Discutii despre ulei si incalzirea lui

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Doua cazuri rapid, Mobil 1 Vs. Castrol nu recomanda C-uri motorului tau. Cel mai probabil din cauza unor aspecte economice care mentin costurile jos, cei din service au ales C-uri "pentru toti". Indiferent de alegere ramai in zona ACEA A/B, A3/B3 ar fi alegerea mea .

    Castrol (asa rapid), dar cumparat din Germania nu e rau deloc. Vad ca 0w40 are punctul de curgere foarte bun pentru iarna iar vara ramai acoperit fara probleme si in plus vine cu aprobari (Freigabe) MB 229.5 si Porsche A40.

    Chiar daca are punctul de curgere fenomenal, ca un sintetic adevarat, sa stii ca nu e full sintetic ci mai degraba are suficient "Grupa III+" baza inalt prelucrata + aditivi peste medie.
    In functie de ceea ce doresti ramai in ACEA A/B si daca e full sintetic e si mai bine.

    Comment


    • Interesanta abordare, americanii mai ales la japoneze merg cu 0w20 sau 5w20, cel putin la 2,4l.

      Comment


      • Tind sa cred ca uleiurile 0w20 si 5w20 sunt folosite pentru a creste CAFE (Corporate Average Fuel Economy).
        '16 Honda Civic Sedan 1.8 M/T
        '07 Honda CR-V 2.0 M/T

        Comment


        • @strumfuadi - de care Total?
          -------------------
          There is no point of having if you can't share.

          Comment


          • Discutii despre ulei si incalzirea lui

            Originally posted by BV26CAT View Post
            Si atunci uleiul honda 0w20 pe care scrie "low fuel consumption" imi asigura si protectia motorului pe timp indelungat?
            intram pe un teren minat, eu n-am dovezi sa-ti demonstrez ca acea economie teoretica de pana-n 1,5% (procente!!!)de combustibil pe care o asigura un ulei 0w20 pe termen lung iti provoaca in schimb o uzura mai mare decat…acelasi 5w30. Cat despre Uleiul Honda am auzit ca desi e subtire contine mult molibden in jur de 600ppm???(Sau sunt optimist?) Cifra ce l-ar face in ochii mei sa nu "coboare" chiar atat de jos desi e 0w20, poate stie tudor mai bine exact cantitatea, eu nu i-am vazut fisa, si dupa mine aceasta cantitate de molibden ar asigura protectie la uzura..dar asta nu asigura "longevitate" uleiului si 20.000km in oras cu el n-as face.
            @stumfuadi: referitor la ce ai zis tu: - "in ziua de azi, niciun motor 4T, mai ales Honda, nu se va strica din cauza uleiului si va rezista mult peste cat rezista "carapacea"."….de unde atat optimism??? .....intr-un fel iti dau dreptate doar daca cand spui Honda presupui temperatura de actionare a termostatului in jur de 85-90grade C,…caci problemele motoareler moderne BMW sau VAG in mare parte sunt cauzate de termostatul ce intentionat actioneaza mai tarziu (de dragul consumului si normelor eco) cam la 105-115 gradeC, asta inseamna ca uleiul are toate 130 gradeC. La aceasta temperatura uleiul pierde enorm din proprietati si se depune pe segmenti (cea mai fierbinte piesa ce intra in contact cu uleiul) facandu-i mai putin mobili sau chiar gripandu-le de aici si consumul de ulei a motoarelor VAG/ BMW...acum 20 de ani motoarele germane erau mult mai reci.
            Ca sa recapitulez: de dragul ecologiei producatorii fac motoare mai fierbinti, scad vascozitatea si lungesc termenul de schimb a uleiului care iarasi de dragul ecologiei sunt slab aditivate…… doamne fereste asta nu este un indemn la a trece la 5w40 eu cred ca e foarte ok cu 5w30, dar daca trecem la uleiuri subtiri gen 0,5w20 macar sa fim siguri ca sunt aditivate bine cu modificatori de frictiune si aditivi anti-uzura…iar daca mai avem pretentia sa facem multi km pe el ar fi bine sa aiba si detergenti multi.
            InjectoR
            Senior Member
            Last edited by InjectoR; 01-09-15, 18:09.
            Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

            … Jazz do it ...

            Comment


            • A1 Fuel economy petrol
              A2 Standard performance level (now obsolete)
              A3 High performance and/or extended drain
              A4 Reserved for future use in certain direct injection engines
              A5 Combines A1 fuel economy with A3 performance

              B1 Fuel economy diesel
              B2 Standard performance level (now obsolete)
              B3 High performance and/or extended drain
              ** For direct injection car diesel engines
              B5 Combines B1 fuel economy with B3/** performance

              C1-04 Petrol and Light duty Diesel engines, based on A5/B5-04 low SAPS, two way catalyst compatible.
              C2-04 Petrol and light duty Diesel engines, based on A5/B5-04 mid SAPS, two way catalyst compatible.
              C3-04 Petrol and light duty Diesel engines, based on A5/B5-04 mid SAPS, two way catalyst compatible, Higher performance levels due to higher HTHS.

              C-urile cred ca sunt mai putin aditivate.
              '16 Honda Civic Sedan 1.8 M/T
              '07 Honda CR-V 2.0 M/T

              Comment


              • Originally posted by mr4 View Post
                Tind sa cred ca uleiurile 0w20 si 5w20 sunt folosite pentru a creste CAFE (Corporate Average Fuel Economy).
                S-a strigat bingo!

                Originally posted by BlackMagic View Post
                @strumfuadi - de care Total?
                Quartz Energy 9000 0W-30
                sigpic

                HONDA - THE POWER OF DREAMS
                Honda Civic Type-R FN2

                Comment


                • C-urile sunt corespunzător aditivate fiind o "specie hibrida" in favoarea elementelor de filtrare, vizând mai puțin protecția motorului. Cred ca e clar, nu putem compara C-uri cu ACEA A3/B3.


                  Sent from a toy that has more power than all of NASA back in 1969 when it sent two astronauts to the moon, of course, using Tapatalk.

                  Comment


                  • Originally posted by strumfuadi View Post
                    Nu stiu daca am mai scris pe topicul asta sau nu, eu folosesc in FN2 ulei Total 0W-30. Pe principiul "ieftin, bun si mult in kil", uleiul asta se gaseste usor, costa putin, iar motorul merge atat de frumos ca la relanti nu imi dau seama daca e pornit sau nu.
                    Acum 2 luni am pus acelasi ulei si in R18'le matusa'mii si brusc s'a linistit si motorul ala, dupa ce inainte mergea asa cum zicea vtin, mai "diesel", cu ulei Motul 5W-40.
                    Parerea mea este ca, in ziua de azi, niciun motor 4T, mai ales Honda, nu se va strica din cauza uleiului si va rezista mult peste cat rezista "carapacea".
                    Tare coincidenta! Azi, pentru ca terminasem quart-ul de Redline in plus pe care il luasem pentru completare (da, Civicul mamanca si Redline si Honda 5W40 in egala masara) si scazuse nivelul uleiului la joja, a trebuit sa opresc de urgenta la prima beniznarie iesita in cale, un Rompetrol. De acolo, am ales cea mai apropiata specificatie de ce aveam in motor, full sintetic, ACEA A3/B3, 5W30. Si m-am ales cu Total 0W30, cel mai probabil asta de care zici si tu.
                    Mai mult ca sigur e placebo, dar mi-a placut cum se auzea si cum se misca motorul.
                    Ma gandeam si eu sa renunt la uleiurile astea "de casa" (pret de vreo 13-14 revizii am bagat doar Honda, la ultima am zis sa incerc si Redline) si sa trec pe ceva mai ieftin, daca tot trebuie sa completez cu vreun litru in 10k km si il si pot schimba mai des. E bine ca cineva chiar a testat si nu are nicio problema cu Total asta...
                    "Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film

                    '08 Civic Sedan ES 1.8 M/T Neutron Blue

                    Comment


                    • Discutii despre ulei si incalzirea lui

                      Eu am experienta in jazz cu Castrol edge 0w30, 0w40, magnatec 5w40 si in civic hybrid cu edge 0w30 si nu mi-a consumat deloc eventual foarte putin, pana-n 0,5L la 10k km............
                      Intrebare: doar pe baza necesarului de completat pot deduce ca sunt uleiuri bune???
                      InjectoR
                      Senior Member
                      Last edited by InjectoR; 02-09-15, 08:23.
                      Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

                      … Jazz do it ...

                      Comment


                      • Originally posted by octi_b View Post
                        Tare coincidenta! Azi, pentru ca terminasem quart-ul de Redline in plus pe care il luasem pentru completare (da, Civicul mamanca si Redline si Honda 5W40 in egala masara) si scazuse nivelul uleiului la joja, a trebuit sa opresc de urgenta la prima beniznarie iesita in cale, un Rompetrol. De acolo, am ales cea mai apropiata specificatie de ce aveam in motor, full sintetic, ACEA A3/B3, 5W30. Si m-am ales cu Total 0W30, cel mai probabil asta de care zici si tu.
                        Mai mult ca sigur e placebo, dar mi-a placut cum se auzea si cum se misca motorul.
                        Ma gandeam si eu sa renunt la uleiurile astea "de casa" (pret de vreo 13-14 revizii am bagat doar Honda, la ultima am zis sa incerc si Redline) si sa trec pe ceva mai ieftin, daca tot trebuie sa completez cu vreun litru in 10k km si il si pot schimba mai des. E bine ca cineva chiar a testat si nu are nicio problema cu Total asta...
                        Total Quartz Energy 9000 0W-30 am si eu in motor si nu ma pot plange dupa 7500km parcursi cu el, chiar deloc.
                        Nu ascult tot timpul Rammstein, dar atunci cand se intampla, asculta si vecinii...

                        http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/Andrei+V/

                        Comment


                        • Salut.

                          Un feedback si de la mine.

                          Am o honda civic 1.8 mt harch din 2008.

                          a primit exclusiv ulei 0w20. in primele 4 revizii ulei Honda, in ultimele doua Mobil 1 ESP.

                          nu consuma nici un gram. nu am completat niciodata. nu am nicio problema la motor. schimbat cam la 10000-12000 km. masina are acum 82000. regim de mers vioi.

                          in schimb, sunetu/vibratiile motorului variaza f tare in functie de combustibil. imi pare ca cel mai bine merge cu rompetrol. (valabil si pt o toyota taris 1.33 vvti unde diferentele sunt si mai mari)

                          cred ca in continuare o sa trec pe 0w30.

                          o sugestie: pentru ca uleiul sintetic devine mai vascos odata cu uzura, e bine sa fie schimbat toamna spre octombrie- noiembrie, astfel incat sa fie mai putin vascos iarna si mai vascos vara.


                          Sent from my iPhone using Tapatalk

                          Comment


                          • Originally posted by octi_b View Post
                            Tare coincidenta! Azi, pentru ca terminasem quart-ul de Redline in plus pe care il luasem pentru completare (da, Civicul mamanca si Redline si Honda 5W40 in egala masara) si scazuse nivelul uleiului la joja, a trebuit sa opresc de urgenta la prima beniznarie iesita in cale, un Rompetrol. De acolo, am ales cea mai apropiata specificatie de ce aveam in motor, full sintetic, ACEA A3/B3, 5W30. Si m-am ales cu Total 0W30, cel mai probabil asta de care zici si tu.
                            Mai mult ca sigur e placebo, dar mi-a placut cum se auzea si cum se misca motorul.
                            Ma gandeam si eu sa renunt la uleiurile astea "de casa" (pret de vreo 13-14 revizii am bagat doar Honda, la ultima am zis sa incerc si Redline) si sa trec pe ceva mai ieftin, daca tot trebuie sa completez cu vreun litru in 10k km si il si pot schimba mai des. E bine ca cineva chiar a testat si nu are nicio problema cu Total asta...
                            Ce grad SAE are Redline-ul pe care l-ai pus?

                            Comment


                            • Originally posted by InjectoR View Post
                              Eu am experienta in jazz cu Castrol edge 0w30, 0w40, magnatec 5w40 si in civic hybrid cu edge 0w30 si nu mi-a consumat deloc eventual foarte putin, pana-n 0,5L la 10k km............
                              Intrebare: doar pe baza necesarului de completat pot deduce ca sunt uleiuri bune???
                              Fostul proprietar a completat maxim 0.6L de ulei (ESP 5W30) in 15-20.000KM/an, ceea ce mi se pare OK. Consumul a fost calculat de 2 ori extraurban (deplasari in strainate), urban nu a completat pentru a schimbat uleiul la an si nu la kilometri.

                              In mare masura consumul de ulei este dat de calitatea lui si stilul de condus (agresiv sau turatii mari pe perioada indelungata).
                              '16 Honda Civic Sedan 1.8 M/T
                              '07 Honda CR-V 2.0 M/T

                              Comment


                              • Orice motor consuma ulei, faptul ca pare a nu consuma (pe joja e la acelasi nivel) se poate datora mai multor factori, dilutiei cu compustibil si mai ales pe timpul iernii condensului care se formeaza. Practic la un moment dat, desi pe joja nivelul e cam tot pe acolo, nu va mai fi 100% ulei, ci o dilutie. Iar partea din lichid care nu e ulei nu confera nicio protectie motorului..
                                Eu am completat cu 600ml dupa 7000km, dar nu am rupt-o in VTEC decat rar, la drumuri lungi cu motorul cald si mai niciodata in oras.
                                sigpic

                                HONDA - THE POWER OF DREAMS
                                Honda Civic Type-R FN2

                                Comment

                                Working...
                                X