Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SEBY
    replied
    Foarte corecta remarca ta referitoare la termenul folosit.Mea culpa, corect este stoichiometric. Acest termen arata raportul de parti aer la parti benzina, am adaugat ca sa inteleaga toti cei care citesc si pe scurt numim AFR.
    Putem seta orice instalatie pentru care avem interfata de editare a softului pentru controlerul de GPL. Fara a vinde sau a avea parti pris cu vre un vanzator noi in urma analizei modului de functionare si a softului de editare recomandam instalatii Tomasetto cu injectoare Hana si controler Stag.
    Rezultatele la setarea custom, corecta cu LPG sunt mai mult decat imbucuratoare privind consumul si performantele realizate.
    O sa vedeti pe grafice la o Dacia, un Volvo si o Lada.
    Ca o recomandare pentru cei care doresc sa aibe masini cu GPL care functioneaza bie este si utilizarea unor bujii speciale.
    Noi mai putem face altceva pentru cine vrea el sa seteze masina sau pentru montator sa-i punem dyno la dispozitie contara unui cost impreuna cu operator si sonda AFR logand si afisand amestecul direct pe graficele de cuplu/putere.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Corect este "stoichiometric" nu stochiometric. In fine. Intrebare la tine @SEBY : puteti face aceste reglaje indiferent de tipul instalatiei GPL? Daca da, cat costa?

    Leave a comment:


  • SEBY
    replied
    Aramia2008 nu este problema lui Agip, este o problema de setrare la instalatia ta GPL.
    GPL este o alternativa exceptionala la benzina si un catalizator exceptional la diesel insa problemele mari vin din setare.
    Asa cum romanii au tendinta sa fie buni in casa la toate ei se pricep la multe inclusiv vanzatorii-montatori de instalatii GPL la setari.
    O problema este si calitatea diferita a GPL-ului cumparat de la pompe. GPL nu vine mereu lafel si difera de la un furnizor la altul.
    Vanzatorii si montatorii de obicei coincid si ei fac o treaba foarte buna dar pana la un punct. DUpa ce monteaza ei fac si sertarile necesare bunei functionari, dar numai buna nu e functionarea asigurata de setarile lor.
    100% din masinile cu instalatie GPL montate aditional in Romania dar si in strainatate in mare procent functioneaza, asta e cuvantul functionaeaza, dar cum o fac mai bine sa nu stiti ca o luati la fuga. Functioneaza periculos cu mari riscuri de aici si uzuara prematura asa sisa ardere uscata, supape duse mai repede, pistoane topite, erori de amestec sarac cel mai des cateodata si bogat.
    Montatorii seteaza aceste instalatii dupa ureche asa cum cred ei ca e bine facand o autosetare si apoi mici corectii dupa ureche. Masinile par sa mearga si chiar functioneaza dar sub nici o forma corect.
    Montatorul nu are scule sa analizeze in sarcina, sarcini diferite amestecul exact AFR si buna functionare el ghidandu-se dupa injectoare lambda si atat. Setarea lor e buna sa probezi instaltia sa vezi ca e cat de cat functionala apoi masina trebuie setata de un specialist sau de ei monitorizand corect parametrii de interes in special amestecul care trebuie aroape sa-l copieze pe cel de benzina poate f putin mai bugat in nici un caz mai sarac. Raportul stochiometric la benzina fiind de 14.7 si la GPL de 15.
    ECU GPL mai bine spus controlarul GPL este un aparat de tip ecu dar nu standalone ci piggyback care are nevoie de o setare profesionista nu doar de o calibrare automata si cateva mici "corectii" dupa ureche.
    Noi am setat astfel de instalatii si masinile merg f bine fara eroare cu aceeasi putere ca la benzina sau chiar putin mai mare pt ca cifra octanica a GPL depaseste benzina.
    Dupa o setare corecta masina e lipsita de erori cat timp se foloseste un gaz de buna calitate cu reteta similara cu cea la care a fost

    Leave a comment:


  • Geo_G
    replied
    Toate masinile care au GPL obtin mai devreme sau mai tarziu aceasta eroare. Inclusiv la cele mai performante instalatii precum PRINS apare eroarea. Se sterge si cam asta e. La mine la Opel aparea imediat ce alimentam de la OMV

    Leave a comment:


  • Aramia2008
    replied
    Ok. Revin cu amanunte. Am fost azi cu masina la verificare. Totul e ok. Arata o singura eroare din cauza amestecului prea sarac. Asadar feriti-va de gpl de la agip ca o patiti ca mine. Ropetrol, omv petrom the best choices.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2

    Leave a comment:


  • ramm
    replied
    Originally posted by Aramia2008 View Post
    ... dar daca e de la gpl agip nu mai pun decat petrom rompetrol si mall in masina. De evitat agip si lukoil. Revin cu detalii.
    Bagi de la Mol poate, la 'mall' te duci sa te uiti dupa fete

    Leave a comment:


  • Aramia2008
    replied
    Salutari! Hristos a inviat! O mica problema. Ieri mi s-a aprins check engine si vsa dintr-o data pe la jumatatea rezervorului. Nu puteam sa accerez brusc. Aveam bruscari, gaturi. Am crezut ca e de la un furtunas care s-a taiat si trage aer fals pentru ca eroarea check engine a persistat si ar fi trebuit sa se stearga daca era una minora. Am mai avut problema asta in prima luna dupa montare. Mi-a fost schimbat furtunul care se taiase din cauza presiunii si-mi tragea aer fals. Acesta era din kitul initial si era de foarta proasta calitate. De la presiune a cedat in primele saptamani. Mi-au pus unul dublu sau mai rezistent care m-a tinut pana ieri. Nici la revizie nu mi l-au schimbat. Am crezut ca e aceeasi problema. Dar dupa ce am consumat tot gazul agip pe care il alimentasem in Bucuresti am facut plinul de la petrom si eroarea a disparut. Masina merge normal. Sa fi fost de la gaz? O sa ma duc marti sa ma asigur ca totul e in regula dar daca e de la gpl agip nu mai pun decat petrom rompetrol si mall in masina. De evitat agip si lukoil. Revin cu detalii.

    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2

    Leave a comment:


  • Robby_Alessio
    replied
    Wei... Tomy... long time no see
    În cazul asta citeste de 2 ori ceea ce am scris nu numai odată (şi aia pe fugă... la pariu.) apoi poate-ţi dai seama că am spus:
    - miroase pe prima 100m dacă uiţi geamul deschis când alimentezi.

    Eu nu am la "Culetto" (alias Civic) acel "convertor" deci nici măcar ... La "Tartarughina" (alias C3) da şi m-am/am învăţat şi femeia sa îl lase pe maşină/pompa până plăteşte şi pune punctele apoi îl bagă în "saculet" şi nu mai miroase nici aşa ...doar o aroma. dar dispare cum faci 5m....

    Leave a comment:


  • Aramia2008
    replied
    Originally posted by Robby_Alessio View Post
    aahaha.....nu miroase!!!... ....
    miroase, miroase şi încă cum miroase... şi în plus doar ca fapt divers "arde carnea" pe mâna... Eu fac de ani şi ani GPL şi Bezna numai la aceeaşi benzinarie (rareori şi în cazuri de urgenţă fac în alte părţi + de la shell câteodată plinul de V-Power) iar băiatul de la pompare GPL acum poartă mănuşi...după ce încet încet vaporii de GPL l'au ars pe mâna când lua pompa de pe gura de alimentare a masinii... Mi-a arătat intr-o zi şi parcă scăpase acid pe mâna aşa era...
    Când faci plinul miroase în maşină pt prima 100 de metri (să zicem) dacă uiti să închizi geamul când alimentezi. Dacă ai pierderi. se simte şi în mers chiar şi cu circulaţia aerului pe intern/geamuri închise... Oprit se simte dacă ai pierderi doar cum opreşti motorul şi mergi cu nasul lângă capota ieşind ceea ce rămâne pe conductă ... apoi nu mai iese...
    Că sa-ţi dau seama dacă ai pierderi ridică capota, deschide motorul, aşteaptă t* sa treacă pe gaz apoi îl simţi...(o poţi ajuta în trecerea pe gaz accelerand puternic de câteva ori în gol)
    Salutări, contraziceri şi miştouri plăcute.

    @KMR
    sincer habar nu aveam...şi nici nu mi-am bătut capul vreodată... Merçi pt informaţie.

    Off:
    Şi cel di butelie pt aragaz miroase (cum mi se pare firesc) şi e identic cu cel de la benzinării pus la maşini...Singură chestie diversă între cel de la benzinării şi cel care vine (de la cei care le fac plinul )e că cel de la benzinarie are arderea mai puternică şi se consumă cu ceva timp înainte...cam 1 săptămână de uz normal.
    La casa la mare nu a ajuns încă conducta cu gaz şi avem butelii... iar plinul îl fac la benzinarie... nu stau sa aştept masina (trebuie făcută cerere, programare, bătăi de cap......infine)
    Au gagii de acolo ( sunt doar 2 benzinării cu GPL pe o distanţă de +300km cu GPL ) un atac special şi ti-o încarcă (numai în portbagaj...sa nu se vadă )
    Sfârşit de offtopic...sorry.

    Oricum când faci plinul îţi dai seama dacă are sau nu acea substanţă în el... Eu Până acum nu am întâlnit niciodată...
    Că nu era bun...da...Mi s-a spus...vino după x zile timp sa îl terminăm căci tura asta e naşpa...la fel şi cu benzina... Mi se spune sa nu fac plinul dacă e nasoală.
    Robby_Alessio cu tot respectul. In masina nu miroase. Cel putin la mine. Converterul ala eu il tin intr-un saculet special si nu tii geamul deschis in benzinarie si apoi zici ca miroase in masina. Am si eu gpl de un sn si avand rezervorul mai mic alimentez des. Niciodata nu am avut miros in masina de gaz. La alimentare e normsl sa miroasa putin cand scoate pompa arunca in aer putin. Dar in masina nu cred ca poate mirosi decat de la convertor in primrle minute.


    Sent from my SM-N9005 using Tapatalk 2

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Așa cum am mai zis, am și eu o mașină care are GPL dar dacă scrie că nu am voie cu ea în parcarea subterană, nu intru și gata. Asta e stabilită de proprietarul parcări, așa fac și gata. În fine, tu fă cum vrei, oricum ești convins că.ai dreptate așa că asta este, nu contează regulile. Dacă ai lua vreo amendă mai mare pentru asta, ai respecta regula dar dacă nu pățești nimic, de ce ai vrea s-o respecți?

    Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

    Leave a comment:


  • InjectoR
    replied
    Originally posted by KMR View Post
    Nu e nimic de contrazis. lucrurile sunt clare: in mod natural GPL-ul nu are miros si trebuie sa i se adauge mercaptan. In mod normal ae trebui sa aiba miros ( de la mercaptan ). E simplu. Oricum, si cu mercaptan in el, si fara, adica indiferent ca miroase sau nu tot ai restrictii de acces cu masina pe GPL pe caare e bine sa le respecti. Aia ca miroase sau nu pe langa masina nu e deloc relevant, poate sa inceapa sa scape gaze dupa ce cobori din masina, nu ai de unde sa stii.
    in mod natural gazul GPL nu exista, exista propan si butan, si alea, da, nu miroase, iar produsul GPL fiind un amestec din cele doua gaze cu o destinatie anume, inevitabil presupune existenta mercaptanului. Ma consideri iresponsabil ca nu-mi las butelia la soare si o bag la umbra care de obicei o gasesc in parcarile subterane? asta e, nu sunt de acord dar nici argumente pentru a afirma contrariul nu am.
    Last edited by InjectoR; 10-04-14, 20:09.

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Nu e nimic de contrazis. lucrurile sunt clare: in mod natural GPL-ul nu are miros si trebuie sa i se adauge mercaptan. In mod normal ae trebui sa aiba miros ( de la mercaptan ). E simplu. Oricum, si cu mercaptan in el, si fara, adica indiferent ca miroase sau nu tot ai restrictii de acces cu masina pe GPL pe caare e bine sa le respecti. Aia ca miroase sau nu pe langa masina nu e deloc relevant, poate sa inceapa sa scape gaze dupa ce cobori din masina, nu ai de unde sa stii.

    Leave a comment:


  • Robby_Alessio
    replied
    ...că sa nu vă mai contraziceti. mergeţi la o benzinarie, datii ăluia banii pt 1 l de GPL (costă aici +0.70/80€ în Ro cred mai puţin...) şi spunetii sa îl dea în aer....apoi mmcs nu mai vorbiti
    Dacă nu vreţi sa cheltuiţi parcati şi după ce face plinul unul cu GPL treceţi pe lângă pompa...
    Cum puii mei sa nu bage "mercacumsechiama" în GPL??? Ar trebui împuşcaţi...ce nai*** de ţară a devenit...nu-mi vine sa cred... ce dr***

    Leave a comment:


  • InjectoR
    replied
    Originally posted by rezare View Post
    Asa este, se vede ca esti informat din toate posturile pe care le faci.

    https://www.google.ro/search?q=gpl+w...+are+mercaptan

    As merge mai degraba pe "poate are, dar nu-ti garanteaza nimeni". Mai pune-ti si tu intrebari, de genul de ce e interzis in buteliile pentru bloc sau parcari subterane. Sau ai numai certitudini?
    Trei elefanti orbi s-au apucat sa descrie omul,
    la final toti cei trei elefanti a pronuntat: omul este o turta.

    altfel on topic….in cei 70.000km pe gpl si am adoptat un reflex de a inchide geamurile si usa cand ies sa fac plinu, deoarece cand se deconecteaza pistolul gpl de la gura de alimentare , gazul ce a ramas un furtun iese sub presiune si se formeaza un mic nor de vreo 0,5 m3…si crede-ma, acel nor pute ingrozitor de tare.

    dar daca insisti cu linckuri, ia de aici
    Last edited by InjectoR; 09-04-14, 21:10.

    Leave a comment:


  • rezare
    replied
    Originally posted by InjectoR View Post
    E chiar amuzanta afirmatia asta ca GPL-ul nu miroase si ma mir ca in 3 zile nu s-a gasit nimeni sa te contrazica.
    Asa este, se vede ca esti informat din toate posturile pe care le faci.

    https://www.google.ro/search?q=gpl+w...+are+mercaptan

    As merge mai degraba pe "poate are, dar nu-ti garanteaza nimeni". Mai pune-ti si tu intrebari, de genul de ce e interzis in buteliile pentru bloc sau parcari subterane. Sau ai numai certitudini?

    Leave a comment:

Working...
X