Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • W0lfman
    replied
    @Delphi: pt. ca in timp apar probleme specifice - injectoare benzina infundate, mers neregulat al motorului datorat inconstantei proportiei propan/butan la statiile din RO, necesitatea reglarii continue al motorului din cauza specificata anterior (de altfel am detinut tot timpul interfete pt. masinile avute la timpul respectiv), autonomie mica cu butelie toroidala, inexistenta statiilor GPL in unele tari (in Austria, de ex.), pe distante scurte practic se merge predominant pe benzina daca se respecta conditia in care se trece pe GPL la temperatura motorului de peste 40 grade, la turatii mari nu este indicat mersul pe gaz (eu aveam setata instalatia sa treaca pe benzina la 4000 RPM).

    Leave a comment:


  • InjectoR
    replied
    Originally posted by KMR View Post
    Adica daca merg vreo 1500-1800 ture peste partea unde incepe zona rosie este gresit? Sa nu mai fac asta?
    cu ce masina?
    Stii foarte bine cu cat turatii le sunt mai mari cu atat scad resursele motorului, poti s-o faci,
    dar in loc de 500k km( sau de ce nu un milion km?) vei face asta 150-200k km
    si haideti sa recunoastem, aici pe forum avem o problema: multi proprietarii de honda au impresia ca au type R,
    si ca aia din fabrica au uitat sa scrie asta pe caroserie,
    Da exista honde care stiu sa mearga in zona rosie sau pe langa si sunt care chiar daca pot, deoarece asa au vrut marketologii, n-au cum s-o faca tot timpul…….
    Nu mi se pare normal cand unii cumpara masina de 20k euro dar o conduc ca pe una de 150k, adica agresiv, constant ducand-o in zona rosie.
    Last edited by InjectoR; 04-09-14, 22:19.

    Leave a comment:


  • Io si Ea
    replied
    Originally posted by strumfuadi View Post
    "Does LPG affect engine wear?
    A reduction in overall engine wear is normal when using LPG. This is particularly applicable during cold starting, because LPG does not wash lubricating oil from cylinder walls."

    Interesant! Nu stiu de ce credeam ca e invers si ca de aceea pornirea se face pe benzina..
    Nu, cred ca aici e gresit ce-au scris ei, pentru citeva motive simple:
    - in camera de ardere nu prea ajunge ulei. Simeringul de ungere e situat jos, ultimul, sub cel/cei de etansare. In consecinta nu are importanta pentru zona asta cu ce porneste motorul; si prin prisma asta arderea "umeda/uscata" e doar un mit.
    - pe celalalt site vizitat e explicat de ce e bine sa pornesti motorul cu benzina. E vorba pur si simplu de riscul deloc mic de inghet al Gpl-ului atunci cind se destinde brusc, chestie care se poate intimpla, scriu ei, inclusiv la +25 de grade (temperatura motorului). Cei mai ninsi prin par isi pot eventual aduce aminte de riscul givrarii la motoarele pe benzina ale anilor 60, datorat de data asta destinderii aerului umed in carburator.
    - tot pe unul dintre site-uri e explicata nemteste o chestie citita la un coleg de forum si care m-a mirat: functionind cu Gpl motorul se incalzeste mai repede. Adevarat. Curba de detonare a Gpl are panta mai abrupta decit cea a benzinei, in conditiile unei energii degajate similare/cu putin mai joase (adica nu exista riscul cedarii componentelor proiectate pentru benzina - supape, segmenti, camasi, biele!), cu alte cuvinte caldura vine mai "brusc" desi energia totala degajata e ceva mai mica (de aici consumul ceva mai mare in conditiile pastrarii aproape aceleiasi puteri)

    Totusi, pe unul dintre site-uri ei recomanda sa o tineti pe benzina pina cind motorul atinge temperatura de regim. Marturisesc ca pe-asta n-o inteleg.
    Last edited by Io si Ea; 04-09-14, 21:27.

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Adica daca merg vreo 1500-1800 ture peste partea unde incepe zona rosie este gresit? Sa nu mai fac asta?

    Leave a comment:


  • Delphi
    replied
    @Wolf-man: Explica te rog de ce te-ai gandi serios inainte.

    @InjectoR: Care e sensul zonei rosii la un motor? Ce temperaturi sunt in interiorul cilindrilor?
    Da, eu mai traiesc inca cu impresia ca se mai unge ceva pe acolo, altminteri motorul ar fi de mult papipu'.

    Leave a comment:


  • W0lfman
    replied
    Ca fost posesor de masini pe GPL (2, timp de peste opt ani) pot spune ca m-as gandi serios inainte de a mai face pasul asta, pur si simplu daca vreau consum mic imi iau un Diesel, cu tot ce presupune asta. Pornirea pe benzina se face pentru ca GPL-ul nu vaporizeaza sub 40 grade C (se poate totusi porni pe GPL insa consumul creste exponential). Intr-adevar se face o economie mergand pe GPL, insa pe acelasi principiu poti sta acasa in concediu pentru ca e mai ieftin decat in Asprovalta, de pilda.

    Leave a comment:


  • InjectoR
    replied
    Originally posted by Aramia2008 View Post
    Banuiesc ca era o ironie faptul ca stric masina daca schimb peste 3000 rpm. Totusi am o honda si pe benzina si pe gpl motorul trage mai bine de la 3000 in sus.
    Facem pariu daca iti scot 3 bujii din cele 8, tot o sa spui ca trage cel mai bine la peste 3000rpm? mie imi miroase a motor dereglat:
    tu stii bine ca ai i-dsi, motoru asta nu are nevoie sa fie turat ca sa-ti arate puterea, daca nu stiai cuplu maxim e la 2700rpm…. inca o data la 2700rpm e MAXIM, 2000, hai 2500 sunt arhi suficienti pentru a schimba vitezele la i-dsi. Cutia mea automata le schimba la 1500rpm. Daca spui ca si pe benzina motoru trage cel mai bine la peste 3000rpm….nu mi se pare normal.
    Dar tu poti asculta in continuare ingineru care ti-a montat instalatia.
    Fratilor, daca credeti ca benzina e aia care ofera ungerea motorului, mai bine plecam acasa, voi stiti ce temperaturi sunt in interiorul cilindrilor? aveti impresia ca la temteraturile alea se mai unge ceva acolo? problema nu e "arderea uscata",( da umeda cum e?) ci temperatura amestecului care inca arde si este dat afara din cilindri cu avizul supapelor. Voi stiti care e sensul zonei rosii la un motor? In zona rosia benzina face acelasi lucru, adica este data afara cand inca arde, de aia este ineficient mersul pe benzina la turatii mari deoarece unghiul de aprindere e maxim, fizic timpul cat sta benzina in cilindru la turatie mare nu este suficient pentru a arde complet, astfel incat supapele sa nu fie scaldate de flacari
    Mersul la rece pe benzina e pentru a proteja memrana din reductorul GPL.
    reductorul e acel loc unde gpl-ul din lichid se transforma in gaz si preaca spre rampa de injectie cu o anumita presiune
    Last edited by InjectoR; 04-09-14, 21:45.

    Leave a comment:


  • Io si Ea
    replied
    Multumesc tuturor, am mers din link in link din Australia in Anglia si cred ca mi-e clar.
    Pare pur si simplu un mit generat de recomandarea (ma rog, obligativitatea) de a porni si incalzi motorul cu benzina dar si de confuzia/ignoranta legata de ungerea camasilor. Myth busted

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Pornirea se face pe benzina din alt motiv, nu are legatura cu ungerea.

    Leave a comment:


  • Delphi
    replied
    Originally posted by Io si Ea View Post
    O nelamurire: din surse pe care am bunul obicei de a le ignora (taximetristii) am tot aflat ca "arderea cu Gpl ar fi uscata" fata de cea a benzinei care-ar fi cum? Umeda? N-am gasit pina acum pe net vreun studiu ingineresc, vreo opinie argumentata altfel decit cu gura lumii. Nu stiu nici ce e aia ardere uscata, ma iertati.
    Mi-as dori ca vreun coleg sa poata clarifica povestea asta, altfel eu cred ca o clasez la mituri soferistice.
    Cred ca ideea vine de la faptul ca benzina este lichida, si din cauza asta ar avea un fel de rol de lubrifiere a cilindrilor, care evita frecarea "uscata". GPL-ul care ajunge in stare gazoasa in motor, nu ar mai avea acest rol, din cauza asta permitand frecarea "uscata" (spun "cred", nu sunt inginer de gpl). Probabil ca de aici a aparut "ardere uscata" si ardere umeda".

    Pe de alta parte, functia de lubrifiere ar trebui asigurata de filmul de ulei care ramane pe cilindri, nu de combustibil.

    Leave a comment:


  • strumfuadi
    replied
    Originally posted by KMR View Post
    "Does LPG affect engine wear?
    A reduction in overall engine wear is normal when using LPG. This is particularly applicable during cold starting, because LPG does not wash lubricating oil from cylinder walls."

    Interesant! Nu stiu de ce credeam ca e invers si ca de aceea pornirea se face pe benzina..

    Leave a comment:


  • KMR
    replied
    Ia mai cititi si pe aici: http://www.racq.com.au/motoring/cars..._sheets/lp_gas

    Leave a comment:


  • Io si Ea
    replied
    O nelamurire: din surse pe care am bunul obicei de a le ignora (taximetristii) am tot aflat ca "arderea cu Gpl ar fi uscata" fata de cea a benzinei care-ar fi cum? Umeda? N-am gasit pina acum pe net vreun studiu ingineresc, vreo opinie argumentata altfel decit cu gura lumii. Nu stiu nici ce e aia ardere uscata, ma iertati.
    Mi-as dori ca vreun coleg sa poata clarifica povestea asta, altfel eu cred ca o clasez la mituri soferistice.

    Leave a comment:


  • strumfuadi
    replied
    Originally posted by KMR View Post
    @strumfuadi: raspunsul este in postul #568.
    Multumesc

    Leave a comment:


  • Robby_Alessio
    replied
    Originally posted by Vali_lj View Post
    @ chiril & robby multumesc pentru corectari... la asta vreau sa ajungem... cifre nu vorbe. Singurul lucru care nu este luat incalcul si inca este o necunoscuta : durata de viata a motoarelor honda cu instalatie GPL. Presupun ca nimeni nu a sarit de 100 mii km cu GPL sa tragem o concluzie ?
    Eu personal nu dar....aici in It am cativa amici cu peste 200chiar...si nu numai 8°gen ci si mai vechi...crv; accord samd...
    0 probleme pana acum....
    Da....au căzut piese dar care nu au de a fece cu GPL-ul
    :thumbup:


    Sent from my Samsung Galaxy Note II GT-N7100 using Tapatalk 2

    Leave a comment:

Working...
X