Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by vtecb4st4rd View Post
    Jonyyybe , a monta o instalatie de gaz presupune economie de exercitiu de la prima cheie succesiva montajului Pe urma intervin diversi factori care pot avea tendinta sa iti duca aceasta economie spre ZERO .Depinde de tipul impiantului , hai sa nu spunem nimic de marca , totusi .Depinde de experienta celui care ti l-a montat , evident .Depinde de calitatea gazului pe care il consumi .Depinde mult si de norocul tau Si motoare gandite pentru gaz nu exista , folosirea gazului da probleme la nivel de supape . Anumite case auto au ales sa moteze sediul supapelor ( nu stiu cum se numesc ) intarite sau cu un tratament special ,in cazul modelelor care sunt prevazute sa fie transformate pe GPL .Si in plus , de ceva vreme exista FlashLube , un aditiv care previne uzura prematura a motoarelor pe GPL .
    E forte ciudat sa ajungi in italia cea mai gazata tara din UE si sa afirmi ca motoare gandite pentru gaz nu exista.( fiatul(si tot ce e sub el) si VW sigur au din fabrica, chiar si Honda in SUA dar nu gpl ci gaz natural care 98% e metan deci mult mai "nebun" decat gpl)Flashlube este o frectie deoarece nu tine cont de turatile motorului, defapt nu tine cont de nimic, este doar o "picuratoare", fie ca stai la relanti sau fie ii dai talpa numarul de picaturi e tot ala. Eu n-am asa ceva si nici n-am de gand sa-mi pun. Am mai spus-o dar avand in vedere ca noi venitii nu citesc threadu de la inceput trebuie s-o repet: unicul "device" care ar fi util, ar fi ceva care sa modifice unghiul de aprindere deoarece gazul arde mai incet decat benzina , la mersul pe gaz ar fi bine ca scanteia sa se dea mai repede fata de benzina.Pentru cine nu stie unghiul de aprindere se modifica si pe benzina, la turatii mari ( in orice motor) scanteia se da mult mai repede ca benzina sa reuseasca sa arda in cilindri pana la momentul evacuarii amestecului din cilindri, tocmai pentru a nu deteriora supapele/scaunle de aici si ineficienta din punctul de vedere energetic a mersului la turatii mari. eu n-am acest "device"( in romania nu stie nimeni de el, dar pe forumurile rusesti toti stiu de el, de obicei este ceva "custom") dar incerc sa imi protejez motorul limitand turatiile maxime cand merg pe gaz, in acest moment dupa 3500rpm automat sunt trecut pe benzina, am pus 3500 cu rezerva pentru depasiri scurte pentru a nu "obosi" multivalva de prea multe ori, de fapt eu incerc sa nu merg mai mult de 3000rpm ceea ce este egal cu 120km suficient pentru mine ce vrea economie (nu pot eu sa accept idea de a arunca banii prin teava de esapament)
    InjectoR
    Senior Member
    Last edited by InjectoR; 09-11-13, 13:41.
    Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

    … Jazz do it ...

    Comment


    • Baieti, eu chiar mi-am pus pe Honda si n-am probleme. Cum zicea si jonyyybee, trebuie sa fie montata dupa specificatiile producatorului de masina. Uite eu de-aici http://www.monteazagpl.ro/honda/ am luat kit-ul dedicat si de vreo 3 ani, de cand am instalatia, merge f bine. Mi-am scos banii imediat si chiar dau putin acum pe combustibil. Dar na, parerile sunt impartite. Eu unul sunt foarte multumit.

      Comment


      • Si ti-ai facut cont aici special sa ne spui asta sau lucrezi la AGR?
        ex. Accord CL7 Executive 2,0 M/T Arctic Blue Pearl

        Comment


        • Am vazut topicul si am zis sa va dau un sfat, din experienta mea. E decizia voastra unde puneti sau nu…

          Comment


          • O intrebare pentru cei care au si instalatia de flsh lube atasata la GPL , stiti cumva daca acesta functioneaza si atunci cand motorul e comutat pe benzina si care ar fi costul instalarii si cheltuielile aferente functionarii acesteia .
            Deranjul mare la GPL m-i se pare cel cu ajustatul jocului la supape pentru fiecare 15000km parcursi .
            Cred ca pentru a proteja motorul ar fi necesara o setare a trecerii pe benzina undeva pana in 4000 de ture , eliminand astfel factorul supraincalzirii scaunelor supapelor care se pare ca e cel mai vulnerabil punct al motoarelor de Honda la functionarea pe GPL desigur.
            balerinul
            Senior Member
            Last edited by balerinul; 10-12-13, 23:48.

            Comment


            • Salutare
              Sunt nou in acest club si ma bucur de acest lucru.
              Recent am achizitionat o honda accord fab 2009, prima inmatriculare 06.2010 cu motor 2.0 115 kw. Masina avea la momentul achizitionarii 98000 km si este varianta executive. La testul de la reprezentanta nu au gasit decat o usoara uzura la caseta (din cate am inteles este o problema cunoscuta) bucse bara stabilizatoare spate + bucse brat inferior fata. Urmeaza sa le remediez pe toate la asko la inceputul lui februarie.
              Intre timp va pot spune cateva impresii despre GPL pentru ca inainte am avut un astra H din 2006 motor 1.6 twinport, 105 cp. Pe aceasta masina am avut montata o instalatie GPL Tomasetto Stag 300 la ~40k km. Masina am vandut-o la 68k km. In aceasta perioada (destul de scurta va pot spune cam ce consumuri am scos: de ex Bucuresti - Budapesta 1700 km am platit aproximativ 400 lei tot combustibilul, ceea ce mi s-a parut rezonabil, in ideea ca pe benzina cred ca nu as fi sarit de 600 lei. Nu am avut probleme cu instalatia. Singura "problema" aparuta inca de la instalarea GPL-ului a fost o mica ezitare a motorului la accelerari bruste. In rest pot spune, fara nici o exagerare, ca imi placea mai mult mersul motorului pe GPL decat pe benzina.
              La Honda inca stau in dubii cu privire la instalatia de GPL. Daca sa montez, sau nu, daca exista kit de protectie valve.
              Astept cateva recomandari din experientele proprii cu privire la tipul instalatiei recomandat cat si atelierul unde se poate instala in conditii optime.
              Mentionez ca nu merg mai mult de 15k km pe an insa daca am posibilitatea sa merg mai ieftin mi se pare absurd sa nu o fac.

              Toate bune

              Comment


              • Originally posted by Geo_G View Post
                Salutare
                Sunt nou in acest club si ma bucur de acest lucru.
                Recent am achizitionat o honda accord fab 2009, prima inmatriculare 06.2010 cu motor 2.0 115 kw. Masina avea la momentul achizitionarii 98000 km si este varianta executive. La testul de la reprezentanta nu au gasit decat o usoara uzura la caseta (din cate am inteles este o problema cunoscuta) bucse bara stabilizatoare spate + bucse brat inferior fata. Urmeaza sa le remediez pe toate la asko la inceputul lui februarie.
                Intre timp va pot spune cateva impresii despre GPL pentru ca inainte am avut un astra H din 2006 motor 1.6 twinport, 105 cp. Pe aceasta masina am avut montata o instalatie GPL Tomasetto Stag 300 la ~40k km. Masina am vandut-o la 68k km. In aceasta perioada (destul de scurta va pot spune cam ce consumuri am scos: de ex Bucuresti - Budapesta 1700 km am platit aproximativ 400 lei tot combustibilul, ceea ce mi s-a parut rezonabil, in ideea ca pe benzina cred ca nu as fi sarit de 600 lei. Nu am avut probleme cu instalatia. Singura "problema" aparuta inca de la instalarea GPL-ului a fost o mica ezitare a motorului la accelerari bruste. In rest pot spune, fara nici o exagerare, ca imi placea mai mult mersul motorului pe GPL decat pe benzina.
                La Honda inca stau in dubii cu privire la instalatia de GPL. Daca sa montez, sau nu, daca exista kit de protectie valve.
                Astept cateva recomandari din experientele proprii cu privire la tipul instalatiei recomandat cat si atelierul unde se poate instala in conditii optime.
                Mentionez ca nu merg mai mult de 15k km pe an insa daca am posibilitatea sa merg mai ieftin mi se pare absurd sa nu o fac.

                Toate bune
                Bine ai venit pe forum !
                Dupa cum ai observat cred , nu prea o sa gasesti multi fani GPL pe acest forum , motivele nu as vrea sa le insir pentru a nu aduce disconfort admiratorilor acestei marci . Acum cred ca depinde de temperamentul tau la condus pentru ca in general o Honda se cere condusa Sport , iar cu Gpl-ul cam greu sa faci acest lucru pentru ca la un motor ca al tau si pe o vreme ca asta (-15 grade) nu vei face altceva decat sa resetezi toata ziua martorul de check engine. Pe timpul temperaturilor cu plus lucrurile sunt mai simple si nu o sa ai probleme de genul asta , insa trebuie sa tii cont de un lucru si anume ca scaunele la supape sunt ceva mai sensibile la aceste motoare , mai multe detalii poti afla daca dai un search pe google in special pe site-uri din Italia .

                Comment


                • mergi cu ea ca sa te simti bine nu ca sa ai pb mai tarziu !!! trebuie sa te simti ca in honda ca presupun ca de aceea ai cumparat-o, ca altfel ramaneai la vechea masina care avea gpl pe ea
                  "In 30 years, Honda has made 15 million V-Tec System and they have never, not even once single failure" - Jeremy Clarkson Top Gear.

                  The Power of Dreams

                  Comment


                  • Pe temperaturi de -15 grade dupa 30000 km pe gpl va spun ca masina merge impecabil si cu schimbari la 4000 stil sport. E la fel de nervoasa si pe gpl. Nu am sesizat niciodata nici o diferenta pe benzina in afara de consumul mai mare cu 1.5-2l. Am facut contabilitatea cabinetului pe 2013.( Bonuri de benzina vs bonuri de gpl). In ianuarie februarie am dat 600 lei pe benzina. In martie aprilie 350-400 pe gpl. Ups! Mai mult retin ca, am mers mai mult pe gpl intrucat dupa ce am luat instalatia nu stiam pe unde sa mai plec. Totdin bonuri rezulta cu mici exceptii ca am alimentat de cate 50 lei la doua zile si faceam in jur de 100-120 km din cate imi aduc aminte. Pe gpl am alimentat la diferenta de o saptamana pana in 100 lei si am mers 330-340 km numai Bucuresti
                    Nu mi-a aparut eroarea check engine decat o singura data pentru ca tragea aer fals din cauza unui furtunas prost ce facea parte din kit-ul de instalare al instalatiei care s-a taiat si rupt de la presiune. Dupa ce mi-a fost inlocuit cu unul mult mai rezistent si stearsa eroarea nu am mai avut nici o problema.
                    Oricum erorile toate sunt sterse de calculator automat fiin inregistrate doar pe calculatorul instalatiei. La prima revizie gpl nu mi s-a semnalat nici o eroare si nici o problema. Mi-a pornit la prima cheie si in noaptea aceea de -25 g cu masina inghetata complet dupa 3 4 zile nepornita si nedeszapezita.
                    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
                    Aramia2008
                    Senior Member
                    Last edited by Aramia2008; 03-02-14, 10:06.
                    http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

                    Comment


                    • Omule pornirea se face pe benzina, nu pe GPL, asa ca nu prea vad legatura...
                      http://hondafan.etp.ro/gallery/v/den1grator/

                      Comment


                      • Probabil a vrut sa spuna ca dupa ce se incalzeste motorul si trece pe gaz, merge fara probleme chiar si pe -15 grd C. Eu n-am inteles partea cu "4000 stil sport".

                        Comment


                        • Cred ca se referea la turatie.
                          O splendida Honda CR-V 2008, 2.2 i-CTDi, Black Pearl, Executive, M/T

                          Comment


                          • Originally posted by IB View Post
                            Probabil a vrut sa spuna ca dupa ce se incalzeste motorul si trece pe gaz, merge fara probleme chiar si pe -15 grd C. Eu n-am inteles partea cu "4000 stil sport".
                            Originally posted by ro861 View Post
                            Cred ca se referea la turatie.
                            Nu cred ca era vorba de turatie, eu cred ca era vorba de miscarea "din poignet" pe nuca schimbatorului. Miscarea era sport.
                            "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                            "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                            Comment


                            • @ Delphi:
                              Ex: Civic 1.8 Executive NHB 2007/ Del Sol ESI/ Del Sol VTi
                              2 roti

                              Comment


                              • Legatura cu functionarea corespunzatoare a motorului pe temperaturi de genul fara erori

                                Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
                                http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

                                Comment

                                Working...
                                X