Este absolut logic ca uzura cea mai mare este la rece, fiindca in ziua de azi, cam orice ulei cat de cat de calitate, indiferent de "grosimea" lui rupe pelicula la temperaturi mai ridicate decat cele la care functioneaza motoarele in mod normal. Motoarele sunt diferite, nimic de zis, oricat as fi alergat Accordul nu simteam caldura pe care o degaja TypeRul la un mers ceva mai alert. In fine, si motorul e mai inghesuit, se raceste mai greu etc.
Una peste alta, mie imi e mult mai frica de uzura la rece fiindca acolo uleiul e gros si nu unge cum trebuie... e logic.
De altfel, identic cu limitarea in turatie, care are rolul ei si tind sa cred ca o masina gandita de ingineri seriosi are acea limitare bine aleasa, astfel inca sa nu fie cazul de discutii gen - daca o duci des in rosu o omori de 10 ori mai repede etc... exista la motoarele serioase limitare cand motorul e rece - vezi M-uri de la BMW (nu te lasa sa turezi peste 4-5000 decat dupa ce uleiul ajunge la anumite temp - mai apar linii galbene pe turometru cand motorul e rece) sau chiar TypeR-ul FN2 la care am aflat fortat de imprejurari (era sa intre unul in plin in mine si nu am mai tinut cont ca e motorul rece, i-am dat blana) nu intra VTEC-ul cand uleiul e rece... Pe scurt trece de 5500 rpm, dar fara VTEC kick, fara bec aprins etc.
Hai sa lasam parerile personale venite de pe vremea Daciilor ca daca mergi des in zona rosie, omori motorul mai repede, ca nu mai e cazul... E adevarat, stresul la care sunt supuse motorul si componentele adiacente este mai mare, dar sa fim seriosi, consumabilele de calitate si alti factori conteaza mai mult.
Una peste alta, mie imi e mult mai frica de uzura la rece fiindca acolo uleiul e gros si nu unge cum trebuie... e logic.
De altfel, identic cu limitarea in turatie, care are rolul ei si tind sa cred ca o masina gandita de ingineri seriosi are acea limitare bine aleasa, astfel inca sa nu fie cazul de discutii gen - daca o duci des in rosu o omori de 10 ori mai repede etc... exista la motoarele serioase limitare cand motorul e rece - vezi M-uri de la BMW (nu te lasa sa turezi peste 4-5000 decat dupa ce uleiul ajunge la anumite temp - mai apar linii galbene pe turometru cand motorul e rece) sau chiar TypeR-ul FN2 la care am aflat fortat de imprejurari (era sa intre unul in plin in mine si nu am mai tinut cont ca e motorul rece, i-am dat blana) nu intra VTEC-ul cand uleiul e rece... Pe scurt trece de 5500 rpm, dar fara VTEC kick, fara bec aprins etc.
Hai sa lasam parerile personale venite de pe vremea Daciilor ca daca mergi des in zona rosie, omori motorul mai repede, ca nu mai e cazul... E adevarat, stresul la care sunt supuse motorul si componentele adiacente este mai mare, dar sa fim seriosi, consumabilele de calitate si alti factori conteaza mai mult.
Comment