Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Robby_Alessio
    replied
    aahaha.....nu miroase!!!... ....
    miroase, miroase şi încă cum miroase... şi în plus doar ca fapt divers "arde carnea" pe mâna... Eu fac de ani şi ani GPL şi Bezna numai la aceeaşi benzinarie (rareori şi în cazuri de urgenţă fac în alte părţi + de la shell câteodată plinul de V-Power) iar băiatul de la pompare GPL acum poartă mănuşi...după ce încet încet vaporii de GPL l'au ars pe mâna când lua pompa de pe gura de alimentare a masinii... Mi-a arătat intr-o zi şi parcă scăpase acid pe mâna aşa era...
    Când faci plinul miroase în maşină pt prima 100 de metri (să zicem) dacă uiti să închizi geamul când alimentezi. Dacă ai pierderi. se simte şi în mers chiar şi cu circulaţia aerului pe intern/geamuri închise... Oprit se simte dacă ai pierderi doar cum opreşti motorul şi mergi cu nasul lângă capota ieşind ceea ce rămâne pe conductă ... apoi nu mai iese...
    Că sa-ţi dau seama dacă ai pierderi ridică capota, deschide motorul, aşteaptă t* sa treacă pe gaz apoi îl simţi...(o poţi ajuta în trecerea pe gaz accelerand puternic de câteva ori în gol)
    Salutări, contraziceri şi miştouri plăcute.

    @KMR
    sincer habar nu aveam...şi nici nu mi-am bătut capul vreodată... Merçi pt informaţie.

    Off:
    Şi cel di butelie pt aragaz miroase (cum mi se pare firesc) şi e identic cu cel de la benzinării pus la maşini...Singură chestie diversă între cel de la benzinării şi cel care vine (de la cei care le fac plinul )e că cel de la benzinarie are arderea mai puternică şi se consumă cu ceva timp înainte...cam 1 săptămână de uz normal.
    La casa la mare nu a ajuns încă conducta cu gaz şi avem butelii... iar plinul îl fac la benzinarie... nu stau sa aştept masina (trebuie făcută cerere, programare, bătăi de cap......infine)
    Au gagii de acolo ( sunt doar 2 benzinării cu GPL pe o distanţă de +300km cu GPL ) un atac special şi ti-o încarcă (numai în portbagaj...sa nu se vadă )
    Sfârşit de offtopic...sorry.

    Oricum când faci plinul îţi dai seama dacă are sau nu acea substanţă în el... Eu Până acum nu am întâlnit niciodată...
    Că nu era bun...da...Mi s-a spus...vino după x zile timp sa îl terminăm căci tura asta e naşpa...la fel şi cu benzina... Mi se spune sa nu fac plinul dacă e nasoală.
    Last edited by ramm; 09-04-14, 20:52.

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Miroase daca are mercaptan in el, altfel nu miroase. Au mai fost cazuri cand au uitat sa puna mercaptan.
    ODOURISATION
    LPG is odourless and legal requirements therefore decree that it be odourised by special unpleasant smelling, non-addictive substances at doses of 14 – 30g per tonne of product, so that non-violent accidental leaks can be clearly detected by smell, when the concentration of LPG in the air reaches a value of 1/5 of the lower limit of flammability at the most. The odourising substances obviously have characteristics compatible with the use to be made of the LPG; despite being toxic at their pure state, they are not toxic in the doses used and are burnt with air in normal combustion.

    Sursa: http://www.lampogas.it/en/LPG/Product-characteristic

    Leave a comment:


  • ramm
    replied
    GPL-ul miroase, am mers cu o masina alimentata la bricheta si cand am facut plinul am simtit.

    Leave a comment:


  • InjectoR
    replied
    Originally posted by rezare View Post
    "Mirosul de gaz" e de fapt mercaptan pus in instalatia de livrat gaze la bloc. GPL-ul nu are asa ceva, ca urmare nu are miros si nu afli cand "instalatia nu e etansata bine" dupa miros. Sau credeai ca semnele alea sunt puse la misto?
    E chiar amuzanta afirmatia asta ca GPL-ul nu miroase si ma mir ca in 3 zile nu s-a gasit nimeni sa te contrazica.

    Leave a comment:


  • ramm
    replied
    Hai ca v-ati 'jucat' destul. Inapoi la subiect si lasati mesajele la misto.
    Am sters toate mesajele offtopic, cine mai continua are warn sau ban in functie de punctele acumulate deja.
    Last edited by ramm; 09-04-14, 13:56.

    Leave a comment:


  • rezare
    replied
    Originally posted by InjectoR View Post
    Dar atat cat nu simti nici un miros de gaz pe langa masina sau in masina consider ca instalatia este etansata bine si ignor semnele.
    "Mirosul de gaz" e de fapt mercaptan pus in instalatia de livrat gaze la bloc. GPL-ul nu are asa ceva, ca urmare nu are miros si nu afli cand "instalatia nu e etansata bine" dupa miros. Sau credeai ca semnele alea sunt puse la misto?

    Leave a comment:


  • InjectoR
    replied
    Originally posted by Turkish View Post
    dar chiar, oare de ce e interzis?

    sent using digital smoke
    pentru ca este mai greu decat aerul si are tendinta sa se acumuleze in depresiuni…..un muc de tzigara….
    Dar atat cat nu simti nici un miros de gaz pe langa masina sau in masina consider ca instalatia este etansata bine si ignor semnele.
    Last edited by InjectoR; 06-04-14, 12:00.

    Leave a comment:


  • Robby_Alessio
    replied
    Salve...
    Da este utilă pt a răspunde topicului (cum am facut-o si alte dați) .
    Si ca să mă bag si eu in seamă in subiectul parcărilor discutat acum...
    Eu nu stiu cum e in Ro. dar aici chiar dacă scrie că este interzis intru oricum caci pe actele implanturilor (fabrica BRC pe C3; after BI-Gas pe H) scrie că pot parca pana la -1 (chiar -2 daca nu ma insel)
    Mi s-a întâmplat o singură dată sa vină gardianul/paza dintr-un centru comercial să imi spună ca trebuie să ies pt ca e o BI-Energy (C3-ul) la care am scos actele i le-am arătat indicându-i unde scrie, a chemat prin stație centrala care a verificat si am primit OK-ul cerându-si scuze si urându-mi o zi buna.
    Deci !!!
    La H scrie la fel deci din nou
    ............

    GPL-ul nu putea intra pt ca având o densitate mai mare decat aerul "coboară si se depozitează *jos* "
    Metanul nu am auzit sa aibă interdicție dar chiar si asa....ca sa răspund direct:
    având o densitate mai mica decat aerul "se ridică si iese prin orice gaură "


    Sent from my Samsung Galaxy Note II GT-N7100 using Tapatalk 2

    Leave a comment:


  • Turkish
    replied
    dar chiar, oare de ce e interzis?

    sent using digital smoke

    Leave a comment:


  • CatalinP
    replied
    În majoritatea parcărilor subterane se interzice accesul mașinilor cu GPL. La mall-uri mai e cum mai e, dar să locuiești în zonă rezidențială, și să nu poți parca pe locul tău în subteran din cauza buteliei....

    Leave a comment:


  • cci
    replied
    Pai normal - acciza noua nu e pe GPL ci doar pe benzina.
    Acum ca benzina ajunge aproape de 7 RON imi cam pare rau ca n-am pus de 2 ani GPL si pe masina mea, dar calculasem ca nu fac multi km pe an... practic ar fi luat 3-4 ani pana imi recuperam investitia si imi ziceam ca vand masina inainte.

    Leave a comment:


  • PanterA
    replied
    Originally posted by Geo_G View Post
    Intr-adevar, uleiul special pentru GPl si mie mi se pare ca nu-si are locul in ecuatie, mai ales daca intervalul de service este de 10k km. Uleiul produce ungerea in motor nu a camerei de ardere. Practic combustibilul nu vine in contact cu uleiul asadar nu are sens sa credem ca ar exista ulei special pentru motoare convertite pe GPL.
    De cand am pus GPL pe masina, uleiul (acelasi pe care l-am pus dintotdeauna) nu se mai innegreste.



    Originally posted by HACC View Post
    Colegul nostru PanterA a avut la un moment dat o eroare similara. Era data de sonda lambda. Din cate am inteles acesta se ocupa cu citirea noxelor... la un anumit nr de km ii corespunde o anumita cantitate de noxe si cum la GPL este mai mica interpreteaza aceasta informatie ca fiind un defect de functionare... ceva de genul... Am inteles ca a dat o resetare si s-a stins martorul din bord. Ia legatura cu el... iti va explica mai bine decat mine. Personal n-am avut probleme de acest gen.
    Da, dupa resetarea acelei erori cu ajutorul calculatorului GPL (acum 2 ani), nu a mai aparut nicio problema.
    Eroarea a aparut dupa un drum de 400 de km (Bucuresti - Iasi).
    Era ceva de genul "System too lean", adica amestecul de noxe la iesire era "prea curat".
    Dupa resetarea erorii (tot cu ajutorul softului si calculatorului GPL), se pare ca computerul original al masinii s-a "adaptat" noilor parametri si totul a fost in regula.


    Originally posted by Aramia2008 View Post
    De unde alimentati? Petrom-urile si rompetrol-urile sunt foarte putine. Eu am agip langa mine. In luk oil nu am incredere.
    Eu pun de cele mai multe ori de la lukoil (accidental, de la alte statii), probabil si din motivul ca au cea mai mare retea de distributie GPL si am in drum 2 benzinarii.

    N-am sesizat diferente intre gazul de Luk, Agip sau altele.
    Oricum, in cate stiu eu, nu se prea pot face matrapazlâcuri cu gazul deoarece vine sub presiune in cisterna, ramane sub presiune in rezervor.

    Mi se pare mie sau chiar asa e ca pretul GPL a ramas neschimbat la 1 aprilie (in jur de 3 lei), iar cel la motorina si benzina a crescut odata cu noua acciza?
    Last edited by PanterA; 05-04-14, 10:36.

    Leave a comment:


  • Aramia2008
    replied
    De unde alimentati? Petrom-urile si rompetrol-urile sunt foarte putine. Eu am agip langa mine. In luk oil nu am incredere.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2

    Leave a comment:


  • HACC
    replied
    La un an de la montarea instalatiei gpl, pot spune ca am facut o alegere inspirata. Probabil ca in cursul acestui an voi amortiza investitia. Pana acum nu am avut probleme tehnice.

    Leave a comment:


  • Aramia2008
    replied
    1 an de cand am gpl pe honda. Toate bune. Nimic de reprosat. Mai am cateva sute de lei si amortizez investitia de 3200 lei avand in vedere ca in fiecare saptamana castig cam 50 lei.. Pun gpl de la Petrom sau Agip. Ma costa 100 lei un plin si fac 330 km in oras 450 afara de banii astia. Alta viata! Asadar, privitor la titlul topicului Utila!!! Categoric. Sa vina vara ca am chef sa ma plimb.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2

    Leave a comment:

Working...
X