Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • W0lfman
    replied
    @ Robby_Alessio
    Pt. mine clar nu merita, insa am expus doar cateva chestii de care m-am lovit in ultimii 8 ani ca detinator de masini pe GPL. Ca fapt divers, gazul de la noi e sub orice critica, spre exemplu cu cel din Ungaria am parcurs peste 450 KM cu un plin de 34 litri pe cand in tara rareori faceam 300, idem si pt. GPL-ul din Grecia sau Bulgaria. Insa aici deja devine mai scump, doar un pic mai ieftin decat benzina de la noi si ajungi tot cam pe acolo cu benzina.

    Leave a comment:


  • Robby_Alessio
    replied
    @wolf-man
    In cazul in care faci numai 8-10k km nu merita sa cumperi nici macar o masina diesel dapoi sa pui gaz...Gaz merita sa pui doar daca sari 30k pe an. iar dieselul merita paana in 30k. ..
    Parearea mea
    LE: Mie mi-a convemit cand am luat civicul sa pun gaz pt ca munceam departe de casa, facand cel putin 2-3 vacante pe an (...deci saream lejer 35k/an ) si stiam cat economisesc caci C3-u e cu gaz din fabrica
    Acum de cand am fetita nu ne mai plimbam atat de mult, m-am mutat si muncesc practic la circa 15-20km (dus-intors) de casa de-mi pare rau ca nu pot merge cu bicicleta/autobuzul. Cu ocazia asta anul trecut cred ca am ajuns abia la 25k Honda si 20k C3-ul...dar nu regret caci nu se stie niciodata cum se invarte roata
    Last edited by Robby_Alessio; 19-03-13, 16:24.

    Leave a comment:


  • W0lfman
    replied
    Am avut o Leganza pe GPL timp de peste 7 ani, i-am montat instalatia LandiRenzo la 232k km si am vandut-o la 340k km cu motorul OK, fara sa manance pic de ulei intre schimburi (ultimele doar cu MOL 5W40). La inceput mi-a scos peri albi cu reglajele, a trebuit sa modific manual timpii de citire ai sondei lambda pe gaz din aproape in aproape pana am gasit combinatia castigatoare pe care am salvat-o in laptop. Aveam diferite configuratii iarna/vara, orientate spre consum sau spre performanta insa am ramas pana la urma la una medie care-mi permitea sa merg si cu 200/h iar consumul mediu nu trecea de 10/11%. Inca mai am o masina cu GPL cu care circula doar in oras nevasta-mea, insa pe Accord n-as pune gaz, fie si pentru faptul ca acum fac mult mai putini km anual, avand masina de serviciu. Aveam butelie toroidala in care incapeau max. 34l, prin Austria n-am gasit GPL deloc, autonomia era destul de mica, etc. Am redescoperit placerea de a parcurge 5-600 KM fara oprire, chit ca ma costa ceva mai mult km parcurs.
    Calculele initiale de amortizare nu corespund totdeauna cu realitatea iar daca nu faci anual minimum 15k km nu cred ca are rost sa dai peste 3000 RON pe o instalatie de GPL, din punctul meu de vedere. Mi-e mila de motor sa-l gepelizez, in conditiile in care fac undeva la 7-8000 KM anual iar consumul extraurban il pot regla din talpa sa fie 7% (practic o singura data am reusit asta, de regula merg foarte alert pt. a reduce pe cat posibil timpul petrecut in trafic, unde orice cretin te poate trece pe "vesnicele plaiuri ale vanatoarei").

    Leave a comment:


  • Robby_Alessio
    replied
    Ba baieti.....iar o luati rara...Lasati comentariile de 2 bani. ..Chiar nu va puteti abtine?!? Lasati topicul curat caci daca cineva vrea informatii despre GPL si vede titlul e bucuros dar, daca intra sa citesca da numai peste aberatii...

    @Masson :
    Nu trebuie sa-ti imaginezi o Honda cu GPL din fabrica pt ca ea exista de ceva timp (cel putin aici in IT. ..)
    A fost lansata de catre Honda cu promotia : Honda Black & White (sau ceva de genul...numai retin exact)...pe motoarele 1.4 i-vtec si dupa cum indica si numele erau numai albe si negre iar implantul era BRC

    @KMR l-ai gasit pe HRV? cum se comporta? simti diferenta dintre benza si gaz?
    Off topic: intr-o tura de munca am gasit un HRV 1.6 105caluti 3D argintiu julit toata partea dreapta la unu in curte (cica a adormit pe autostrada si s-a sprijinit de guard-rail...) ...si avea gaz pe ea iar omu zicea ca a fost cea mai buna investitie care a putut-o face in masina dar din pacate o tine pe dreapta caci nu are chef s-o repare (se da cu un 320 D) Dar nici n-o da caci ii place prea mult cu toate ca i-a facut ceva probleme de cand a cumparat-o si o foloseste asa pt cand merge la munte/peste/vanatoare...
    Te intreb caci ma batea gandu' sa-i fac o oferta

    Succes la contraziceri si traditionalul baftos
    Last edited by hondatu; 19-03-13, 16:19.

    Leave a comment:


  • HACC
    replied
    Originally posted by masson View Post
    @HACC: stai usor ca nu e cazul sa te enervezi. Ti-as putea da si mai multe argumente la raspunsul tau, insa nu are rost.
    Nu m-am enervat. De unde ai dedus asta? Eu doar ti-am explicat pozitia mea si de ce am luat aceasta decizie. Argumente nu ai cum sa-mi dai... ar fi doar argumentele pentru care tu nu ai opta pentru o asemenea solutie, dar asa cum am mai spus fiecare e liber sa decida pentru el. Eu am ales ce am considerat eu ca este mai bine pentru mine. Nu incerc sa conving pe nimeni sa faca ceea ce am facut eu, doar din cand in cand imi mai spun parerea sau ofer feedback pentru cei interesati.

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Pai asta nu inteleg eu: de ce sa-ti dai cu parerea despre ce fac altii? Eu nu o iau in niciun fel dar nu inteleg preocuparile astea de ce face altul
    Inteleg parerea de genul : eu nu mi-as pune GPL. Pot sa o inteleg si sa o accept. P.S. Nici eu nu am pus GPL, asa am cumparat masina si nu asta a fost factorul hotarator ce doar a fost o intamplare faptul ca are GPL. Dar, il folosesc intens.

    Leave a comment:


  • masson
    replied
    @Ramburak si @KMR: Am expus si eu o parere, acum cine o ia personal sa fie sanatos.
    @HACC: stai usor ca nu e cazul sa te enervezi. Ti-as putea da si mai multe argumente la raspunsul tau, insa nu are rost.

    Leave a comment:


  • HACC
    replied
    Originally posted by masson View Post
    Da, imi pare bine ca ai raspuns chiar asta ma asteptam sa fie motivul. De ce am pus intrebare totusi: pai hai sa ne imaginam o honda cu GPL din constructie, pretul fiind cu vreo 2000 E (costul instalatiei) mai mare decat cea pe benzina. Ai fii cumparat-o cand ti-ai luat masina? (nu e personala intrebarea, e generala). Eu nu cred ca voi cei care montati acum GPL pe masini premium, a-ti fi cumparat.
    De ce nu va ganditi ca poate o masina mai mica (fiat 500, Vw up, polo, etc) va poate oferi un consum mai bun, deci costuri mai mici?
    Nu mai imi permit benzina, iau tramvaiul si fac loc la altul pe strada care isi permite.
    Acum o sa ziceti ca masina e a voastra, confortul oferit, fiabilitate, bla bla bla. Dupa parerea mea, cel care monteaza GPL pe masina ( mai scumpa de 7000E sa zicem) nu isi iubeste masina, chiar nu e pasionat de marca Honda in cazul nostru.
    Toata lumea se lamenteaza vis-a-vis de costul benzinei, pai atunci taiati cheltuielile de la radacina.
    Abia astept sa imi permit un Bugatti si sa ii pun GPL, sa vezi ce "cool" o sa fiu.
    Asa cum spuneam in postul #495, in locul unor informatii utile mai mult se chibiteaza, iar tu nu faci altceva...

    Daca ai fi citit postarea mea la care facusem referire anterior, ai fi vazut explicatia mai pe larg. Cand mi-am luat masina pretul benzinei era un pic mai mare decat al gpl-ului de acum. Intre timp pretul benzinei s-a dublat, iar situatia mea financiara nu mai este aceeasi. Eu nu am facut altceva decat sa ajung la acelasi buget ca cel de atunci, sau sa ma apropii. Nu este snobism ci o situatie reala de viata. Ne adaptam din mers. Am preferat sa-mi pastrez masina decat sa o vand. Oricum alegerea apartine fiecaruia dintre noi. Nu vad cu ce te deranjeaza pe tine ca eu si altii ne-am pus gpl. In rest iti doresc sa-ti indeplinesti visul!

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Asta cu de ce isi pune cineva GPL sau nu pe masina lui mi se pare o discutie sterila. E decizia fiecaruia, pe banii lui si nu cred ca poatew fi judecata de altii. Indiferent despre ce masina e vorba ( marca, model, etc ).Ahhh, daca masina ar fi a ta si altcineva vrea sa puna GPL pe masina ta, atunci inteleg intrebarea si sa fii sau nu de acord cu raspunsurile.
    Last edited by KMR; 19-03-13, 13:59.

    Leave a comment:


  • Rumburak
    replied
    Ce faci daca iti iei un Accord pe benzina fiindca faci drumuri dese in afara localitatii si dupa 2 ani iti schimbi slujba cu una de birou? Vinzi bunatate de masina la jumatate din cat ai dat pe ea, mai pui cateva mii, iti iei un Polo in care nu-ti incape nici sandwich-ul pentru pranz, dupa care te bagi in discutia astora cu GPL ca sa le arati cat esti de pasionat de masini sport. Hai sa nu mai fim snobi.
    Cei care cumpara masini premium (Honda iese din discutie) si monteaza apoi GPL, poti sa fii sigur ca nu le-au luat pe zeci de mii de euro de la reprezentanta. Ai sa-i gasesti cu ele la reparat pe la ateliere de cartier. E alta specie si nu cred ca are legatura cu topicul de fata, ar fi bine daca totusi s-ar putea face aceasta distinctie.

    Leave a comment:


  • masson
    replied
    Da, imi pare bine ca ai raspuns chiar asta ma asteptam sa fie motivul. De ce am pus intrebare totusi: pai hai sa ne imaginam o honda cu GPL din constructie, pretul fiind cu vreo 2000 E (costul instalatiei) mai mare decat cea pe benzina. Ai fii cumparat-o cand ti-ai luat masina? (nu e personala intrebarea, e generala). Eu nu cred ca voi cei care montati acum GPL pe masini premium, a-ti fi cumparat.
    De ce nu va ganditi ca poate o masina mai mica (fiat 500, Vw up, polo, etc) va poate oferi un consum mai bun, deci costuri mai mici?
    Nu mai imi permit benzina, iau tramvaiul si fac loc la altul pe strada care isi permite.
    Acum o sa ziceti ca masina e a voastra, confortul oferit, fiabilitate, bla bla bla. Dupa parerea mea, cel care monteaza GPL pe masina ( mai scumpa de 7000E sa zicem) nu isi iubeste masina, chiar nu e pasionat de marca Honda in cazul nostru.
    Toata lumea se lamenteaza vis-a-vis de costul benzinei, pai atunci taiati cheltuielile de la radacina.
    Abia astept sa imi permit un Bugatti si sa ii pun GPL, sa vezi ce "cool" o sa fiu.

    Leave a comment:


  • HACC
    replied
    Originally posted by masson View Post
    Sper sa nu fiu off topic: dar care e primul motiv care v-a facut sa treceti pe GPL?
    Eu m-am justificat in postul #496, dar am sa reiau explicatia. Pretul la carburanti, consumul relativ mare prin oras, situatia financiara de moment nu-mi mai permiteau deplasarea zilnica cu Accord-ul... Ajunsesem sa merg zi de zi cu un Golf 3 tdi, iar Honda sa o scot la plimbare de sarbatori. Pentru mine nu mai existau decat doua variante: vanzarea masinii sau montarea unei instalatii gpl. Asa am ajuns sa optez pt gpl. Cred ca as fi facut-o si electrica, cu vele sau vasle numai sa stiu ca ma pot folosi de ea ca inainte...

    Leave a comment:


  • rezare
    replied
    Ah, asta face sens Ceva nu se lega, nu stiam ca si Honda are motoare cu 2 bujii/cilindru (e ceva cam rara-avis) si suna ca si cum ar avea legatura cu GPL. Mersi de explicatie.

    Leave a comment:


  • ramm
    replied
    I-dsi are 2 bujii/ cilindru din fabrica.

    Leave a comment:


  • rezare
    replied
    Originally posted by InjectoR View Post
    nu te supara dar eu nu mai inteleg nimic din postarile tale, dar cel mai tare ma enerveaza ca am impresia ca nu citesti threadul, am mai fost intrebat de ce am nevoie de 8 bujii?
    adica si tu ai nevoie de 8 bujii, caci ai 2 pe cilindru.
    2 bujii pe cilindru? Sigur nu confunzi cu injectoare? Imi vine greu sa cred ca la montarea GPL ti se mai pune o bujie in plus, nici nu e loc pentru asta in capatul cilindrului.

    Leave a comment:

Working...
X