Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Toyboy View Post
    pai, as veni eu sa dau o tura cu 5D-ul, ca n-am mers niciodata cu unul, mai ales cu unu pe gaz, numa ca is cam departe !
    Ahahahahaha.....
    Atunci inzadar...A mea e un 3D


    Sent from my Samsung Galaxy Note II GT-N7100 using Tapatalk 2
    HONDA: Silent release of fatal power & O masina nu e nimic daca nu e o placere conducand-o Soichiro Honda
    CIVIC FN1 Absolute I-Pilot & ACCORD CW3 Executive Advance
    http://hondafan.etp.ro/gallery/v/Robby_Alessio/

    Comment


    • La mine diferenta e de fix jumate. Cat puneam benzina si cat gpl nu prea ma intereseaza. Ma intereseaza banii care-i dadeam inainte si ii dau acum pe deplasarea cu masina. Faceti voi un drum Iasi Bucuresti dus intors cu 150 lei si duceti-va la mare dus intors si fatait prin statiuni dupa cazare cu 120 lei. Mergeti o saptamana 350 km in Bucuresti cu 100 lei pe benzina. Diferenta este de 50%. Pretul celui mai bun gpl este de pana in 3 lei/l. Eu bag numai de la Petrom si Rompetrol. Stiti reclama cu panza de paianjen sub capacul de la rezervor. Ieri am constat ca am panza de paianjen. Greseala mea este ca nu prea mai merg pe benzina si treb sa curat injectia probabil la un moment dat. Totusi fac saptamanal cate 20 km pe benzina. In rest diferenta asa cum am aratat o simt la orice drum. Frate-meu si-a luat mithubishi asx cu motor diesel. Are consum de 5 mediu si tot da mai mult pe combustibil. Stilul meu este mai agresiv decat pe benzina cu schimbari de la 3000 in sus. Cel mai mare consum calculat la pompa a fost de 10 l/100 km gpl. Ar trebuii sa aveti consum de 5 pe benzina ca sa iesiti la fel ca gpl ceea ce nu se va intampla decat in afara cu stil de mers pana in 100km/h. Nu incerc sa conving pe nimeni astea sunt datele mele. Am instalatia deja de un an jumatate in care am facut aproximativ 32000 km. Am dat 3200 lei si am castigat cate 50 lei in fiecare saptamana numai din drumurile prin Bucuresti. La cele in afara mult mai mult. Sunt multumit si recomand sa nu mai stati pe ganduri si sa faceti acest pas chiar si pe Honda.

      Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2
      http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

      Comment


      • 1. Diferenta intre ce si ce?

        2. Tu schimbi de la 3000 in sus? Wow! Nu-ti este frica ca se strica ceva la culbutorii din planetare?

        3. Tu ai tiroidala?
        "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
        "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

        Comment


        • Eu incerc totusi sa trag concluziile pana aici in treaba asta cu GPL-ul.
          Pana acum concluziile sunt :
          GPL-ul se merita doar daca ajungi la o media anuala 35-40k km/ an cu 80-90% condus urban ( concluzia colegului Robby_Alessio)
          GLP-ul pe motorizarea R18 ( 1,8 5D) nu este o investitie destul de rentabila ( concluzie generala din discutiile precedente)
          Costul de intretinere al instalatiei GPL ( revizii , soft , ajustari etc) + combustibil la o masina ca nu depaseste 15 mii km anual , ajunge comparabil cu o masina cu aceeasi motorizare fara GPL
          Am mai prezcizat si alta data , ca unii din colegii care au instalatia de GPL pusa pe masina sa faca un fel de cost control .
          De ex : x km x litri gpl x lei
          Xkm - revizie x lei
          probleme aparute etc

          Dupa cum precizam mai demult cunosc personal 2 masini identice care sar de ceva sute de mii km pe gaz , ambele avand aceeasi motorizare/instalatie/intretinere etc ( Daewoo Cielo) . Prima are acum 550 mii km dintre care 300 mii sunt pe gaz , fara nici o problema pe parte de motor , cu costuri de intretinere pot spune decente spre minime
          A doua are 480 mii km din care ~200 mii sunt pe gaz, si cu motor schimbat la 360 mii km. Concluzia finala a defectiunii motorului a fost segmentii blocati din cauza depunerile , ca intr-un sa sa se ajunga la principalul vinovat : GPL.
          Ambele masini folosesc Aral 10w40 din primii km de cand au fost achizitionate cu intervale de schimb la 10-12 mii km. Ambele masini depasesc cu mult 20.000 km anual . Ambele masini sunt detinute de o familie.


          Pana nu veti face un grafic de costuri si probleme discutii vor fi interminabile.
          Touge is what we live for

          Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

          Comment



          • Un mic calcul sa vezi cat de gresit este sa zici ca o instalatie de gpl este rentabila doar daca faci 35-40 de mii pe an.
            Sa presupunem ca faci in mediu 20.000 km pe an. Un consum mixt pe toti acesti km ar fi 7 litri in cel mai frumos caz. Pentru 20.000 km cu un consum de 7% ai nevoie de 1400 de litri de combustibil. 1 litru de combustibil =6.2 ron. 1400x6.2=8.680 RON.
            Acum sa vedem pe GPL tot pentru 20.000 km pe an. Daca instalatia este buna si este setata corect consumul de gaz ar trebui sa fie aproape identic cu cel de benzina sau putin mai mare:
            caz 1 consum 8% 1 litru de gaz = 3 ron, rezulta 20.000x0.08=1600 litri si un cost de 4800 RON
            caz 2 consum 10% 1 litru de gaz = 3 ron, rezulta 20.000x0.10=2000 litri si un cost de 6000 RON
            Caz 2 este cel mai negru caz sa ii zic, instalatie setata prost + va rog sa ma credeti cand mergi pe gaz nu iti mai incape in cap un condus la consum (never) datorita costurilor mici.
            Si o economie pura doar din costul de carburant
            8680-4800 = 3880 RON
            8680-6000 = 2680 RON
            Costuri de service pentru 20.000 km cred ca sunt maxim 200 ron pentru 2 revizii.
            Despre ce minim de 35.000 km pe an vorbim? prostii.
            Dupa 20.000 km incepi sa simti in buzunar ca investia lucreaza pentru tine deja.
            Pe timpuri cand aveam Laguna gpl 1.6, faceam 450 km cu 50 de lei. Daca as aveam acum banii pentru instalatie as monta una fara sa stau prea mult pe ganduri.
            chiril
            Senior Member
            Last edited by chiril; 04-09-14, 15:13.
            Honda Accord 2.0i 2004 M/T Gallery

            Ofer diverse servicii IT

            Comment


            • Vali...
              Am spus peste 25/30k km
              NU 35/40k km... 90% in oras si piciorul "greu"

              Ceea ce ai spus tu am prezentat atat la mine'n topic cat si aici..... Acum nu mai stau sa scriu din nou cu amănuntul.
              De când am pus GPL la schimburi am cheltuit în plus doar filtrul GPL (+/- 10€ ) şi atât... Nimic altceva...Dar...e insignifiant pt că se economisesc pe benzina consumată.
              1plin de gpl sunt 28/30l x 0.8€/L = 24€ si fac cu piciorul meu greu circa 250/280km circa
              1 plin benzina sunt 43/45l x 1.8€ = 73/74€ si la fel cu piciorul meu greu 450/500km circa
              calculele le faceti voi
              Robby_Alessio
              Senior Member
              Last edited by Robby_Alessio; 04-09-14, 15:40.
              HONDA: Silent release of fatal power & O masina nu e nimic daca nu e o placere conducand-o Soichiro Honda
              CIVIC FN1 Absolute I-Pilot & ACCORD CW3 Executive Advance
              http://hondafan.etp.ro/gallery/v/Robby_Alessio/

              Comment


              • @chiril:
                Castigul real este putin mai mic daca tii la masina, pentru ca vei merge si pe benzina macar 10-15% din timp. La pornire, cand consuma mult si in rest din cand in cand pentru a misca injectoarele si a face o ardere umeda, nu uscata ca pe gaz. Dar da, in principiu daca mergi cca 20mii km/an, intrun an investitia se amortizeaza. Folosind calculul tau, ar insemna ca in primul an economisesti pentru a amortiza instalatia si in urmatorii 6 ani (considerand ca tii masina cca 7 ani in total) ai avea o economie de cca 3000 RON/an, adica de cca 4000 EUR pe perioada de utilizare a masinii. Nu ii vei pune deoparte, dar iti va permite drumuri mai lungi, fara stresul costului. Suna interesant.
                sigpic

                HONDA - THE POWER OF DREAMS
                Honda Civic Type-R FN2

                Comment


                • @ chiril & robby multumesc pentru corectari... la asta vreau sa ajungem... cifre nu vorbe. Singurul lucru care nu este luat incalcul si inca este o necunoscuta : durata de viata a motoarelor honda cu instalatie GPL. Presupun ca nimeni nu a sarit de 100 mii km cu GPL sa tragem o concluzie ?
                  Touge is what we live for

                  Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

                  Comment


                  • Sigur ca nu condam pe nimeni, fie GPL, benzina, motorina, lemne, hidrogen, electricitate.....si nici banii economisiti nu ii vei pune deoparte , cum nu ii pune un fumator de 2 pachete pe zi dupa ce se lasa de fumat
                    Iarasi, cu protejatul masinii, pe fosta masina cu gpl rezervor de 49 litri (foarte comod rezervorul) in 6 ani de utilizare a mers pe benzina doar pana trecea singura pe gaz si facea doar drumuri lungi. Masina aia a avut un milion de probleme, dar nici o problema din cauza utilizarii GPL.

                    Ideea este ca la o deplasare sa faci un efert financiar mai mic, te plimbi mai mult.

                    @Vali_lj daca o sa faci niste cercetari pe forum-urile din UK, Belgia, Olanda, banuiesc ca vei gasi mai multa lume cu honda pe gaz si cu mai multe impresii decat in romania.
                    Honda Accord 2.0i 2004 M/T Gallery

                    Ofer diverse servicii IT

                    Comment


                    • Poate cu mai multe pareri. In RO, in general gasim multe impresii.
                      sigpic

                      HONDA - THE POWER OF DREAMS
                      Honda Civic Type-R FN2

                      Comment


                      • Originally posted by Vali_lj View Post
                        Eu incerc totusi sa trag concluziile pana aici in treaba asta cu GPL-ul.
                        Pana acum concluziile sunt :
                        GPL-ul se merita doar daca ajungi la o media anuala 35-40k km/ an cu 80-90% condus urban ( concluzia colegului Robby_Alessio)
                        GLP-ul pe motorizarea R18 ( 1,8 5D) nu este o investitie destul de rentabila ( concluzie generala din discutiile precedente)
                        Costul de intretinere al instalatiei GPL ( revizii , soft , ajustari etc) + combustibil la o masina ca nu depaseste 15 mii km anual , ajunge comparabil cu o masina cu aceeasi motorizare fara GPL
                        Am mai prezcizat si alta data , ca unii din colegii care au instalatia de GPL pusa pe masina sa faca un fel de cost control .
                        De ex : x km x litri gpl x lei
                        Xkm - revizie x lei
                        probleme aparute etc

                        Dupa cum precizam mai demult cunosc personal 2 masini identice care sar de ceva sute de mii km pe gaz , ambele avand aceeasi motorizare/instalatie/intretinere etc ( Daewoo Cielo) . Prima are acum 550 mii km dintre care 300 mii sunt pe gaz , fara nici o problema pe parte de motor , cu costuri de intretinere pot spune decente spre minime
                        A doua are 480 mii km din care ~200 mii sunt pe gaz, si cu motor schimbat la 360 mii km. Concluzia finala a defectiunii motorului a fost segmentii blocati din cauza depunerile , ca intr-un sa sa se ajunga la principalul vinovat : GPL.
                        Ambele masini folosesc Aral 10w40 din primii km de cand au fost achizitionate cu intervale de schimb la 10-12 mii km. Ambele masini depasesc cu mult 20.000 km anual . Ambele masini sunt detinute de o familie.


                        Pana nu veti face un grafic de costuri si probleme discutii vor fi interminabile.
                        Si eu am auzit de la taximetristi de masini ce au ajuns la 700000 km si 300000km pe gaz. Nu te contrazic dar hai sa nu comparam o instalatie de 3200 lei cu doua calculatoare din care unul legat la obd, calculatoare care dau exact amestecul de care motorul masinii are nevoie sa functioneze exact ca pe benzina, cu o instalatie veche ce s-a pus pe cielo in secolul trecut. Tehnologia s-a schimbat. S-au facut instalatii speciale pentru anumite tipuri de motoare si faptul ca directorul firmei la care am montat instalatia are o japoneza masina personala cu motor mai puternic si mai pretentios si si- a pus instalatie de acelasi tip cu a mea pe masina personala m-a convins sa pun si eu. A fost cea mai buna decizie pe care am luat-o. Cine va trece peste aceste mituri si povesti de pe forumuri ca gpl strica motorul nu va regreta si va profita din plin de avantajele gpl-ului. Banuiesc ca era o ironie faptul ca stric masina daca schimb peste 3000 rpm. Totusi am o honda si pe benzina si pe gpl motorul trage mai bine de la 3000 in sus.

                        Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2
                        http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

                        Comment


                        • Originally posted by Aramia2008 View Post
                          Banuiesc ca era o ironie faptul ca stric masina daca schimb peste 3000 rpm. Totusi am o honda si pe benzina si pe gpl motorul trage mai bine de la 3000 in sus.
                          La ce turatie trece de pe GPL pe benzina la tine?

                          PS: nu eram ironic, doar sarcastic.
                          "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                          "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                          Comment


                          • @Aramia2008: ce marca/model de instalatie ai si unde ai montat'o?
                            sigpic

                            HONDA - THE POWER OF DREAMS
                            Honda Civic Type-R FN2

                            Comment


                            • Mamă, i-ai ridicat-o la fileu. Cred că a scris asta de vreo 10 ori
                              Oricum, cea mai bună și montată la cel mai bun service, asta e clar.
                              I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                              My cars:

                              '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                              '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                              '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                              '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                              EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                              EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                              EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                              EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                              EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                              EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                              Comment


                              • Lasa, daca mai scrie inca o data, e mai bine, niciodata nu e deajuns (decat sa nu ajunga, mai bine sa prisoseasca). Oricum, mie nu mi-a raspuns la nicio intrebare, pana acum. O fi suparat pe mine?
                                Delphi
                                Super Moderator
                                Last edited by Delphi; 04-09-14, 17:40.
                                "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                                "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                                Comment

                                Working...
                                X