Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • strumfuadi
    replied
    Originally posted by KMR View Post
    Eu bag R18 de câteva ori pe zi în limitare Zici să e rău?
    Vai de capul tau, o faci praf, o sa se imbogateasca serviceurile de pe urma ta.
    Aiurea, nu are nici pe dracu! Daca Honda stie sa faca ceva, stie sa faca motoare. Plasticele mai scartaie, vopseaua se mai scorojeste, dar motoarele astea vor cadea din caroserii peste 20 de ani mergand perfect in limitare.

    Leave a comment:


  • strumfuadi
    replied
    Pot sa iti spun ca stiu pe cineva care a luat un FN2 nou, a iesit pe poarta dealerului si apoi masina a vazut numai rosu. Fara "rodaj", fara nimic. A vandut'o la 67mii km cu motorul mergand perfect si merge si acum la fel.

    Ontopic, nu as pune GPL pe FN2 chiar daca as folosi'o zilnic. As avea un consum cu circa 20-30% mai mare, la o anumita turatie ar trebui sa comute pe benzina, mai e si VTEC'ul, prea complicat. Dar pe o masina de cursa lunga cu care sa faci 20-25mii pe an ar merita, cred.

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Hai că TypeR și S2000 nu sunt extreme )) Eu bag R18 de câteva ori pe zi în limitare Zici să e rău? Mie îmi place )) Cred că discuția asta își are rostul într-un topic despre mersul economic și/sau ideal.

    Leave a comment:


  • InjectoR
    replied
    Originally posted by Basil View Post
    Pai pentru ce e, pentru Type R sau S2000?
    E pentru masini "normale"", obisnuite ,ce sens are sa vorbim despre GPL la masini de inalta performanta? Poate am acoperit eu prea mult ,nu mai stiu cum s-a ajuns la offtopicul cu zona rosie,recunosc asta.
    Insa nu spun aberatii in principiu, pentru maisini ex Type R/S2000 sau alte chestii extreme, e fara beneficii sa se bage in rosu, acolo nu e nimic decat uzura foarte accentuata.
    Am mai remarcat si prin ate posturi ca unii oameni baga frecvent FN-ul in 7000, cineva spunea chiar de doua ori in fiecare zi. Dar sunt offtopic ,nu o mai lungesc.
    Sunt de accord cu tine in totalitate, dar ar fi bine sa recitesti ultimele 3 pagini al topicului. Recomandarea se refera si altora

    Am ajuns la zona rosie din recomandarea celor cu GPL de a trece pe benzina la 4000 rpm, si am inceput sa explic ca turatii mari sunt periculoase si pe benzina
    iar mersul pe gaz presupune revizuirea deprinderilor sau setarea limitarii nu mai mult de 4000RPM
    Last edited by InjectoR; 05-09-14, 10:51.

    Leave a comment:


  • Basil
    replied
    Pai pentru ce e, pentru Type R sau S2000?
    E pentru masini "normale"", obisnuite ,ce sens are sa vorbim despre GPL la masini de inalta performanta? Poate am acoperit eu prea mult ,nu mai stiu cum s-a ajuns la offtopicul cu zona rosie,recunosc asta.
    Insa nu spun aberatii in principiu, pentru maisini ex Type R/S2000 sau alte chestii extreme, e fara beneficii sa se bage in rosu, acolo nu e nimic decat uzura foarte accentuata.
    Am mai remarcat si prin ate posturi ca unii oameni baga frecvent FN-ul in 7000, cineva spunea chiar de doua ori in fiecare zi. Dar sunt offtopic ,nu o mai lungesc.

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Păi ăsta nu este un topic pentru R18, de unde să știu că tu doar despre asta vorbești???

    Leave a comment:


  • InjectoR
    replied
    Originally posted by rezare View Post
    Unii chiar au

    Also, "zona rosie" nu are legatura cu benzina nearsa, are legatura cu limitele fizice ale motorului: limita pompei de ulei, limita vitezei pistonului, a valvetrain-ului, etc. Cam asta da localizarea "zonei rosii" dintr-un motor, dar limita asta e una safe. Faptul ca ajungi acolo nu inseamna ca motorul crapa, pentru asta exista fuel cut. Daca motorul are reviziile la timp, ulei de calitate, atunci faptul ca mergi in redline devine irelevant.
    Fuel cut e protectie pentru prosti, desteptii nu ajung acolo daca le pasa de motor
    Zona rosie are legatura directa cu modul in care arde bezina

    PS: imi cer scuze, nu va consider prosti, vreu sa va mai schimbati convingerile
    Last edited by InjectoR; 05-09-14, 10:31.

    Leave a comment:


  • Basil
    replied
    Eu m-am referit la R18,la masini ""obisnuite"". Cati aveti GPL pe Type R, S2000 ?! Doh !

    EFICIENTA VOLUMETRICA - Reprezinta raportul dintre presiunea din cilindrul la sfarsitul fazei de aspiratie si presiunea atmosferica. Cu cat este mai mare acest randament volumetric cu atat este mai mic fenomenul de pompa (fenomen atribuit pistoanelor pentru aspirarea aerului).
    Cu cat sunt mai ""acordate"" designul colectorului de admisie, unghiul de deschidere/inchidere al valevelor precum si durata cu atat se imbunatateste eficienta volumetrica. Ea atinge un varf la o anumita turatie care nu e turatia maxima vopsita cu rosu pe turometru.
    Last edited by Basil; 05-09-14, 10:32.

    Leave a comment:


  • InjectoR
    replied
    Originally posted by strumfuadi View Post
    La CTR-ica la 5500 abia a intrat in VTEC, inteleg ca ar trebui sa ma opresc acolo, sa nu depasesc ca se strica.
    Nu intelegeam eu de ce intre 6k si 8k trage ca apucata, cred ca e motorul agresat si se razbuna pentru ca, intr'adevar, pana la 5500 e totul frumos, lent si liniar.
    In general, puterea maxima este undeva inaintea zonei rosii, cu vreo 200rpm. Motorul ar mai duce si peste zona rosie, dar ar fi inutil, cu pretul unei uzuri pronuntate.
    Ma bucur ca mai sunt oameni care inteleg ca zona rosie inseamna inceperea degradarii si uzirii pronuntate...
    Am vazut recet un filmulet, si un baiat de la Spoon zicea ca putem sa modificam astfel incat motorul (nu mai retin care)s-o duca la 11.000 rpm dar repede a precizat ca recomandam sa schimbati la 9000rpm deoarece acolo e maximul de eficienta in conditiile date
    Last edited by InjectoR; 05-09-14, 10:19.

    Leave a comment:


  • strumfuadi
    replied
    La CTR-ica la 5500 abia a intrat in VTEC, inteleg ca ar trebui sa ma opresc acolo, sa nu depasesc ca se strica.
    Nu intelegeam eu de ce intre 6k si 8k trage ca apucata, cred ca e motorul agresat si se razbuna pentru ca, intr'adevar, pana la 5500 e totul frumos, lent si liniar.
    In general, puterea maxima este undeva inaintea zonei rosii, cu vreo 200rpm. Motorul ar mai duce si peste zona rosie, dar ar fi inutil, cu pretul unei uzuri pronuntate.

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Eu refuz sa cred ca puterea maxima este sub vtec. Iar "eficienta volumetrica"as vrea sa stiu ce inseamna, pe ntru ca nu am nicio idee.
    Cand zici masina de curse la ce te referi?
    L.E. Vezi ca astia de la Honda nu stiu teoria ta altfel nu imi explic cum zic ei ca puterea de 170 cp se obtine la 7800 rpm ( e vorba de motorul B16A, second generation). Ahhh, si cuplul maxim il are la 7300 rpm. Sigur stii ce vorbesti?
    Last edited by KMR; 05-09-14, 09:42.

    Leave a comment:


  • Basil
    replied
    In zona rosie niciun motor de masina de strada nu mai are peak power. Nemaivorbind de max torque.
    Nu confundati cu ce vedeti la masinile de F1 sau la masinile de curse unde pilotul schimba doar cand se ""vede rosu"".
    La masinile alea sunt alte sisteme de indicare , ""turometrul"" ala cu leduri de pe monopostul F1 e altceva.

    Deci,in concluzie, nu va mai bagati masinutele pina in rosu si dupa gandind ca acolo veti avea cea mai mare putere,nu faceti decat sa ii taiati ""ani din viata"" bietului motor in mod inutil.

    Puterea maxima e undeva la 5500 rpm unde designul motorului creeaza maximul de eficienta volumetrica ,aici intrand designul admisiei, raportul cursa/alejaz, raportul de compresie, curba de cuplu, gradul de poluare, si bineinteles consumul. Nu vreti sa siti cit consuma o masina ""de curse"" si ce curba de cuplu are.

    Leave a comment:


  • rezare
    replied
    Originally posted by InjectoR View Post
    si haideti sa recunoastem, aici pe forum avem o problema: multi proprietarii de honda au impresia ca au type R,
    si ca aia din fabrica au uitat sa scrie asta pe caroserie,
    Unii chiar au

    Also, "zona rosie" nu are legatura cu benzina nearsa, are legatura cu limitele fizice ale motorului: limita pompei de ulei, limita vitezei pistonului, a valvetrain-ului, etc. Cam asta da localizarea "zonei rosii" dintr-un motor, dar limita asta e una safe. Faptul ca ajungi acolo nu inseamna ca motorul crapa, pentru asta exista fuel cut. Daca motorul are reviziile la timp, ulei de calitate, atunci faptul ca mergi in redline devine irelevant.

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Originally posted by InjectoR View Post
    cu ce masina?
    Stii foarte bine cu cat turatii le sunt mai mari cu atat scad resursele motorului, poti s-o faci,
    dar in loc de 500k km( sau de ce nu un milion km?) vei face asta 150-200k km
    si haideti sa recunoastem, aici pe forum avem o problema: multi proprietarii de honda au impresia ca au type R,
    si ca aia din fabrica au uitat sa scrie asta pe caroserie,
    Da exista honde care stiu sa mearga in zona rosie sau pe langa si sunt care chiar daca pot, deoarece asa au vrut marketologii, n-au cum s-o faca tot timpul…….
    Nu mi se pare normal cand unii cumpara masina de 20k euro dar o conduc ca pe una de 150k, adica agresiv, constant ducand-o in zona rosie.
    Doar cu EG-ul alb pot face asta. Restul sunt limitate la mai putin peste inceputul zonei rosii. Io n-am TypeR

    Leave a comment:


  • octi_b
    replied
    Originally posted by InjectoR View Post
    ... Voi stiti care e sensul zonei rosii la un motor? In zona rosia benzina face acelasi lucru, adica este data afara cand inca arde, de aia este ineficient mersul pe benzina la turatii mari deoarece unghiul de aprindere e maxim, fizic timpul cat sta benzina in cilindru la turatie mare nu este suficient pentru a arde complet, astfel incat supapele sa nu fie scaldate de flacari
    ...
    Cred ca te inseli. De fapt, sunt sigur. Daca ar fi asa, toate masinile, ma rog, motoarele, ar avea aceeasi zona rosie. Care ar diferi, poate, doar in functie de ce benzina bagi. Si, mai mult decat atat, daca nu s-ar arde toata benzina la turatiile alea mari, ai fi departe de puterea maxima, cand chiar pe acolo esti cu zona rosie.
    Deci, in concluzie, cum ar zice capitanul nostru, zona rosie e data mai curand de rezitenta la forte si viteze a internelor din motor.

    Leave a comment:

Working...
X