Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    SCUTER
    Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !
    ACURA & HONDA SUV FAN CLUB ROMANIA - http://daimyo.ro/index.php?action=forum

    Comment


    • #62
      Originally posted by octi_b View Post
      Mda, si de aici mai decurg si alte aspecte referitoare la motoarele diesel vs benzina: de-aia turatia este diferita (la diesel, pistoanele fiind mai lungi, nu se pot tura asa de mult, in comparatie cu cele pe benzina - scurte si mai groase), de-aia greutatea este mai mare la diesel, etc
      stiam ca greutatea mai mare se datoreaza (si) faptului ca motorul diesel trebuie sa suporte presiuni/explozii mai mari/puternice, deci "carnea" mai groasa (la blocul motor).

      de ce nu fac si la benzina asa, cilindrii (mai) lungi...pt cuplu mai bun...?
      nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita (ignorance is bliss)...

      Comment


      • #63
        Daca cilindrii ar rezolva problema cuplului, ar face toti cilindrii de Tatra. Treaba e ca dieselul arde mult mai bine decat benzina, drept dovada ca se si aprinde prin incalzire si presiune. De aici si cuplul mare. Bielele se fac lungi tocmai pentru a transmite cuplul imens. La motoare pe benzina turate, forma ideala este patratul, adica cursa egala cu alezajul (motoarele seria K).

        Comment


        • #64
          @toto: La motoarele pe benzina principiul e diferit: aprinderea e controlata, compresia nu trebuie sa fie asa de mare. De fapt, nici nu poate fi asa de mare, intrucat, la benzina se comprima intreg amestecul carburant+aer si e foarte probabil ca el sa se autoaprinda, dand nastere fenomenului de "knocking". La diesel, se comprima doar aerul, acesta se incalzeste, apoi se injecteaza motorina care se aprinde de la aerul fierbinte. Referitor la greutate, ai perfecta dreptate, chiar am vrut sa editez postul la momentul respectiv, dar am lasat-o asa. Se mai adauga si greutatea suplimentara a arborelui cotit.

          @bogdan: E drept ca motorina arde mai eficient (aici se vede si consumul mai mic) dar cuplul mare vin in cea mai mare masura de la cilindrii mai lungi. Un cilindru de diesel e cam de 2 ori mai lung decat unul de benzina, si daca ne aducem aminte formula cuplului, la forte egale, se obtine cuplu dublu. E drept ca arborele cotit nu e chiar dublu ca si grosime/latime, dar diferenta e suplinita de eficienta motorinei (e mai densa decat benzina; in plus, de aici rezulta si consumul mai mic).
          "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

          '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

          Comment


          • #65
            foarte, foarte interesant

            Originally posted by BogdanCTR View Post
            Daca cilindrii ar rezolva problema cuplului, ar face toti cilindrii de Tatra. Treaba e ca dieselul arde mult mai bine decat benzina, drept dovada ca se si aprinde prin incalzire si presiune. De aici si cuplul mare. Bielele se fac lungi tocmai pentru a transmite cuplul imens. La motoare pe benzina turate, forma ideala este patratul, adica cursa egala cu alezajul (motoarele seria K).
            forma ideeala a cui...?!?

            (alezaj = diametrul interior al cilindrului unui motor)


            Originally posted by octi_b View Post
            ...La diesel, se comprima doar aerul, acesta se incalzeste, apoi se injecteaza motorina care se aprinde de la aerul fierbinte....
            muream prost...credeam ca e ca la benzina...

            ce nu mai stiu eu: cum se opreste un motor diesel...? la benzina e usor, ii iei scanteia, dar la motorina...? daca ar fi dupa capul meu as spune ca-i tai injectia (aka pompa de motorina)...dar pe vremuri (cand nu existau pompe electrice), cum se proceda...?
            nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita (ignorance is bliss)...

            Comment


            • #66
              Pai, spre exemplu, la autobuzele UDM (alea vechi de tot din dotarea RATB), exista o "frana de motor" actionata printr-un buton, care pur si simplu ii taia evacuarea, iar pana la urma, motorul murea. O foloseau soferii la greu
              B-01-PHP: 2007 FK2 Executive Champagne Silver
              Citeste regulamentul inainte sa faci valuri!

              Comment


              • #67
                tampenie (am raspuns intrebarii din titlu.
                silence is sexy.
                civic 5D 1.8

                Comment


                • #68
                  Afacere! (am raspuns intrebarii din titlu
                  http://www.honda-evers.de/content/autogas.php instalatii cu garantie de dealer, preturi "de Germania" , la noi costa cu 800-1000 E mai putin.
                  Am avut masini pe GPL, daca instalatia e montata, exploatata si intretinuta cum trebuie atunci nu vor fi probleme. In trecut supapele erau mai afectate daca nu erau reglate la fiecare 40k km., sistemul FlashLube cica ar rezolva si acest inconvenient.
                  Regina Elisaveta din Anglia se plimba intr-o vreme cu un Rolls "gazat", in Italia am vazut Lamborghini si Ferrari pe gaz, Range Rover DIESEL gazat are cuplu mai mare cu 20-30%, pe mobile erau 2-3 Civic Hybrid pe GPL de vinzare in primavara, acum vad ca au aparut ceva Insight -asta da ECO, sa mergi 100 de km cu echivalentul a 2-3 l de benzina si cu emisie de CO2 80-90g/km!
                  生命の最も大きいレッスンは愚か者が時々正しいことを知ることである。

                  Comment


                  • #69
                    Acum am citit tread-ul acesta pentru prima data si, cu parere de rau constat ca si intre hondari sunt care isi dau cu parerea fara sa fi avut o minima experienta legata de subiectul discutat. ...pe de alta parte din 89 suntem liberi sa ne exprimam, ....dar nu sa dezimformam. As aprecia mai multa responsabilitate din partea unora.
                    Postez si eu doua link-uri referitoare la crash test pt masina cu GPL si incendiu (nu o stire scrisa probabil tendentios spre spectaculos de ziarist). YouTube - Sicurezza impianti GPL per auto. LPG , LP Gas , YouTube - Auto Crash Test - Autogas Crash und Brand.
                    Bodo, nu vreau sa te supar, dar nu pot sa nu fiu impresionat de talentul cu care pari ca sti ce vorbesti. Probabil ai cunostinte despre motoare, dar nu esti informat in ceea ce priveste GPL-ul si rationametele tale sunt gresite.
                    Folosesc GPL de aprox 10ani. Prima instalatie (cumparata in rate la CAR) a fost pe o dacie cu care am facut taxi, am tinut socoteala kilometrilor pana la 150000 si apoi inca 3 ani. I-au picat usile daciei mele dragi, a trebuie sa o duc la remat, dar motorul nu a avut nevoie de segmentare.
                    Saptamana viitoare vine si CG8-ul meu si il duc direct la GPL. Decat sa ma dau mare ca fac liniutze pe benzina, prefer sa-mi platesc o parte din concediu cu economia de la GPL, asa cum fac de 10ani.
                    N-am vrut sa supar pe nimeni, dar nu pot sta linistit vazand ca si hondarii(unii dintre ei) vorbesc "tehnic" fara nici o noima. Incepeti macar fraza cu "eu cred".

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Bodo View Post
                      ...

                      sa mentionez din nou faptul ca motorul in sine nu are de suferit efectiv din cauza GPL-ului ci din cauza parametrilor defectuosi de functionare. GPL-ul arde, la fel arde si benzina dar daca la unul ii trebuie mai mult aer si nu ii dai sau o contrapresiune mai mica pe evacuare si nu gaseste, randamentul scade simtitor si duce la cele mentionate de mine in postul anterior.

                      Am dat exemplul cu matizul.... motorul este identic, cu pistoane identice, supape identice, garnituri identice, totul identic. Diferentele sunt la calculatorul de injectie, la filtrul de aer si la catalizator!

                      La fel e si pe loganul cu GPL cu a carui esapament ma lupt in fiecare zi . Motor identic, periferice diferite!


                      Concluzia mea si in acelasi timp si sfatul este ca daca vreti GPL pe honda, ganditi-va serios sa umblati si la softul masinii si la evacuare.
                      asta era din ultimul post scris de mine pe acest topic..

                      Originally posted by Qyu View Post
                      ...Bodo, nu vreau sa te supar, dar nu pot sa nu fiu impresionat de talentul cu care pari ca sti ce vorbesti. Probabil ai cunostinte despre motoare, dar nu esti informat in ceea ce priveste GPL-ul si rationametele tale sunt gresite.
                      Folosesc GPL de aprox 10ani. Prima instalatie (cumparata in rate la CAR) a fost pe o dacie cu care am facut taxi, am tinut socoteala kilometrilor pana la 150000 si apoi inca 3 ani. I-au picat usile daciei mele dragi, a trebuie sa o duc la remat, dar motorul nu a avut nevoie de segmentare.
                      ...
                      Stai calm ca nu ai prea multe sanse sa ma superi ci doar am impresia ca ai citit pe diagonala...

                      Pe Dacia ta presupun ca ai avut injectie daca zici ca ar avea aprox 10 ani..
                      Intreaba-te, te rog, ce norma de depoluare avea dacia ta, cate sonde de oxigen si cat de adaptivi erau parametrii de functionare ai motorului?

                      Ca fapt divers, avem cel putin un hondar cu GPL pe masina si e foarte multumit si nici probleme la motor nu a avut (l-a schimbat de curand dar nu are legatura) dar motorul lui e OBD II chiar daca e dinainte de '96 asadar mult "mai" parametrizabil..
                      Din cate tin eu minte, in Romania au aparut si cateva logane cu OBD I deci 10 ani mai tarziu. Tu ce zici de asta?

                      LE: si pentru ca inca sunt contrariat , am citit si un post precedent in care ziceam ca exista posibilitatea deci NU e obligatoriu iar exemplele date sunt subiective si informative!
                      Daca o luam asa, am mai auzit si eu de un mercedes care a facut primul schimb de ulei la nu stiu cate zeci de mi de km si motorul a fost ok? Ce sa inteleg? ca uleiul a fost foarte bun, ca motorul e facut pentru asa ceva sau ca proprietarul e un idiot in toata puterea cuvantului?
                      Bodo
                      Senior Member
                      Last edited by Bodo; 31-10-10, 01:35.
                      ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
                      ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

                      Comment


                      • #71
                        De ce GPL cand poti lua diesel sau "hybrid"....? daca nu iti permiti ia-ti bicicleta si abonament la RATB/metrorex si iesi mai ieftin ca orice coaja pe GPL. Si dispar problemele legate de functionarea defectuoasa a mororului, uzura pematura si alte kkturi.

                        LE: ia-ti mai bine prius cu GPL
                        Ex - Honda CIVIC 5D 1.8 M/T SPORT - Milano Red
                        In cautare de altceva

                        Comment


                        • #72
                          Mai baieti (si fete) , mai lasati prostiile astea si ganditi sau macar inclinativa pe partea reala a lucrurilor...
                          Omul se refera doar la partea banilor si al costului intretinerii; daca se merita sau nu....Iar incepeti sa-l luati "in bascalie"
                          Dupa cum stiti (si pentru cei care nu stiu aflati acum) eu cand am cumparat-o am cerut sa mi se puna implant GPL si din experienta va spun ca diferenta se simte extrem de putin si in general doar la plecarile de pe loc si asta doar daca "strivesti" pedala de acceleratie
                          In oras NU se simte absolut deloc iar pe autostrada nici atat (doar ca consumi mai repede gazul fata de benzina) iar in privinta "simfoniei" motorului va asigur din nou ca nu se schimba.
                          Toma te asigur eu (dupa mai bine de 2000 de km facuti ,cam jumate jumate gaz/benzina) ca in ceea ce prevede economia financiara in baza consumului se merita dar adio consumuri mici caci nu trebuie sa te iei dupa ceea ce spune CB-ul, costul intretinerilor nu le stiu deocamdata caci prima revizie (cea de 1000 de km) nu am platit-o fiind facuta cadou de firma la fel si costul inspectiei si autorizarea instalatiei de catre organele competente dar cand o sa le fac o sa le scriu
                          Eu iti dau ca exemplu preturile de "aici" de la mine: 1 litru de benzina costa 1.350-1.400 euro si facand calculele (mele personale strict in stilul meu de condus) EXEMPLU: 1 plin benzina = cc 45 de litri = 60.75 euro (1.350 euro/litru) si fac circa 450-500 de km
                          GPL-ul costa intre 0.604-0.634 / litru
                          1 plin GPL = cc 33 de litri (butelia e de 38 de litri) = 19.932 euro (0.604 euro/litru) si fac circa 200-250 km
                          Restul calculelor te las sa le faci tu
                          CIAO
                          HONDA: Silent release of fatal power & O masina nu e nimic daca nu e o placere conducand-o Soichiro Honda
                          CIVIC FN1 Absolute I-Pilot & ACCORD CW3 Executive Advance
                          http://hondafan.etp.ro/gallery/v/Robby_Alessio/

                          Comment


                          • #73
                            Man conform spuselor tale, daca mergi 50/50 la 1000 km faci o economie de aproximativ 20 euro. La 100k ai 2000 euro "economie" din care scazi costul instalatiei si a intretinerii acesteia.

                            Nu mai bine iti iei diesel si beneficiezi din plin de cuplul superior al acestuia?
                            Honda Civic Type-S PLUS Crystal Black Pearl .:. Eibach : Injen : OMP : Skunk2 : Enkei : Ferodo DS2500 : Alpine Type R : Rockford Fosgate .:.
                            Honda S2000 AP1 Championship White .:. KW V2 : OZ : SKUNK2 : K&N : VOLK : Spoon : CUSCO : Mugen : Megan Racing : Goodridge : Ingalls : Powerflex .:.
                            1000 Locuri de vizitat in Romania

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by Rares View Post
                              Man conform spuselor tale, daca mergi 50/50 la 1000 km faci o economie de aproximativ 20 euro. La 100k ai 2000 euro "economie" din care scazi costul instalatiei si a intretinerii acesteia.

                              Nu mai bine iti iei diesel si beneficiezi din plin de cuplul superior al acestuia?
                              Cred ca se economiseste ceva mai mult....
                              500km = 60E (benzina) => 100k km=12000E (benzina)
                              500km = 40E (gpl) => 100k km=8000E (gpl)
                              Diferenta este de 4000E la 100k km, in medie cam 1000E pe an.
                              Ex - Honda CIVIC 5D 1.8 M/T SPORT - Milano Red
                              In cautare de altceva

                              Comment


                              • #75
                                astept cu nerabdare ¨electrodiesel¨

                                Comment

                                Working...
                                X