Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ce specialist in reglaje instalatii Tomasseto imi recomandati si mie , pentru ca m-a zapacit cu erorile de check engine afisate de computer , de fiecare data cand alimentez si nu numai , imi da aceasta eroare. Asa cum spunea si injectoR poate ca era mai buna varianta 300 Premium dar am aflat de ea abia dupa ce mi-am montat Stag 4. La Buzau am inteles ca nu fac reglaje pentru modelul asta , si oricum cred ca am nevoie si de un reglaj al supapelor pentru ca intre timp in cei 20.000km facuti pe gpl s-a modificat consumul adica e mai mare decat cel pe care l-am avut initial.
    Oricum este greu de crezut ca in zilele noastre exista si producatori ca Honda unde reglajul tachetilor se face manual comparativ cu cel hidraulic al celorlalti producatori , unde nu ai nevoie de asa ceva.
    Last edited by balerinul; 06-03-15, 10:52.

    Comment


    • Eu nu prea am erori. Foarte rare. Ieri am făcut un drum pe la Brezoi la Voineasa și înainte de a pleca am făcut revizia la 170000 km după care am dat pe la cei care mi-au montat instalația. Au descoperit ceva în neregula cu parametrii și mi-au făcut alte reglaje. Cand am ajuns pe autostrada, dau sa accelerez la 140 km/h și sa mențin viteza cum fac de obicei. Draci! Mi-a scăzut viteza instant la 110. Ca sa merg cu 120 130 trebuia sa apăs serios accelerația și s-o mențin. Masina nu mai avea demaraj la fel, consuma mai mult și era simțitor mai puturoasa.Am dat pe benzina și accelera bine, iar pe gaz, iar scădea viteza. Mi s-a oprit și motorul de 2 ori pe loc și mi-a dat 2 erori intr-o zi. Inițial am crezut ca-i de la gaz intrucat niciodată nu am avut sau simțit vreo diferența între comportamentul mașinii gaz și benzina atât de mare, dar când m-am intors la cel care mi-a facut reglajul, mi-a zis ca mi-a oprit obd-ul(computerul instalației nu cel al masinii) cel care calculează cât gaz primește motorul ca sa aibe același comportament ca pe benzina. Când mi l-a pornit, imediat am simțit diferența. Demarajul era cel pe care-i știam și pe autostrada a stat la 140 km/h ca de obicei. M-am gandit apoi cât de buna este instalația pe care o am. Își merita toti banii. Computerul ăla e genial. Erori nu am decât atunci când exagerez cu mersul pe gaz sau când e gazul prost. Am găsit o soluție de ștergere automata a erorii check engine din greseala. Trebuie sa o provoc eu prin ridicarea piciorului de pe ambreiaj după ce bag în viteza și după câteva minute cu motorul oprit se șterge automat la pornirea motorului. Cel puțin la mine s-a șters în acest fel în repetate rânduri dacă sursa care a aprins-o nu este chiar o problema.

      Sent from my SM-N910F using Tapatalk 2
      http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

      Comment


      • "obd-ul" ala nu e un computer ci un controler, el face legatura dintre calculatorul masinii si calculatorul instalatiei de gas, mai exact ii transmite calculatorului GPL, parametrii in timp real din calculatorul masinii prin intermediul protocoalelor OBD( gen temperatura, timpii de injectie, turatie, etc). In cazul meu acest obd controler s-a vandut separat, se monteaza in spatele mufei OBD, se inteapa firele conform schemei in funtie pe protocoale OBD existente pe masina respectiva, mufa in sine ramane lebera, iar activarea se face printr-o bifa in softul implantului de GPL , controlerul obd este si el marca STAG ca si creierul instalatie de gas, STAG300 premium)…iar in cazul tau, cel ce ti-a facut reglajele a uitat sa puna bifa inapoi dupa ce a facut procedura de autocalibrare.
        Sper ca am fost coerent.
        Last edited by InjectoR; 14-03-15, 01:17.
        Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

        … Jazz do it ...

        Comment


        • Da, chiar iti mulțumesc pentru lămuriri. Dar așa se numește acel controler: obd. Chiar și pe site apare ca și componenta a instalației obd și cei de la service îl denumesc obd. Băiatul de acolo mi-a spus ca mi-a oprit obd-ul ca sa îl reseteze și sa-si refacă o harta. Dar mi-a spus acest lucru după ce eu i-am prezentat comportamentul urat al mașinii. Dacă a mers atât de urat masina fără acel contoler pornit și atât de bine după ce a fost repornit, mă întreb cum merg mașinile care au montate instalații ieftine. Ca eu tot aud ca exista diferențe sesizabile intre benzina și gaz, erori, opriri de motor. Eu am simtit aceste diferente pt prima data când mi s-a oprit controlerul. AG Zenit pro realy rulez! Tot ce mi-a spus directorul s-a adeverit. Nu pune Tomasetto, Lady renzo, Brc ca noi am renuntat la ele din cauza plângerilor clienților. Erori am mai avut, după cum am spus și suturi, zvâcniri ale mașinii însă, in 2 ani au fost rare. Niciodata nu am simțit diferența atât de mare în consum și demaraj intre benzina și gaz ca atunci când acel controler mi-a fost oprit.
          AG Centrum ZENIT PRO - Autogas OBD Software in Action: https://youtu.be/o6l6-fL3ZwM

          http://www.lpg.auto.pl/en/index.php?stat=info&id=764
          Am căutat alte site-uri sa nu fiu acuzat ca fac reclama. Zice: "with obd module"

          Sent from my SM-N910F using Tapatalk 2
          http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

          Comment


          • A murit topic-ul asta? Gpl-ul era acum 2 ani 3.08 si ma costa 110 lei plinul. Acum, e 2.32. Nati-o buna, fac plinul cu 78 lei cu care merg 440 km afar si 330 in oras. In 3 ani in stilul asta fac economie de-mi iau alta masina sau macar dau un avans considerabil. Un lucru e cert: Nu-mi mai este mila sa apas pedala de acceleratie si nu mai zic nu, cand trebuie sa fac un drum lung. Nu ma laud. Sa fie clar! Prezint utilitatea gpl pe Honda actualizata.

            Sent from my SM-N910F using Tapatalk 2
            Last edited by Aramia2008; 08-07-15, 23:41.
            http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

            Comment


            • Da' cu missfire-ul ai rezolvat?
              "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
              "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

              Comment


              • Da am rezolvat multumita domnului Danciu care s-a oferit sa-l sune pe mecanicul incapatanat sa-i spuna exact unde sunt cele 4 bujii pe care nu mi le schimbase.I-a trimis chiar si o schema. I-am dat o lectie Honda impreuna sefului de la service. Ce oameni brasovenii astia! Jos palaria! Acum am si eu un adviser profesionist Honda care nu-si vede interesul ci ma invata cum e mai bine.

                Sent from my SM-N910F using Tapatalk 2
                http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

                Comment


                • Originally posted by Aramia2008 View Post
                  A murit topic-ul asta? Gpl-ul era acum 2 ani 3.08 si ma costa 110 lei plinul. Acum, e 2.32. Nati-o buna, fac plinul cu 78 lei cu care merg 440 km afar si 330 in oras. In 3 ani in stilul asta fac economie de-mi iau alta masina sau macar dau un avans considerabil. Un lucru e cert: Nu-mi mai este mila sa apas pedala de acceleratie si nu mai zic nu, cand trebuie sa fac un drum lung. Nu ma laud. Sa fie clar! Prezint utilitatea gpl pe Honda actualizata.

                  Sent from my SM-N910F using Tapatalk 2
                  Din pacate pretul GPL-lui din Bucuresti nu prea il regasim si in tara, si cum autonomia nu e prea grozava pe GPL ,ajungi sa il cumperi si cu 2,95 cum am vazut in Constanta .

                  Comment


                  • Am avut probleme cu oprirea motorului la rece. In primele 5 minute mi se oprea constant cum deceleram sub 2000 de ture. Mai mult aveam fluctuatii si scaderi bruste de turatii sub 1000 cu urcari bruste ca si cum se ineca motorul Am crezut ca este de la gaz. Am mers asa o perioada buna intrucat nu am avut timp sa ma duc cu ea. Problema era clapeta de acceleratie, pe care am curatat-o ieri. Acum este totul ok. Am implinit vreo 75000 km pe gaz. E totul in regula. Am facut un calcul. Fac 100 lei economie pe saptamana. Un an are 52 saptamani. 5200 lei economie pe an. In 5 ani de cand am pus instalatia imi iau o masina la fel in cazul in care s-ar strica asta. Am gasit o gramada pe net de la 5000 la 7000 euro cu putini km. Sunt foarte multi oameni care cumpara masina si nu o apreciaza la adevarata ei valoare vrand sa scape de ea ca e puturoasa.

                    Sent from my SM-N910F using Tapatalk 2
                    http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

                    Comment


                    • Calculul de mai sus, pare totusi putin cam simplist:
                      Nu cred ca mergi in toate cele 52 de saptamani ale anului, sau nu mergi la fel.
                      Apoi ia in calcul si investitia in instalatie.
                      Si nu in ultimul rand, pretul la gaz evolueaza, nu este fix, mai ales pe durata unui an, sa nu zic 5.
                      O splendida Honda CR-V 2008, 2.2 i-CTDi, Black Pearl, Executive, M/T

                      Comment


                      • Pai n-am pus la socoteala drumuri de vacanta sau ceva mai lung. Doar activitatea la birou saptamanala si acas Bucuresti Pitesti. Puneam benzina 200 lei saptamanal. Acum pun 90 de lei saptamanal.

                        Sent from my SM-N910F using Tapatalk 2
                        http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

                        Comment


                        • ok. Sa fie cum zici tu.
                          O splendida Honda CR-V 2008, 2.2 i-CTDi, Black Pearl, Executive, M/T

                          Comment


                          • Honda pe GPL, utila sau nu?

                            Am facut 100.000 km cu implantul de GPL.
                            Mi-a murit rampa de injectie Valtek 34, s-o inlocuiesc cu alta la fel n-am vrut deoarece nu m-a convis:
                            unu la mana ca este galagioasa si doi….mi-am dat seama ca rampa de injectie este probabil cea mai subiestimata subiestimata piesa in instalatia GPL, ...pacat, deoarece de rampa de injectie depind: consumul, smoothness-ul, puterea motorului.
                            Cand ne apucam sa cautam implantul GPL observam ca pot fi diferente de pret de pana 50% de la un instalator la altul, generic numele instalatiei este dat de numele controlerului GPL. Eu de exemplu am controlerul STAG300Premium, in cazul vostru poate fi Zenit, Prins, BRC, restul componentelor sunt la dispozitia "sinceritatii" instalatorului sau de ce nu…. a incapacitatii noastre uneori de intelege de ce dincoace este mai scump. Nu inteleg de ce in cartea masinii mele scrie Tomasetto cand Tomasetto este decat o multivalva de siguranta, la performantele energetice si dinamice a instalatiei avand influienta ZERO.

                            In universul benzinei orice tuner de motoare stie importanta rampei de injectie, de obicei totul se rezuma la a pune o rampa mai potenta care sa "toarne" mai mult.
                            In universul GPL probabil ca unii stiu, cele mai performante injectoare sunt marca Keihin (japonezi de-ai nostri )sincer nici o data nu intelegeam de ce ele costa o caruta de bani,
                            acum stiu: Keihin este Wow!!! Practic este un etalon spre care restul producatorior se aliniaza. Unicul defect este pretul (m-ar fi costat in jur de 400 EUR rampa).
                            Cautand inlocuitor am inceput cu premiza ca voi pune injectoare Hana care si-au castigat faima cu silentiozitatea sa,
                            dar am dat de un articol interesant care spunea ca in lumea injectoarelor GPL a aparut un jucator promitator si anume injectoarele Barracuda.

                            Toate rampele au o fisa tehnica cu parametrii declarati, ce nu apare in fisa este precizia dozarii gazului si liniaritatea functionarii.
                            Liniaritatea presupune urmatoarele: daca injectorul se deschide pentru 3ms si prin el trece cantitatea de gaz egala cu N, atunci in 6ms ar trebui sa treaca N*2,
                            tabelul de mai jos ne arata ca nu toate rampele de top sunt capabile de asa ceva, de alea Low Budget nici nu mai zic...



                            Un alt parametru important in functionarea rampei de injectie este timpul de răspuns al injectorului, adica timpul necesar injectorului pentru deschidere/inchidere dupa primirea semnalului:



                            observam ca liderii sunt Keihin , si….Barracuda hai si Hana sa fie trei.
                            1) comparatile de mai sus m-au determinat sa renunt la ideea de a pune Hana,
                            2) inca un motiv ce ma impiedica sa pun Hana este faptul ca trebuia sa "ghicesc" o rampa potrivita din 4 "marimi" existente (green red black blue) nu sunt sigur daca codificarea se refera doar la marimea duzelor (in teorie pentru un anume numar de cai per cilindru se alege "culoarea" rampei dar in viata reala de foarte multe ori aceste recomandari nu corespund, stiu, mai nou a aparut si Hana Gold care ne permite sa schimbam duzele cu un alt diametru dar ma uit inca o data la performantele Hana din tabel si grafic si renunt la idee

                            Injectoarele funcționează la temperaturi diferite, sub sarcini diferite și este important să-si păstreze caracteristicile "originale", initial declarate de-a lungul întregii vieți de serviciu. Din cate am inteles rampa de injectie Barracuda poate schimba caracteristicile în timpul perioadei de garantate în limita a 5%. Perioada garantata reprezinta 500.000.000 de cicluri inchidere/deschidere. În timp ce Valtek e capabila sa se abata de la caracteristicile initiale chiar si 20% si acum imi dau seama ca eu am facut 100k km cu rampa Valtec 34 dar nu-mi place cum functioneaza implantul de vreo 30k km in urma, am inteles ca de vina a fost rampa de injectie.

                            Si acum cateva poze cu noile jucarii:






                            Rampa de injectie Barracuda este facuta de inovatoarea firma poloneza Alex,



                            care pe langa injectoare performante mai face un produs ce mi-a atras atentia si anume filtrul Ultra 360, in acest moment eu am un sistem de filtrare cu decantare de la Valtek, si dupa perioada iernii pot gasi jale mare, cartrige-ul scufundat in mizeria de la gaz:



                            Deloc nu e bine, deoarece aceasta mizerie poate sa ajunga la injectoare, sa le infunde si/sau sa le gripeze, iar rampele performante de top nu sunt service-abile, pot fi doar inlocuite (partial sau in intregime depinde de marca si model)





                            dar din prezentarea de mai jos filtrul Ultra 360 este superior: unu la mana ca foloseste inertiile ciclonului/vortexului pentru a separa mai eficient mizeria din gaz



                            doi la mana cartrige-ul in sine arata high tech si sta destul de sus in pahar nepermitant mizeriei rezultate sa atinga cartrige-ul.



                            Ar mai fi si punctul 3 forte al acestui filtru ca la montaj, inlet-ul si outlet-ul se pot roti unul fata de altul la 360 de grade, de aici si denumirea: ULTRA360,
                            dar despre acest aspect data viitoare









                            Sper ca am fost coerent.
                            In timpul apropiat voi reveni cu pareri dupa instalarea pieselor procurate…
                            Last edited by InjectoR; 14-04-16, 10:35.
                            Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

                            … Jazz do it ...

                            Comment


                            • Foarte interesante informatiile .

                              Sent from my Absolut bottle.
                              The other car : SAAB 900NG / 2.0 Turbo / Stock / Black. (SOLD)
                              https://www.instagram.com/iamrusu/

                              Comment


                              • InjectoR,ai grija la rezistenta interna a injectoarelor. Cele Baracuda sant la 2 ohmi,iar instalatia stag 300, eu stiu ca functioneaza la 3 ohmi! Spre exemplu,Ag Compact de la Autronic Italia,suporta si 2 si 3 ohmi,poate stie si Stag 300 ...
                                La masina mea anterioara,Mitsubishi Lancer Clasic 2.0 am montat o instalatie Tomasetto cu Stag 200 de care am fost foarte multumit. Punerea la punct a fost problematica,depinde de alegerea diametrului corect al duzelor electrovalvelor (injectoarelor) presiunea la care functioneaza instalatia,in cazul meu a trebuit sa ma duc aproape de presiunea maxima recomandata in rampa (cred ca era 1.6). Injectoarele erau Valtek,cu un timp de raspuns slab,mai indicate erau cele de la hana,cu un timp de raspuns foarte bun dar care functionau la 2 ohmi si calculatorul nu le suporta,de acea ti-am recomandat sa te informezi in prealabil.
                                Avand in vedere ca montatorul suprapune curba de gaz cu cea de benzina,cea ce imi provoca uneori aprinderea becului in bord, iar raportul stoechiometric aer gaz pentru o ardere corecta la GPL e diferit de cel pe benzina,adica mai bogat cu aproximativ 10%, am ridicat curba gazului deasupra celei pe benzina imbogatind amestecul, rezultatul fiind disparitia erorilor si diferenta de putere insesizabila (se simtea in oras cu AC).Am setat si trecerea automata la 4500 rpm inapoi pe benzina caci de acolo se simtea o scadere de putere fata de benzina (datorita diferentei in viteza de ardere,mai mica la gaz).
                                Am spus ca "am setat "pentru ca ma saturasem sa fac drumuri pana in chitila pentru setari,asa ca mi-am achizitionat un cablul obd si programul si am experimentat,dar fara a altera setarile de baza facute din service (timpi deschidere,etc..). Cand am vandut-o,avea cam 60000km cu instalatia montata,fara probleme. Nu am schimbat codul bujiilor,nu am montat FreshLube sau cum se numea,totul consata in setarea corecta a calculatorului. Am alimentat in principal de la MOL si am evitat Lukoil (gaz murdar,imbaxeste filtrul).
                                Ca o recomandare,cam toate instalatiile sant cam lafel, diferenta este in unitatea electronica dar mai ales in timpul de raspuns si calitatea electrovalvelor ,exact ceea ce recomanda mai sus InjectoR, si o reglare corecta.
                                Unitatea electronica sa fie montata,pe cat posibil cat mai departe de motor-alternator pentru a evita caldura si perturbatiile electromagnetice,intr-o zona aerisita, (cam in zona bateriei),ganditi-va ca vara, in oras,se ajunge si la 100grade sub capota,temperatura la care orice cip incepe sa leneveasca....

                                Comment

                                Working...
                                X