Baieti , nu vreau sa o luam pe aratura. Orice informatie , parere personala in urma utilizatii, teste etc cu privire la uleiuri este binevenita. Sa ne limitam in a dezbate niste idei , fara a incinge spiritele.
On Topic
Parerea mea din ultimii 10 ani . Uleiuri testate atat de mine cat si de multi dintre voi
Utilizezi masina din A in B : foloseste un ulei din graficul manualului de utilizare in functie de temp de exploatare , de calitate buna
Un schimb de aprox 10.000 km sau 1an este ok , poti face schimbul si la 5000 km pt linistea ta mentala daca e nevoie.
Uleiuri sintetice bune isi fac treaba indeajuns de mult. Motul , Ravenol , Eneos , Fuchs , Valvoline , Total , Mobil ( esp formula) etc
Gama de ulei pana in 200 ron /5 litri din ce am vazut
Utilizezi masina din A in B cu un condus sportiv : foloseste un ulei din graficul manualului de utilizare in functie de temp de exploatare , HTHS/TBN/KV@100 mai mari cu NOACK bun. Uleiuri de genul Yacco Galaxie , Motul ester sport , Fuchs titan pro s , Eneos sustina etc se pot incadra in categoria asta.
Un schimb pana in 10.000 km sau 1an este ok
Gama de ulei intre 200 si 300 ron per 5 litri
Utilizezi masina pe circuit/rally/vtm : 300v , Redline , Amsoil , Ravenol Racing, Valvoline VR1 , sunt destule de unde poti alege
Intre 3000 km si 5000 km sau max 5 luni , oricare intervine primul
Gama de ulei incepand cu 250 ron / 5 litri
Daca gresesc cu ceva va rog sa ma corectati.
Pentru cei cu ceva timp si mai exigenti/tipicari, un test VOA la schimb si UOA al uleiului sau "blotter spot test" la fiecare 3000 km iti poate contura o idee daca este ok ce folosesti si cat sa il foloseti.
La autovehicule/utilaje industriale , agricole etc calculul pt schimbul de ulei se efectueaza in ore . Majoritatea fac la 300 ore de functionare schimbul , aceasta valoare a fost transpusa in km de cativa pasionati din domeniu, Valoare ei este in jurul a 8000 km . Interesant ?
On Topic
Parerea mea din ultimii 10 ani . Uleiuri testate atat de mine cat si de multi dintre voi
Utilizezi masina din A in B : foloseste un ulei din graficul manualului de utilizare in functie de temp de exploatare , de calitate buna
Un schimb de aprox 10.000 km sau 1an este ok , poti face schimbul si la 5000 km pt linistea ta mentala daca e nevoie.
Uleiuri sintetice bune isi fac treaba indeajuns de mult. Motul , Ravenol , Eneos , Fuchs , Valvoline , Total , Mobil ( esp formula) etc
Gama de ulei pana in 200 ron /5 litri din ce am vazut
Utilizezi masina din A in B cu un condus sportiv : foloseste un ulei din graficul manualului de utilizare in functie de temp de exploatare , HTHS/TBN/KV@100 mai mari cu NOACK bun. Uleiuri de genul Yacco Galaxie , Motul ester sport , Fuchs titan pro s , Eneos sustina etc se pot incadra in categoria asta.
Un schimb pana in 10.000 km sau 1an este ok
Gama de ulei intre 200 si 300 ron per 5 litri
Utilizezi masina pe circuit/rally/vtm : 300v , Redline , Amsoil , Ravenol Racing, Valvoline VR1 , sunt destule de unde poti alege
Intre 3000 km si 5000 km sau max 5 luni , oricare intervine primul
Gama de ulei incepand cu 250 ron / 5 litri
Daca gresesc cu ceva va rog sa ma corectati.
Pentru cei cu ceva timp si mai exigenti/tipicari, un test VOA la schimb si UOA al uleiului sau "blotter spot test" la fiecare 3000 km iti poate contura o idee daca este ok ce folosesti si cat sa il foloseti.
La autovehicule/utilaje industriale , agricole etc calculul pt schimbul de ulei se efectueaza in ore . Majoritatea fac la 300 ore de functionare schimbul , aceasta valoare a fost transpusa in km de cativa pasionati din domeniu, Valoare ei este in jurul a 8000 km . Interesant ?
Comment