Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by hCr View Post
    Tin minte ca acum 10 - 15 ani toata lumea injura motorizarile diesel iar motorina era la jumate de pret fata de benzina.

    Acum sunt mai multe diesel uri pe strada decat benzinare.

    Cam asa este acum si cu cele pe gaz ... numai ca o sa fie imposibil sa ajunga pretul gazului egal cu cel al benzinei.

    Nu zicea marele boss HONDA ca nu o sa existe motorizari diesel pe masinile ce ii poarta numele ? Si in prezent motorizarile diesel se vand mai scump decat benzinarele .

    Toata lumea injura motorizarile diesel din multe motive unul dintre ele fiind performantele slabe si fiabilitatea pieselor de asamblare la diesel cat si costurile de intretinere ale unui motor diesel. Culmea este ca dieselurile si-au facut loc in piata tocmai prin prisma consumului nu si a celorlalti factori iar industria auto a speculat asta si au perfectionat modelele de la generatie la generatie.

    Faza cu GPL-ul este la fel ca cea cu diselul la inceput. Din punctul meu de vedere nu vedeti imaginea in asamblu, inca nu s-a ajuns la perfectarea unor instalatii/motoare sa fie fiabile doar pe GPL desi in piata sunt destule (ex proton). Ce economisiti cu "carburantul" ( aici ma refer strict cost/km) o sa bagati in reviziile mai dese si alte maruntisuri la care nu va ganditi acum. Daca un motor a fost gandit sa mearga intr-un anumit standard cu un anumit combustibil voi incercati sa arata-ti constructorului ca motorul merge si altfel decat a fost gandit.
    Aici ma refer atat la instalatiile GPL cat si turbo/compresor unde exemplele de dat gres sunt destule. Motorul stock trebuie in primul rand regandit pentru a face fata noilor "upgradeuri" si a nu avea neplaceri pe termen lung ; nu punt instalatia de GPL/turbo trag softul si gata.

    Marele boss honda a spus ca nu o sa existe motorizari diesel honda, si asa a fost pana in anii 2000 punct in care industria auto mondiala a facut o schimbare majora nefavorabila consumatorilor.

    Cei cu masinile "scumpe" din pozele precedente vor doar sa mai scape de taxe si impozitele uriase puse de catre diverse state ( Anglia , Suedia , Italia etc) mastodontilor iar consumul fiind un factor putin mai inferior dar nici el nu este de neglijat. Nu vad un om de clasa medie sa isi ia Chayene sau Cayman cu gandul ca mai tarziu sa isi puna gpl ca reviziile/taxele/combustibilul il costa prea mult.

    On topic:

    Referitor la consum incercati sa face-ti cost/km si atunci o sa vedem diferentele. Calculul la consumul gpl nu cred ca se face litru/km , ca idee cu un plin de gpl care este cost/autonomie fata de benzina , diesel

    LE: Cred ca este unul din calcule la care putem sa ne face o idee fata de viabilitatea conversiei pe GPL.
    Last edited by Vali_lj; 23-05-11, 10:38.
    Touge is what we live for

    Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

    Comment


    • Originally posted by octi_b View Post
      Bai, da' voi nu va mai verificati calculele de la teza de mate din a 8-a? Prietenul Delphi a scazut 1500 din 5000 si i-a dat 2500. Refaceti si voi calculele ca eu nu mai inteleg nimic .
      Da' si ce, eram pe aproape. BTW, in clasa a 8-a mergeam la olimpiada de matematica.

      OK, am refacut calculele prin prisma noilor plinuri de benzina ale colegului Rumburak.
      "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
      "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

      Comment


      • Nu stiu ce calcule faceti voi dar eu unul as recupera investitia in ~ 10 luni si in mai putin de 13.000 KM !!! Cea ce nu este de colo ...

        P.S. In acei 3.500 RON este inclus si instalatia + manopera + ~3 plinuri benzina.


        Toata lumea injura motorizarile diesel din multe motive unul dintre ele fiind performantele slabe si fiabilitatea pieselor de asamblare la diesel cat si costurile de intretinere ale unui motor diesel.


        De aceea toata lumea are acum motorizari diesel vechi de 15 - 20 de ani. Ca nu erau performante atunci. Banalul 1.9 TDI fiind cel mai raspandit.


        Culmea este ca dieselurile si-au facut loc in piata tocmai prin prisma consumului nu si a celorlalti factori iar industria auto a speculat asta si au perfectionat modelele de la generatie la generatie.


        Exact asa se intampla si cu GPL ul ... Intradevar nu a ajuns la perfectiune ... insa evolueaza ... Exista o diferenta uriasa intre instalatiile de acum 10 ani de pe batrana dacie 1310 si cele din prezent.

        Marele boss honda a spus ca nu o sa existe motorizari diesel honda, si asa a fost pana in anii 2000 punct in care industria auto mondiala a facut o schimbare majora nefavorabila consumatorilor.


        Atit timp cat va exista cerere va fi si oferta ... iar Honda ca si alti constructori de automobile sunt obligati sa renunte la aceste principi daca vor sa mai traiasca.
        Attached Files
        Last edited by Daniel.; 23-05-11, 11:18.

        Comment


        • Calcule pe internet sunt destule la fel ca si consumul dat de producatori pe hartie , realitatea este alta . Vreau sa aud un posesor de instalatie GPL care ne poate da un raspuns in sensul asta sa ne facem o idee. Si apoi o sa revin cu intrebari legate de costurile reviziilor/inspectiilor periodice a unei masini mixete GPL/benzina fata de una obisnuita ( iesita din garantie asta sa nu aduce in discutii preturile de dealer/service honda). As dori ca cineva sa vina cu o parere cat se poate de obiectiva cu privire la costurile de intretinere a unei masini cu instalatie de GPL.
          La fel ca si in cazul dieselurilor diferenta nu cred ca va fi prea mare intre ele ci va ramane la latitudinea fiecaruia daca va face trecerea , fie fan al unei marci sau nu.

          HCr iti voi lasa un pm cu raspuns la ce am discutat mai sus.
          Touge is what we live for

          Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

          Comment


          • Originally posted by hCr View Post
            Nu stiu ce calcule faceti voi dar eu unul as recupera investitia in ~ 10 luni si in mai putin de 13.000 KM !!! Cea ce nu este de colo ...
            Cam asa reiese si din calculele mele. Nu mi se pare totusi atat de impresionant incat sa fac pasul. La 15.000 km pe an poate nu merita sa modifici masina.
            Accord CL9 Type S CB 600 FA Hornet

            Comment


            • Sunt nou sa zic asa ca si sofer , am 1 an si 3 luni , poate o sa spune`ti ca nu am experienta sa imi dau cu parerea , dar sincer sa fiu nu stiu daca gpl`ul poate sa iti ofere perfomantele care ti le ofera Honda Civic 2.2 - 140 CP . Adica de aceea mi`am luat Honda pt perfomantele si sportivitatea ei , daca vroiam consum mic si non perfomante ( mai ales cand depasesc pe cineva ) imi cumparam eu stiu ceva mai mic , nu stiu acum ce ex sa dau !!! In fine... Nu mai conteaza acum important este ca nu o sa imi pun niciodata GPL , mai bine imi iau masina cu consum MIC decat sa imi bat joc de HONDA ...
              http://hondafan.etp.ro/gallery/v/gpoint/

              Comment


              • Esti total in afara discutiei.
                Daca citeai cu atentie vedeai ca exista switch si daca vrei, mergi cu masina ca si inainte de GPL.
                Sa nu spui ca in coloana cand stai bara la bara ai nevoie de 140CP.
                Accord CL9 Type S CB 600 FA Hornet

                Comment


                • @gpoint

                  Nu exista diferente de performanta sesizabile la nivelul tehnologic actual al kit-urilor GPL. Poate, in loc de 140 de CP, vei mai ramane cu 138.

                  Test dyno Mitsubishi Lancer:
                  Benzina: 99.4 KW (135.14 CP) / 181.5 Nm
                  GPL: 98.4 KW (133.78 CP) / 173 Nm

                  Pierdere neta:
                  Putere: 1%
                  Cuplu: 4.68%

                  Vezi aici material documentar:



                  Voi face si eu in curand un test dyno comparativ si voi publica rezultatele aici.


                  Test de demaraj 0-100 Audi 1.8:
                  Benzina: 11 secunde
                  GPL: 11.8 secunde
                  Last edited by PanterA; 23-05-11, 12:49.
                  Apasăăăăăl: 2008 Accord Coupe - San Marino Red - 190cp
                  GPL:

                  Comment


                  • de ex eu am consum mediu pe 22000 7 % ...
                    rumburack tu zici ca ai 12%...nu discutam de conditiile in care se merge ca nu are nici o relevanta....consider ca daca iei o masina sa mergi in oras...un motor de 1.2 e arhisuficient....deci nu e un argument ca se merge mult in oras...eu merg cam 50-50 .
                    La un pret de 5 ron sa zicem si pentru motorina si pentru benzina...desi benzina e un pic mai scumpa...ar iesi in 30000 de km 10500ron la diesel si 18000 la benzina..deci cu 7500 mai mult fara batai de cap cu gpl si alte pprostii...spune-mi si mie ...de ce sa te complici sa iei benzina dupa sa o treci pe gpl...sa stai sa umbli la 2 pompe ...sa pierzi garantia la motor???Asta nu inteleg eu ...daca mi-as fi luat benzina mi-as fi luat doar de placere ...si nu m-as mai fi gandit la consum si la toate astea.O sa ziceti..pai da..dar uite ca diesel-ul e mai scump cu nush cat ..si nu se amortizeaza....pentru cei care zic asta...sa nu se mai planga ca e scumpa benzina....trebuiau sa se gandeasca inainte mai bine...ca uite ..la un calcul simplu...in 60k km iti scoti banii de diferenta dintre diesel si benzina

                    Comment


                    • Chiar nu inteleg ce ai vrut sa spui mai sus.
                      Trebuia sa-mi fi luat un Accord cu motor de 1,2l ?
                      Accord CL9 Type S CB 600 FA Hornet

                      Comment


                      • ....tu faci schimbul de ulei la 10k, te costa mai mult rca-ul, impozitul anual pentru ca ai 2.2....
                        Pls. Lasa-ne! tu singur ai recunoscut ca habar n-ai cum e sa mergi pe benzina : "sunt multumit de diesel, nu stiu cum e benzina dar eu sunt fan diesel, cuplu, etc daca as fi avut benzina numai la 6000 de ture as fi stat= consum enorm...asa la diesel nu simt nevoia)" postarea#15 din topicul tau Proof link

                        faceti calcule dar nu luati in calcul unul din avantaje al GPL-ului: ulei de motor mult mai curat, de aci si necesitatea de al schimba mai RAR, minim 20k
                        Last edited by hondatu; 23-05-11, 15:18.
                        Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

                        Jazz do it ...

                        Comment


                        • Originally posted by Vali_lj View Post
                          Calcule pe internet sunt destule la fel ca si consumul dat de producatori pe hartie , realitatea este alta . Vreau sa aud un posesor de instalatie GPL care ne poate da un raspuns in sensul asta sa ne facem o idee. Si apoi o sa revin cu intrebari legate de costurile reviziilor/inspectiilor periodice a unei masini mixete GPL/benzina fata de una obisnuita ( iesita din garantie asta sa nu aduce in discutii preturile de dealer/service honda). As dori ca cineva sa vina cu o parere cat se poate de obiectiva cu privire la costurile de intretinere a unei masini cu instalatie de GPL.
                          Eu am deja 24.000Km pe gaz si nu am schimbat nimic la sistemul GPL. Filtrul e interschimbabil, iar eu nu m-am atins de el pana acum. Un filtru a costat aprox. 10RON la polonezi, in timp ce la noi un filtru e 70RON iar o revizie GPL duce la un service cateva milioane bune. Recomand achizitia kit-ului GPL din afara si efectuarea reviziei in garaj. De evitat service-urile autorizate, care incarca nejustificat posesorii de sisteme GPL la revizii...

                          In rest, nicio problema. Am facut in weekend drumul:

                          Bucuresti->Rm. Sarat->Focsani (300Km)->Bacau->Piatra Neamt->Durau (470Km)
                          Durau->Borsec->Toplita->Miercurea Ciuc->Sf. Gheorghe->Brasov->DN1->Bucuresti (440Km)

                          ... deci aproape 1000Km cu aprox. 200RON (consum GPL+benzina). Am un portbagaj Thule montat pe masina, care mi-a crescut consumul cam cu 1-1.5%... dar am mai mult spatiu acum. Acum, roata de rezerva o tin in portbagajul Thule.

                          Nu simt ca masina e mai lenesa (dar nici ca trage mai bine), nu am avut nicio problema la motor, nu mi-a afectat nicicum garantia masinii si nu regret nicio clipa interventia asupra hibridei din dotare.

                          Comment


                          • Alooo, deci 138 de cai, nu?!
                            Ia te uita acilea si vezi cam cati cai raman pe GX http://automobiles.honda.com/civic-gx/ . Din 140 raman 113, iar la roata ajung... cauciucurile. Dar, nah, romanu' s-a nascut cu gpl-ul in sange si mai face el rost de cai pana la 138.

                            Nici acu nu mai credeti ca Honda pe GPL e tampenie?
                            Is uni (ca sa-l citez pe binevorbitorul coleg hCr) oameni superok pe forumul asta care se chinuie sa imbunatateasca performantele Hondelor lor, altii sunt tocmai pe dos: cum sa faca economie, cum sa-si transforme masina in ricsa doar sa nu mai dea bani. Primii sunt admirabili; cei din al doilea grup... vedeti ca Fabia a facut 2000 si nu stiu cati kilometri cu un plin. Bagati GPL pe ea si viata va va fi frumoasa. Si verde.

                            S-apoi doar Gpoint a fost ontopic. Asta daca mai stiti cum se cheama topicul...

                            Comment


                            • @ vtin : Honda din SUA merge pe CNG nu pe LPG( GPL)
                              CNG are cifra octanica in jur de 130 si se vinde in m3, si are 97% Metan, LPG se vinde si se depoziteaza in stare lichida, este format din Propan si Butan , raportul 60/40 in functie de anotimp, cifra octanica a Propanului este 113-115 a Butanului 94-95.....dar pe langa asta mai exista si multi alti factori ca desitatea, viteza de aprindere, necesarul de oxigen( stechiometrie), etc si inca ceva daca intr-atata te intereseaza puterea, cresterea ei..in acest forum sunt alte sectiuni, aici discuta oamenii care vor sa scada pretul/km, iar puterea de care tot spui , n-a plecat nicaieri..... trebuie decat sa dai un switch, deasemenea acest switch se poate face si din soft, la mine dupa 4000RPM se trece automat pe benzina. si nu pentru ca nu trage ci pentru ca nu recomand sa se mearga pe gaz mai mult decat turatia de cuplu maxim(4300-4500la benzinarele actuale) fara a avea instalat si variatorul unghiului de aprindere.
                              Last edited by InjectoR; 23-05-11, 17:14.
                              Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

                              Jazz do it ...

                              Comment


                              • CNG(compressed natural gas) n-are NICIO treaba cu LPG(liquid petroleum gas).

                                discutia asta e non-sens atata timp cat honda vinde masini cu GPL de fabrica in unele tari din vestul europei.

                                Intr-o nota ironica poti sa afirmi ca GPL-ul imbunatateste performantele hondelor care nu au distributie perfecta a maselor (50%-50%), pentru ca adauga un plus de greutate pe spate(acolo unde lipseste). Si singurele honde care n-au problema asta sunt S2000 si NSX
                                Accord CL7 Executive 2.0 M/T Arctic Blue Pearl
                                Accord CL9 Type-s 2.4 M/T Carbon Bronze Pearl
                                ex - Civic 5D Executive 1,8 M/T Milano Red

                                Comment

                                Working...
                                X