Honda pe GPL, utila sau nu?

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Honda pe GPL, utila sau nu?

    Stiu ca o sa sariti tot in sus, dar ma gandesc destul de serios sa fac o investitie, dupa ce se termina garantia sa-mi pun o instalatie gpl de ultima generatie pe masina. Stiu, am motor mic, dar totusi benzina a sarit de 4 RON si m-ar incanta ideea sa fac plinul cu 50 RON si sa merg peste 500 km cu acelasi consum. As face o economie de 1,5 mil pe saptamana. Am inteles ca exista instalatii gpl speciale pentru motoare puternice masini pretentioase. Si-au pus pe Bmw, audi Mercedes, porche, hummer, golfuri am vazut pe forum.
    M-am documentat putin. Exista Honda pe Gpl, am vazut si pe Mobile.ro o gramada. Oamenii sunt multumiti dupa 100 000 km si nu simt mari deferente.
    Poti oricand sa treci pe benzina cand vrei, consumul poate creste cu 1% si gazul este mai curat si mai ecologic decat benzina.
    Cine poate sa se abtina de la comentarii de genul: "Daca iti spui gpl pe Honda vin si-ti dau foc la masina de la Satu Mare"; si sa-mi spuna o parere profesionala, argumentata solid: De ce nu gpl! Am citit pe forum ca a ajuns unu cu o Honda Prelude la 300 000 km pe gpl (service doar la revizii).
    Intrebari: Strica intr-adevar motorul daca mergi mai mult pe gpl sau il afecteaza in timp?
    Exista intr-adevar instalatii gpl ce s-ar potrivi motorului meu!
    Poti merge sigur in turatii de pana la 4000 pe gpl!
    Se schimba sunetul motorului sau afecteza ft mult puterea motorului.
    Am auzit ca exista instalatii la preturi bune care trec masina automat pe gpl dupa o anumita viteza. Au computer propriu, sunt ft fiabile si sigure.
    Astept pareri pro sau contra argumentate! Oricum voi face asta peste cel putin un an de zile daca nu o sa o fac chiar la Honda cumva! Goooooooooo!
    Last edited by hondatu; 25-05-11, 17:22.
    http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

  • #2
    Eu am citit review-uri ok pt GPL atat ca cei care folosesc zic ca le-au scazut performantele ( banuiesc ca gpl-ul nu are aceeasi forta detonanta ca benzina). Cu siguranta sunt instalatii automate pentru o gramada de tipuri de motoare. Isi pune un amic de-al meu pe un Rover in vreo 2 saptamani si dupa aceea pot sa-ti spun cum e, care sunt diferentele. Pentru Rover-ul cu motor de 4,7 litri, instalatia costa vreo 1200 Eur cu tot cu montaj, butelia de gaz avand forma rotii de rezerva si se monteaza in locul ei ( a rotii de rezerva ).
    I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
    My cars:

    '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
    '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
    '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
    '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
    EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
    EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
    EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
    EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
    EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
    EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

    Comment


    • #3
      Cu siguranta scad putin performantele, simtitor, dar nu asa de mult incat sa te afecteze.
      Acum nu stiu cat de mult afecteaza motorul aceasta trecere pe GPL

      Comment


      • #4
        @Paul: Te contrazic! Cu siguranta n-o sa-i scada performantele lui Toma! Pariu?

        Comment


        • #5
          nu prea imi trebuie performante in oras! Imi treb un consum decent si cati mai mult km fara benzina! Pe autostrada merg pe benzina
          http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

          Comment


          • #6
            Originally posted by vtin View Post
            @Paul: Te contrazic! Cu siguranta n-o sa-i scada performantele lui Toma! Pariu?

            Honda pe gpl nu am vazut, ce sa zic, cu atat mai mult de condus...
            Afirmatia mea de mai sus avea ca baza un cielo care avea instalatie atat pe benzina cat si pe gpl, comutarea intre ecele doua facandu-se printr-un buton.
            Diferenta era semnificativa la acceleratie, de exemplu...
            Acum ca dl. Toma nu o sa mai scoata 9s ci 11s de la 0 la 100km/h nu cred ca o sa-l deranjeze.
            Acum am citit, are pe civic motor de 1.4l/83cp. Eu zic ca nici pe acestia 83cp nu-i foloseste la maxim decat in rare situatii, la fel cum majoritatea dintre noi nu folosim decat o parte din puterea motorului.

            Si eu sunt curios daca a mai condus cineva masini pe gpl si benzina, sa-si impartaseasca parerea in acest topic.

            Referitor la pariu .. depinde pe ce

            Comment


            • #7
              Am in familie un Cielo care are GPL de nici nu stiu cand (cred ca a fost montat cand masina avea 190.000 km, acum avand aproape 270.000 km).

              Avantaje:
              - Iese mult mai ieftin km;
              - Ai autonomie foarte mare, tinand cont ca si rezervorul de benzina sta plin;
              - Esti "eco";

              Dezavantaje:
              - Putere mica sau mai bine spus cuplu mai mic - demarajul e mult mai slab (tot A/T) insa viteza de top este tot pe acolo ca si cand mergi pe benzina (un 10 - 15 km/h mai putin); aici este o falsa problema, pentru ca poti in orice moment sa treci pe benzina si ai performantele 100%; de asemenea se poate regla instalatia mai "pentru consum" sau "pentru performanta" - cu toate ca nu cred ca are rost sa arzi gazul de pomana cand ai benzina;
              - E butelie mare, care ocupa destul de mult in portbagaj - noroc de portbagajul imens initial;

              Mituri:
              - Se strica motorul: Fals. Atat timp cat reviziile sunt facute la timp (deci uleiul este in regula) nu se intampla nimic; oricum, din cand in cand mai mergi pe benzina pentru a o schimba, sa nu stai cu benzina 2 ani in rezervor si mai cureti "instalatia";
              - Consuma mult mai mult: Fals. Daca nu o forjezi inutil, consuma undeva la 1.2 x benzina;

              Cam asta va pot spune eu din experienta.

              Sincer, si eu ma gandeam la GPL ca o alternativa, tinand cont de evolutia benzinei - pret si cantitatea ramasa (nu cred totusi ca apucam noi finalul - asta o spun ca sursa din domeniu). Vreau ca masina asta sa ramana mult timp in familie, si probabil o sa fie un punct in care voi realiza conversia (mai bine spus adaptarea).
              Last edited by AlexS; 16-08-09, 22:31.
              2008 Civic Sedan 1.8 ES A/T, Galaxy Grey
              1971 VW Käfer 1302, Gray

              Consum 1.8 i-VTEC:

              Comment


              • #8
                din cate stiu, italienii au cele mai bune instalatii GPL:

                http://www.agrom.ro/
                Iubesc masinile japoneze. Ele nu mint, nu inseala !

                Bazar Acura & Honda Romania - https://www.facebook.com/groups/197406340470123/

                Comment


                • #9
                  am vazut un accord cu instalatie GPL , momentan are doar 60.000 km , totul parea ok , nu l-am condus , mai era si cu A/T. asa ca nu pot sa zic daca sunt diferente de putere , probabil ca sunt. In dreapta am mers 2-3 km , si nu am simtit nimica aiurea , motorul sa sune mai ciudat , daca nu imi zicea ca e pe gaz nu imi dadeam seama. Proprietarul a cumparat masina asa .
                  Honda Accord 2006 2.0 ES

                  http://hondafan.etp.ro/gallery/v/aleksey/

                  Comment


                  • #10
                    Se simte rau de tot gazul la o masina. Eu am mers cu cielo si leganza pe gaz si cum zicea cineva mai sus diferenta era maricica intre cum merge pe gaz si cum merge fara. Mai ales cand dadeai drumul si la aerul conditionat era uneori deranjant de lenesa masina.
                    Pretul gazului intr-adevar e unul ffff bun in comparatie cu benzina, si daca te intereseaza doar un consum mai bun atunci e o afacere buna. Insa in afara de scaderea puterii sunt si unele inconveniente de genul:
                    - trebuie facuta revizia mai des.
                    - cu timpul sigur afecteaza motorul
                    - nu e recomandat sa mergi la turatii si viteze mari pe gaz
                    - chiar si la astea electronice care sunt instalatii cu injector am inteles ca tot mai trebuiesc facute din cand in cand reglaje
                    - spatiul din portbagaj unde e montata instalatia. nu stiu la civic cum e, dar de obicei se monteaza in locul rotii de rezerva. exista loc la civic pt rezervor acolo sau e mic locul?
                    -reviziile e posibil sa fie ceva mai scumpe. Spre exemplu la logan cu gpl din fabrica sunt niste filtre (care banuiesc ca sunt pe majoritatea instalatiilor) care trebuiesc schimbate periodic si costa cam 1.5 mil pe revizie.
                    Personal, repet, daca as face taximetrie sau daca as vrea STRICT un consum mic si nu m-ar interesa altceva (putere, placere de a conduce,fiabilitatea motorului)recomand gpl-ul. In rest nu.

                    Totusi alta nelamurire am eu. De ce ar vrea cineva sa isi puna gpl pe o masina care consuma:
                    Originally posted by oprescutoma View Post
                    In Bucuresti am un consum de 6 - 7 in iarna am avut 8. .
                    Iar pentru cine zice, aa pe autostrada merg pe benzina sau etc... da, la prima vedere pare o solutie buna dar ce te faci cu alea 25-30 de milioane care le dai pe instalatie? nu trebuie investitia amortizata?
                    La vecinul cu leganza acum cateva luni pana sa isi puna gaz am facut vreo 2 ore calcule pe hartie in cat timp isi scoate banii. Si ii scotea in 1 an si 3 luni, insa mers doar pe gaz.Si d-abia apoi iesea pe profit. la un rulaj de 15.000km pe an. Insa acolo am socotit un consum MEDIU de 12. La cat se lauda oprescutoma ca ia civicul lui mi-e greu sa cred ca recupereaza investitia prea repede.
                    Last edited by bossake; 17-08-09, 22:53. Reason: edit
                    Dacia Logan 1.6 16v

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by oprescutoma View Post
                      ...As face o economie de 1,5 mil pe saptamana. ...
                      La economia asta saptamanal, isi scoate banii in mai putin de un an ( ii recupereaza in 8 luni daca instalatia costa 1200 Eur ). D-asta vrea sa-si puna instalatie de gaz.
                      I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                      My cars:

                      '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                      '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                      '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                      '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                      EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                      EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                      EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                      EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                      EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                      EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                      Comment


                      • #12
                        Eu as considera o varianta foarte buna GPL-ul doar in cazul unei masini cu un motor considerabil mai mare,de la 3.5 in sus,cum ma batea pe mine gandul la un jeep american cu motor V8 La civic nu prea se merita,poate doar daca o pui pe taxi sau mergi FOARTE mult cu masina dar si asa dispare placerea de a conduce.O varianta ocolitoate este de a investi intr-o masina SH, mai mica,de oras cu un motoras mic unde sa ii trantesti un GPL sau optezi pentru ceva diesel.
                        07' Civic Type-s Nighthawk Black Pearl
                        ----------------------------------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          iata de ce consider o varianta buna gpl. Indiferent ce fac si cat consuma masina, eu pun 1,5 mil minim saptamanal pentru ca merg ft mult si fac autostrada Bucuresti Pitesti de 2 ori pe saptamana.
                          Sa zicem ca am un consum de 7 mediu (ca pe autostrada merg cu 140 150 cu aer). La fel si in oras (pana in 8). Dau 20 mil pe instalatie nu 1500 E. Fac economie de 1 mil pe sapatamana pentru ca 50 Ron fac plinul de 45 L pe gaz si imi scot banii in 5 luni. Apoi intru pe profit.
                          Am gasit instalatie gpl pentru Honda la 700 E asa ca nu stiu de unde scoateti voi preturi de 1500. http://www.turomgas.eu/honda.html
                          O sa-mi iau rezervor in forma rotii de rezerva, care nu o am, si nu voi ocupa nimic din spatiul portbagajului. Problema o sa fie daca renunt sau nu la garantie! Cui ii strica 100 Ron pe saptamana in plus, nu ma intelege!
                          Si ca sa lamuresc oamenii. Eu am ales Honda cu motorul asta pentru design consum si stil nu pentru performantele motorului. Nu o sa o conduc nici pe gaz peste 4000 si nu cred ca-mi va afecta prea mult puterea in cel mai rau caz 5% depinde de instalatie. Se face revizie la 1000 km apoi la 15 000 se regleaza permanent pe reducere consum sau reducere putere. Eu zic ca este o afacere cel putin pentru mine! Voi mai studia problema si revin cu detalii
                          http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/oprescutoma/

                          Comment


                          • #14
                            Eu nu voi putea intelege in ruptul capului obsesia asta cu un consum care sa tinda spre zero. Ma rog, la subiect: am un amic taximetrist. Omul si-a facut adaptarea la GPL si timp de cateva luni era tare multumit. Apoi... s-a apucat sa puna totusi pe hartie economiile pe care le facea. Si-a dat el seama ca de fapt, cu toate ca (sau "tocmai pentru ca") masina aia facea in regim de Bucuresti sute bune de km pe zi, investitia lui se amortiza in mult mai mult timp decat anticipase. Motivul? Se pare ca ii consuma mai mult decat se astepta el.

                            Acuma, nu zic, poate instalatia lui era una proasta, poate era una montata incorect... nu stiu. Stiu insa ca am facut comparatia foarte clara intre un un Cielo benzinar si unul pe gaz. Benzinarul se ducea in 12 l/100km in Bucuresti. Acelasi Cielo, dupa conversia la GPL, consuma 15+ l/100km. Ce-i drept, omul nu s-a plans ca masina n-ar mai trage. Asadar parerea mea, tehnica si doar din auzite, e impartita

                            In ceea ce priveste parerea mea personala, fara pic de rautate consider ca cine doreste o economie de combustibil cum nu s-a mai intalnit, nu-si ia Honda. Soichiro Honda parca spunea "if Honda does not race, there is no Honda". Just my two cents...
                            B-01-PHP: 2007 FK2 Executive Champagne Silver
                            Citeste regulamentul inainte sa faci valuri!

                            Comment


                            • #15
                              @w33bbo:

                              Comment

                              Working...
                              X