Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bogdand3
    replied
    Baieti, eu chiar mi-am pus pe Honda si n-am probleme. Cum zicea si jonyyybee, trebuie sa fie montata dupa specificatiile producatorului de masina. Uite eu de-aici http://www.monteazagpl.ro/honda/ am luat kit-ul dedicat si de vreo 3 ani, de cand am instalatia, merge f bine. Mi-am scos banii imediat si chiar dau putin acum pe combustibil. Dar na, parerile sunt impartite. Eu unul sunt foarte multumit.

    Leave a comment:


  • InjectoR
    replied
    Originally posted by vtecb4st4rd View Post
    Jonyyybe , a monta o instalatie de gaz presupune economie de exercitiu de la prima cheie succesiva montajului Pe urma intervin diversi factori care pot avea tendinta sa iti duca aceasta economie spre ZERO .Depinde de tipul impiantului , hai sa nu spunem nimic de marca , totusi .Depinde de experienta celui care ti l-a montat , evident .Depinde de calitatea gazului pe care il consumi .Depinde mult si de norocul tau Si motoare gandite pentru gaz nu exista , folosirea gazului da probleme la nivel de supape . Anumite case auto au ales sa moteze sediul supapelor ( nu stiu cum se numesc ) intarite sau cu un tratament special ,in cazul modelelor care sunt prevazute sa fie transformate pe GPL .Si in plus , de ceva vreme exista FlashLube , un aditiv care previne uzura prematura a motoarelor pe GPL .
    E forte ciudat sa ajungi in italia cea mai gazata tara din UE si sa afirmi ca motoare gandite pentru gaz nu exista.( fiatul(si tot ce e sub el) si VW sigur au din fabrica, chiar si Honda in SUA dar nu gpl ci gaz natural care 98% e metan deci mult mai "nebun" decat gpl)Flashlube este o frectie deoarece nu tine cont de turatile motorului, defapt nu tine cont de nimic, este doar o "picuratoare", fie ca stai la relanti sau fie ii dai talpa numarul de picaturi e tot ala. Eu n-am asa ceva si nici n-am de gand sa-mi pun. Am mai spus-o dar avand in vedere ca noi venitii nu citesc threadu de la inceput trebuie s-o repet: unicul "device" care ar fi util, ar fi ceva care sa modifice unghiul de aprindere deoarece gazul arde mai incet decat benzina , la mersul pe gaz ar fi bine ca scanteia sa se dea mai repede fata de benzina.Pentru cine nu stie unghiul de aprindere se modifica si pe benzina, la turatii mari ( in orice motor) scanteia se da mult mai repede ca benzina sa reuseasca sa arda in cilindri pana la momentul evacuarii amestecului din cilindri, tocmai pentru a nu deteriora supapele/scaunle de aici si ineficienta din punctul de vedere energetic a mersului la turatii mari. eu n-am acest "device"( in romania nu stie nimeni de el, dar pe forumurile rusesti toti stiu de el, de obicei este ceva "custom") dar incerc sa imi protejez motorul limitand turatiile maxime cand merg pe gaz, in acest moment dupa 3500rpm automat sunt trecut pe benzina, am pus 3500 cu rezerva pentru depasiri scurte pentru a nu "obosi" multivalva de prea multe ori, de fapt eu incerc sa nu merg mai mult de 3000rpm ceea ce este egal cu 120km suficient pentru mine ce vrea economie (nu pot eu sa accept idea de a arunca banii prin teava de esapament)
    Last edited by InjectoR; 09-11-13, 12:41.

    Leave a comment:


  • wolfydRg
    replied
    scaunele ...
    Corectat in mesajul de deasupra ulterior.
    Last edited by wolfydRg; 07-11-13, 13:57.

    Leave a comment:


  • W0lfman
    replied
    Valvele sau scaunele?

    Leave a comment:


  • wolfydRg
    replied
    Problema e ca la Honda valvele nu sunt ca la Reno. Din ce am citit, la Honda nu supapele se duc ci scaunele acestora.
    Gandeste-te ca nu degeba se face valve check din 80.000 ( citez din minte posibil sa fie un +/-). Asta la mers normal cu benzina.
    Eu unul am facut anul asta aceasta verificare, 2 valve au avut nevoie de reglaj. Nu cu mult dar a fost necesar.
    Prima oara am vrut sa fac acest reglaj la reprezentanta , dar am renuntat pt ca erau paraleli si nu am vrut sa faca experimente pe masina mea (asta e alta poveste - de reprezentanta de Constanta).

    Dupa care am apelat la un meserias bun. Rezultat reglaj , 2 din 16 ajustate. Asa ca cum o fi pe gaz dupa 200.000 - 300.000 ? Unii cu CRV-uri di Italia cu aceleasi motoare ca ale noastre au avut probleme dupa 50.000 - 60.000 , lasat cu schimb de valve. O fi la Renault ok, dar la Honda am un dubiu.
    De ce credeti ca au versiuni speciale pt gaz acolo ? Au, pentru cele normale nu au voie pe gaz, se uzeaza excesiv scaunele.
    Last edited by wolfydRg; 07-11-13, 12:17.

    Leave a comment:


  • chiril
    replied
    Click image for larger version

Name:	IMAG0018.jpg
Views:	1
Size:	32.6 KB
ID:	716938
    Gpl reprezinta o investitie buna, fosta masina, o laguna cu motor de 1.6 si cu 320.000 km+ mersi pe gaz. Masina a avut destule probleme, mai putin motorul. Cand am schimbat valvele din cauza unui rulment blocat pe alternator ce a aruncat distributia si a indoit toate valvele, pot spune ca valvele batrane aratau foarte bine.
    Acum sigur exista si partile rele a problemei. Instalatia GPL de pe masina costa 3500 euro la momentul instalarii iar acum 2 ani cand am dat masina costa 3000 euro si in Romania habar nu are lumea cum e instalatia si cum i se face service. Am fost in diverse ateliere sa caut sa ii fac o revizie si eram expediat de toti.
    Eu as monta o instalatie doar ca trebuie sa ma hotarasc daca mai tin sau nu masina.

    Leave a comment:


  • vtecb4st4rd
    replied
    Jonyyybe , a monta o instalatie de gaz presupune economie de exercitiu de la prima cheie succesiva montajului

    Pe urma intervin diversi factori care pot avea tendinta sa iti duca aceasta economie spre ZERO .

    Depinde de tipul impiantului , hai sa nu spunem nimic de marca , totusi .

    Depinde de experienta celui care ti l-a montat , evident .

    Depinde de calitatea gazului pe care il consumi .

    Depinde mult si de norocul tau

    Si motoare gandite pentru gaz nu exista , folosirea gazului da probleme la nivel de supape . Anumite case auto au ales sa moteze sediul supapelor ( nu stiu cum se numesc ) intarite sau cu un tratament special ,in cazul modelelor care sunt prevazute sa fie transformate pe GPL .
    Si in plus , de ceva vreme exista FlashLube , un aditiv care previne uzura prematura a motoarelor pe GPL .

    Leave a comment:


  • wolfydRg
    replied
    Puneti voi pe cl7 si altele din gama (cu valve standard - nu'i cazul civicului de mai sus adus in discutie) si reventi dupa 200.000 - 300.000 km sa vedem atunci.

    Leave a comment:


  • jonyyybe
    replied
    so, cum spuneam mai sus...

    daca motorul/masina nu e pregatita din fabrica ptr gaz, nu e o idee buna sa punem noi gaz, pentru ca atunci instalatia de gaz ce va fi montata pe un motor care nu a fost gandit ptr gaz, are nevoie de modificarile necesare sau necesita imbunatatiri-modificari pentru a rezista arderii gazului...

    concluzia e clara acum...

    Leave a comment:


  • Robby_Alessio
    replied
    Asa.....deci: ...
    Ceva posturi in urma scriam despre Honda Italia ca aducea civicuri cu GPL din fabrică dar defapt e așa (cel putin din spusele unui "cineva" din H de la Firenze):
    Honda Italia cerea la Honda MAMA civicuri cu alt tip de chiulasa+ "mątaraie"...mai precis ca cele care sunt pe 1.8 CNG in SUA care au alt tip de chiuloasa + compania.
    Apoi avānd contract cu BRC acesta din urma le descarca frumusel la el in curte, le baga implantul cum comanda HONDA MAMA apoi le trimitea la Honda Italia care le īmpărțea ...
    Pana acum am găsit doar codul de pe 1.4 i-vtec si este =BRSJ= si este situat pe partea unde este capacul pt īncărcarea cu ulei...
    Alta litera in locul lui "J" semnifică alimentare numai pe benzina...
    **********
    Tin sa precizez ca daca acel "cineva" din Honda minte mint si eu dar eu ca sa fiu mai sigur am īntrebat pe forumul honda Italian pe cei care au Civic cumpărat cu ediția "Black&White" si mi-au confermat ca au acel cod pe chiulasa...Iar cei inafara ediției deci numai benzina au numere sau litere diferite sau numai brs

    ***********
    Cānd găsesc altceva va comunic...

    Sent from my Samsung Galaxy Note II GT-N7100 using Tapatalk 2

    Leave a comment:


  • WillyCR-VFAN
    replied
    Nu e rautate, este vorba de "brainstorming"...mai aprins !

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Originally posted by Adrian Octavian View Post
    Tot citesc forumu-ul aceasta si constat ca este atata rautate in comentariile unora si nu prea inteleg de ce !!! Fiecare are dreptul la cel putin o parere si asta nu inseamna ca daca a spus-o automat ataca sau denigreaza sau e ignorant. (parerea mea).
    Esti offtopic.

    Leave a comment:


  • Adrian Octavian
    replied
    Tot citesc forumu-ul aceasta si constat ca este atata rautate in comentariile unora si nu prea inteleg de ce !!! Fiecare are dreptul la cel putin o parere si asta nu inseamna ca daca a spus-o automat ataca sau denigreaza sau e ignorant. (parerea mea).

    Leave a comment:


  • jonyyybe
    replied
    hai ca ati luat-o incet incet pe langa si sa revenim la fapte..

    urmarind discutia dintre un sloven cu un cl7 care si-a montat o instaltie de gaz PRINS sau ceva de genu si un memebru al aceluiasi forum(care avea peste 130k km cu gaz-dar este si montator, deci stie sa rezolve probleme aparute sau sa isi intretinta masina pe gaz) din uk care are acelasi timp de instalatii si aceasi ver de masina, am inteles ca sunt unii dintre cei mai buni in sisteme de gaz, o fi sau nu adv am retinut urmatoarele lucruri;

    1. indiferent de instalatia de gaz daca nu este montata dupa specificatiile producatorului pe masina - apar probleme (deci montatorul e foarte important sa respecte si ultima virgula din montaj)
    2. daca tii la masina, motorul tau, iti pui o instalatie de gaz de renume dar care in acelasi timp am inteles ca trebuie sa se faca si o ungere a valvelor cu o ceara sau ulei care ajuta sa nu se deterioreze valve din cauza arderii gazului

    deci e foarte important acest aspect pe care nimeni nu il zice, cel de ungere al valvelor...

    Prins has each injectors and each waxing / cooling per valve. I think this was the most important for me.

    daca doriti si sursa ,pot posta linku aici...

    revenind la momentul actual mi se pare prea complicat gazul in locul benzinei...decat daca masina ar veni din fabrica cu o instalatie si un motor gandit ptr gaz!
    in rest parerea mea offtopic-nu se merita daca vrei sa tii masina!
    cand iti pui gaz te gandesti la costuri cat mai mici, deci nu renteaza sa ai drumuri la service sau montator din cauza gazului, si alte posibile probleme la masina de nu porneste sau nu merge rotund...
    dar fiecare face ce doreste...
    Last edited by jonyyybe; 06-11-13, 12:35.

    Leave a comment:


  • WillyCR-VFAN
    replied
    Subscriu la cele spuse de hondatu !Cred ca o Honda pe GPL (din fabrica) ar fi foarte interesanta si utila, prin prisma preturilor la combustibili, dar n-avem !! Dupa benzina, m-as duce lejer spre electric sau spre hidrogenu' lu' FCX Clarity, dar in Romanica e greu, vazand si facand !

    Leave a comment:

Working...
X