Discutii despre ulei si incalzirea lui

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Salutare. Pentru urmatorul scHimb de ulei am luat Eneos Sustina 5w30. Vad ca pe el scrie norma C3. Din ce am cautat pe net norma asta ar superioara A3/B4. A mai folosit cineva norma asta pe benzina,e ok? Masina e un Civic 1.8 benzina. Ms

    Comment


    • Sunt la al 3-lea schimb cu Sustina 5W-30, e ok uleiul si voi merge cu el inainte. Il cam papa daca ii dai mai tare .
      '16 Honda Civic Sedan 1.8 M/T
      '07 Honda CR-V 2.0 M/T

      Comment


      • Am mai facut un drum in afara dus-intors, cam 110 km in total, mers pe "Comfort" la dus (DN) si pe "Sport" la intors (A2). Am mers sustinut la dus, iar la intors am folosit ACC. Nu s-a mai aprins martorul. Temperatura exterioara undeva pe la 4-5 grade cu soare. Nu cred totusi ca e normal sa schimbi uleiul la 10k km, in conditiile in care in carte spune 20k km sau 1 an si nu ma refer la Type-R, unde chiar daca nu ma anunta senzorul, mi se pare foarte ok sa il schimbi si chiar mai devreme, ci ma refer la motorul 1.5.
        '18 Honda Civic Type-R FK8, 2.0 VTEC Turbo, 320 HP, Championship White
        '10 Honda Civic Type-R FN2, 2.0 i-VTEC. 201 HP, Championship White
        Ex '10 Honda Civic 5D FK2, 1.8 i-VTEC, 140 HP, Milano Red

        "Without music, life would be a mistake" - Friedrich Nietzsche

        Comment


        • Salutare! Stie cineva daca motul se face si in italia: Sau doar made in France? Am cumparat acum 6l pt accord-ul meu, si vad ca pe bidon scrie made in italy, stie cineva ceva despre acest lucru?

          Comment


          • Am mai auzit de Motul făcut în Italia. O fi compania franțuzească dar îți dai seama ca nu-l produce doar în Franța, nu cred ca trebuie sa îți faci griji.

            Comment


            • M-am uitat la Motul pe site, si in sectiunea de "motor oil selector" am bagat datele masinii mele si a iesit recomandat printre altele 5w30 8100 Ecoenergy. Uleiul asta are ACEA A5/B5 si in cartea tehnica a masinii la mine scrie A3/B4. Merge sa bag A5/B5? Motor 1.8 i-VTEC an 2012

              Comment


              • Am vorbit cu cei de la motul france, si mi-au zis ca asa e, pentru seria 8100, au fabrica si in italia.

                Comment


                • Originally posted by BV26CAT View Post
                  M-am uitat la Motul pe site, si in sectiunea de "motor oil selector" am bagat datele masinii mele si a iesit recomandat printre altele 5w30 8100 Ecoenergy. Uleiul asta are ACEA A5/B5 si in cartea tehnica a masinii la mine scrie A3/B4. Merge sa bag A5/B5? Motor 1.8 i-VTEC an 2012
                  Eu nu ma bazez pe selectoarele de ulei ale producătorilor, am intrat mai pe toate de curiozitate sa vad ce ulei îmi este recomandat de acel producător și rezultatele nu au fost întotdeauna corecte dacă raportez la ce îmi recomanda mie manualul. Pentru mine sunt doar informative. Cred ca merge sa bagi fără probleme un A5/B5, e o categorie puțin diferita fata de A3/B4, pentru mai multe detalii citește pe site-ul ACEA. În multe manuale Honda de generație mai noua am văzut că se recomanda atât uleiuri A1/B1 cat și A5/B5 și A3/B3. Alegi in funcție de protecția oferita, performante, economie de combustibil, stil de condus, uzura motorului, etc.

                  Comment


                  • Originally posted by rhemyis View Post

                    Eu nu ma bazez pe selectoarele de ulei ale producătorilor, am intrat mai pe toate de curiozitate sa vad ce ulei îmi este recomandat de acel producător și rezultatele nu au fost întotdeauna corecte dacă raportez la ce îmi recomanda mie manualul. Pentru mine sunt doar informative. Cred ca merge sa bagi fără probleme un A5/B5, e o categorie puțin diferita fata de A3/B4, pentru mai multe detalii citește pe site-ul ACEA. În multe manuale Honda de generație mai noua am văzut că se recomanda atât uleiuri A1/B1 cat și A5/B5 și A3/B3. Alegi in funcție de protecția oferita, performante, economie de combustibil, stil de condus, uzura motorului, etc.
                    Da, am vazut ca in cartea tehnica A5/B5 e trecut ca si recomandat, dar m-am uitat pe net ce inseamna A5/B5 si e sub A3/B4 ca si protectie a motorului. Am comandat un 5w30 A3/B4 de la Liqui Molly pentru urmatorul schimb.

                    Comment


                    • Și eu folosesc tot un A3/B4 in ideea unei protecții mai bune, au un HTHS mai mare fata de A5/B5 care s-ar traduce într-o rezistenta mai mare la forfecare a peliculei de ulei. N-am înțeles totuși de ce graficul de pe lubrizol arata ca A5/B5 este superior lui A3/B4. Acoperă întreaga plaja de beneficii a lui A3/B4 plus încă ceva și oferă și economie de combustibil. Dacă te iei după asta ar însemna că îi este superior la toate capitolele, poate ne lămurește cineva care cunoaște detaliile astea sa știm și noi ce uleiuri alegem în functie de priorități. Ce ulei ai luat de la Liqui Moly? Aici ai aplicația unde poți sa te joci cu comparațiile între diferite categorii de ulei:

                      https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

                      Comment


                      • Originally posted by rhemyis View Post
                        Și eu folosesc tot un A3/B4 in ideea unei protecții mai bune, au un HTHS mai mare fata de A5/B5 care s-ar traduce într-o rezistenta mai mare la forfecare a peliculei de ulei. N-am înțeles totuși de ce graficul de pe lubrizol arata ca A5/B5 este superior lui A3/B4. Acoperă întreaga plaja de beneficii a lui A3/B4 plus încă ceva și oferă și economie de combustibil. Dacă te iei după asta ar însemna că îi este superior la toate capitolele, poate ne lămurește cineva care cunoaște detaliile astea sa știm și noi ce uleiuri alegem în functie de priorități. Ce ulei ai luat de la Liqui Moly? Aici ai aplicația unde poți sa te joci cu comparațiile între diferite categorii de ulei:

                        https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
                        Asta am luat:Liqui Moly Leichtlauf special LL 5W-30.

                        Comment



                        • Salut!



                          Dupa un an de folosire a uleiurilor Amsoil 0W20 si RedLine 0W20 (ambele luate de la Tudorart de aici de pe forum) intr-o Honda Civic Hybrid 2007 (156k km) revin cu cateva concluzii:

                          1. Amsoil 0W20
                          - Un ulei bun, motorul se impaca ok cu el, nu am pierderi de ulei in 8000-9000 km, cat il tin in motor.
                          - densitatea variaza destul de mult cu temperatura... la rece se contracta putin mai mult decat celelalte. Din punctul meu de vedere, asta nu e o problema. Oricum, citesc nivelul de ulei la 10 minute dupa ce opresc motoru si e intotdeauna la nivel.
                          - zgomotul motorului e mai cursiv, fara sacadari ca la RedLine
                          - motorul e mai galagios la rpm mici si mai linistit la rpm mari fata de RedLine, per ansamblu motorul suna mai rotund si mai silentios fata de Honda Green 0-W20
                          - nu am sesizat scaderi sau cresteri de consum de carburant fata de Honda Green Oil


                          2. RedLine 0W20
                          - un ulei mai vascos si la rece, si la cald decat Amsoil, din punct de vedere vizual si dupa feel-ing-ul la pipait.
                          - am probleme cu pornirea la rece (iarna), motorul smuceste mai mult la pornire decat cu alte uleiuri. Se simte si la "pipait" ca e mai vascos la rece.
                          - motorul e mai silentios la turatii mici si mai galagios la turatii ridicate
                          - zgomotul motorului e cumva nervos, sacadat, parca s-ar auzi lantul de distributie mai tare (posibil presiune mai mare la intinzatoarele hidraulice?)
                          - am sesizat pe joja particule metalice foarte fine, lucru pe care nu l-am observat la Amsoil sau Honda Green Oil, desi sunt atent la acest aspect. Suspectez totusi o uzura mai pronuntata cu acest ulei, pentru ca filtrul de ulei a fost identic ca si in cazul utilizarii celorlalte uleiuri.
                          - nu am avut pierderi de ulei.
                          - consumul de carburant a crescut cu aprox 0.3-0.4l/100km fata de Amsoil 0w20 si Honda Green Oil.

                          Masina o conduc destul de agresiv, vede frecvent linia rosie, dar nu merg in afara limitelor legale, doar ca imi place sa turez motorul.

                          In concluzie, raman la Amsoil. E ieftin si pana acum pare ok pentru motorul de pe hibrid. Orice ar fi, eu il schimb la 6 luni si maxim 8-9000 km. Dupa 9000km are o culoare de miere inchisa, nu e la fel de negru ca cel de la Honda sau RedLine (nu ca asta ar fi un indicator... ).



                          Am folosit si solutii de curatare a sistemului de benzina atat de la Amsoil cat si de la RedLine si pot sa le recomanad cu caldura. Ambele isi fac treaba foarte bine (ambele contin PEA, dar in concentratii diferite)

                          Cateva lucruri pe care le-am sesizat in urma utilizarii lor:
                          - la mine nu a scazut sau crescut consumul de carburant, a ramas la fel.
                          - s-a rezolvat problema trepidatiilor aleatoare la relanti
                          - motorul nu mai smuceste cand intra in autostop si nici cand reporneste dupa un autostop. Aveam niste injectoare care nu se inchhideau complet, se pare ca acum sunt mai docile...
                          - acum pot sa tin pedala de acceleratie la o pozitie fixa si viteza ramane fixa, inainte ori crestea, ori scadea cum miscam extrem de putin pedala (vorbesc de drum drept)
                          - cat timp am PEA in rezervor motorul e foarte silentios, cum "dispare" din rezervor, revine la zgomotul obisnuit.
                          - motorul trage un pic mai bine dupa cateva cure cu PEA.

                          Comment


                          • Originally posted by Dughir View Post
                            Am folosit si solutii de curatare a sistemului de benzina atat de la Amsoil cat si de la RedLine si pot sa le recomanad cu caldura. Ambele isi fac treaba foarte bine (ambele contin PEA, dar in concentratii diferite)
                            Ai idee care ar fi aceste concentratii? Si eu le-am folosit pe amandoua, dar nu am fost atent la asta.

                            "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                            "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                            Comment


                            • Încă unul care vrea să facă reclamă unui site de 2 lei.
                              KMR
                              Super Moderator
                              Last edited by KMR; 12-03-19, 14:50.

                              Comment


                              • Dar de ce ai simțit nevoie să pui link-ul ăla? Se referă la orice motor, inclusiv la cele turbo? Mie, sincer, mi se pare un articol de can-can.
                                I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                                My cars:

                                '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                                '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                                '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                                '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                                EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                                EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                                EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                                EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                                EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                                EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                                Comment

                                Working...
                                X