Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ca sa nu mai existe discutii interminabile pe aceasta tema ( pana la urma pentru cei care fac conversia pe GPL sau vor sa o faca conteaza cati bani le raman) rog pe cei care au o astfel de conversie sa vina cu cifre concrete bazate pe experienta proprie.
    Daca apare o problema la masina si cauza ar fi instalatia GPL ce face-ti in cazul acesta? Trebuies expuse toate probleme pe care le poti intalni in orice moment .Doar nu puneti instalatia de GPL doar ca masina consuma mai putin iar motorul sau alte componente cad peste x km din cauza instalatiei. Asa sa ne dam cu parerea necunoscand toate detalii toti facem asta.

    @ mandrei era bine daca aveai ceva estimativ strict pe gpl. Un x plin / x km / x bani

    @vtin inteleg exact la ce te referi.
    Vali_lj
    Tech Geek
    Last edited by Vali_lj; 23-05-11, 14:35.
    Touge is what we live for

    Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

    Comment


    • @ mandrei era bine daca aveai ceva estimativ strict pe gpl. Un x plin / x km / x bani
      Am facut un calcul recent si mi-a iesit aprox. 19RON/100Km. E consum mixt, ce inseamna aprox. 1l benzina/100Km, iar restul GPL. Cu portbagajul Thule montat pe masina, am observat ca am un consum cam cu 1l/100Km in plus la GPL. Plinul de benzina ma tine cam 3000Km (rezervor de 45l), iar cel pe GPL aprox. 500Km (rezervor de 34l, umplut la 27-28l - asa e la GPL). La o masina unde nu se opreste motorul la franare/deccelerare, rezervorul pe benzina tine mai mult... insa la mine e altfel, din cauza faptului ca HSD-ul Prius "consuma" la fiecare pornire a motorului termic aprox. "2 secunde" de benzina.

      De asemenea, de 1 Mai am fost in Vama Veche si m-a costat combustibilul 140RON (benzina+GPL) pt. 540Km. Consumul pe autostrada la 130-140Km/h a fost destul de mare (undeva in jur de 8-9%, in mod normal fiind in jur de 6-6.5%) din cauza portbagajului Thule.
      mandrei83
      Senior Member
      Last edited by mandrei83; 23-05-11, 14:51.

      Comment


      • Eu deduc in felul urmator ce mi-ai spus mai devreme , te rog sa ma corectezi daca am gresit undeva
        GPL 28 l / 500 km / 77 ron (gpl la 2,75 )
        Benzina 45l /3000 km / 239,58 ( rompetrol 95 la 5,33)

        Explica si mie castigul?
        Touge is what we live for

        Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

        Comment


        • @Vali_lj: Castigul e insusi costul final al unei calatorii, in conditia in care investitia initiala de 630EUR am amortizat-o in primii 12.000Km. La drum lung cu un consum de 5-8%, dau pe combustibil 2.75RON/l, in loc de 5.3RON/l, plus costul a aprox. 1l de benzina/100Km datorat sistemului hibrid STOP&GO, sau cum i-o zice la alte marci auto...
          mandrei83
          Senior Member
          Last edited by mandrei83; 23-05-11, 15:04.

          Comment


          • Mandrei , tu din ce imi spui ai facut doar sa maresti autonomia autovehicolului din dotare. Asta este altceva.
            Raportul de mai sus intre benzina si GPL este net in favoarea benzinei la orice capitol


            Injector si mitrasca chill.
            Touge is what we live for

            Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

            Comment


            • Nu are legatura cu autonomia masinii, desi poate asta au inteles unii. Merg exclusiv pe GPL, iar benzina e doar ca si completare pana se incalzeste vaporizatorul GPL la aprox. 25 de grade Celsius. Am ales sa merg si pe benzina pana se incalzeste motorul, pt. ca nu as vrea sa-l termin. Cand am incercat sa pornesc odata motorul pe GPL iarna, a inceput sa cam tuseasca la temperaturi de sub 15 grade Celsius.
              In caz ca vreau sa merg exclusiv pe GPL, ca sa nu mai consum deloc benzina, pot pune ECU-ul GPL in modul de avarie, doar ca aud un sunet deranjant in buzzer. Solutia ar fi sa tai firul ce merge la buzzer, sa-i pun un intrerupator, ori sa-i trag o guma peste (solutia din Priusul lui Catalin)... ori sa scot definitiv buzzer-ul din circuit...

              Comment


              • usor baieti ca luati foc de la atatia combustibili !!! )

                @mitrasca - tu ai dat 3-4000 de euro in plus k sa-ti iei motorina. Astia ailalti cu benzina au dat 630 de euro ca sa ajunga la costul de consum care-l ai tu cu motorina.

                Si am cam incheiat discutia, pt ca piederea de putere si problemele generate de gpl sunt in afara discutiei de vreme ce insusi producatori pun acelasi lucru pe masini.

                Costurile de intretinere sigur nu depasesc costurile unui diesel asa ca cei cu benzina care vor k masina sa poata sa mearga si tare si sa consume putin ies mai bine decat un motor pe motorina dpdv costuri. Cine n-are bani de 2 masini, una pt orash alta pt afara recurge la acest lucru, care e o chestie decenta la orice masina, nu ca e honda sau mai stiu eu ce.

                @Vali_lj - man fa calculul cat te costa sa faci 3000 de km doar cu gpl si cat doar cu benzina si o sa vezi castigul.

                Daca nici acu nu sunt clare lucrurile inseamna ca nu vreti sa intelegeti ... am zis ca poate va mai lamuriti k sa nu va mai contrati aiurea
                R 42659 - Milano Red Ep3

                Comment


                • Vali, fii atent aici cum se face calculul in cazul masinii mele:

                  -in 3000Km bagi un plin de benzina, deci 240RON (sau cat o fi)
                  -in astia 3000Km parcursi in Bucuresti, consumul e de aprox. 5.5%. Deci, mai bagi 165 litri de GPL la 2.75RON/l, ceea ce inseamna 453RON.
                  ===================
                  Insumat: 240RON + 453RON = 693RON pentru 3000Km, in Bucuresti, adica 23RON/100Km. Dupa cum ziceam adineauri, consumul afara e de 19RON/100Km.

                  Si... ca sa fiu chitros pana la capat, pot pune masina direct pe GPL, iar atunci cei 240RON ii bag in buzunar. Dar nah, nu sunt si prefer sa ii dau masinii ce are nevoie...

                  Acum, ia cazul unei masini conventionale Honda, pe benzina. 9% (cu indulgenta) x 5.4RON/l = 48RON/100Km.

                  Un alt prieten cu Prius, si-a pus sistem de conversie PHEV si-si incarca masina de la reteaua 220VCA. Costul unei incarcari de 4h e de 1.5RON (4kWh), in conditia in care masina ii consuma in Bucuresti 3.5% in regim mixt (paralel cu sistemul hibrid) sau autonomie full-electric pentru 40Km. Si acum si-a mai pus si GPL pe masina...

                  Sau, sa o luam altfel. Fac zilnic pana la servici dus-intors 30Km, 20 de zile pe luna... aprox. 600Km doar in Bucuresti.

                  23RON.... 100Km
                  x RON.... 600Km => platesc lunar benzina+GPL de 138RON (cu toleranta de maxim 50RON in plus)

                  Deci... merita sau nu?
                  mandrei83
                  Senior Member
                  Last edited by mandrei83; 23-05-11, 15:30.

                  Comment


                  • kinky_boy..de acord cu tine..ca sunt costuri mai mari..dar eu am dat mai putin pe masina decat e una noua pe benzina cu acc dotari....Eu ma refer strict la capitolul gpl..nu de taxe si de altceva..ca nu e discutia asta..si nici nu ma intereseaza

                    Comment


                    • Nu ma pot compara cu Honda la consum, intrucat la mine e si sistemul Toyota HSD la mijloc si obtin un consum mai mic, plus ca motorul meu termic e de 1500cmc... Nu sunt sigur daca vorbim sau nu despre aceleasi lucruri, insa, sper ca am reusit cat de cat sa lamuresc o parte din ele.
                      Ca si idee, cu cat consumul e mai mare (deci, vorbim de Honda), renteaza si mai mult o instalatie GPL pe masina, pt. ca investitia initiala se va amortiza mai repede. Plinul de benzina ar trebui sa tina la Honda pe putin 6-9000Km, pt. ca, dupa incalzirea motorului masina functioneaza doar pe GPL. Aici, Priusul meu e in dezavantaj si nu am cum sa evit chestia asta, decat daca fortez ECU-ul sa mearga pe exclusiv pe GPL.

                      Comment


                      • Mandrei daca am facut calculul mai devreme corect costurile pe GPL sunt aproape duble fata de Benzina pe acelasi nr de km. Spune-mi unde gresesc
                        Vali_lj
                        Tech Geek
                        Last edited by Vali_lj; 23-05-11, 15:48.
                        Touge is what we live for

                        Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

                        Comment


                        • Originally posted by mitrasca
                          @ rumburak...nu sa iti iei accord cu 1.2....sa iti iei o masina care sa te satisfaca la capitolele care te intereseaza...adica consumul...ca despre asta discutam aici...si accord 2.0 nu e alegerea cea mai inteleapta ...mai ales pentru cineva care zice ca merge in oras..???Eu nu mi-as lua masina cu motor de 2.0 benzina ca sa merg 80% in oras...mi se pare pur si simplu o prostie..din punctul meu de vedere....bun....fiecare face ce vrea cu banii ..isi pune gpl. ..panou solar pe masina..ce vrea el...dar sincer....pe mine m-ar lua rasul sa vad o masina gen accord ca sta sa bage gaz......poate sunt rau ..poate sunt nush cum...dar asta mi-ar veni in minte...

                          Pe de alta parte sunt masinile care vin din fabrica cu gpl.....alea sunt altceva...dar modificarile astea..mi se par prea de taxi
                          mitrasca, chiar daca merg mai mult in oras vreau ca restul miilor de km pe care le fac in afara sa le fac intr-o masina confortabila cu motor cat mai puternic. In plus, pentru oras am si varianta moto - pe asta n-o bati nici cu diesel, nici cu GPL, nici cu Prius.
                          Accordul ma satisface la toate capitolele, inclusiv consumul, nu se pune problema sa ma plang.
                          Am intrat pe topicul asta ca sa investighez varianta GPL cand am aflat cat de usor se poate face transferul pe benzina, cu gandul la a doua alternativa de carburant si la marirea autonomiei pe distante mari (imi amintesc de situatia cu greva benzinarilor de anul trecut - din Grecia daca nu ma insel).
                          Am tras concluzia ca GPL-ul nu e pentru mine deocamdata, fara sa fiu din tabara celor pe care-i bufneste rasul cand "un Accord sta sa puna gaz".
                          Sunt totusi curios ce ar zice acestia din urma daca prin absurd ar aparea un adaptor GPL care ar duce de exemplu Civicul de la 140CP la 160CP ...
                          Accord CL9 Type S CB 600 FA Hornet

                          Comment


                          • Originally posted by Rumburak View Post
                            Sunt totusi curios ce ar zice acestia din urma daca prin absurd ar aparea un adaptor GPL care ar duce de exemplu Civicul de la 140CP la 160CP ...
                            Sa stii ca poti sa-i faci tuning de putere prin ECU-ul GPL (se face din softul de Windows)... Deci, se poate... dar nu stiu cat e de recomandat si cati au mai facut asta.

                            Originally posted by Vali_lj View Post
                            Mandrei daca am facut calculul mai devreme corect costurile pe GPL sunt aproape duble fata de benzina pe acelasi nr de km. spune-mi unde gresesc
                            Vali, daca faci un vs. simplu, iese asa:

                            1. Prius fara GPL:
                            -consum urban: aprox. 5.5%BZ = 29.7RON (5.4RON/l)
                            -consum afara: aprox. 4.5-5%BZ = 27RON (5.4RON/l)

                            2. Prius CU GPL:
                            -consum urban: aprox. 5.5%GPL+1%BZ. Am zis ~23RON (GPL=2.75RON/l)
                            -consum afara: aprox. 5%GPL+1%BZ. Am zis ~19RON (GPL=2.75RON/l)

                            3. Prius CU GPL (vara, pe modul avarie, fara sa consume benzina):
                            -consum urban: aprox. 6.5%GPL = 18RON/100Km (GPL=2.75RON/l)
                            -consum afara: aprox. 5.5% GPL = 15RON/100Km (GPL=2.75RON/l)

                            Cam astea sunt calculele mele reale, facute cu aplicatia Road Trip in care imi bag toate costurile BZ+GPL la fiecare alimentare. Aplicatia nu se inseala!

                            De comparatia asta vorbeai?

                            Cred ca e cazul sa ma duc sa dezactivez buzzer-ul ala... sau sa ii pun un ON/OFF switch, ca sa nu il mai aud... Vin vremuri grele...
                            mandrei83
                            Senior Member
                            Last edited by mandrei83; 23-05-11, 16:07.

                            Comment


                            • Originally posted by Vali_lj View Post
                              Ca sa nu mai existe discutii interminabile pe aceasta tema ( pana la urma pentru cei care fac conversia pe GPL sau vor sa o faca conteaza cati bani le raman) rog pe cei care au o astfel de conversie sa vina cu cifre concrete bazate pe experienta proprie.
                              Daca apare o problema la masina si cauza ar fi instalatia GPL ce face-ti in cazul acesta? Trebuies expuse toate probleme pe care le poti intalni in orice moment .Doar nu puneti instalatia de GPL doar ca masina consuma mai putin iar motorul sau alte componente cad peste x km din cauza instalatiei. Asa sa ne dam cu parerea necunoscand toate detalii toti facem asta.

                              @ mandrei era bine daca aveai ceva estimativ strict pe gpl. Un x plin / x km / x bani

                              @vtin inteleg exact la ce te referi.
                              cam asta am scris eu ceva timp in urma:
                              Originally posted by Robby_Alessio View Post
                              @Claudiu75
                              Aham...ai dreptate
                              Oricum nu prea ma intereseaza partea asta...cu consumul...era doar asa in gluma nu ai vazut !!?!)
                              Sincer pozele si ceea ce spun legat de asta e pentru a le pune aici pe forum... nu pentru altceva.
                              GPL i-am bagat pentru a mai "amorsa" din pretul plinurilor si pentru a putea circula chiar si cand este interzis masinilor pe benzina sau motorina nu conteaza ce euro sunt...si :
                              Gandeste-te ca un plin de benzina costa in jur de 60-65 de euro (1.4 euro /litrul) intrandu-mi mai mereu mai bine de 45 de litri si fac cc 500 km
                              Un plin de GPL costa cc 20-22 de euro la (0.604 euro/litru) si intrand mai mereu cc 34 de litri fac cam 250 de km mers normal...
                              Deci cu 40-45 de euro fac circa 500 de km economisind 20-25 euro necesari pentru inca un plin de gaz
                              Traducere cu 60-65 de euro fac aproximativ 700- 750 km
                              Aici uneori sunt asa numitele "zile verzi" si anumite strazi sunt interzise chiar si euro 6-lui ,lasand sa circule doar masinile pe curent,GPL,Metan... hidrogen si care mai sunt
                              Initial am plecat pe faptul ca: "daca-mi consuma cat Punto al meu nu ma intereseaza altceva" si cand am vazut ca avand acelasi stil de condus, consumul se afla in jurul a 450-500 km cu un plin, pentru mine, e mult prea bine...chiar peste asteptari,cu ex Punto 1.2 75 HP facand in jur de 500-550 cu un plin.
                              Bafta...si daca nu ai inteles o sa corectez caci acum sunt la munca scriu foarte repede...
                              tin sa anunt ca de atunci pana acum pretul benzinei si gpl-ului a crescut
                              1l benzina=1.5-1.6 euro
                              1l gpl = 0.7-0.8 euro
                              iar ultimile dati cand am mers pe GPL mergeam lejer 280-300 km fara a menaja "pedala"
                              Probleme din cauza GPL-ului nu am avut...
                              Acum fac rodajul si nu am voie (ma sfatuit sa nu merg pe gaz pana nu fac rodaju') sa merg pe GPL dar dupa, vin iar cu detalii


                              LE:
                              -on topic -> ca sa raspund din nou direct topicului : afacere in functie de cat timp stai in masina !!! mai ales pt unul care sare lejer de 30-40k anuali
                              -Offtopic: parerea mea :
                              - incet incet incepe sa ma plictiseasca din nou acest forum...am spus-o ceva timp in urma si totusi incercam sa ma adaptez dar nu se poate...acum o repet...si cred ca va voi saluta cat de curand sau, poate, voi intra doar sa ma mai amuz putin...pentru multele "baliverne care se scriu pe aici pe forum" sau mai mult ca sigur pentru oamenii care scriu intradevar adevarul si lucruri utile, si nu arunca cuvinte cu "lopata" la intamplare...( pe care ii respect atat virtual cat si de persoana daca vom avea vreodata ocazia sa ne intalnim)
                              No hard feelins and PEACE
                              Robby_Alessio
                              Senior Member
                              Last edited by Robby_Alessio; 23-05-11, 18:00.
                              HONDA: Silent release of fatal power & O masina nu e nimic daca nu e o placere conducand-o Soichiro Honda
                              CIVIC FN1 Absolute I-Pilot & ACCORD CW3 Executive Advance
                              http://hondafan.etp.ro/gallery/v/Robby_Alessio/

                              Comment


                              • Postul de mai jos, desi incearca sa fie cat mai mult on-topic, incearca de asemenea sa fie un pamflet si trebuie tratat ca atare. Orice asemanare cu personaje reale este aproape intentionata.

                                Din ce am observat eu, lucrurile stau cam asa:

                                1. Daca esti genul care apreciaza masina doar ca pe un mijloc de deplasare din A in B, costul de deplasare este de departe cel mai important aspect si atunci vei face orice pentru a-l scadea, modificand masina actuala: gpl, baterii solare, incarcare la priza, instalatie hidrogen sau mai stiu eu ce tehnologii apar pe piata, autovehiculul tau nefiind prevazut cu asa ceva. Vei astepta cu infrigurare clipa cand "vei intra pe plus", cand iti vei amortiza investitia si, desi poate ca nu ar trebui, te deranjeaza cand lumea judeca decizia pe care ai luat-o. De asemenea, simti constant nevoia de a ii convinge pe ceilalti ca se inseala in privinta ta si nu ratezi nici o ocazie pentru a ridica in slavi noua tehnologie adoptata, sperand ca si altii sa ti se alature. Visezi cu ochii deschisi la un nou fan club, in timp ce stai in scaunul soferului. Obsedant, iti tot arunci ochii asupra micilor modificari aduse masinii. Nu mai e chiar ce ai cumparat cu 3 ani in urma, dar "se merita".

                                2. Daca esti genul care apreciaza masina doar ca pe un mijloc de deplasare din A in B, costul de deplasare este de departe cel mai important aspect si atunci vei face orice pentru a-l pastra cat mai jos, vei cumpara o masina dotata din fabrica cu gpl, baterii solare, incarcare la priza, instalatie hidrogen sau mai stiu eu ce tehnologii apar pe piata. Diferenta fata de tipul de mai devreme o reprezinta faptul ca stai cu inima impacata ref. la garantie si ca nu esti preocupat de modificari. Bine, nici nu prea ai ce sa mai modifici. Plus ca nu esti genul. Maximul pe care poti sa-l faci e sa intervii punctual atunci cand se vorbeste de costuri. Desi stii ca ai platit pe masina mult mai mult decat una echivalenta "conventionala", incerci sa nu pari afectat de acest lucru. In fond, faci parte din gasca trend-setter-ilor.

                                3. Daca esti genul care nu apreciaza masina doar ca pe un mijloc de deplasare din A in B, costul de deplasare nefiind cel mai important aspect, strangi un pic din dinti cand alimentezi cu combustibil "conventional" din ce in ce mai scump, dar continui sa o faci din inertie, pentru ca inca iti permiti. Adevarul e ca nu mai conduci la fel de sportiv ca acum cativa ani si nici nu mai iesi la fel de des la o plimbare "just for fun", dar placerea e inca acolo. Incepi sa folosesti mai des variante alternative: metrou, bicicleta, scuter sau masina de serviciu in interes personal si speri ca lucrurile se vor indrepta la un moment dat. Variantele alternative se vor permanentiza usor-usor si nu vei mai iesi cu masina sa cumperi paine de la colt. Totusi, fiind mandru si idealist, nu numai ca nu te vei gandi sa-ti modifici masina, dar mai degraba ai vinde-o. Ai fi cinstit cu tine insuti. Nu ca ceilalti. Auzi, V8 pe GPL ...

                                4. Daca esti genul care nu apreciaza masina doar ca pe un mijloc de deplasare din A in B, ci din contra, ceva vibreaza profund in tine la apasarea pedalei de acceleratie, costul de deplasare fiind doar un aspect al intregii ecuatii, alimentezi cat e nevoie cu combustibil "conventional" din ce in ce mai scump, dar continui sa o faci din inertie, pentru ca inca iti permiti. Esti un exemplar din ce in ce mai rar, care mai degraba ar vinde o masina pe care nu ar mai putea-o intretine, decat s-o transforme in ceva fara suflet. La naiba, ai doar o viata!!! VVVVRRRRRRRUUUUUMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!!!!!!



                                NOTA: Daca reprezinti o combinatie ciudata a mai multor cazuri de mai sus, well, hotaraste-te mai repede ce vrei! E GPL-ul o tampenie sau o afacere? Daca au pus-o atatia pe masinile lor nu poate fi chiar o tampenie, nu? NU?! Iar afacere poate fi doar daca te gandesti la un parc auto, in cazul tau fiind vorba doar de o reducere a costurilor. Reducere ca reducere, dar cu ce pret? E Honda pe GPL un sacrilegiu? Ce se intampla in timp cu motorul ala? ....... diesel sau benzina ..... manuala sau automata ....

                                Dupa ce se vor sedimenta lucrurile, te astept cu un feedback



                                NOTA2: imi cer scuze in avans celor care au apreciat ce am scris mai devreme si nu vor aprecia ceea ce urmeaza sa spun. Si spun asta deoarece voi schimba putin tonul datorita unui mesaj postat cu cateva pagini in urma de "colegul" OT. In mod normal mesajele lui trec destul de neobservate, exceptie facand bineinteles greselile de exprimare, ortografie, etc. Dar astazi ceva s-a intamplat si trebuie sa reactionez intr-un fel pentru ca nimeni nu s-a sesizat. "Colegul" OT este un flamer desavarsit, arogandu-si argumente folosite de unii membri ai forumului si impletindu-le cu interpretari personale ale mesajelor altor membri. Citez: "Cum incercati voi, ceilalti care cred ca gpl-ul e o tampenie, sa ne demonstrati noua, cei care cred ca este o afacere ca nu merita sa-ti pui instalatie gpl pe Honda? Prin aroganta, jigniri, si pareri aruncate fara nici un argument, prin calcule fictive ... Cine iese mai castigat intr-un oras aglomerat...? Voi, ca aveti performantele initiale ale masinii sau noi, ca, conducem aproape de 2 ori mai mult ca voi cu aceiasi bani. In afara, e clar ca ati castiga voi la avantaje, daca nu ar exista butonul de switch ... Eu deocamdata nu-mi pun gpl ... Asa ca: Peace!"
                                Guys, imi pare rau, dar eu ma simt profund jignit sa comentez un topic alaturi de OT. Eu inteleg ca vine cineva si expune o idee, invocand diverse studii, avantaje, calcule, etc. Dupa care vine altcineva si combate aceasta idee invocand scopul initial al achizitiei masinii, riscuri privind modificarile de tehnologie, aspect, etc. Lupta de idei este buna. Dar nu asa! Nu asa!!!
                                nolty
                                Senior Member
                                Last edited by nolty; 23-05-11, 18:31.
                                2007 Honda Accord 2.0 M/T LS NHB
                                2008 Honda CR-V 2.0 M/T EX NHB
                                2000 Honda S2000 Berlina Black
                                http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/nolty/

                                Comment

                                Working...
                                X