Discutii despre ulei si incalzirea lui

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • aseara in drum spre bacau,imi bipuie martorul de ulei.
    O data,de doua ori.opresc in prima benzinaria sa vad care'i treaba.Ulei este,baia intreaga avand scut metalic:P.
    Am stat vreo 10 minute,si am reluat drumul.Dupa alti km iar mi'a bipuit.
    Ce sa fie?!
    Am facut schimbul in iunie Mobil 1 ,10w-40
    Raspund la 0743.10.80.80 California Scents ORIGINAL BLVScents

    Comment


    • Originally posted by Tudorel View Post
      Salut, scuze am si eu o intrebare dupa schimbul de ulei, trebuie resetat ceva in CB, astfel incat sa nu se aprinda vreun de revizie, etc.?
      Nu se reseteaza nimic,niciodata,trebuie doar sa stai calm si sa verifici uleiul din cand in cand sa nu-l pape.
      '08 Honda Civic Sedan 1,8 ES M/T , Neutron Blue
      http://hondafan.etp.ro/gallery/v/dungatu/
      Ochi pentru ochi...iar lumea va sfarsi oarba.

      Comment


      • Mersi Dungatu, am crezut k o sa se aprinda vreun bec de revizie. Asa era la fostul opel o data la 10 mii de km se aprinde un bec de inspectie. Mersi de raspuns
        Honda Civic 1.8 sport 140 CP + SKN reflash + K&N Typhoon + custom catback + underhood stickers, i-Shift, milano red
        http://www.hondafan.ro/forum/album.php?albumid=203

        Comment


        • Originally posted by ionutblv View Post
          aseara in drum spre bacau,imi bipuie martorul de ulei.
          O data,de doua ori.opresc in prima benzinaria sa vad care'i treaba.Ulei este,baia intreaga avand scut metalic:P.
          Am stat vreo 10 minute,si am reluat drumul.Dupa alti km iar mi'a bipuit.
          Ce sa fie?!
          Am facut schimbul in iunie Mobil 1 ,10w-40
          Depinde ce inseamna ca uleiul e ok; daca era la minim pe joja, posibil ca atunci cand iei o curba mai puternic, sa fuga uleiul din baie si sa se aprinda martorul.
          Daca in schimb uleiul e la jumatate sau maxim, poate fi senzorul de ulei? In cazul asta, mai bine faci o vizita in service...
          -------------------
          There is no point of having if you can't share.

          Comment


          • Originally posted by maruta View Post
            Da' pe timp de ceaţă, ce ulei să folosim?
            Ulei de ceata, evident.
            Liqui Moly mă interesa mai mult pentru del Sol, un 10W-40 MoS2 Leichtlauf - 150 lei/5l, dar aveau şi 0W-30 sau 5W-40 (acesta din urmă special pentru dieselurile cu filtru de particule din grupul VW - aviz amatorilor). Pe toate bidoanele scria Made in Germany.
            La del Sol baga 5W40, desi s-ar putea sa mearga foarte bine si 0W30, mai ales ca ai refacut motorul. Parerea mea...
            Repsol am găsit semisintetic 10W-40 Elite Injection la 75 lei/4l şi 5w-30 la 45 lei/1l; tipul zicea că vinde de puţin timp Repsol (era fabricat în Spania) şi că poate aduce toate specificaţiile.
            Eu am folosit o singura data Repsol si nu am fost deloc impresionat, asa incat intre Liqui Moly si Repsol, l-as alege pe primul.
            Originally posted by maruta View Post
            La aceste informaţii se mai adaugă cele apărute de curând pe forum cu oferte foarte interesante de la Motul (made in France), Eneos (Olanda şi Japonia) şi cele cunoscute deja de la Exxon-Mobil şi Valvoline făcute în USA.

            Acuma, eu ce să mai aleg?
            Pana la urma, toate sunt uleiuri bune, si asa cum ai spus si tu, daca faci schimbul la timp, nu o sa ai probleme niciodata.
            "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
            "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

            Comment


            • Eeee, iaca am si eu o intrebare. Cum mergeam eu asa prin concediu, pe autostrazile din Croatia unde, daca stiti, se merge ca la nebuni (merg aia cu 150-160 km/h constant cu orice tip de masina ), am bagat viteza de croaziera in jur de 170 km/h cu escapade de 190-200 km/h. Oare, cat rezista uleiul (si implicit motorul) la turatia aia (vreo 5000-5500 RPM)? Daca mergi ore in sir la 5500 RPM nu trebuie sa schimbi uleiul ala dupa 4-5k de km? Eu acum stau linistit, fiindca chiar inainte de a pleca in concediu am facut revizia si am pus 5W-40 (de la Honda) dar daca as conduce mai mult prin tari ca Germania, Croatia, Grecia (unde te mai lasa politistii s-o calci) cum ar trebui schimbat uleiul: la ce interval si ce indicativ (ma gandesc ca 0W-20 ar fi prea "chior")?
              "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

              '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

              Comment


              • Probabil ca in situatia asta era foarte bun 5W30. Nu vreau sa te necajesc, dar din cat am vazut eu, Honda 5W40 e un ulei chiar mult mai slab decat Honda 0W20, de exemplu. Pare ciudat - nu am o explicatie logica - dar asa se pare . In alta ordine de idei, daca mergi constant in astfel de conditii (mers mult timp la turatii mari), s-ar putea incadra la "regim sever" si in cartea masinii iti recomanda sa schimbi mai devreme uleiul si filtrele.
                "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                Comment


                • Regimul sever e cu oras la greu si stop and go pe distante scurte, mers la rece plus delivery etc.....nu autostrada. De fapt autostrada e cel mai bun regim pentru orice masina la orice turatie...e vorba de orele de functionare/km parcursi. De asta nemtii au inventat programul "long life " pentru schimb de ulei ..... ginditi-va ca acum sint camioane de genul tir care baga la greu autobahn si schimba uleiul la 120 000 de km(uleiuri speciale)....fara probleme.
                  Hondafan forever

                  Comment


                  • Originally posted by octi_b View Post
                    Eeee, iaca am si eu o intrebare. Cum mergeam eu asa prin concediu, pe autostrazile din Croatia unde, daca stiti, se merge ca la nebuni (merg aia cu 150-160 km/h constant cu orice tip de masina ), am bagat viteza de croaziera in jur de 170 km/h cu escapade de 190-200 km/h. Oare, cat rezista uleiul (si implicit motorul) la turatia aia (vreo 5000-5500 RPM)? Daca mergi ore in sir la 5500 RPM nu trebuie sa schimbi uleiul ala dupa 4-5k de km? Eu acum stau linistit, fiindca chiar inainte de a pleca in concediu am facut revizia si am pus 5W-40 (de la Honda) dar daca as conduce mai mult prin tari ca Germania, Croatia, Grecia (unde te mai lasa politistii s-o calci) cum ar trebui schimbat uleiul: la ce interval si ce indicativ (ma gandesc ca 0W-20 ar fi prea "chior")?

                    am incercat CROATIA anul trecut!!acelasi regim iar uleiul si-a spus cuvantul!300V 5W40 s-a comportat impecabil!!nu s-a ars, motorul nu a consumat din el deloc...in regim constant nu se va uza asa rapid ca in utilizare urbana cu temperaturi de sub 10 grade..
                    ex CL7 AT 2006
                    CN1 Sport 2005
                    KB 1 2007-"A gloriously good car that no-one in their right mind will ever buy"

                    "The Honda Legend is a highly technically complicated and luxurious bit of kit that seems to be making more of a name for itself as the secondhand sale of the century"

                    Comment


                    • Originally posted by sorinrs View Post
                      Regimul sever e cu oras la greu si stop and go pe distante scurte, mers la rece plus delivery etc.....nu autostrada. De fapt autostrada e cel mai bun regim pentru orice masina la orice turatie...e vorba de orele de functionare/km parcursi. De asta nemtii au inventat programul "long life " pentru schimb de ulei ..... ginditi-va ca acum sint camioane de genul tir care baga la greu autobahn si schimba uleiul la 120 000 de km(uleiuri speciale)....fara probleme.

                      camioanele alea nu trec de 2500 rpm
                      una ca sunt limitate electronic, a doua ca cutiile sunt in asa fel structurate incat nu prea poti sa le sui mult in ture. Nu stiu cat de buna e comparatia din moment ce in regimul descris mai sus, viata unui motor de camion poate trece linistit de 3 milioane de kilometri fara a se umbla in el .

                      eu unul la un motor nou, nu mi-as face probleme indiferent de cat de mult o calc, din moment ce pun uleiul specificat in carte si de producator
                      la motoarele astea mai ¨harbuite¨ ca sa citez un coleg , se pune proportional cu uzura lui un ulei mai grosut decat cel pe care-l pui intr-un motor nou .

                      Comment


                      • Originally posted by razvan p. View Post
                        am incercat CROATIA anul trecut!!acelasi regim iar uleiul si-a spus cuvantul!300V 5W40 s-a comportat impecabil!!nu s-a ars, motorul nu a consumat din el deloc...in regim constant nu se va uza asa rapid ca in utilizare urbana cu temperaturi de sub 10 grade..
                        Eu unul pun pariu ca si Floriol si-ar fi spus cuvantul si ar fi facut fata cu brio in acest caz... Come-on man, nu pot sa cred ca evaluati calitatea uleiului dupa un mers pe autostrada... Mersul in regim de autostrada e cel mai usor de suportat pentru orice motor. E regimul optim...

                        Ar fi fost culmea ca uleiul sa se fi ars dupa apox 2000 de km, sa zicem. Ce ar insemna, ca cei cu un ulei mai slab ar trebui sa-l schimbe in fiecare saptamana? Stati linistiti ca si Croatii, indiferent de ce ulei pun isi fac reviziile tot la 15-20.000 km si masinile lor nu au probleme

                        Asa cum spunea si sorinrs, regimuri severe sunt alea in orase supra aglomerate, cu mult praf ori in zone cu temperaturi extreme Siberia, Africa, etc, nu pe o biata de autostrada unde motorul se bucura ca merge cu 4000-5000 rpm constant
                        Honda Civic Type-S PLUS Crystal Black Pearl .:. Eibach : Injen : OMP : Skunk2 : Enkei : Ferodo DS2500 : Alpine Type R : Rockford Fosgate .:.
                        Honda S2000 AP1 Championship White .:. KW V2 : OZ : SKUNK2 : K&N : VOLK : Spoon : CUSCO : Mugen : Megan Racing : Goodridge : Ingalls : Powerflex .:.
                        1000 Locuri de vizitat in Romania

                        Comment


                        • Omule , ai citit cu atentie ce am scris mai sus? Repet, mers pe autostrada la viteze, si implicit turatii, mari, pe perioade lungi de timp. Asta inseamna mers in 5000-6000 RPM timp de 1-2-3 ore.
                          Nu cred ca e foarte bine pentru uleiul ala. Intr-adevar, pentru motor, poate fi mai usor decat mersul alternat fiindca atunci cand turatia oscileaza brusc, masele inertiale isi spun cuvantul si afecteaza pistoanele, cilindrii, supapele, axele cu came etc. La mers constant, asta nu se intampla, in schimb, la viteze mari esti aproape de full-throttle, de puterea maxima a motorului, asta insemnand cantitati mari de benzina care se ard pe fiecare ciclu si multe cicluri de ardere in timp (RPM mari). Deci temepratura motorului poate creste foarte mult si asta afecteaza uleiul. Noroc ca la vitezele astea si racirea este destul de buna. Insa cat de buna e in comparatie cu ce caldura se produce la turatiile alea?
                          "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

                          '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

                          Comment


                          • Oare nu totul se rezuma la ceva de genul: puneti un ulei bun in concordanta cu varsta si kilometrii motorului si tot ce va mai trebuie e benzina si talpa grea?
                            Sunt sigur ca de mase inertiale, cicluri rapide de ardere, temperaturi, racire, etc. s-au ocupat inginerii aia de la Honda cand au conceput motorul si masina.

                            My 2 cents...
                            Peace !
                            -------------------
                            There is no point of having if you can't share.

                            Comment


                            • octi_b, normal ca am citit... Va faceti mult prea multe griji... Ce ar fi daca dupa fiecare drum pe autostrada am schimba uleiul??? Mersul pe autostrada e ceva normal in tarile civilizate, si nimeni nu schimba uleiul la 4-5k. Si da, orice ulei conform specificatiilor masinii ar fi facut fata la un astfel de drum...
                              Eu unul mai mult mi-as face griji pt mersul din bucuresti.

                              Chiar si cei de la Honda, pentru regimuri severe de exploatare recomanda schimbul de ulei si filtre la 10.000 km, deci a le schimba mai devreme mi se pare o mare prostie.
                              Honda Civic Type-S PLUS Crystal Black Pearl .:. Eibach : Injen : OMP : Skunk2 : Enkei : Ferodo DS2500 : Alpine Type R : Rockford Fosgate .:.
                              Honda S2000 AP1 Championship White .:. KW V2 : OZ : SKUNK2 : K&N : VOLK : Spoon : CUSCO : Mugen : Megan Racing : Goodridge : Ingalls : Powerflex .:.
                              1000 Locuri de vizitat in Romania

                              Comment


                              • Cu filtrele te contrazic un pic. Cel putin filtrul de polen pe care l-am schimbat la 5000km era negru (din alb). Si asta numai de la mersul prin minunata noastra capitala. Pentru 50-60 lei, chiar merita schimbat la 5k - 7.5k km. Situatia nu e mult diferita nici in cazul filtrului de aer.
                                Nu ascult tot timpul Rammstein, dar atunci cand se intampla, asculta si vecinii...

                                http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/Andrei+V/

                                Comment

                                Working...
                                X