Discutii despre ulei si incalzirea lui

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Primele 2 in special sunt uleiuri de top! Si eu le recomand, mai ales pentru masini exploatate intens. Pentru FN2 (K20) 5w40 e gradatia corecta (vorbesc din experienta, nu din carti), pentru R18 as merge pe 5w30, la fel si in cazul Accord-urilor "normale" (CL7/9 sau CU1/2).

    @Arado: Vezi ce am scris mai sus.
    '02 Accord Type-R CH1 / '07 Accord CL7 Elegance / ex '10 Civic Type-R FN2 LSD / ex '14 C Coupe AMG

    Comment


    • Am bagat ultimile 2 dati Ravenol VSI 5W40.

      Are si elementul ala de siguranta - l-am verificat si e original - nu factura.

      Daca mergi cu masina in regim normal si il dai afara la 10 000 de km, e OK.

      Comment


      • Sunt curios daca a folosit cineva uleiuri de la Petronas. Vad ca au lansat recent o gama noua de uleiuri CoolTech cu o gama variata de vascozitati. Ce ma tenteaza ar fi Petronas Syntium 7000 0w40. E un ulei A3/B4, API SN, iar astea ar fi caracteristicele lui:

        Density 15 C ASTM D 4052 g/cm2 0.846
        Viscosity @100 C ASTM D 445 cSt 13.0
        ViscosityIndex ASTM D 2270 - 181
        Flash Point 230
        TBN ASTM D 2896 mg KOH/g 10.1
        Pour Point -51


        Main Benefit(s):
        • Outstanding high temperature oxidation resistance, delivering lubrication stability and prevent car breakdowns.

        Also delivers:
        • Outperforms in high temperature deposit control to improve drivability and enhances engine performance.
        • Withstanding high temperature lubricant evaporation loss to stop premature thermal degradation to help preventing engine failure from wear & tear.
        • Ultimate engine cleanliness and corrosion protection, helps extending engine life.
        • Instant start-up lubrication.

        Comment


        • Pai e un ulei hidrocracat vindut ca full sintetic (informatia e foaaarte bine ascunsa), asa fac mai toti la treaba asta, pe care eMag cel putin cere 291 de lei (5 litri). Aia-i cam mult.
          "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

          Comment


          • Pai cum vine asta "un conglomerat de petrol"

            Comment


            • Originally posted by Io si Ea View Post
              Pai e un ulei hidrocracat vindut ca full sintetic (informatia e foaaarte bine ascunsa), asa fac mai toti la treaba asta, pe care eMag cel putin cere 291 de lei (5 litri). Aia-i cam mult.
              N-as zice sa fie hidrocracat. Pour pointul de -51 nu-l vezi la uleiuri HC.

              Comment


              • Link cu fisele TDS si MSDS

                http://petronas-romania.ewp.earlweb....35_t_FawEcW6WL

                Comment


                • Fara intentia de a stirni o polemica: uleiul ala contine (Sect 3 - Compozitie etc, item 2) intre 20 si 30% ulei hidrocracat si (Sect 3 item 7) 15-20% "uleiuri neclasificate". Care ce-or fi, ca daca ar fi fost ceva PAO sau alte chestii de sinteza le-ar fi scris cu litere mari...
                  E ok ca e API SN, aia da. E A3/B4, adica bun pentru CL. Totusi, ce HTHS are uleiul ala?
                  "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

                  Comment


                  • Clar peste 3.5 fiind A3/B4
                    La mai toate uleiurile o sa fie un procent de uleiuri neclasificate. Altfel dai reteta la toti.

                    Comment


                    • Pt 0w40 in 2019 prea irezistibila provocarea sa nu te adresezi cu un C3 macar si sa te rezumi cu adresa cu acest sortiment unor motoare de generatie 2000.
                      Dubioasa formula.

                      Comment


                      • In cartea tehnica la motorul meu (R18Z4 Civic 2012) scrie ca uleiul recomandat este ACEA A3/B4 sau A5/B5. Nu zice nimic de norma API. Toate uleiurile pe care le-am bagat pana acum au fost API SN, cu o singura exceptie cand am bagat un Liqui Molly SM. Acum, de cand cu consumul mare de ulei mi se pare putin nesustenabil sa bag original Honda in situatia in care imi consuma 1L/1200km. Asa ca m-am hotarat sa trec la Motul. Am intrat la ei pe site si la "oil configurator" am bagat datele masinii mele. Si mi-a dat asa ceva:
                        https://www.motul.com/ro/ro/products...eco-nergy-5w30
                        Acesta este un ulei ACEA A5/B5, dar cu API SL (API SL este pentru motoare produse pana in anul 2004). Nu prea inteleg daca e ok sau nu. Ce conteaza mai mult, faptul ca este un ulei A5/B5, sau ca nu este API SN?

                        Comment


                        • Si pe Civicinfo este o intreaga dezbatere pe tema consumului de ulei de pe Civic 2012 unde sunt activi compatrioti.
                          https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
                          GHELA: '14 Honda Civic 4D ES 1.8 M/T, Taffeta White

                          Comment


                          • Chiar ma uitam azi la uleiul CR-V ului meu si in 12.500 km nu a consumat gram de ulei de cand l-am schimbat, la maxim a fost dupa schimb, tot la maxim e si acum.

                            Comment


                            • BV26CAT
                              Senior Member
                              BV26CAT
                              ​​​​​​​Te intereseaza norma ACEA, pentru ca ea guverneaza standardele de calitate ale uleiurilor utilizate in Europa. Standardul API este valabil in SUA.

                              Comment


                              • Originally posted by BV26CAT View Post
                                In cartea tehnica la motorul meu (R18Z4 Civic 2012) scrie ca uleiul recomandat este ACEA A3/B4 sau A5/B5. Nu zice nimic de norma API. Toate uleiurile pe care le-am bagat pana acum au fost API SN, cu o singura exceptie cand am bagat un Liqui Molly SM. Acum, de cand cu consumul mare de ulei mi se pare putin nesustenabil sa bag original Honda in situatia in care imi consuma 1L/1200km. Asa ca m-am hotarat sa trec la Motul. Am intrat la ei pe site si la "oil configurator" am bagat datele masinii mele. Si mi-a dat asa ceva:
                                https://www.motul.com/ro/ro/products...eco-nergy-5w30
                                Acesta este un ulei ACEA A5/B5, dar cu API SL (API SL este pentru motoare produse pana in anul 2004). Nu prea inteleg daca e ok sau nu. Ce conteaza mai mult, faptul ca este un ulei A5/B5, sau ca nu este API SN?
                                Tot citest si recitesc postarea, in speranta ca am omis ceva in insiruirea ta de multe litere (API SN, ... SM, API SL, ACEA A3/B4 sau A5/B5)...si nu inteleg, ce legatura au toate astea cu faptul ca motorul tau are un Defect de proiectare!!! ce se traduce prin: "imi consuma 1L/1200km" ???

                                De ce crezi in continuare ca recomandarea Hondei in privinta uleiului mai are vreo valoare din moment ce Honda a gresit in proiectarea respectivului motor ???
                                Vorbim de un defect de proiectare care culmea, influienteaza direct consumul de ulei, indiferent de ulei, indiferent de "Titlurile si/sau Regaliile" uleiul de pe eticheta si indiferent de cine si cum acorda respectivele "titluri si regalii".

                                Consider ca cel mai prost ulei mineral si fara aditivi nu poate sa-ti produca paguba financiara mai mare decat niste segmenti proiectati gresit.
                                InjectoR
                                Senior Member
                                Last edited by InjectoR; 01-01-20, 03:53.
                                Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

                                Jazz do it ...

                                Comment

                                Working...
                                X