Discutii despre ulei si incalzirea lui

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Discutii despre ulei si incalzirea lui

    "oricum,peste 10 kilometri,ca motorul sa se incalzeasca bine si sa te poti bucura de exploatarea turatiilor inalte fara riscuri"



    tu crezi ca motorul asta merge pe lampi?
    cum adica 10km sa se incalzeasca?????? in 1-2 minute e gata incalzit in regim unde trebuie sa fie ca orice motor.
    honda x 5
    "W" stands for Wrong
    Amerika ist Wunderbar

  • #2
    Dixy, la mine trebuie sa merg cam 5 min sa ajunga la temperatura care sa permita activarea VTEC-ului. Daca o turez la maxim, si acul indicatorului temperaturii e pana la sfert, nu intra VTEC la 5900 rpm si masina merge execrabil. Cam asa si la S2000.

    Comment


    • #3
      Si eu as zice ca 2-3minute sau cativa km e bine sa mergi mai usor.
      Gandeste-te ca la clasa supersport trebuie sa tii masinile alea 30-40min. asa domol pana se incalzesc cei 8-10l de ulei si ce mai au prin ele.

      VTEC96, multumim pentru parerile voastre! :wink:
      HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

      Comment


      • #4
        Chiar am vorbit cu mecanici de la Honda si mi-au spus ca trebuie avut grija cu motorul de S2000 pentru ca are nevoie de mai mult timp pentru a se incalzi uleiul(nu are nici un fel de indicator la bord ce sa arate temperatura de ulei).Adica mers usor vreo 15 km sau dupa ce s-a incalzit apa, mers inca 10 minute(cel putin) la turatii joase-medii.Dupa aia faci ce te taie capul,ca nu se mai poate intampla nimic :lol: .
        Cu multa placere Hondatule.
        Toda-AEM-Volk Racing-H&R-Idol Motorsport

        Comment


        • #5
          asa e normal la orice masina
          apa se incalzeste prima data , dupa care trebuie sa mergi mai usor pana ajunge si uleiul la temperatura optima , deci mai vreo 10-15 minute de mers dupa ce apa a ajuns la mijloc ...asa e cel mai safe

          am inteles ca s-ar putea sa vedem si noi ce poate un s2k ...asa prin iulie :roll:
          Vtec Junkie B16a2.

          Comment


          • #6
            Originally posted by cioli
            am inteles ca s-ar putea sa vedem si noi ce poate un s2k ...asa prin iulie :roll:
            Cine se baga?
            Ar fi minunat daca Ati ne-ar onora cu un asemenea bolid si numai de bibelou fiindca "ce poate" cu adevarat, nu prea ar arata nimeni. :?
            HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

            Comment


            • #7
              "Chiar am vorbit cu mecanici de la Honda "
              astia sint aceeasi care nu stiu ce inseamna "H" de la Honda?
              in 10-15 km ai ajuns deja unde trebuia sa ajungi. ce faci ii dai turatii la intoarcere sau doar pe drumul de la mare?
              o data ce acul de la bord arata temperatura optima ii dai bice. nu astepti sa mergi 10 km. voi o sa va vindeti masinile si nu o sa aveti parte sa va bucurati de ele.
              honda x 5
              "W" stands for Wrong
              Amerika ist Wunderbar

              Comment


              • #8
                Mecanicii astia nu sunt din aia din Romania,care nu au vazut vreun S2000 vreodata.Au mai multi clienti cu S2000uri si nu cred ca dau sfaturi numai ca sa se afle-n treaba.
                In fine,eu de felul meu am grija de masina personala(chiar daca n-o tin o viata intreaga) si de aceea am concluzionat ca masina se merita pentru plimbari in timpul liber. :roll:
                Toda-AEM-Volk Racing-H&R-Idol Motorsport

                Comment


                • #9
                  Originally posted by dixy2k
                  astia sint aceeasi care nu stiu ce inseamna "H" de la Honda?
                  in 10-15 km ai ajuns deja unde trebuia sa ajungi. ce faci ii dai turatii la intoarcere sau doar pe drumul de la mare?
                  o data ce acul de la bord arata temperatura optima ii dai bice. nu astepti sa mergi 10 km. voi o sa va vindeti masinile si nu o sa aveti parte sa va bucurati de ele.
                  Dragul meu, unii dintre noi mai traim si pe alte plaiuri chiar daca nu o mentionam tot timpul! La noi mecanii chiar stiu cu ce se mananca Honda, chiar daca suntem in tara lui V in dublu.
                  Termina cu mistourile, omul si-a expus doar parerea personala si asta la rugamintea mea!
                  Plus de asta pe tine oricum nu te poate scoate nimeni din ideile tale cum ca Honda e unica si sfanta si de neinlocuit si mai ce stiu eu cum!
                  HONDA. The finest from Japan. Since 1963.

                  Comment


                  • #10
                    Hondatu....
                    deci uite cu cine avem de aface. Un sofer de Duminica dupa cum sa autodescris:

                    "In fine,eu de felul meu am grija de masina personala(chiar daca n-o tin o viata intreaga) si de aceea am concluzionat ca masina se merita pentru plimbari in timpul liber."

                    Spuneai ceva de alte meleaguri? Se vinde si Honda pe acele meleaguri? Sau ati vazut doar in filme marca asta?
                    Hai sa o lasam balta cu aceste cunostinte despre masinile Japoneze intemeiate pe meleaguri teutonice sau in tara unde se produc macaroane.

                    La voi mecanicii de Honda sau alte masini japoneze ce limba vorbesc? Inafara de turceste.

                    Poate ai observat ca nu pot spune acelasi lucru despre orice alta masina inafara de Honda si Toyota. Astea doua sint exceptii in gindirea conventioanala de masini si mecanica auto.

                    Nu exista rodaj. Nu exista timp sau km minimi de incalzire pina sa poti sa schimbi viteza a treia. Astea sint mituri create de marci inferioare.


                    Deci conventia in mecanica auto este ca uleiul cind ajunge la temperaturi mai se subtiaza si nu unge bine motorul pierzind propietatile sale de folosire.
                    Honda zice sa bagi ulei cit mai subtire in motor. 5W-20 0W-20, etc. Asta ce explica? Ca nu stiu ce vorbesc? Ca nu stiu nimic in materie auto si mecanica la motoare?

                    De ce multe marci pe lumea asta folosesc radiator de ulei? Sa il raceasca si sa nu treaca de temperatura optima de utilizare a uleiului dupa care nu mai face ungere.
                    La care model de Honda sau Toyota ati vazut voi asa ceva (radiator de ulei)?

                    Inca un exemplu pt cei cu cunostinte profunde in materie de computere: diferenta intre un Apple si un PC. Sint ambele computere ambele folosesc un chip un motherboard si HD, etc. Dar cum functioneaza in interior fiecare e total diferit. La un Apple nu iti trebuie sa ai asa de mare viteza de procesare (sa ne gindim la cai putere la masina) ca sa fie la fel de rapid sau chiar mai rapid decit un PC.
                    honda x 5
                    "W" stands for Wrong
                    Amerika ist Wunderbar

                    Comment


                    • #11
                      Dixy, orice ai spune tu despre Honda, e general valabil pentru orice masina ca uleiul trebuie sa se incalzeasca pentru ca ungerea sa fie uniforma, iar pana atunci recomandabil e sa mergi in ture mici sau medii, nu cox. Daca nu faci asta, nu se va intampla nimic pe moment, insa in timp uzura motorului va fi mai accentuata. Cine porneste la cheie si pleaca in tromba imediat, habar nu are de mecanica si masini. Plus ca n-avem oameni atat de prosti p-aici, cunosc oameni care ar da lectii la mecanica multora de afara. Cel putin mecanicii de la Carpati cu care mai schimb o vorba sunt jos palaria, spre deosebire de cei care vand.
                      Plus ca trebuie sa intelegi odata pentru totdeauna, conditiile de drum din Romania sunt TOTAL OPUSE celor din US. Nu stiu, scrie un post-it, pune-l pe monitor, fa ceva, insa nu mai compara bombonele aromate de 1 leu 50 bani cu tiramisu.

                      Si mai usor cu jignirile gen 'sofer de duminica', ca iar ne suparam si impartim avertismente, si sincer nu cred ca vrem asta, nici tu, nici eu. De data asta, eu sunt dispus sa trec cu vederea, insa la urmatoarea depasire a limitei se vor lua masuri.

                      Comment


                      • #12
                        "sofer de duminica" nu este inca o jignire, ci mai degraba o afirmatie sau o observatie la ce a spus individul despre el. citeste mai sus postul lui. avertisment pe forumul asta se da in momentul in care nu se stie sa se dea o replica si se arata muschiul forumist.
                        tiramisu e o inventie italiana, deci 1 leu si 50 de bani. sau ai crezut cumva ca e japoneza?


                        "insa in timp uzura motorului va fi mai accentuata"
                        si in loc sa mearga masina peste 300000km o sa atinga 260000km in momentul in care moare. mare pierdere.

                        "Cine porneste la cheie si pleaca in tromba imediat, habar nu are de mecanica si masini."
                        ce are de aface mecanica cu stilul de condus? vezi raspunsul de mai sus.

                        "Cel putin mecanicii de la Carpati cu care mai schimb o vorba sunt jos palaria, spre deosebire de cei care vand."
                        poate ai dreptate aici. in mod sigur cei de la vinzari sint cu totul pe dinafara. au facut stagiatura la aprozar. Mecanicii unde au facut scoala si unde sau specializat pe masini/motoare honda? la liceul auto din militari pe Roman Diesel?

                        "Plus ca trebuie sa intelegi odata pentru totdeauna, conditiile de drum din Romania sunt TOTAL OPUSE celor din US."
                        ce legatura are geografie cu stilul de condus si cu incalzirea uleiului? Doar atractia gravitationala difera. Nu cred ca asta ar influenta prea mult aspectele mecanice si uzura interna a motorului.


                        Inca o data.
                        Citi Km aveti pina la munca/scoala/parc/cinematograf/circ/etc?
                        Nu merge nimeni cu mai mult de 2000 RPM pina la jumatea Bucurestiului? Cei din alte orase mai mici ce fac? Nu isi incalzesc niciodata uleiul?
                        Nu e de ajuns cit se incalzeste la primul semafor?sau in primii 200 m de la plecare cind deja ai schimbat 4 viteze si acul e deja la temperatura optima?
                        Pt cei care nu sint de accord cu mine le trebuie cu siguranta sa mearga pe bicicleta. E si mult mai ecologica pe linga faptul ca nu va uzeaza motorul asa de rapid.

                        Sa fie a mea oare defecta (ar trebui sa scriu un e-mail la un mecanic de la Carpati sa intreb parerea) daca se incalzeste repede (iarna cu zapada afara, nu ma refer vara cind sint 25 de grade afara) si intrun minut de la pornire deja imi intra caldura in cabina?
                        sa fie oare norocul meu orb la masini?
                        in momentul in care ai peste 330000km pe o masina veche si nu ii schimbi uleiul, nu are filtru de aer, nu ii schimbi bujiile ca nu ai cum sa le scoti ca datorita timpului si a caldurii cu praf si rugina sau autosudat pe blocul motor, se rupe cureaua de distributie si ii dai la cheie ca sa porneasca si ea tot nu vrea, iar dupa vreo 15 minute de tot incercind sa dau la cheie imi dau seama ca poate sa rupt cureaua, si dupa ce se pune alta curea si mai mergi inca citeva luni cu masina pina ii crapa motorul eu zic ca e o afacere buna si un motor bun. Sint convins ca nici seful mecanicilor de la Carpati nu poate sa dea o explicatie la "fenomenul" asta la masinile mele. Ci doar pur noroc o sa zica omuletul si in gindul lui "ce le mai minte si desteptul asta...".
                        Neincalzita la plecare dimineata (ca de nici ulei nu avea ca sa ii mai incalzesc).
                        La toate pe care leam avut am plecat imediat ce am dat drumul la motor fara incalzire sau mingiiere de bord sau volan.
                        Nu am idee unde e motorul, in fata sau spate la masinile astea. Sper ca intelegi ce vreau sa spun.

                        Mai am una pe care o incalzesc inainte de a pleca, dar aia saraca nu e japoneza. Nu e vina ei.

                        La urma urmei e masina nu femeie sa ii trebuiasca incalzire prealabila. Este doar un utilaj facut sa mearga cind ii ceri, fara sa aibe dureri de cap sau migrene. Deh, concept Geisha, nu sclifosite europene.
                        Aaaaa si era sa uit.
                        Nu am folosit niciodata ulei sintetic, nici macar semi-sintetic. Doar natural.
                        honda x 5
                        "W" stands for Wrong
                        Amerika ist Wunderbar

                        Comment


                        • #13
                          Gata, am facut split, sa nu mai vad offtopic acolo.
                          Deci, s-o luam pe rand.
                          Sofer de duminica poate fi considerat o ofensa aici, asa ca, din punctul meu de vedere, si nu numai, ai jignit. Prin urmare, conform regulilor de bun simt si ale forumului (si nu ale muschiului meu forumist), trebuia sa primesti avertisment. Nu ti l-am dat, pt ca am considerat ca esti un om matur si iti revii dupa momentul de ratacire. In fine...
                          Daca tie iti place sa mananci mai mult bomboane de gumilastic de 1 leu 50 decat un tiramisu, atunci, ori gusturile tale sunt prea excentrice pentru intelesul meu, ori ai serioase probleme de a discerne oribil de gustos. Ai inteles foarte bine comparatia, nu mai face pe naivul, ca nu are nici o legatura cu italienii(printre ale caror inventii se numara si hidroavionul, btw).
                          In Romania, nu tine nici o masina 300.000, asa ca iar o dai in bara cu comparatii fanteziste. Ce legatura are geografia cu conditiile de drum, adica sula cu prefectura? Cred ca nu percepi intelesul simplu al vorbelor, probabil ai cam uitat limba materna, dai intelesuri total opuse unor afirmatii foarte simple. Sa ma repet:
                          Conditiile DE DRUM, nu geografice, din Romania sunt total opuse celor din US sau Europa de V astfel: sunt mai multe gropi, e mai mult praf, nu sunt autostrazi, ci drumuri virajate si inguste, distantele sunt mult mai mici, e foarte aglomerat si se merge haotic, astfel ca masina va necesita franari si accelerari foarte dese, adica comenzile ei vor fi intrebuintate excesiv, adica uzura va fi mai mare, adica masina va ceda dupa mult mai putini km decat in US. Mai simplu de atat nici la gradinitia nu se explica, daca tot n-ai inteles, e problema ta.
                          Acum trebuie sa-si faca stagiatura la Suzuka toti mecanicii, ca sa fie priceputi, din perspectiva ta? Cu mici diferente, motoarele Honda merg pe acelasi principiu ca si celelalte motoare, in proportie de 90-95%. Sa inteleg ca toti mecanicii de la voi sunt cu ochii oblici si nepoti si veri de-ai lui Soichiro si stiu cel mai bine?
                          Iar e ceva in neregula cu perceptia ta. Poate, totusi, citesti prea pe sarite. Am zis ca nu se da cox la plecare, ci se merge usor, NORMAL, pana se incalzeste bine uleiul si dup-aia se da cox. Normal ca atunci cand ai pornit-o, dupa ce stai 1 minut obligatoriu pe loc, mai ales IARNA, pornesti bine mersi si se incalzeste bine in mers.
                          N-a zis nimeni aici ca tb sa stai PE LOC cu masina 5 min ca sa ajunga acul la mijloc, chiar nu a facut nimeni afirmatia asta.

                          Cu faptul ca mergi doar cu ulei natural, nu-i o problema asa de mare, inca. Aici, doar astia cu berlinele mai merg cu asa ceva.
                          Uite si avantajele sinteticului: http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_oil

                          Comment


                          • #14
                            @dixy:
                            :lol: Cu toate ca iti apreciez umorul si ironia, si m-am amuzat, nu sunt de acord cu tine in toate privintele, ci mai degraba i-as da dreptate lui Bogdan. In plus, la ce a spus el despre conditiile de condus din Romania, as adauga: calitatea benzinei si chiar a uleiurilor, filtrelor, bujiilor. Iti garantez, cu 100% siguranta, ca aceeasi marca de ulei sau de filtre de aer, sau de orice vrei tu, are alta calitate in US si alta in RO. Sunt atat de multe produse contrafacute aici... Despre benzina, am sa-ti spun ceva: acum vreo 10 ani, firma la care lucram a adus o masina care fusese folosita vreo 4 ani in Ungaria, dupa ce initial mai fusese folosita inca vreun an in Austria. Masina aia o foloseam eu. La inceput, nu-mi dadeam seama daca merge sau mi s-a oprit motorul, si neavand turometru, aveam probleme cu schimbatul vitezelor. Ei bine, pe masura ce trecea timpul si tot puneam benzina din RO, incepea sa se auda motorul, iar dupa vreo 6-7 luni se auzea ca orice motor normal.

                            Inca ceva: nu are importanta cata experienta de conducere ai (ani si numar de kilometri) ca sa stii niste chestii tehnice, sau sa stii cum sa pornesti masina. Dupa aia, depinde si in ce conditii ai facut acel numar de kilometri, adica in ce conditii de trefic te-ai "calit". Si nu sunt foarte sigur daca nu cumva Vtec96 s-a referit la S2000 ca este o masina de plimbat in timpul liber, nu la masina personala.

                            In sfarsit, cred ca discutia s-a incins doar asa, ca motiv de contrazicere. Din ce am vazut din alt post al tau, tu spuneai ca schimbi in jur de 2500, ceea ce este absolut rezonabil, dar ceea ce au sustinut ceilalti este ca nu pleci cu masina dimineata si-i dai pana la linia rosie "dupa primul stop" sau dupa 200m ("which one will come first" :lol: Asta e o prostie la orice masina, chiar si la Honda. Chiar ceea ce faci tu au sustinut ei ca se face pana cand ajunge apa la temperatura normala. Iar daca la S2000 o fi trebuind sa mai mergi putin... asa o fi, nu stiu. Mecanicii de la Carpati - de acord cu Bogdan - nu sunt chiar asa prosti cum crezi tu, si sa stii ca au facut cursuri la Honda (poate nu chiar la Suzuka, dar pe aici prin Europa), si au deja destui ani de lucrat la Honde, n-au venit ieri de pe dacii. Eu ii stiu de vreo 9 ani.
                            "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                            "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by hondatu
                              Originally posted by cioli
                              am inteles ca s-ar putea sa vedem si noi ce poate un s2k ...asa prin iulie :roll:
                              Cine se baga?
                              Ar fi minunat daca Ati ne-ar onora cu un asemenea bolid si numai de bibelou fiindca "ce poate" cu adevarat, nu prea ar arata nimeni. :?
                              Nu am de drive, , poate al anul. Eu personal nu am facut decat vreo 300 de km cu S2000 da m-am bucurat de fiecare :twisted: Cred ca o sa vin cu trei masini pana la urma, New Civic 1,8, Accord 2,4 si CR-V 2,2.
                              Cred ca o sa fim patru, dar spun sigur in termen.

                              Comment

                              Working...
                              X