Discutii despre ulei si incalzirea lui

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    ok ati,i received that.
    cat despre utilizarea motorului la honda am vazut clar recomadarile constructorului.....si cred ca e cel mai bine sa le respectam indiferent de marca autoturismului..
    p.s. scuze daca am sarit calutul ops:
    ex CL7 AT 2006
    CN1 Sport 2005
    KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

    "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

    Comment


    • #62
      Originally posted by razvan p.
      ok ati,i received that.
      cat despre utilizarea motorului la honda am vazut clar recomadarile constructorului.....si cred ca e cel mai bine sa le respectam indiferent de marca autoturismului..
      p.s. scuze daca am sarit calutul ops:
      artyman:

      Comment


      • #63
        Originally posted by Colonelu'
        Doresc sa atasez un filmulet despre modul in care are loc ungerea in motor. Pt doritori, am cca 20 de astfel de filmulete care descriu functionarea diverselor parti ale motorului, atat la benzina, cat si la diesel.

        Pt ca filmul are 3 Mb, l-am arhivat cu RAR, dar vad ca nu sunt lasat: "Extensia rar nu este permisã".
        si uite aici si filmul

        http://82.76.46.32/ungere.AVI
        Honda Accord 2006 2.0 ES

        http://hondafan.etp.ro/gallery/v/aleksey/

        Comment


        • #64
          Originally posted by Delphi
          In principiu, iti dai seama ca uleiul a ajuns la temperatura normala cand stai pe loc, cu motorul mergand si porneste ventilatorul.
          Nu are nici in clin nici in maneca de-a face ventilatorul de la radiatorul de apa cu temperatura uleiului. In primul rand.
          In al doilea rand mie unul mi s-a intamplat de FOOARTEEEEE putine ori sa aud ventilatorul de la radiator pornit , excluzand situatiile cand eram blocat in trafic , iarna sau vara nu conteaza . Honda au un sistem de racire fenomenal :lol:
          Fetele mele : http://foto.webalice.it/stoicamarius

          Comment


          • #65
            Tot in topic , mama mea are un Polo 1.4 benzina . Nu exista zi sa nu ajunga din oras acasa si sa nu aud ventilatorul ramas cuplat , dupa ce coboara din masina si o incuie.
            Fetele mele : http://foto.webalice.it/stoicamarius

            Comment


            • #66
              DA....o aiureala vw!!!!cuplarea ventilatorului cu circuitul de racire stationar!!!!!!!!"frectie cu nivea la un picior de lemn"cat despre coolere-le de la honda...crede-ma ca pornesc :wink: dar nu le auzi si merg exact cat trebuie ca sa nu raceasca excesiv!!!!!!fa o singura proba......da drumul la clima pe auto...opreste motorul fierbinte si lasa contactul.daca o lasi 10 minute vei vedea acul la temperatura lichidului de racire jos la baza scalei!!!!!!!!!!!!!!! asa ceva am mai incercat si la alte masini si nu am obtinut acelasi rezultat.lasand asta la o parte, si mentiunea asta e doar pentru cunoscatori,cati constructori au mai pus circuitului de incalzire din habitaclu robinet de obturare 100%?????nici unul fara sa ii fi fiert motorul =P~ .toti au adoptat principiul voletilor interni de dispersie a aerului cald pe exteriorul caroseriei.........si uite asa vara la +30 daca nu iti functioneaza AC esti supus la tortura fripturii inabusite!!!!!!!!
              ex CL7 AT 2006
              CN1 Sport 2005
              KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

              "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

              Comment


              • #67
                Apropo de ulei... pentru stilul de condus in turatii inalte ce ulei s-ar recomanda? Civic-ul 1.8 vine cu 5W-30 cumva?
                '07 Honda Civic 1.8 M/T Sport Black Pearl

                http://hondafan.etp.ro/gallery/v/rault/Civic/

                Comment


                • #68
                  pentru turatii inalte castrol rs 10W60.

                  Comment


                  • #69
                    sau castrol tws motorsport 10w-60. dar fiindca se incalzeste greu, cred ca nu voi umbla iarna asta cu el.
                    '08 Honda Accord 2.0 i-VTEC M/T
                    EX '89 Honda Prelude 2.0i-16
                    '99 Subaru Forester S-Turbo M/T
                    '07 Dacia Logan 1.4 MPI Laureate

                    Comment


                    • #70
                      da.eu merg de prin vara lui 2003 cu 10w60 rs castrol
                      sub 10 grade afara e jale.azi am facut schimbul:castrol edge 5w30.acesta se va schimba la 20k.clar.
                      ex CL7 AT 2006
                      CN1 Sport 2005
                      KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                      "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                      Comment


                      • #71
                        si pt ca l-am schimbat la 30k si spuneam 50k clar,am uitat sa le spun asta la revizia de 40k si m-am pricopsit cu MOBIL 1 5W40..de care m-am ferit ca naiba :twisted: :twisted: :twisted:
                        ex CL7 AT 2006
                        CN1 Sport 2005
                        KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                        "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                        Comment


                        • #72
                          si la 42k nu am ce sa-i reprosez.... :?
                          ex CL7 AT 2006
                          CN1 Sport 2005
                          KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                          "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                          Comment


                          • #73
                            Am sa ma bag si eu ca musca in lapte .
                            Cel mai bun lucru este sa luam ca referential cartea tehnica a masinii. Acolo spune clar ca in sezonul rece motorul trebuie incalzit in prealabil 5-10 minute ( exceptand Germania unde asta nu este permis cf. standardelor ) . Daca s-a uitat cineva la graficul de lucru al uleiului in functie de sezon o sa se clarifice elegant totul. Orice ulei indiferent de coeficient are un minim si un maxim de temperatura ambianta in care el unge perfect. Sub temperatura specificata sau peste ea faci praf motorul . Adica daca afara sunt 0 grade C si tu ai in motor ulei pentru sezonul cald ( 15W50 sau 20w40) la pornirea motorului ungerea va fii defectuoasa. Acelasi lucru se aplica si daca afara sunt peste 30 de grade C si tu ai in motor ulei de iarna 5w30. Motorul se va supra-incalzii si ungerea va fii iar proasta. Lucrurile astea sunt testate in practica si nu vorbesc numai de honda aici. Aceste aspecte sunt valabile pentru majoritatea masinilor . Exceptie fac cele rusesti care nu sunt masini sunt tancuri.
                            Spunea cineva pe aici ca motoarele de curse au nevoie de incalzire prealabila. Da au nevoie obligatoriu de asta dar nu pentru ca ar crapa ci pentru ca nu dau acelasi randament reci. Vorbim oricum de alte materiale, compresii, presiuni etc. etc.
                            Mai este un mit care vad ca circula pe aici conform caruia uleiul mineral este de cacao. De curiozitate intrebati ce fel de ulei folosesc cei din raliuri. Atat Selenia cat si Castrol si Motul fabrica pentru masinile de raliu ulei mineral . Acesta asigura ungere perfecta la temperaturi foarte ridicate dar cu un cost. Tin intre 800 si 1000 de kilometrii. Aceiasi poveste si in realitatea cotidiana. Singura diferenta intre ele este ca mineralul il schimbi la 5000 sinteticul in functie de brand de la 10000 in sus. Treaba e cu dus si intors. e mai comod sa il schimbi la 15000 de k decat sa mergi odata la doua luni sa-l schimbi. Asta nu inseamna insa ca uleiul sintetic unge mai bine decat ala natural. Sub nici o forma. Lasati wikipedia in pace. Sa nu intelegeti gresit insa.. Uleiul mineral mai putin 5w30 nu are ce cauta in motor iarna. mai bine mergi cu ulei de rapit.. :lol:
                            CIVIC SEDAN 1999, 1.5L sohc_vtec

                            Comment


                            • #74
                              Am si eu o intrebare: cat ulei intra la un schimb la un Accord 2.0? Trebuie sa fac schimbul si nu stiu cat ulei sa cumpar...
                              Honda Accord 2.0 M/T Sport SE 2007, Honda Jazz 1.4 M/T ES 2002

                              Comment


                              • #75
                                cumpara 5 litri
                                civic 2.2 5D FK3
                                CR-V 2.2 AT RE6

                                Comment

                                Working...
                                X