Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aham... ma interesau in special modificarile de la motor, indepartearea buteliei era ultima problema sigur se gasesc metode de a desface butelia de acolo. Oricum intrebarea era de genul "daca imi vin piticii si ..."

    Si eu in cei jdemi de km facuti am avut doar 2 pene (ajuns la vulcanizare cu cauciucul semiumflat) dar... daca se intampla sa fac o pana in camp (riscul exista).... parca e bine sa ai o roata de rezerva sau un kit de vulcanizare, just in case
    EX. Accord '05 CL9 Satin Silver
    Del Sol '94 ESI
    CIVIC X 1.5 Sport Plus CVT
    BMW Z4 '03 Titan Silver

    Comment


    • Cred ca ar trebui incluse in lista de cumparaturi cate doua filtre de rezerva si adaptoarele de care zicea mandrei83 pentru alimentare in afara tarii. Cate tipuri exista ?
      Exista GPL in toata Europa, exista tari in care nu e legal sau sunt alte probleme in acest sens ?
      Are cineva o poza cu busonul de gaz montat in compartimentul busonului de benzina ? Nu reusesc sa-mi imaginez montajul, mi se pare ca nu mai e loc de nimic acolo.
      N-as gauri caroseria intr-un loc vizibil.
      Eu as vrea totusi sa ajung pe la Bacau inainte sa ma decid, care e diferenta de pret pe care o pierdem daca facem comanda ulterior ?
      Accord CL9 Type S CB 600 FA Hornet

      Comment


      • Originally posted by pretorian View Post
        Si eu in cei jdemi de km facuti am avut doar 2 pene (ajuns la vulcanizare cu cauciucul semiumflat) dar... daca se intampla sa fac o pana in camp (riscul exista).... parca e bine sa ai o roata de rezerva sau un kit de vulcanizare, just in case
        Solutia mea ar fi urmatoarea: te iei cu roata-n brate si faci "ia-ma nene pana la prima vulcanizare"...
        Oricum, ma indoiesc ca n-ai loc in portbagaj de o roata de rezerva de mici dimensiuni cum am eu...

        Originally posted by Rumburak View Post
        Cred ca ar trebui incluse in lista de cumparaturi cate doua filtre de rezerva si adaptoarele de care zicea mandrei83 pentru alimentare in afara tarii. Cate tipuri exista ?
        Ma, eu am unul pt. Romania si inca 2 tipuri pentru tari gen: Belgia, Italia, Polonia, Ungaria samd. Parca v-a pus Catalin urmatoarele pe lista (pe astea le am si eu):

        Adaptor de alimentare - Transition-224D-Polonia, Italia, Olanda, Norvegia
        Adaptor de alimentare - Transition -222A/10- Polonia,Germania, Belgia

        Vedeti ca mai sunt adaptare si pt. alte tari (v-am atasat un document, verificati in el), ramane sa va luati si altele daca aveti nevoie.

        Exista GPL in toata Europa, exista tari in care nu e legal sau sunt alte probleme in acest sens ?
        Nu exista GPL in Finlanda. Dar nicio statie... si parca nu ai voie sa circuli cu masina pe GPL. Cauta pe Google ca gasesti. Eu o sa incalc regulile daca o sa ajung pe acolo... le zic ca a mea merge pe benzina...
        In documentul atasat scrie despre tipurile de adaptoare si statiile GPL din fiecare tara. Oricum, nu va imaginati ca veti gasi GPL in Europa ca la noi (vorbesc din ce scrie in documentul atasat). De preferat, daca aveti o anume ruta de urmat, interesati-va de fiecare tara in parte unde gasiti statiile GPL si daca sunt in orasul prin care treceti!

        Are cineva o poza cu busonul de gaz montat in compartimentul busonului de benzina ? Nu reusesc sa-mi imaginez montajul, mi se pare ca nu mai e loc de nimic acolo.
        Am eu, uita-te in albumul foto de la masina mea.

        N-as gauri caroseria intr-un loc vizibil.
        N-ai alta varianta, asta daca nu vrei sa faci ca si cei cu Dacia 1310 care-si baga gaz direct in portbagaj sau... am vazut la unul... chiar in bara din spate/spoiler... Ti-as recomanda varianta aleasa de mine, langa busonul de benzina. E mai sigur si mai comod.

        Eu as vrea totusi sa ajung pe la Bacau inainte sa ma decid, care e diferenta de pret pe care o pierdem daca facem comanda ulterior ?
        Vezi ca vine Catalin pe la Bucuresti cam la 2-3 saptamani. Cel mai bine ar fi sa discutati cand vine aici in Bucuresti. Transportul PL=>RO pt. un kit costa aprox. 60EUR (atat am platit eu, parca), iar transferul SWIFT in contul lor inca 50RON. Daca n-ai cont in EUR, ca sa deschizi unul... inca 50RON taxa pt. deschidere cont in EUR (eu am ING/HomeBank si atat costa la mine).

        Va recomand sa va adunati minim 3-4 oameni si sa-l puneti pe Catalin sa mearga pana in PL sa va ia piesele. Asa a facut cu primele kit-uri GPL pe care le-a mai montat pe masini si o sa iesiti mai ieftin, decat daca le-ati comanda fiecare separat...
        Attached Files
        mandrei83
        Senior Member
        Last edited by mandrei83; 14-03-11, 22:32.

        Comment


        • Originally posted by Rumburak View Post
          Cred ca ar trebui incluse in lista de cumparaturi cate doua filtre de rezerva si adaptoarele de care zicea mandrei83 pentru alimentare in afara tarii. Cate tipuri exista ?
          Exista GPL in toata Europa, exista tari in care nu e legal sau sunt alte probleme in acest sens ?
          Sunt prevazute deja. Verifica pozitiile 14, 15 (cate 4 filtre) si 19, 20 (adaptoare pentru Polonia, Italia, Norvegia, Olanda, Germania, Belgia)
          Apasăăăăăl: 2008 Accord Coupe - San Marino Red - 190cp
          GPL:

          Comment


          • @mandrei83
            am facut comanda de piese dar nu prea mi-e clar cum le trimit banii.
            Tu cum ai platit, in ce cont?

            Pe e-mail mi-au trimis chestia urmatoare:

            MEGAPOL, ul. Łowiecka 8, 26-110 Skarżysko Kamienna
            Tel. 041/25-28-040, Tel./Fax 041/25-14-419
            megapol@megapol.com.pl
            Numer konta: ING BANK LĽSKI 10 1050 1461 1000 0090 7275 1283
            Euro account: ING BANK LĽSKI INGBPLPW PL 21 1050 1461 1000 0090 7275 0988

            Crezi ca daca platesc la un ING se descurca baietii aia cu conturile de mai sus? Par conturi IBAN valide (la primul cred ca au "mancat" particula PL de la inceput; daca o pun eu, codul rezultat e valid).
            PanterA
            Senior Member
            Last edited by PanterA; 20-03-11, 23:22.
            Apasăăăăăl: 2008 Accord Coupe - San Marino Red - 190cp
            GPL:

            Comment


            • Daca platesti la un ING va trebui sa faci ceva conversii si sa platesti comisioane.
              Cred ca cel mai bine ar fi daca ar accepta sa-ti ia banii direct de pe card.

              Eu nu am reusit sa ma decid pentru GPL, mi-e mila sa gauresc galeria de admisie si caroseria. Vine vara si o sa consum oricum mai putin pe varianta moto.
              Urmaresc insa cu interes modificarea la tine.
              Accord CL9 Type S CB 600 FA Hornet

              Comment


              • Nu au posibilitatea de plata cu card sau paypal.
                Face baiatu poze si tot tacamu'.
                Apasăăăăăl: 2008 Accord Coupe - San Marino Red - 190cp
                GPL:

                Comment


                • Cam mult 900 euro pentru Accord (3800 RON), cu calculatorul asta, unde am introdus asa:
                  5.3 | 2.8 | 11 | 650 km | 3800 cost instalatie GPL -> rezultat ~24 luni... merita?

                  Daca pretul la benzina ajunge 7 RON / litru si pretul GPL va fi evident mai mare (sa zicem 3.8 RON / litru) -> amortizarea va fi in 19 luni...
                  Mazda 6 Kombi, 2.5l, 192 CP, Soul Red


                  Comment


                  • Originally posted by PanterA View Post
                    @mandrei83
                    am facut comanda de piese dar nu prea mi-e clar cum le trimit banii.
                    Tu cum ai platit, in ce cont?

                    Pe e-mail mi-au trimis chestia urmatoare:

                    MEGAPOL, ul. Łowiecka 8, 26-110 Skarżysko Kamienna
                    Tel. 041/25-28-040, Tel./Fax 041/25-14-419
                    megapol@megapol.com.pl
                    Numer konta: ING BANK LĽSKI 10 1050 1461 1000 0090 7275 1283
                    Euro account: ING BANK LĽSKI INGBPLPW PL 21 1050 1461 1000 0090 7275 0988

                    Crezi ca daca platesc la un ING se descurca baietii aia cu conturile de mai sus? Par conturi IBAN valide (la primul cred ca au "mancat" particula PL de la inceput; daca o pun eu, codul rezultat e valid).
                    Verifica cu poza atasata, eu la datele puse in contul meu ING HomeBank am facut plata. Bine de stiut urmatoarele:
                    -ca sa iti faci un cont in EUR la ING costa 50RON
                    -ca sa efectuezi transferul intre contul EUR ING si contul lor in PL, mai platesti un comision de 50RON/transfer

                    Daca ai deja un cont in EUR, ar fi perfect, pt. ca nu mai platesti primul comision. Banii care-ti vor fi trasi de pe card la conversie nu sunt la cursul BNR, ci la cursul VISA, care e cam cu 10-15 bani mai mare decat cel BNR.

                    Originally posted by Rumburak View Post
                    Daca platesti la un ING va trebui sa faci ceva conversii si sa platesti comisioane.
                    Cred ca cel mai bine ar fi daca ar accepta sa-ti ia banii direct de pe card.
                    Eu nu am reusit sa ma decid pentru GPL, mi-e mila sa gauresc galeria de admisie si caroseria. Vine vara si o sa consum oricum mai putin pe varianta moto.
                    Urmaresc insa cu interes modificarea la tine.
                    Nu exista posibilitatea platii cu cardul la ei pe site. Nici prin PayPal sau alte metode.. decat cash sau prin transfer bancar.
                    Recomand sa va adunati minim 3-4 persoane si sa faceti mass-buy, pt. ca poate merge Catalin personal in Polonia si va cumpara el toate piesele, fara sa mai platiti comisioane de transfer, posta si alte cele.

                    Rumburak, cu mila si cu teama de a face o gaura in galeria de admisie si la busonul de benzina, acolo sub capac, nu ajungi sa impaci capra si varza... Daca tii neaparat la buzunarul tau si vrei sa pui GPL pe masina, nu ai alta metoda de a face lucrul asta...

                    Sper sa va fie de folos informatiile pe care vi le-am dat...

                    Originally posted by cci View Post
                    Cam mult 900 euro pentru Accord (3800 RON), cu calculatorul asta, unde am introdus asa:
                    5.3 | 2.8 | 11 | 650 km | 3800 cost instalatie GPL -> rezultat ~24 luni... merita?

                    Daca pretul la benzina ajunge 7 RON / litru si pretul GPL va fi evident mai mare (sa zicem 3.8 RON / litru) -> amortizarea va fi in 19 luni...
                    Mai e si aici un articol pe tema asta: http://www.evz.ro/detalii/stiri/in-c...pl-921887.html
                    In cei 900EUR e inclusa manopera si certificatul de instalare la o firma care instaleaza asa ceva. Pretul e unul foarte bun, avand in vedere ca, legal, la o firma ce instaleaza asa ceva intr-un service, pretul cerut sare lejer de 1200-1400EUR pt. un Accord. Mie mi s-a cerut inital un tarif de 1200EUR pt. Priusul meu de catre o firma care monteaza instalatii GPL...

                    Sunt sigur ca, daca as fi mers la ei, nici macar nu mi-ar fi desfacut galeria de admisie pt. a nu lasa resturile de aluminiu sa intre in motor, asa cum mi s-a confirmat ca NU se face din comoditate, chiar la un service ce monteaza instalatii GPL pe masina. Romanisme deci...
                    Attached Files
                    mandrei83
                    Senior Member
                    Last edited by mandrei83; 21-03-11, 10:48.

                    Comment


                    • Originally posted by cci View Post
                      Cam mult 900 euro pentru Accord (3800 RON), cu calculatorul asta, unde am introdus asa:
                      5.3 | 2.8 | 11 | 650 km | 3800 cost instalatie GPL -> rezultat ~24 luni... merita?

                      Daca pretul la benzina ajunge 7 RON / litru si pretul GPL va fi evident mai mare (sa zicem 3.8 RON / litru) -> amortizarea va fi in 19 luni...
                      Mie-mi iese cam asa calculul:

                      Fac, in medie, 25.000 de km pe an.

                      La benzina, vine asa:
                      25.000 km * 11,4% (consum mediu in ultimii 2 ani) = 2.850 litri de benzina = 15.105 lei (la un pret al benzinei de 5,3 lei / l)

                      In gaz, vine asa:
                      25.000 km * 14% (consum estimat) = 3.500 litri de gaz = 9.450 lei (la un pret al gazului de 2,7 lei / l)


                      Diferenta de pret intre benzina si gaz (pentru 25.000 de km) este de = 5.655 de lei
                      Instalatia ma costa, cu totul, aprox. 3.900 de lei.

                      In concluzie, imi recuperez banii pe instalatie in mai putin de 12 luni la preturile actuale ale carburantilor. In caz de crestere a lor, ii recuperez si mai repede. Calculul asta a mai fost publicat o data mai sus.

                      Nu inteleg cum ai calculat tu. Ce inseamna 650km? Autonomia? Daca da, e irelevanta si trebuie sa-ti calculezi consumul global intr-un an, in functie de cati kilometri estimezi ca parcurgi.

                      @mandrei83:
                      Thanx pt info. Intre timp,m-am lamurit, pot face plata externa direct pe interfata iBanking, doar ca aveam io orbul gainii si nu vedeam butonul. Costurile transferului extern sunt rezonabile. In 2 zile le trimit lovelele.
                      PanterA
                      Senior Member
                      Last edited by PanterA; 21-03-11, 22:17.
                      Apasăăăăăl: 2008 Accord Coupe - San Marino Red - 190cp
                      GPL:

                      Comment


                      • Eu am aprox 15000 km/an iar consumul mediu este 12l/100km. As recupera investitia cam intr-un an si asta daca ma abtin sa merg pe benzina.
                        Dupa un an, masina mea o sa aiba aproape 5 ani vechime. O mai tin ? Iau una noua ? Inca nu stiu.
                        Daca iau una noua si o vand pe asta, recuperez investitia facuta cu instalatia GPL ? Foarte probabil ca nu.
                        Rentabil ar fi sa mai tin masina inca vreo 3-4 ani.
                        Pe de alta parte am scuterul care papa 3l/100km prin oras. Stiti unde as putea sa-i pun GPL ?
                        Accord CL9 Type S CB 600 FA Hornet

                        Comment


                        • Originally posted by PanterA View Post
                          @mandrei83:
                          Thanx pt info. Intre timp,m-am lamurit, pot face plata externa direct pe interfata iBanking, doar ca aveam io orbul gainii si nu vedeam butonul. Costurile transferului extern sunt rezonabile. In 2 zile le trimit lovelele.
                          Cu placere! Iti vor zice ei cat trebuie sa platesti in EUR, o sa vezi ca sunt foarte corecti cei din PL inclusiv la cursul de schimb. Nu baga din burta.

                          Originally posted by Rumburak View Post
                          Eu am aprox 15000 km/an iar consumul mediu este 12l/100km. As recupera investitia cam intr-un an si asta daca ma abtin sa merg pe benzina.
                          Dupa un an, masina mea o sa aiba aproape 5 ani vechime. O mai tin ? Iau una noua ? Inca nu stiu.
                          Daca iau una noua si o vand pe asta, recuperez investitia facuta cu instalatia GPL ? Foarte probabil ca nu.
                          Rentabil ar fi sa mai tin masina inca vreo 3-4 ani.
                          Pe de alta parte am scuterul care papa 3l/100km prin oras. Stiti unde as putea sa-i pun GPL ?
                          Iti recomand sa mai tii masina inca 3-4 ani, cum ziceai si tu. Stiu ca avem cu totii obsesia ultimelor aparitii de pe piata, dar, cu preturile astea eu zic ca trebuie sa facem un compromis si sa ne multumim cu ce avem. Nu merita sa pui GPL pe ea si apoi sa o revinzi, facilitandu-i cumparatorului masinii posibilitatea de a merge mai ieftin cu masina ta, atata timp cat nu ti-ai recuperat de mult investitia.

                          LOL! GPL pe scuter? N-am vazut asa ceva, insa, am vazut zilele trecute un claxon de TIR, montat pe un scuter...

                          LE: prietenul asta al meu care si-a pus kit-ul de conversie PHEV de la enginer.us pe Prius, are consum de 1.2 benzina in Bucuresti. Mai vrea sa-si puna si GPL acum pe hibrida lui, ca sa il ajute la drum lung... Deja il invidiez...

                          Comment


                          • Sunt convins ca GPL-ul e rentabil la cei cu peste 30000km pe an. Pe de alta parte, daca respectivii n-au alergie la motorina, ar fi optat probabil pentru diesel.
                            Pe mine ma atrage GPL-ul in parte pentru cresterea autonomiei si independentei fata de un singur tip de carburant, in parte ca gadget ...
                            De exemplu, la voi care aveti Prius, mi se pare gadget mania 100%. Ce naiba, vreti sa mergeti moka ?
                            Accord CL9 Type S CB 600 FA Hornet

                            Comment


                            • Originally posted by mandrei83 View Post
                              LE: prietenul asta al meu care si-a pus kit-ul de conversie PHEV de la enginer.us pe Prius, are consum de 1.2 benzina in Bucuresti. Mai vrea sa-si puna si GPL acum pe hibrida lui, ca sa il ajute la drum lung... Deja il invidiez...
                              Pai ce mai astepti?
                              Apasăăăăăl: 2008 Accord Coupe - San Marino Red - 190cp
                              GPL:

                              Comment


                              • Originally posted by Rumburak View Post
                                Eu am aprox 15000 km/an iar consumul mediu este 12l/100km. As recupera investitia cam intr-un an si asta daca ma abtin sa merg pe benzina.
                                Dupa un an, masina mea o sa aiba aproape 5 ani vechime. O mai tin ? Iau una noua ? Inca nu stiu.
                                Daca iau una noua si o vand pe asta, recuperez investitia facuta cu instalatia GPL ? Foarte probabil ca nu.
                                Rentabil ar fi sa mai tin masina inca vreo 3-4 ani.
                                Pe de alta parte am scuterul care papa 3l/100km prin oras. Stiti unde as putea sa-i pun GPL ?
                                si la revanzare da bine instalatia de gpl. in general cine o cumpara e mai stramtorat la punga decat primul proprietar si o sa-i fie greu sa suporte consumul asta.

                                Comment

                                Working...
                                X