Discutii despre ulei si incalzirea lui

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eu si pe Diesel simțeam ceea ce spune Rares: acționarea electrică a geamurilor, blitz, clima... Cel mai ciudat era activarea climei in momentul decelerării in frâna de motor. Insa daca atunci nu imi făceam probleme, acum pe CL7 (K20Z2), motor foarte silențios, nu mai imi bat capul dar vibrația o percep ușor si la CL7. Mie mi se pare mai accentuat dupa cca. 7000 - 8000 km cand probabil uleiul e mai obosit. E doar o părere, nu sunt absolut convins.


    Sent from a toy that has more power than all of NASA back in 1969 when it sent two astronauts to the moon, of course, using Tapatalk.

    Comment


    • Cand intra alternatorul in "full load mode" e normal sa apara vibratii. Nu sunt puternice dar sunt sesizabile , cel putin dupa incalzirea motorului cand sta jos de tot in turatie se simte.
      Daca folositi clima sau chiar si ventilatia (si banuiesc ca da pe vremea asta) alternatorul sta 90% din timp in "full load mode". In aceasta situatie nu prea este sesizata trepidatiia pentru ca motorul livreaza deja sarcina in mod constant. Aceasta se observa si din turometru.
      Honda Accord - 2006 2.0 Executive

      Comment


      • Originally posted by Wagner View Post
        R18A2 are turatia de ralanti setata destul de jos (la mine este undeva intre 700-750 rot/min), dar nu vad in asta o problema.
        La mine sta la relanti la 650-700 rpm.

        Gesendet von meinem C6903 mit Tapatalk

        Comment


        • Discutii despre ulei si incalzirea lui

          Am promis ca revin cu fisa de laborator tradusa a uleiului virgin Amsoil Signature 5w30:

          http://www.oil-club.ru/forum/topic/1...5w-30-svezhee/

          Pentru a fi mai comod utilizatorilor ce NU se incadreaza in categoria: Absurdly interested in motor oils, mi-am permis sa intervin in traducere cu explicatii generale sau cu date din fisa, pentru a le separa de obiectul traducerii le-am introdus in acolade {..}

          Translation started:
          1) Vascozitatea se incadreaza in parametrii standardului SAE - uleiul poate fi numit 5w30
          {Vâscozitate la 40C, cSt = 61.11mm2/sec}
          {Vâscozitate la 100C, cSt = 10.73mm2/sec.}
          {Indicele de vascozitatate: 168 }
          2) Uleiul are un foooarte mare TBN (Total Base Number) masurat este 13.25 {declarati sunt 12.6} , capacitatea de neutralizare este la un nivel inalt, acest ulei ar trebui sa spele depunerile ..........{mai pe romaneste TBN se traduce ca CIFRA/INDICELE DE BAZICITATE TOTALA, reprezinta capacitatea unui lubrifiant de a neutraliza compusii acizi rezultati din procesul de oxidare. In literatura de specialitate se mai utilizeaza si termenul de "rezerva de alcalinitate". Valoarea TBN-ului da informatii privind proprietatile detergente si dispersante ale lubrifiantului. Alaturi de alte caracteristici, valoarea TBN-ului constituie un criteriu de apreciere a duratei de viata a uleiului}
          3) In acelasi timp un TAN foarte mic de numai 1.75
          {Total Acid Number (TAN) Indicele de Aciditate Totală măsoară nivelul de acid în ulei și este un indicator de nitrare, oxidare și contaminare. Aceasta este una din principalele analize care stabilește intervalul optim de evacuare a uleiului.}

          - rezerva de crestere a indicelui aciditatii este imensa {Punctul de pornire al cresterii aciditatii (TAN-ului) e foarte mic si e cu atat mai bine cu cat avem si "rezerva de alcalinitate" (TBN) foarte mare. Daca respectam 400 ore functionare motor, evacuarea uleiului va avea loc inainte sa se "intalneasca" cei doi indici. Am zis sa se intalneasca deoarece pe masura ce "prajim" uleiul TAN-ul creste, iar TBN-ul scade, si ar trebui sa ne inchipuim "intalnirea" ca pe un moment critic pentru motor.... este o reprezentare abstacta dar cu consecinte destul de realiste si dramatice daca o facem in mod repetat}

          4) Cenusa sulf (sulphated ash) este maricica 1.47%. dar e si clar de ce, cu o asa mare cantitate de "detergenti", { a se vedea Calciul (Ca) in cantitate de 3891ppm, daca careva nu intelege legatura dintre cenusa sulf (sulphated ash) si calciul explicatia ar fi ca "detergentii" sunt sulfuri de calciu} pentru motoarele ce au nevoie de Low SAPS gen alea diesel cu filtru de particole uleiul nu este potrivit.
          5) Temperatura punctului de curgere este de -54C bate recordurile, nu raman urme de indoiala ca uleiul este sintetic pe baza de PAO
          6) Fire point: 249C {declarati248C}, iarasi un rezultat excelent, uleiul este termo-stabil maxim.
          7) Imitarea startului la rece -3600cP la -30C, iarasi excelenta, avem presupuneri ca uleiul s-ar incadra in normativele 0W30, pentru Siberia {Harghita } este o alegere excelenta!
          CCS vâscozitate, Poise@*C3600@-30

          8) Noack-ul pur si simplu excelent , valoare de 7.8 {declarati sunt 7.5} ne indica ca uleiul este pe baza de PAO si are o volatilitate excelenta, ...adica consum de ulei scazut.
          9) Sulful continut in valoare de 0.344 , aici avem "media" uleiurilor. { Cu precizarea ca totusi acest sulf provine din aditivi si nu din baze, deoarece bazele sunt sintetice}
          10) In calitate de modificator de frictiune avem mult molibden (Mo)159ppm, ce reduce frecarea si scade consumul de carburant.
          { aditivi anti-uzura pe baza de Fosfor si Zinc - ZDDP. In proportie de: 727ppm(P) si 774ppm(Zn) }
          11) Bor-ul (B) in valoare de 242ppm este in calitate de aditiv anti-uzura {extreme pressure} si detergent in acelasi timp.
          12) Uleiul contine esteri ce au proprietati polarizatoare ale moleculelor de a se lipi de suprafetele componentelor interioare ale motorului.



          Concluzia: Unul dintre cele mai bune uleiuri care a nimerit pe mainile noastre.
          Proprietati excelente la temperatura scazuta, Volatilitate(NOACK-ul) mic, Stabilitatea termica ridicata, Proprietati mare de spalare si neutralizare. Un Ulei pe baza de PAO + Esteri deci poate fi numit sintetic 100%.
          Jos palaria AMSOIL - mentin "brandul"/calitatea.

          End of translation.

          Daca aplicam si marja de eroare prezenta la orice laborator observam ca rezultatele practic coincid cu ce ne declara producatorul:

          http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf

          Atentie mare in fisa data de Amsoil caci ne defineste si conditiile Normale sau Severe unde apar si ore functionare motor. Eu stiu pare foarte tentant sa schimbi uleiul la 20.000 km sau mai bine dar trebuie sa intelegem ca acest interval nu este pentru oras si nici macar combinat si cand spunem ca in Romania sunt conditii grele ar trebui sa intelegem NU praful, NU gropile, ci lipsa autostrazilor, in lipsa carora avem o medie orara foarte mica, in conditiile unui oras ca Bucurestiul media ar trebui sa fie la vreo 15km/h??? (ca exemplu: stiu dintr-o sursa credibila ce preia date din sistemele iDrive BMW ca la Moscova cu 3 centuri pe care le are viteza medie este de 13-20km/h), acum inmultiti 400 ore functionare motor cu media orara si vedeti la ce interval in KM ar trebui schimbat uleiul daca mergeti preponderent in oras la ore de varf. Daca avem o medie de 50km/h (imposibila de obtinut intr-un oras) deja putem sa-l schimbam si la 20.000km. Ar mai trebui sa intelegem ca orasul e periculos pentru motor atat prin prisma orelor functionare multe cat si prin prisma starturilor mai multe, una e sa dai cheie si sa faci 350km drum lung si alta e sa faci 350 km in oras a cate 7km dus, 7km intors in 25 de zile dand 50 de chei (ignition), in cele 50 de starturi motorul cat e rece va murdari uleiul mai mult decat daca se putea murdari facand dintr-o data 350km la drum intins. Acuma e vara si poate unii nu ma inteleg, inchipuiti-va ce inseamna acesti 350 km daca faceti naveta zilnica iarna cand ajungeti la destinatie cu motorul inca rece. Uleiul de motor pe langa bine cunoscutele functii de ungere si racire mai are o functie importanta: de a prelua toata mizeria ce reuseste sa treaca de segmenti (acuma nu vorbesc de cazurile cand uleiul insasi este o mizerie), deoarece atuul principal al Amsoil Signature 5w30 este duetul TAN/TBN producatorul ne asigura ca acest ulei poate duce chiar 700 ore cu conditia ca schimbam filtru de ulei la intervalul recomandat de producatorul autoturismului, sau folosim filtrul de ulei Amsoil :
          http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2880.pdf
          Personal, momentan raman la recomandarea mea de 400 ore, deoarece:
          a) Nu prea vad cum un utilizator de rand sa schimbe doar filtrul de ulei.
          b) La finele celor 400 de ore sunt sigur ca acest ulei inca are "efectul terapeutic" de a neutraliza si retine mizeria (pe cand la finele celor 700h poate fi si invers) si imi place ideea ca la fiecare schimb de ulei motorul sa fie mai curat sau cel putin la fel cu schimbul precedent.
          c)..insasi Amsoil specifica ca in afara SUA si Canada sa se schimbe la intervalul recomandat de producator!!!
          Problema la noi e ca cartea de service are prioritate in fata manualului. Manualul face clar recomandarile de schimb si defineste conditiile severe si normale.
          In Timisoara dealerul recomanda 20.000km/fara limita de timp, in Bucuresti 10.000 fara limita de timp, iar manualul 10000/6 luni care vine primul. Ar trebui sa recunosc ca personal inca nu cu mult timp in urma priveam recomandarea de a schimba uleiul la 10.000km sau 6 luni in conditii severe ca pe o tentativa de a-mi lua banii mai repede, acum inteleg ca de fapt notiunea de conditii severe presupune si acele 400h/functionare motor de care va tot spun, dar din pacate manualul este evaziv in explicatii si presupune aplicarea principiului : "crede si nu cerceta".

          Apropo as dori sa dau tema pentru acasa pentru cei cu calculatoare de bord mai sofisticate/potente...propun sa facem un topic separat gen alea de consum dar de data asta cu viteza medie orara, specificand localitatea, ..si ce ar mai fi???..ma gandesc ca fiecare calculator in functie de masina are particularitatile sale, nu? pentru a determina cam cati km putem face in oras la expirarea celor 400ore. Eu de ex. la masinile mele din 2006-2007, n-am asa ceva de aceea apelez la cei care au inceles ceva din textul de mai sus.
          Sper ca am fost coerent.
          InjectoR
          Senior Member
          Last edited by InjectoR; 26-08-15, 01:41.
          Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

          … Jazz do it ...

          Comment


          • Eu fara sa ma pricep sau sa fac calcule sofisticate (doar din experienta de a avea grija sa schimb uleiul la vreo 10 masini), mi-am dat seama ca dupa 6000 km uleiul incepe sa-si piarda din proprietati destul de mult. Exceptie o face Jazzul, care are norocul sa prinda majoritatea drumurilor destul de lungi (adica nu conditii severe). In rest, la Civic am redus intervalul de schimb la 8000 km, iar la ATR il schimb dintotdeauna intre 3-4000km.
            maruta
            Senior Member
            Last edited by maruta; 25-08-15, 08:34.
            CR-V e:HEV
            JAZZ GD1 CVT
            Ex: CR-V RE6

            Ex: RDX TB1
            Ex: Civic FD1

            Ex - JAZZ GD1
            Ex - ACCORD Type-R
            Ex - DEL SOL EH6

            Comment


            • Adică la un concediu în vest faci 2 revizii.

              Comment


              • Originally posted by maruta View Post
                Eu fara sa ma pricep sau sa fac calcule sofisticate (doar din experienta de a avea grija sa schimb uleiul la vreo 10 masini), mi-am dat seama ca dupa 6000 km uleiul incepe sa-si piarda din proprietati destul de mult. Exceptie o face Jazzul, care are norocul sa prinda majoritatea drumurilor destul de lungi (adica nu conditii severe). In rest, la Civic am redus intervalul de schimb la 8000 km, iar la ATR il schimb dintotdeauna intre 3-4000km.
                Parca ai fi pe vremea 'ailalta, numai atunci schimbam la Oltcit la 7500 si la Dacie la 3000...!
                O splendida Honda CR-V 2008, 2.2 i-CTDi, Black Pearl, Executive, M/T

                Comment


                • Originally posted by CatalinP View Post
                  Adică la un concediu în vest faci 2 revizii.
                  La un concediu in vest nu inseamna conditii severe, pentru ca ai autostrazi si faci cateva sute de km pe zi (media).

                  Originally posted by ro861 View Post
                  Parca ai fi pe vremea 'ailalta, numai atunci schimbam la Oltcit la 7500 si la Dacie la 3000...!
                  La cat de multa satisfactie imi ofera cele doua masini, un schimb de ulei mai des inseamna o investestitie inteleapta in aceasta "relatie".
                  CR-V e:HEV
                  JAZZ GD1 CVT
                  Ex: CR-V RE6

                  Ex: RDX TB1
                  Ex: Civic FD1

                  Ex - JAZZ GD1
                  Ex - ACCORD Type-R
                  Ex - DEL SOL EH6

                  Comment


                  • @InjectoR: Tu ai plecat de la premisa "the bigger, the better". Da, in specuri AMS sau RL sunt colosale. Nu o sa spun ca e bine/rau, dar ceva parca ma deranjaza.

                    Comment


                    • Amsoilul... un ulei de pus in vitrina! Excelent!
                      Molibden, zinc... cacalau! Se simtea R18-le ca un diesel.
                      Acelasi R18 a fost superincantat de uleiul asta cu o volatilitate excelenta: dupa 7000 de km a trebuit sa completez cu inca un litru si jumatate.
                      Toate astea s-au intamplat cand masina avea 30.000 de km si era folosita in proportie de 95% pe drumuri lungi, cu viteza constanta. Amsoilul era 0w30, iar experienta cu el a fost de neuitat.

                      Comment


                      • Am sa comentez si eu dupa ce mai adun cativa kilometri cu Amsoil 5W30, pentru ca pana acum am doar vreo 500 km dupa schimbul de ulei. Vreau sa vad daca teoria bate cu practica. Stiu ca in teorie practica si teoria sunt identice, dar in practica difera.

                        La mine, cel mai prost s-a comportat Eneos 5W30. De restul (uleiul din fabrica (origine necunoscuta), Honda 5W30 sau Honda 5W30 in amestec cu 0W20) am fost foarte multumit. O sa vedem acum ce stie Amsoil, de aia am vrut sa pun, sa vedem ce si cum. Cel mai multumit am fost de uleiul din fabrica.

                        @InjectoR:

                        1. In plus de ceea ce ai scris tu, as vrea sa mai adaug ca Amsoil 5W30 are si certificarea Honda HTO-06, si ca in regimul sever trebuie luat in consideratie si timpul de stat cu motorul la relanti. Mersul motorului la relanti are ca efect contaminarea uleiului cu carburant (este un regim de mers cu un randament al arderii foarte scazut), ceea ce ii scade foarte rapid toate proprietatile.

                        2. Eu asa intentionez sa fac la anul: sa schimb numai filtrul de ulei si sa las uleiul doi ani.

                        Originally posted by ro861 View Post
                        Parca ai fi pe vremea 'ailalta, numai atunci schimbam la Oltcit la 7500 si la Dacie la 3000...!
                        Da' ce, la astea se schima uleiul?
                        "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                        "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                        Comment


                        • @vtin - uite-așa "viața bate filmul "

                          Mai pune și motoarele K20/K24 alături de R18-le tău, au fost la fel de "mulțumite" cu Amsoil-ul de la acea vreme, că mai aveau puțin și-l scuipau singure afară dacă nu o făceam noi

                          Cel puțin asta a fost experienţa mea (la acea vreme posesor de K20Z2) împreună cu un alt posesor de K24.
                          -------------------
                          There is no point of having if you can't share.

                          Comment


                          • Originally posted by Delphi View Post
                            Amsoil 5W30 are si certificarea Honda HTO-06
                            Ca sa fim corecti nu e certificare oficiala. E o recomandare. N-as zice "doar o recomandare" pt ca e dezirabil sa aiba o mana mai libera in formulare. Au mai stricat ei produse cu aprobari oficiale OEM sau API.

                            InjectoR felicitari pt efort. As mai adauga ca in manualele recente Honda se spune ca manualul se consulta pt interval doar daca nu exista carte service. Deci proprietarii in mod normal nu ajung sa se ia dupa 10000km/6luni din manual pt ca deja e cartea service care le cam spune limita de km care... variaza intr-un mod neprofesional. Si ai dreptate ca nu se mai pune in carte si limita de timp (luni) care are si rolul de ai limita cumva pe cei cu viteza medie mica sau ore prea multe.

                            Cat despre filtru si schimbatul lui la 6 luni/10000km dupa cum zice cartea, sa fim realisti, nu se pune in practica acum, cu uleiurile de pe piata care se tin peste limite. Sa nu avem pretentii de protestanti cand noi nu suntem nici catolici Eu vad partea cu filtrul ca un fleac pe langa "elefantul din camera" care e intervalul uleiului.

                            La ce zici tu cu media de 15km/h in Bucuresti, s-ar atinge 700h ca prima limita a uleiului si asta aprox. coincide cu cei 10000km ai filtrului recomandati de Honda.
                            O chestie buna de avut ar fi un timer de motor ca aici http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_no...ine+hour+meter
                            Website Boutique Oils

                            Comment


                            • Masina foloseste Mobil 1 Formula ESP 5W30, are 163.000 KM si merge ok. Pentru Romania consider ca 5W30, 5W40 sunt bune. Mai foloseste cineva ESP 5W30 Mobil 1 si pareri eventual?
                              Un poll cu ce uleiuri folosim pe masinile noastre cred ca ar fi necesar.
                              '16 Honda Civic Sedan 1.8 M/T
                              '07 Honda CR-V 2.0 M/T

                              Comment


                              • 5w40..., tu vorbești de ulei de motoare Diesel, nu te referi la benzinare, regular use?!


                                Sent from a toy that has more power than all of NASA back in 1969 when it sent two astronauts to the moon, of course, using Tapatalk.

                                Comment

                                Working...
                                X