If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Eu sper sa nu fie suparat. Daca ii mai pui o singura intrebare si nu iti raspunde, ia "ban" definitiv conform regulamentului. Hai, spune-ne si noua ce instalatie ai si unde ai montat-o Aramia2008.
Lasa, daca mai scrie inca o data, e mai bine, niciodata nu e deajuns (decat sa nu ajunga, mai bine sa prisoseasca). Oricum, mie nu mi-a raspuns la nicio intrebare, pana acum. O fi suparat pe mine?
Banuiesc ca era o ironie faptul ca stric masina daca schimb peste 3000 rpm. Totusi am o honda si pe benzina si pe gpl motorul trage mai bine de la 3000 in sus.
Eu incerc totusi sa trag concluziile pana aici in treaba asta cu GPL-ul.
Pana acum concluziile sunt :
GPL-ul se merita doar daca ajungi la o media anuala 35-40k km/ an cu 80-90% condus urban ( concluzia colegului Robby_Alessio)
GLP-ul pe motorizarea R18 ( 1,8 5D) nu este o investitie destul de rentabila ( concluzie generala din discutiile precedente)
Costul de intretinere al instalatiei GPL ( revizii , soft , ajustari etc) + combustibil la o masina ca nu depaseste 15 mii km anual , ajunge comparabil cu o masina cu aceeasi motorizare fara GPL
Am mai prezcizat si alta data , ca unii din colegii care au instalatia de GPL pusa pe masina sa faca un fel de cost control .
De ex : x km x litri gpl x lei
Xkm - revizie x lei
probleme aparute etc
Dupa cum precizam mai demult cunosc personal 2 masini identice care sar de ceva sute de mii km pe gaz , ambele avand aceeasi motorizare/instalatie/intretinere etc ( Daewoo Cielo) . Prima are acum 550 mii km dintre care 300 mii sunt pe gaz , fara nici o problema pe parte de motor , cu costuri de intretinere pot spune decente spre minime
A doua are 480 mii km din care ~200 mii sunt pe gaz, si cu motor schimbat la 360 mii km. Concluzia finala a defectiunii motorului a fost segmentii blocati din cauza depunerile , ca intr-un sa sa se ajunga la principalul vinovat : GPL.
Ambele masini folosesc Aral 10w40 din primii km de cand au fost achizitionate cu intervale de schimb la 10-12 mii km. Ambele masini depasesc cu mult 20.000 km anual . Ambele masini sunt detinute de o familie.
Pana nu veti face un grafic de costuri si probleme discutii vor fi interminabile.
Si eu am auzit de la taximetristi de masini ce au ajuns la 700000 km si 300000km pe gaz. Nu te contrazic dar hai sa nu comparam o instalatie de 3200 lei cu doua calculatoare din care unul legat la obd, calculatoare care dau exact amestecul de care motorul masinii are nevoie sa functioneze exact ca pe benzina, cu o instalatie veche ce s-a pus pe cielo in secolul trecut. Tehnologia s-a schimbat. S-au facut instalatii speciale pentru anumite tipuri de motoare si faptul ca directorul firmei la care am montat instalatia are o japoneza masina personala cu motor mai puternic si mai pretentios si si- a pus instalatie de acelasi tip cu a mea pe masina personala m-a convins sa pun si eu. A fost cea mai buna decizie pe care am luat-o. Cine va trece peste aceste mituri si povesti de pe forumuri ca gpl strica motorul nu va regreta si va profita din plin de avantajele gpl-ului. Banuiesc ca era o ironie faptul ca stric masina daca schimb peste 3000 rpm. Totusi am o honda si pe benzina si pe gpl motorul trage mai bine de la 3000 in sus.
Sigur ca nu condam pe nimeni, fie GPL, benzina, motorina, lemne, hidrogen, electricitate.....si nici banii economisiti nu ii vei pune deoparte , cum nu ii pune un fumator de 2 pachete pe zi dupa ce se lasa de fumat
Iarasi, cu protejatul masinii, pe fosta masina cu gpl rezervor de 49 litri (foarte comod rezervorul) in 6 ani de utilizare a mers pe benzina doar pana trecea singura pe gaz si facea doar drumuri lungi. Masina aia a avut un milion de probleme, dar nici o problema din cauza utilizarii GPL.
Ideea este ca la o deplasare sa faci un efert financiar mai mic, te plimbi mai mult.
@Vali_lj daca o sa faci niste cercetari pe forum-urile din UK, Belgia, Olanda, banuiesc ca vei gasi mai multa lume cu honda pe gaz si cu mai multe impresii decat in romania.
@ chiril & robby multumesc pentru corectari... la asta vreau sa ajungem... cifre nu vorbe. Singurul lucru care nu este luat incalcul si inca este o necunoscuta : durata de viata a motoarelor honda cu instalatie GPL. Presupun ca nimeni nu a sarit de 100 mii km cu GPL sa tragem o concluzie ?
@chiril:
Castigul real este putin mai mic daca tii la masina, pentru ca vei merge si pe benzina macar 10-15% din timp. La pornire, cand consuma mult si in rest din cand in cand pentru a misca injectoarele si a face o ardere umeda, nu uscata ca pe gaz. Dar da, in principiu daca mergi cca 20mii km/an, intrun an investitia se amortizeaza. Folosind calculul tau, ar insemna ca in primul an economisesti pentru a amortiza instalatia si in urmatorii 6 ani (considerand ca tii masina cca 7 ani in total) ai avea o economie de cca 3000 RON/an, adica de cca 4000 EUR pe perioada de utilizare a masinii. Nu ii vei pune deoparte, dar iti va permite drumuri mai lungi, fara stresul costului. Suna interesant.
Vali...
Am spus peste 25/30k km
NU 35/40k km... 90% in oras si piciorul "greu"
Ceea ce ai spus tu am prezentat atat la mine'n topic cat si aici..... Acum nu mai stau sa scriu din nou cu amănuntul.
De când am pus GPL la schimburi am cheltuit în plus doar filtrul GPL (+/- 10€ ) şi atât... Nimic altceva...Dar...e insignifiant pt că se economisesc pe benzina consumată.
1plin de gpl sunt 28/30l x 0.8€/L = 24€ si fac cu piciorul meu greu circa 250/280km circa
1 plin benzina sunt 43/45l x 1.8€ = 73/74€ si la fel cu piciorul meu greu 450/500km circa
calculele le faceti voi
Un mic calcul sa vezi cat de gresit este sa zici ca o instalatie de gpl este rentabila doar daca faci 35-40 de mii pe an.
Sa presupunem ca faci in mediu 20.000 km pe an. Un consum mixt pe toti acesti km ar fi 7 litri in cel mai frumos caz. Pentru 20.000 km cu un consum de 7% ai nevoie de 1400 de litri de combustibil. 1 litru de combustibil =6.2 ron. 1400x6.2=8.680 RON.
Acum sa vedem pe GPL tot pentru 20.000 km pe an. Daca instalatia este buna si este setata corect consumul de gaz ar trebui sa fie aproape identic cu cel de benzina sau putin mai mare:
caz 1 consum 8% 1 litru de gaz = 3 ron, rezulta 20.000x0.08=1600 litri si un cost de 4800 RON
caz 2 consum 10% 1 litru de gaz = 3 ron, rezulta 20.000x0.10=2000 litri si un cost de 6000 RON
Caz 2 este cel mai negru caz sa ii zic, instalatie setata prost + va rog sa ma credeti cand mergi pe gaz nu iti mai incape in cap un condus la consum (never) datorita costurilor mici.
Si o economie pura doar din costul de carburant
8680-4800 = 3880 RON
8680-6000 = 2680 RON
Costuri de service pentru 20.000 km cred ca sunt maxim 200 ron pentru 2 revizii.
Despre ce minim de 35.000 km pe an vorbim? prostii.
Dupa 20.000 km incepi sa simti in buzunar ca investia lucreaza pentru tine deja.
Pe timpuri cand aveam Laguna gpl 1.6, faceam 450 km cu 50 de lei. Daca as aveam acum banii pentru instalatie as monta una fara sa stau prea mult pe ganduri.
Eu incerc totusi sa trag concluziile pana aici in treaba asta cu GPL-ul.
Pana acum concluziile sunt :
GPL-ul se merita doar daca ajungi la o media anuala 35-40k km/ an cu 80-90% condus urban ( concluzia colegului Robby_Alessio)
GLP-ul pe motorizarea R18 ( 1,8 5D) nu este o investitie destul de rentabila ( concluzie generala din discutiile precedente)
Costul de intretinere al instalatiei GPL ( revizii , soft , ajustari etc) + combustibil la o masina ca nu depaseste 15 mii km anual , ajunge comparabil cu o masina cu aceeasi motorizare fara GPL
Am mai prezcizat si alta data , ca unii din colegii care au instalatia de GPL pusa pe masina sa faca un fel de cost control .
De ex : x km x litri gpl x lei
Xkm - revizie x lei
probleme aparute etc
Dupa cum precizam mai demult cunosc personal 2 masini identice care sar de ceva sute de mii km pe gaz , ambele avand aceeasi motorizare/instalatie/intretinere etc ( Daewoo Cielo) . Prima are acum 550 mii km dintre care 300 mii sunt pe gaz , fara nici o problema pe parte de motor , cu costuri de intretinere pot spune decente spre minime
A doua are 480 mii km din care ~200 mii sunt pe gaz, si cu motor schimbat la 360 mii km. Concluzia finala a defectiunii motorului a fost segmentii blocati din cauza depunerile , ca intr-un sa sa se ajunga la principalul vinovat : GPL.
Ambele masini folosesc Aral 10w40 din primii km de cand au fost achizitionate cu intervale de schimb la 10-12 mii km. Ambele masini depasesc cu mult 20.000 km anual . Ambele masini sunt detinute de o familie.
Pana nu veti face un grafic de costuri si probleme discutii vor fi interminabile.
Leave a comment: