Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pot sa iti spun ca stiu pe cineva care a luat un FN2 nou, a iesit pe poarta dealerului si apoi masina a vazut numai rosu. Fara "rodaj", fara nimic. A vandut'o la 67mii km cu motorul mergand perfect si merge si acum la fel.

    Ontopic, nu as pune GPL pe FN2 chiar daca as folosi'o zilnic. As avea un consum cu circa 20-30% mai mare, la o anumita turatie ar trebui sa comute pe benzina, mai e si VTEC'ul, prea complicat. Dar pe o masina de cursa lunga cu care sa faci 20-25mii pe an ar merita, cred.
    sigpic

    HONDA - THE POWER OF DREAMS
    Honda Civic Type-R FN2

    Comment


    • Originally posted by KMR View Post
      Eu bag R18 de câteva ori pe zi în limitare Zici să e rău?
      Vai de capul tau, o faci praf, o sa se imbogateasca serviceurile de pe urma ta.
      Aiurea, nu are nici pe dracu! Daca Honda stie sa faca ceva, stie sa faca motoare. Plasticele mai scartaie, vopseaua se mai scorojeste, dar motoarele astea vor cadea din caroserii peste 20 de ani mergand perfect in limitare.
      sigpic

      HONDA - THE POWER OF DREAMS
      Honda Civic Type-R FN2

      Comment


      • @Basil : presupun ca te referi la FK si ...FN1 ( ceva mai rare) cand vorbesti de 7000 rpm. Ca la FN2, cand se spune FN in general te gandesti la FN2 si nu FN1, 7000 e ok zilnic


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        '17 Civic TypeR FK8 Championship White
        '08 RAV4 2.0 VVTi 4WD
        ex : 06' Civic 5d 2.2 i-CTDI 140cp
        ex: '09 Civic TypeR Nighthawk Black

        Comment


        • S2000:



          Type-R:



          R18:



          Acum fiecare știe unde își are "roșiile" și cum se "strică" motorul acolo.
          Ex: Honda Civic 1.8 i-VTEC

          Comment


          • Nah, fiind topic de GPL are un substrat ëconomic pentrut tine sigur nu e rau ca bagi zilnic R18 in rosu, pentru mine da, pentru altii, fiecare sa judece cu propriul cap

            Comment


            • Ironia e ca la K20Z4 te bucuri de VTEC la >6000rpm, iar la R18 la mers domol si constant.
              Daca vreau economie, merg cu a 6'a, accelerari lente si nu trec de 100 si scot =<7%. Rezonabil, nu am pretentii de 5%, pentru 5% te chinui si cu 1.4 i-dsi..
              sigpic

              HONDA - THE POWER OF DREAMS
              Honda Civic Type-R FN2

              Comment


              • Originally posted by Basil View Post
                Nah, fiind topic de GPL are un substrat ëconomic pentrut tine sigur nu e rau ca bagi zilnic R18 in rosu, pentru mine da, pentru altii, fiecare sa judece cu propriul cap
                Absolut de accord, conteaza prizma prin care privim lucrurile.
                Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

                … Jazz do it ...

                Comment


                • Originally posted by InjectoR View Post
                  Zona rosie are legatura directa cu modul in care arde bezina

                  PS: imi cer scuze, nu va consider prosti, vreu sa va mai schimbati convingerile
                  Ok, fie ca tine, lasam fizica la o parte si limitam turatia din cauza modului cum arde benzina (!?).

                  In general, puterea maxima este undeva inaintea zonei rosii, cu vreo 200rpm. Motorul ar mai duce si peste zona rosie, dar ar fi inutil, cu pretul unei uzuri pronuntate.
                  Nu este inutil sa duci motorul peste turatia de putere maxima, pentru ca doar asa ii maximizezi puterea pe care o ofera (aria de sub curba de putere). Cu aia accelerezi.

                  O masina de strada oricum merge la WOT cateva procente din viata ei, in "the long run" nu conteaza aproape deloc pentru viata motorului. Mai multa uzura e la pornirea la rece.
                  ex Accord 2.0 ES M/T 2007 CL7
                  Accord 2.4 Executive M/T CU2 2008
                  Suzuki SX4 1.6 GLX 4WD 2008
                  Mitsubishi Outlander 2.3 Invite 4WD 2012

                  Comment


                  • Acuma, no, cum isi exploateaza fiecare motorul cred ca e treaba lui. Nu vad de ce ar protesta cineva daca afla ca ii place cuiva sa-si duca motorul la rosu frecvent, sint cheltuielile si preferintele lui.
                    Zona rosie e o atentionare vaga si cam atit. Pentru mine a fost destul sa ma uit in curbele de putere/cuplu si sa vad ca nu prea am de ce sa-mi duc motorul acolo, nu cistig. Si costa.

                    La masinile preparate pentru circuit (de la un nivel in sus) ai in fata ochilor un turometru mare pentru ca asta te intereseaza in primul rind, sa exploatezi motorul la maximum din ce poate sa-ti dea (in conditiile setarii respective).
                    Sint in accord cu Basil cu o mica precizare: in F1 dar si in anduranta/6-24h sau uneori mai jos, adica unul dintre virfurile tehnologice ale lumii, le apare acea lumina pe volan cind TREBUIE sa schimbe. Lucrurile acolo se petrec cu mult mai repede decit la noi (volanta usoara, domnilor) si pilotul nu are timpul necesar sa urmareasca vreun turometru fie el analogic ori digital. In paranteza fie spus tolerantele acolo sint cu mult mai mici decit la noi, cochetezi cu limitele in permanenta iar limitatoarele chiar isi au rostul. La noi, "civilii" sint doar atentionari, daca le depasesti cu mult motorul va fi protejat prin taierea alimentarii.

                    Stiti, nu va mirati ca aveti "limitatorul de motor rece"- la mine e la 3000 incercat o singura data. Il pot traduce liber: ok, te-am inteles, vrei turatia x dar eu sint inca rece si iti tai benzina, dupa ce ma incalzesc voi face ce-ai cerut in limitele mele.
                    Last edited by Io si Ea; 05-09-14, 12:21.
                    "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

                    Comment


                    • Originally posted by rezare View Post
                      Ok, fie ca tine, lasam fizica la o parte si limitam turatia din cauza modului cum arde benzina (!?).



                      Nu este inutil sa duci motorul peste turatia de putere maxima, pentru ca doar asa ii maximizezi puterea pe care o ofera (aria de sub curba de putere). Cu aia accelerezi.

                      O masina de strada oricum merge la WOT cateva procente din viata ei, in "the long run" nu conteaza aproape deloc pentru viata motorului. Mai multa uzura e la pornirea la rece.
                      Spune asta celor ce-si cumpara masini sau motoare second si isi dau seama ca trebuie refacut motorul, spune-le ca e de la pornirea la rece
                      Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

                      … Jazz do it ...

                      Comment


                      • Rezare are dreptate. O motor de 200mii km care a mers zilnic in oras cate 5-10km e mai uzat ca unul de 200mii care a mers zilnic sau sporadic dar cate 1000km fara oprire. E vorba de performantele de ungere ale uleiurilor la rece, de aceea e bine sa se foloseasca uleiuri cu vascozitatea cea mai mica recomandata de producator. Am mai vazut pe unii cu diesel care pornesc masina dimineata pe racoare si pleaca de pe loc in secunda 2, de nici nu apuca uleiul sa se prinda ca trebuie s'o ia in sus prin motor si sa unga turbina. Si apoi vezi tone de turbine picate, ca deh, sunt proaste..
                        sigpic

                        HONDA - THE POWER OF DREAMS
                        Honda Civic Type-R FN2

                        Comment


                        • Eu am o zicala pt inteligentii ăștia...
                          Daca prostia ar durea.....
                          Am un amic cu Golf 5 si prima si ultima data cand am condus acea mașina am pornit-o ....si am stat aproape 5min pana sa plec de pe loc.....
                          El...
                          Baaaiii...da pleaca ce esti nebun....stai atâta...dai drumu'
                          L-am lasat sa vorbească...
                          La fel si cand m-am oprit....
                          Inainte de a opri motorul am stat vrr-o 30sec/1min pe liber in parcare...
                          El era deja afara.....si-mi facea semn sa mergem...
                          Cand am iesit am mers la o cafea si i-am explicat de ce am facut asa.....
                          .....
                          Chestia frumoasa e ca de atunci asa face si nu mai are probleme...
                          Pana atunci deja schimbase 2 turbine.
                          Sorry de off

                          Sent from my Samsung Galaxy Note II GT-N7100 using Tapatalk 2
                          HONDA: Silent release of fatal power & O masina nu e nimic daca nu e o placere conducand-o Soichiro Honda
                          CIVIC FN1 Absolute I-Pilot & ACCORD CW3 Executive Advance
                          http://hondafan.etp.ro/gallery/v/Robby_Alessio/

                          Comment


                          • Logic ca este mai uzat. Uzura se refera si la numarul de ore de functionare.

                            Comment


                            • Originally posted by InjectoR View Post
                              Spune asta celor ce-si cumpara masini sau motoare second si isi dau seama ca trebuie refacut motorul, spune-le ca e de la pornirea la rece
                              Decat sa le spun ca e din cauza "cum arde benzina" sau ca au dus-o "in zona rosie" proprietarii anteriori... prefer sa fiu mai aproape de adevar. De altfel nu cred ca ai citit cu atentie ce am zis, am zis ca e "uzura mai mare la pornire" decat la WOT, nu ca un motor se face varza din cauza asta. Cauza pentru motoare praf de obicei e lipsa intretinerii si a reviziilor, pus in el chestii aiurea (ulei ieftin, ce conteaza!), sarit peste intervalele consumabilelor, mers cu becuri in bord, etc. Si sper ca aici nu vorbim de masini de "100kkm a unui doctor in garaj adusa din afara" care de fapt are 500kkm la bord, daca tot ne lansam in exemple.

                              Ce vreau sa spun e ca in general daca nu esti prea sigur de ce spui e mai bine sa nu te lansezi in judecati si epitete asupra celorlalti ca sunt prosti sau nu stiu sa-si foloseasca masina. Unii am mai vazut motoare si pe dinauntru.
                              ex Accord 2.0 ES M/T 2007 CL7
                              Accord 2.4 Executive M/T CU2 2008
                              Suzuki SX4 1.6 GLX 4WD 2008
                              Mitsubishi Outlander 2.3 Invite 4WD 2012

                              Comment


                              • Sa iau ban permanent pentru ce? Ca nu inteleg. Da asta e solutia sa scapati de mine. Organizati un ban premeditat. Da zic sa nu ma avertizati ca nu iese asa. Eu zic sa faceti un regulament special pentru mine. N-am voie sa zic ceva ca sare KMR cu ironii si replici in batjocura si daca ripostez sau ma apar imi da ramm ban. Frumos! Ce-am zis fratilor: ca am vazut un crv la revizie la gpl. Ca-mi merge bine masina si instalatia si ca imi ies cheltuielile cu deplasarea la jumatate.Asta-i adevarul. Nu cred ca exista in regulament care-mi interzice sa-mi spun parerea pe forum chiar daca sar zece imediat ce postez. Ma banati de fapt ca nu ma suporta 5 membrii printre care si adminstratorul? Ma rog! No coment. Nu va opreste nimeni si daca tot puteti si vreti s-o faceti...Asta nu inseamna ca e si corect.

                                Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2
                                http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

                                Comment

                                Working...
                                X