 300 basic. rezervorul ce īncape la fix e de 47 de litri iar prețul 3000lei. injectoarele sunt ac w01 cu debit mărit.
    merge foarte bine ca și restul mașinilor pe gpl pe care le-am avut pana acum.
    o chestie noua pe care am īncercat-o acum, mi-a setat instalația sa treacă pe benzina la 4500rpm și se simte cum da foarte puțin īn nas. cred ca o sa le zic sa īmi facă setare sa stea pe gaz mereu, cum am avut și pe celelalte mașini.
    nu mi-am montat īncă emulator pentru actualizarea nivelului de benzina. o sa vad pe viitor cum se comporta și dacă e necesar.
    Pe prima Honda de care vorbeam am de 52 de Litri, roata mare de rezerva.

    Pe celalta de... Nu stiu, mai mult de 33-35 de litri nu intra in butelia. Ptr roata ingusta de rezerva.

    Pe a doua masina au facut reglajele exemplar - am stat mai atent cu ochii pe ei si le-am atras atentia ca au dat-o in bara prima oara.

    15 000 de km si nici o problema.

    Nu sare de pe gaz nici macar la 7000 de ture.

    Singura problema e ca nu are actualizare nivel benzina

    Ieri am papat tot gazul si mai eram doar pe benzina. Stiam ca mai am, dar NU stiam cat !
    Opresc la Rompetrol de la Dristor, fix la 10 de metrii de benzinarie - in parcarea de langa.
    Parca simteam eu ceva
    Aveam treaba in zona.

    Dau sa o pornesc...ciuciu !

    Ia de impinge-o. Mare noroc.
    Bag 10 litrii - pun contactul de 2 ori sa amorseze pompa - a luat-o din prima.

    La prima masina (Honda din 2004) tot CL7, imi arata corect nivelul de benzina.
    Nu are calculator de bord - consum, etc.

    NU e normal sa dea in nas cand comuta de pe gaz pe benzina.
    Nu imi face asa.

    DA, imi da in nas cand comuta de pe benzina pe gaz - si nu mai am gaz.
    Se astepta sa mearga pe gaz - si gaz din parti !

    Atunci e normal sa dea nas si trece foarte rapid inapoi pe benzina.
    Oricum foarte putin sesizabil.

    Altceva:

    Aia cu trecut la 4500...
    Nici nu mai im bat capul cu drumuri la ei ptr nimic-uri din astea.

    Mi-am luat o interfata GPLcu 100 si reglez diferiti parametrii.
    Soft-ul in gasesti pe site la AC.

    Ex reglaje:

    - Intra pe GPL la temperatura de 15 grade ale gazului. Iarna dupa 2 minute practic comuta pe GPL.
    - nivel GPL in butelie, care oricum reglat de astia NUMAI bine nu. Practic modifici niste voltaje, in functie de cat ai in butelie.

    Ar trebui sa fac reglaje - in functie de consumul din bord - din 50 in 50 de km parcursi ca sa fie cat mai precis.
    Abia cand mai am 20 de km autonomie sa se aprinda rosu.

    - Sa nu sara de pe GPL
    - Sa intre pe GPL de la 550 RPM. Sunt unele reglate care intra abia de la 2000 Rpm in sus. Tare aiurea.

    Gaz:

    - De la MOL e cel mai bun.
    - Bun si de la Rompetrol, desi uneori am impresia ca il papa un pic cam repede. Masinii ii place - trage OK.
    - Lukoil (gasesti peste tot), dar e cam loterie.

    - De cartier: Care sunt parteneri Rompetrol, pastreza totusi un standard de calitate (dinou loterie)

    Altii te cam fura la pompa.

    Mi s-a intamplat in butelie de 33-34 de litri maxim, sa imi bage 38 - desi mai aveam cred 2-3 litrii in ea.

    Pretul: era 2.65 in loc de 2.7

    Concluziile le trageti singuri !
    M4V3RiCk
    Senior Member
    Last edited by M4V3RiCk; 22-03-19, 07:01.

    Leave a comment:

  • chivu24
    Junior Member

  • chivu24
    replied
    o sa īmi răspund tot eu la īntrebări.
    mi-am montat pe un accord 2.0 din 2006, stag 300 basic. rezervorul ce īncape la fix e de 47 de litri iar prețul 3000lei. injectoarele sunt ac w01 cu debit mărit.
    merge foarte bine ca și restul mașinilor pe gpl pe care le-am avut pana acum.
    o chestie noua pe care am īncercat-o acum, mi-a setat instalația sa treacă pe benzina la 4500rpm și se simte cum da foarte puțin īn nas. cred ca o sa le zic sa īmi facă setare sa stea pe gaz mereu, cum am avut și pe celelalte mașini.
    nu mi-am montat īncă emulator pentru actualizarea nivelului de benzina. o sa vad pe viitor cum se comporta și dacă e necesar.

    Leave a comment:

  • chivu24
    Junior Member

  • chivu24
    replied
    Originally posted by M4V3RiCk View Post
    AM si eu o intrebare:

    Ptr GPL, la cat trebuie reglati electrozii la bujii ?

    Never-mind.

    LE:

    Masina merge, relativ OK.

    In a 2-a mai da in nas. Cred ca imi iau o interfata ptr Tomasetto si ma apuc de reglaje.


    SebiGaz Buzau:

    - Prima instalatie pe o Zafira a fost OK
    - Pe Honda mea, 19 ore doar - nu stiu cum au prins furtul de gaz din reductor spre rampa, dar colierul era deasupra la ce trebuia sa prinda.

    Mirosea mai ceva ca la o Dacie 1300 pe instalatie artizanala !

    Ma duc eu in Bucuresti. Se uitara aia de jur in prejur, ca mirosul venea de cu totul alta parte decat de la reductor.

    Spuma e frectie: Nu iti spune nimic.

    "Dom`le ca nu are nimic". Cum puii mei nu are nimic daca pute de trazneste ?!


    Mai insist:
    O baga si pe calculator, observa ca are pierderi de presiune dupa reductor.
    Clar era un furtun fisurat !
    Zic, schimbati tot furtunul sa stim o treaba.

    Da sa-l desfaca, colierul a iesit din reductor practic cu mana - fara cleste.
    E bagat destul de nasol (reductorul), ca l-as fi vazut eu sa il fi strans acel colier.

    UN MARE MINUS Sebi GAZ ptr chestia asta !

    Deci pe bune, incepe sa mi se ia de Doreii din tara asta.

    Fac totul OK, dar la detalii mici care fac diferenta o dau in bara !
    ce capacitate are butelia montata pe accord? e toroidala? cāt a costat?

    Leave a comment:

  • M4V3RiCk
    Senior Member

  • M4V3RiCk
    replied
    Originally posted by adibec View Post
    Mi s-a exprlicat ca gpl-ul are 89 cifra octanica,de aici si diferenta de consum ca sa obtii aceeasi putere sau, lipsa de putere la acelasi consum.
    Il stiu si eu pe Dorelu` ala care zice ca cifra octanica la GPL e 89. EU zic sa mai citeasca !

    Cifra octanica la GPL e intre 95 si 110 !
    Ce difera e puterea calorica - Cu 30% mai mica ca la benzina. Dar arderea e mult mai curata.

    Revenind, la subiectul GPL:

    In Romania se FURA LA GREU la pompa ! De 3-4 ori am alimentat din acelasi loc, am crezut ca mi se pare... Butelie de 42 de litri, intra maxim 34.
    Ma duc eu, alimentez - trebuia sa mai am lejer 5-7 litri conform computerului de bord, si baga...si baga...si baga ! 35 de litri !
    Ma uit la ala de la pompa ii zic de la obraz: Ce bagati, aer comprimat sau gaz ?!
    Da-o in ..... ma-si !

    Alimentat din alta parte, de la MOL:

    Cumpter bord 15L/100 consum. Mers fix 200 de km prin cel mai nenorocit trafic din Bucuresti.

    Cat credeti ca a intrat ?! 27 de litri !

    Ma asteptam sa intre lejer 30 de litri.

    Concluzii ?!

    Se fura !


    Ne intoarcem la GPL prin alte tari:
    Am reusit sa alimentez inclusiv din Belgia sau UK.

    Il Belgia e chiar mai ieftin ca la noi: 0.50 eurocenti litrul pe autostrada la Texaco.

    In UK 0.70p

    La fel, valori similare cu consumul din bord, sau chiar mai mici !
    Si am alimentat cred ca de vreo 20 de ori pe afara - Nu odata de doua ori.


    Deci...Mareee grija de unde alimentati !

    Daca credeti ca va fura la pompa, cel mai probabil chiar asa este

    Nu va uitati ca e mai ieftin cu 5-7 bani. Au ei grija sa fure pe alta parte.

    Si nu fura 1-2 litri, fura 7-8-10 litri la un plin !

    Asta inseamna 25-30 lei, lejer - ca te intrebi daca nu e mai rentabil sa mergi dinou pe benzina.

    Leave a comment:

  • M4V3RiCk
    Senior Member

  • M4V3RiCk
    replied
    AM si eu o intrebare:

    Ptr GPL, la cat trebuie reglati electrozii la bujii ?

    Never-mind.

    LE:

    Masina merge, relativ OK.

    In a 2-a mai da in nas. Cred ca imi iau o interfata ptr Tomasetto si ma apuc de reglaje.


    SebiGaz Buzau:

    - Prima instalatie pe o Zafira a fost OK
    - Pe Honda mea, 19 ore doar - nu stiu cum au prins furtul de gaz din reductor spre rampa, dar colierul era deasupra la ce trebuia sa prinda.

    Mirosea mai ceva ca la o Dacie 1300 pe instalatie artizanala !

    Ma duc eu in Bucuresti. Se uitara aia de jur in prejur, ca mirosul venea de cu totul alta parte decat de la reductor.

    Spuma e frectie: Nu iti spune nimic.

    "Dom`le ca nu are nimic". Cum puii mei nu are nimic daca pute de trazneste ?!


    Mai insist:
    O baga si pe calculator, observa ca are pierderi de presiune dupa reductor.
    Clar era un furtun fisurat !
    Zic, schimbati tot furtunul sa stim o treaba.

    Da sa-l desfaca, colierul a iesit din reductor practic cu mana - fara cleste.
    E bagat destul de nasol (reductorul), ca l-as fi vazut eu sa il fi strans acel colier.

    UN MARE MINUS Sebi GAZ ptr chestia asta !

    Deci pe bune, incepe sa mi se ia de Doreii din tara asta.

    Fac totul OK, dar la detalii mici care fac diferenta o dau in bara !
    M4V3RiCk
    Senior Member
    Last edited by M4V3RiCk; 01-06-18, 22:35.

    Leave a comment:

  • adibec
    Junior Member

  • adibec
    replied
    Salut.Sunt Adrian,sunt proaspat posesor de civic 4d 2007.Sunt din Buzau si am avut 2 instalatii gpl montate la sebigaz Buzau,dintre care una pe o alfa 147 1.6 120cp cu care am parcurs 100000 km.Pot sa va spun ca nu este nici o problema.Mi s-a exprlicat ca gpl-ul are 89 cifra octanica,de aici si diferenta de consum ca sa obtii aceeasi putere sau, lipsa de putere la acelasi consum.
    Ca si costuri pot sa va spun ca am facut o super economie si ca la primul salariu voi merge sa montez si la civic 4d 1.8,aceeasi instalatie tomasseto toroidal sper ca de 52 l,pana acum am avut de 48l
    Pentru cine este foarte pretentios poate merge la Vernesti lanca Buzau la Progaz,el merge le landi renzo,este probabil unul dintre cei mai buni in materie de montaje din tara,dar este mai scump.
    Ca si preturi,tomasseto sebigaz 2400 lei cu toroidal de 52,progaz landi renzo 3000.

    Leave a comment:

  • Cstefan23
    Member

  • Cstefan23
    replied
    Asa mi-a comunicat fostul proprietar, (in manual scrie ca scade cu 3% peformantele, consider ca este marketing) iar eu am mers pe GPL aproximativ o luna, apoi am mers pe benzina (ca este decontata) si personal simt o mica diferenta mai ales la plecarea de pe loc si putin in depasiri.

    Leave a comment:

  • bogdan22
    Member

  • bogdan22
    replied
    Originally posted by Cstefan23 View Post
    Salut!

    Eu am pe Honda Accord 2.4 benzina, GPL prins, cu butelie in locul rotii de rezerva de 61L (autonomie 500-600km), performantele dintre benzina si gpl sunt de aproximativ 10% din puterea toatala a masinii mai slabe. Eu asa am achizitionat masina, nu ma tenta ideea, insa la drum lung se simte la cost. Referitor la achizitia pe bucati nu recomand din diverite motive de fiabilitate si compatibilitate. Eu aveam in gand sa scot instalatia ( a costat aproximativ 55mil cu totul). Poftim cum arata sistemul http://www.pro-gaz.ro/instalatii_gpl...Liqui_MAX.html

    Sper ca te ajuta informatia.
    Sunt doar curios. De unde stii ca performantele masinii sunt afectate doar cu 10%, aproximativ evident? Ai mers mai mult timp si cu un Accord 2.4 fara GPL?

    Leave a comment:

Working...
X