Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • KMR
    replied
    Originally posted by Aramia2008 View Post
    Sa iau ban permanent pentru ce? Ca nu inteleg. Da asta e solutia sa scapati de mine. Organizati un ban premeditat. Da zic sa nu ma avertizati ca nu iese asa. Eu zic sa faceti un regulament special pentru mine. N-am voie sa zic ceva ca sare KMR cu ironii si replici in batjocura si daca ripostez sau ma apar imi da ramm ban. Frumos! Ce-am zis fratilor: ca am vazut un crv la revizie la gpl. Ca-mi merge bine masina si instalatia si ca imi ies cheltuielile cu deplasarea la jumatate.Asta-i adevarul. Nu cred ca exista in regulament care-mi interzice sa-mi spun parerea pe forum chiar daca sar zece imediat ce postez. Ma banati de fapt ca nu ma suporta 5 membrii printre care si adminstratorul? Ma rog! No coment. Nu va opreste nimeni si daca tot puteti si vreti s-o faceti...Asta nu inseamna ca e si corect.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2

    Relaxeaza-te omule, ca glumeam cu ban-ul dar daca nu citesti regulamentul, ce sa-ti fac? Vrei sa facem pariu ca sunt mai mult de 5 membri ( cu un i) ?

    Leave a comment:


  • Xander
    replied
    Este absolut logic ca uzura cea mai mare este la rece, fiindca in ziua de azi, cam orice ulei cat de cat de calitate, indiferent de "grosimea" lui rupe pelicula la temperaturi mai ridicate decat cele la care functioneaza motoarele in mod normal. Motoarele sunt diferite, nimic de zis, oricat as fi alergat Accordul nu simteam caldura pe care o degaja TypeRul la un mers ceva mai alert. In fine, si motorul e mai inghesuit, se raceste mai greu etc.

    Una peste alta, mie imi e mult mai frica de uzura la rece fiindca acolo uleiul e gros si nu unge cum trebuie... e logic.

    De altfel, identic cu limitarea in turatie, care are rolul ei si tind sa cred ca o masina gandita de ingineri seriosi are acea limitare bine aleasa, astfel inca sa nu fie cazul de discutii gen - daca o duci des in rosu o omori de 10 ori mai repede etc... exista la motoarele serioase limitare cand motorul e rece - vezi M-uri de la BMW (nu te lasa sa turezi peste 4-5000 decat dupa ce uleiul ajunge la anumite temp - mai apar linii galbene pe turometru cand motorul e rece) sau chiar TypeR-ul FN2 la care am aflat fortat de imprejurari (era sa intre unul in plin in mine si nu am mai tinut cont ca e motorul rece, i-am dat blana) nu intra VTEC-ul cand uleiul e rece... Pe scurt trece de 5500 rpm, dar fara VTEC kick, fara bec aprins etc.

    Hai sa lasam parerile personale venite de pe vremea Daciilor ca daca mergi des in zona rosie, omori motorul mai repede, ca nu mai e cazul... E adevarat, stresul la care sunt supuse motorul si componentele adiacente este mai mare, dar sa fim seriosi, consumabilele de calitate si alti factori conteaza mai mult.

    Leave a comment:


  • Aramia2008
    replied
    Sa iau ban permanent pentru ce? Ca nu inteleg. Da asta e solutia sa scapati de mine. Organizati un ban premeditat. Da zic sa nu ma avertizati ca nu iese asa. Eu zic sa faceti un regulament special pentru mine. N-am voie sa zic ceva ca sare KMR cu ironii si replici in batjocura si daca ripostez sau ma apar imi da ramm ban. Frumos! Ce-am zis fratilor: ca am vazut un crv la revizie la gpl. Ca-mi merge bine masina si instalatia si ca imi ies cheltuielile cu deplasarea la jumatate.Asta-i adevarul. Nu cred ca exista in regulament care-mi interzice sa-mi spun parerea pe forum chiar daca sar zece imediat ce postez. Ma banati de fapt ca nu ma suporta 5 membrii printre care si adminstratorul? Ma rog! No coment. Nu va opreste nimeni si daca tot puteti si vreti s-o faceti...Asta nu inseamna ca e si corect.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2

    Leave a comment:


  • rezare
    replied
    Originally posted by InjectoR View Post
    Spune asta celor ce-si cumpara masini sau motoare second si isi dau seama ca trebuie refacut motorul, spune-le ca e de la pornirea la rece
    Decat sa le spun ca e din cauza "cum arde benzina" sau ca au dus-o "in zona rosie" proprietarii anteriori... prefer sa fiu mai aproape de adevar. De altfel nu cred ca ai citit cu atentie ce am zis, am zis ca e "uzura mai mare la pornire" decat la WOT, nu ca un motor se face varza din cauza asta. Cauza pentru motoare praf de obicei e lipsa intretinerii si a reviziilor, pus in el chestii aiurea (ulei ieftin, ce conteaza!), sarit peste intervalele consumabilelor, mers cu becuri in bord, etc. Si sper ca aici nu vorbim de masini de "100kkm a unui doctor in garaj adusa din afara" care de fapt are 500kkm la bord, daca tot ne lansam in exemple.

    Ce vreau sa spun e ca in general daca nu esti prea sigur de ce spui e mai bine sa nu te lansezi in judecati si epitete asupra celorlalti ca sunt prosti sau nu stiu sa-si foloseasca masina. Unii am mai vazut motoare si pe dinauntru.

    Leave a comment:


  • Geo_G
    replied
    Logic ca este mai uzat. Uzura se refera si la numarul de ore de functionare.

    Leave a comment:


  • Robby_Alessio
    replied
    Eu am o zicala pt inteligentii ăștia...
    Daca prostia ar durea.....
    Am un amic cu Golf 5 si prima si ultima data cand am condus acea mașina am pornit-o ....si am stat aproape 5min pana sa plec de pe loc.....
    El...
    Baaaiii...da pleaca ce esti nebun....stai atāta...dai drumu'
    L-am lasat sa vorbească...
    La fel si cand m-am oprit....
    Inainte de a opri motorul am stat vrr-o 30sec/1min pe liber in parcare...
    El era deja afara.....si-mi facea semn sa mergem...
    Cand am iesit am mers la o cafea si i-am explicat de ce am facut asa.....
    .....
    Chestia frumoasa e ca de atunci asa face si nu mai are probleme...
    Pana atunci deja schimbase 2 turbine.
    Sorry de off

    Sent from my Samsung Galaxy Note II GT-N7100 using Tapatalk 2

    Leave a comment:


  • strumfuadi
    replied
    Rezare are dreptate. O motor de 200mii km care a mers zilnic in oras cate 5-10km e mai uzat ca unul de 200mii care a mers zilnic sau sporadic dar cate 1000km fara oprire. E vorba de performantele de ungere ale uleiurilor la rece, de aceea e bine sa se foloseasca uleiuri cu vascozitatea cea mai mica recomandata de producator. Am mai vazut pe unii cu diesel care pornesc masina dimineata pe racoare si pleaca de pe loc in secunda 2, de nici nu apuca uleiul sa se prinda ca trebuie s'o ia in sus prin motor si sa unga turbina. Si apoi vezi tone de turbine picate, ca deh, sunt proaste..

    Leave a comment:


  • InjectoR
    replied
    Originally posted by rezare View Post
    Ok, fie ca tine, lasam fizica la o parte si limitam turatia din cauza modului cum arde benzina (!?).



    Nu este inutil sa duci motorul peste turatia de putere maxima, pentru ca doar asa ii maximizezi puterea pe care o ofera (aria de sub curba de putere). Cu aia accelerezi.

    O masina de strada oricum merge la WOT cateva procente din viata ei, in "the long run" nu conteaza aproape deloc pentru viata motorului. Mai multa uzura e la pornirea la rece.
    Spune asta celor ce-si cumpara masini sau motoare second si isi dau seama ca trebuie refacut motorul, spune-le ca e de la pornirea la rece

    Leave a comment:


  • Io si Ea
    replied
    Acuma, no, cum isi exploateaza fiecare motorul cred ca e treaba lui. Nu vad de ce ar protesta cineva daca afla ca ii place cuiva sa-si duca motorul la rosu frecvent, sint cheltuielile si preferintele lui.
    Zona rosie e o atentionare vaga si cam atit. Pentru mine a fost destul sa ma uit in curbele de putere/cuplu si sa vad ca nu prea am de ce sa-mi duc motorul acolo, nu cistig. Si costa.

    La masinile preparate pentru circuit (de la un nivel in sus) ai in fata ochilor un turometru mare pentru ca asta te intereseaza in primul rind, sa exploatezi motorul la maximum din ce poate sa-ti dea (in conditiile setarii respective).
    Sint in accord cu Basil cu o mica precizare: in F1 dar si in anduranta/6-24h sau uneori mai jos, adica unul dintre virfurile tehnologice ale lumii, le apare acea lumina pe volan cind TREBUIE sa schimbe. Lucrurile acolo se petrec cu mult mai repede decit la noi (volanta usoara, domnilor) si pilotul nu are timpul necesar sa urmareasca vreun turometru fie el analogic ori digital. In paranteza fie spus tolerantele acolo sint cu mult mai mici decit la noi, cochetezi cu limitele in permanenta iar limitatoarele chiar isi au rostul. La noi, "civilii" sint doar atentionari, daca le depasesti cu mult motorul va fi protejat prin taierea alimentarii.

    Stiti, nu va mirati ca aveti "limitatorul de motor rece"- la mine e la 3000 incercat o singura data. Il pot traduce liber: ok, te-am inteles, vrei turatia x dar eu sint inca rece si iti tai benzina, dupa ce ma incalzesc voi face ce-ai cerut in limitele mele.
    Last edited by Io si Ea; 05-09-14, 11:21.

    Leave a comment:


  • rezare
    replied
    Originally posted by InjectoR View Post
    Zona rosie are legatura directa cu modul in care arde bezina

    PS: imi cer scuze, nu va consider prosti, vreu sa va mai schimbati convingerile
    Ok, fie ca tine, lasam fizica la o parte si limitam turatia din cauza modului cum arde benzina (!?).

    In general, puterea maxima este undeva inaintea zonei rosii, cu vreo 200rpm. Motorul ar mai duce si peste zona rosie, dar ar fi inutil, cu pretul unei uzuri pronuntate.
    Nu este inutil sa duci motorul peste turatia de putere maxima, pentru ca doar asa ii maximizezi puterea pe care o ofera (aria de sub curba de putere). Cu aia accelerezi.

    O masina de strada oricum merge la WOT cateva procente din viata ei, in "the long run" nu conteaza aproape deloc pentru viata motorului. Mai multa uzura e la pornirea la rece.

    Leave a comment:


  • InjectoR
    replied
    Originally posted by Basil View Post
    Nah, fiind topic de GPL are un substrat ėconomic pentrut tine sigur nu e rau ca bagi zilnic R18 in rosu, pentru mine da, pentru altii, fiecare sa judece cu propriul cap
    Absolut de accord, conteaza prizma prin care privim lucrurile.

    Leave a comment:


  • strumfuadi
    replied
    Ironia e ca la K20Z4 te bucuri de VTEC la >6000rpm, iar la R18 la mers domol si constant.
    Daca vreau economie, merg cu a 6'a, accelerari lente si nu trec de 100 si scot =<7%. Rezonabil, nu am pretentii de 5%, pentru 5% te chinui si cu 1.4 i-dsi..

    Leave a comment:


  • Basil
    replied
    Nah, fiind topic de GPL are un substrat ėconomic pentrut tine sigur nu e rau ca bagi zilnic R18 in rosu, pentru mine da, pentru altii, fiecare sa judece cu propriul cap

    Leave a comment:


  • Punk
    replied
    S2000:



    Type-R:



    R18:



    Acum fiecare știe unde īși are "roșiile" și cum se "strică" motorul acolo.

    Leave a comment:


  • Taz
    replied
    @Basil : presupun ca te referi la FK si ...FN1 ( ceva mai rare) cand vorbesti de 7000 rpm. Ca la FN2, cand se spune FN in general te gandesti la FN2 si nu FN1, 7000 e ok zilnic


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Leave a comment:

Working...
X