Discutii despre ulei si incalzirea lui

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • La a mea am folosit in ultimii 30 000 km Castrol Magnatec 5 W 40. N-a consumat (fac revizia pe la 15 000 km). Acum ASKO au avut o oferta de revizie cu Texaco Havoline 5 W 40 si l-am pus. Deocamdata (300 km) motorul pare a fi mai silentios decit cu Castrol. Zice ca-i place mai mult. Nu facea harmalaie nici inainte dar deocamdata suna mai linistit cu Texaco. Sa vedem si peste vreo 10 000 km la vara, ca dau cel putin o tura de Europa. Si la cita incredere am eu in tehnologia auto americana, la primul sunet neobisnuit il schimb cu Castrol indiferent de kilometri.
    Io si Ea
    Senior Member
    Last edited by Io si Ea; 24-02-13, 12:00.
    "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

    Comment


    • Texaco havoline e un ulei foarte bun vizavi de calitate si performante/pret. Peste mobil/castrol/aral turcesti sau romanesti.
      Am folosit si eu in trecut la accord si la mai multe masini si am fost multumit.
      Hondafan forever

      Comment


      • Cum a trecut de 7-8 grd C afara si motorul s-a linistit din nou, asa cum il stiam din timpul verii, de cand am pus RedLine-ul 0W30. Din nou toate par super ok, motorul nu se aude absolut de loc, consumul la mers afara inca e sub 5%, reprizele sunt superbe, ce mai, de minune RedLine-ul. Din pacate trebuie sa ma despart de el la urmatorul schimb, pentru a incerca ceva mai subtire. Zgomotele din timpul iernii indica faptul ca HTHS-ul de 3.2 este usor peste ce i-ar trebui unui R18 cu putini km. Pe de alta parte, vreau un ulei low saps, dar care sa-mi ofere si protectie si curatenie in motor. Voi incerca Sustina 5W30, chiar daca este HC. Pare mai potrivit pentru conditiile noastre climetarice anuale.

        Insa, pentru cei care vor ceva deosebit pentru motor, atat ca protectie cat mai ales ca performante, recomand oricand RedLine 0W30. Chiar daca pretul este cam piperat, isi merita fiecar banut.
        IB
        Senior Member
        Last edited by IB; 09-03-13, 15:46.

        Comment


        • Nu pot sa nu fac share la acest doc :
          J Jetter Honda 042109.pdf

          + asta : http://motoroilbible.com/data-comparisons-combined.pdf
          wolfydRg
          Senior Member
          Last edited by wolfydRg; 10-03-13, 18:47.
          Honda Accord - 2006 2.0 Executive

          Comment


          • La mine Texaco Havoline 5W 40 se comporta foarte frumos (folosisem pina acum Castrol Magnatec 5W 40). La rece tacane putin dar dupa ce se incalzeste motorul (2.0, 5MT) suna foarte "rotund". N-am decit 700 km cu uleiul asta si deocamdata nu a consumat (a mea nu prea consuma ulei oricum). Sint insa curios pe la 8-10 000 km daca va fi la fel. Imi pastrez rezerva fata de tehnologia auto americana...
            "In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is."

            Comment


            • Originally posted by Adam Smithee View Post
              Sper sa nu fiu off-topic, dar am o intrebare - uitandu-ma dupa ulei si filtru, dupa recomandarile de aici, am vazut ca au niste preturi suspect de mici la ingaraj.ro. De exemplu vad Motul Econenergy 0W30 la 5L 76.26 RON, cand peste tot este cam 200 RON... A luat cineva de la ei? aveti idee care e faza? Diferenta e enorma
              ai cumparat pana la urma de la ei 0w30 acel ulei cu 76 ron? care e diferenat ? am gasit la peste 200 in alte parti. te rog da o parere, ms

              Comment


              • Trebuia doar sa suni si aflai ca pretul ala de pe site e "putin" neactualizat... Spor la cautari.

                LE:

                Si daca tot sunt aici:
                Are cineva vreun "pont" pentru cumparat ulei Eneos in Bucuresti, cu stoc, plata card?
                - EneosOil - e departe [Pipera] si se poate doar cash
                - MobilOil - am un numar da' nu "conecteaza" [0727.015.093] - de la ei am luat anul trecut, de pe langa manastirea Casin

                Multumesc!

                LLE:

                - l-am gasit pe MobilOil - care de fapt e AutoMed, mai are stoc de Eneos 5W40 pentru cine vrea, la 37RON/l

                Inca mai caut, nimeni nimic?

                LLLE:

                - pont de la colegul Chiril, multumesc - pentru cine mai vrea sa-si ia Eneos - gasiti si la autokarma

                Eu am rezolvat, m-am dus pana la urma la importator [EneosOil de pe forum] si mi-am luat un bidon de 4l Eneos PremiumHyper 5W30 cu 120RON.
                [nu se poate cumpara cu card pentru ca ei de fapt nu vand en-detail, dar totusi "servesc" forumisti]
                [g]
                Senior Member
                Last edited by [g]; 09-04-13, 19:24.
                '08 Civic Sedan 1.8 ES A/T Galaxy Gray Metallic

                Comment


                • Originally posted by adrian73 View Post
                  ai cumparat pana la urma de la ei 0w30 acel ulei cu 76 ron? care e diferenat ? am gasit la peste 200 in alte parti. te rog da o parere, ms
                  Salut, scuze de raspuns tarziu

                  Am incercat sa cumpar de la ingaraj.ro niste filtre, am facut comanda pe site, am primit un email automat de confirmare, in rest nimic. Am dat mail - nimic. Am sunat la toate numerele de pe site, nici unul nu functiona. Am dat email iar cu "mai existati?" - nimic. Sectiunea comenzii de pe site - neupdatata. De atunci a trecut cam o luna, tot nici o reactie. Feedback-ul meu e ca ingaraj.ro astia sunt cel putin neseriosi, mai bine incearca in alta parte, eu am luat de pe alt site la vreo 210 ron in final.

                  Comment


                  • Nu stiu cum ai reusit, eu am dat comandat telefonic la primul numar afisat, pe la ora 12, iar la 15 am primit confirmare prin SMS ca ma pot duce sa-mi ridic produsele...
                    '08 Civic Sedan 1.8 ES A/T Galaxy Gray Metallic

                    Comment


                    • Offtopic, nu poluati discutiile tehnice cu detalii comerciale...
                      -------------------
                      There is no point of having if you can't share.

                      Comment


                      • accord 1850 cmc f18b2 din 98 cutie auto berlina, km actuali pana in 45.000
                        am o banuiala ca acum in motor am 10w40 nu stiu ce firma dar cred ca noname si se comporta exemplar...
                        hey guys, i'm waiting answer...5w40 or 10w40 pentru clima de aici...si sa merg pe castrol gtx, magnatec, mobil1, liqui moly 5w40 or 10w40?
                        sa raman pe 10w40 sau sa merge pe 5w40? de turat nu prea merge mai mult de 3000-4000 de ture exact ca un mos...dar sincer nu e nevoie...si nici nu am unde...
                        jonyyybe
                        Senior Member
                        Last edited by jonyyybe; 02-06-13, 22:45.

                        Comment


                        • 10w 40 e semi sintetic, duce maxim 6-7 mii de km, apoi se ingroasa rau si se face noroi. Baga 5w 40 sintetic, pentru cold start, rezistenta la mileage( 15 000 de km).
                          Hondafan forever

                          Comment


                          • Ieri am facut un soi de rvizie personala la masina. Am schimbat toate filtrele, uleiul de motor si cel din cutie. Sa o luam pe rand.

                            Uleiu de motor
                            Pentru schimbul acesta m-am reintors la 0W20. M-am jurat ca nu mai pun ulei de gradul asta in motor, insa se pare ca omul cat traieste invata. Am mers pe aceeasi linie, RedLine si am vrut neaparat sa incerc 0W20 dupa impresia mea de asta iarna a fost ca 0W30 de la RedLine este ceva prea gros pentru R18, km parcursi si mod de utilizare. Nu stiu daca-si mai aminteste cineva, insa ca un rezumat, cu uleiul asta, sub 5 grd C motorul meu se auzea la drum intins ca avand un murmur gros. Tudor zicea ca asa s-ar auzi motorul pe timp de iarna, amestecul arde altfel, ma rog. Eu personal nu m-am putut gandi decat la modul in care mergea motorul pe ger, cand aveam ulei Honda 0W20. Asadar, impresia mea era una corecta si anume, RedLine 0W30 este prea gros pentru aplicatia mea. Rationamentul era intarit de faptul ca vara, in plina caldura, motorul mergea din ce in ce mai bine - lin, usor, fara zgomot, etc. Practic, cu cat era mai cald afara (spre 40 grd C), cu atat motorul mergea si se simtea mai bine. Deci, din nou, uleiul oferea mai multa protectie decat era cazul, care evident se traduce si in consum inutil de carburant.

                            Deci maximul il stiam, HTHS de 3.2, care cica in mod real este ceva mai mare. Drept urmare, am zis sa risc si sa ma intorc la 0W20. Riscul venea din comparatia cu ceea ce stiam eu despre uleiul Honda 0W20 - o adevarata pisoarca. Daca la capitolul vascozitati RedLine-ul 0W20 nu pare cine stie ce in comparatie cu cel Honda, ei bine in practica lucrurile stau altfel. Motorul este chiar mai silentios(!) decat cu RedLine 0W30. M-as fi asteptat sa reapara zgomotul acela metalic pe care il aveam cu Honda 0W20, insa nici vorba. Si cred ca este uleiul potrivit pentru vara-iarna, compromisul ideal. Nu stiu daca as fi sperat la ceva mai bun, dar sincer va marturisesc, motorul este extrem de silentios la mers afara si in oras, iar consumul de carburant a scazut vizibil. Practic pe DN7 cu limita de viteza de 90 si destule sate, am venit cu 3.9 pana pe Grivita, unde in zona Garii de Nord a crescut la 4.0. Cu alte cuvinte, nici vorba de comparatie cu uleiul Honda 0W20. Clar sunt solutii tehnice diferite, HC vs chimie pura. Iar RedLine 0W20 are HTHS-ul de 2.9, deci... cam cat este la Sustina 5W30. Pentru cei cu R18, cred ca indiferent de tipul si marca uleiului de motor, ar trebui sa se opteze pentru un HTHS de maxim 3, daca se vrea protectie exact cat are nevoie, dar si economie de carburant.

                            Uleiul de cutie
                            Am mers tot pe produsele RedLine si am pus MTL 70W80. Eu personal nu aveam probleme cu cutia, poate uneori intra mai greu in tr a 2-a, dar astea erau problemute cunoscute pentru Civic-ul asta si 5D. Acum intr-adevar se simte ceva mai bine. Nu este o diferenta mare, asa cum ma asteptam, dar ideea e ca atunci cand plec de la semafor si schimb a 2-a, parca sincronul si face treaba mai repede si nu stau cu schimbatorul in mana asa mult. Este o imbunatatire, evident, dar trebuie sa treaca adevaratul test la iarna. Insa altceva m-a socat. Cand am scos uleiul din cutie intr-un recipient, apoi am vrut sa-l vars intr-un bidon de 5 litri, in care pusesem si uleiul de motor. Ei bine... pe fundul recipientului se formase mici suvoaie de particule fine (pilitura) ca atunci cand versi cafeaua din ceasca si ramane zatul pe fund. Sigur, nu atat de gros si de mult, insa se puteau observa cu oschiul liber darele de pilitura. Deci, dupa 4 ani de utilizare de la 0 km, chiar i-a prins bine un schimb de ulei de cutie. Apropus, pentru doritori, vedeti ca busoanele de la cutie (golire + umplere) sunt pe partea rotii fata stganda, orientate catre stanga. Ajuta si daca scoti roata stg fata, dar eu m-am descurcat si asa. Au intrat aprox 1.6 litri de RedLine MTL. Uleiul din cutie era mult mai curat decat cel din motor, cu toate acele parcticule metalice fine...

                            Asadar, ii multumesc lui Tudor pentru minunatele produse. Acum, apa, paie si bataie!

                            Comment


                            • Originally posted by IB View Post
                              Ieri am facut un soi de rvizie personala la masina. Am schimbat toate filtrele, uleiul de motor si cel din cutie. Sa o luam pe rand.

                              Uleiu de motor
                              Pentru schimbul acesta m-am reintors la 0W20. M-am jurat ca nu mai pun ulei de gradul asta in motor, insa se pare ca omul cat traieste invata. Am mers pe aceeasi linie, RedLine si am vrut neaparat sa incerc 0W20 dupa impresia mea de asta iarna a fost ca 0W30 de la RedLine este ceva prea gros pentru R18, km parcursi si mod de utilizare. Nu stiu daca-si mai aminteste cineva, insa ca un rezumat, cu uleiul asta, sub 5 grd C motorul meu se auzea la drum intins ca avand un murmur gros. Tudor zicea ca asa s-ar auzi motorul pe timp de iarna, amestecul arde altfel, ma rog. Eu personal nu m-am putut gandi decat la modul in care mergea motorul pe ger, cand aveam ulei Honda 0W20. Asadar, impresia mea era una corecta si anume, RedLine 0W30 este prea gros pentru aplicatia mea. Rationamentul era intarit de faptul ca vara, in plina caldura, motorul mergea din ce in ce mai bine - lin, usor, fara zgomot, etc. Practic, cu cat era mai cald afara (spre 40 grd C), cu atat motorul mergea si se simtea mai bine. Deci, din nou, uleiul oferea mai multa protectie decat era cazul, care evident se traduce si in consum inutil de carburant.

                              Deci maximul il stiam, HTHS de 3.2, care cica in mod real este ceva mai mare. Drept urmare, am zis sa risc si sa ma intorc la 0W20. Riscul venea din comparatia cu ceea ce stiam eu despre uleiul Honda 0W20 - o adevarata pisoarca. Daca la capitolul vascozitati RedLine-ul 0W20 nu pare cine stie ce in comparatie cu cel Honda, ei bine in practica lucrurile stau altfel. Motorul este chiar mai silentios(!) decat cu RedLine 0W30. M-as fi asteptat sa reapara zgomotul acela metalic pe care il aveam cu Honda 0W20, insa nici vorba. Si cred ca este uleiul potrivit pentru vara-iarna, compromisul ideal. Nu stiu daca as fi sperat la ceva mai bun, dar sincer va marturisesc, motorul este extrem de silentios la mers afara si in oras, iar consumul de carburant a scazut vizibil. Practic pe DN7 cu limita de viteza de 90 si destule sate, am venit cu 3.9 pana pe Grivita, unde in zona Garii de Nord a crescut la 4.0. Cu alte cuvinte, nici vorba de comparatie cu uleiul Honda 0W20. Clar sunt solutii tehnice diferite, HC vs chimie pura. Iar RedLine 0W20 are HTHS-ul de 2.9, deci... cam cat este la Sustina 5W30. Pentru cei cu R18, cred ca indiferent de tipul si marca uleiului de motor, ar trebui sa se opteze pentru un HTHS de maxim 3, daca se vrea protectie exact cat are nevoie, dar si economie de carburant.

                              Uleiul de cutie
                              Am mers tot pe produsele RedLine si am pus MTL 70W80. Eu personal nu aveam probleme cu cutia, poate uneori intra mai greu in tr a 2-a, dar astea erau problemute cunoscute pentru Civic-ul asta si 5D. Acum intr-adevar se simte ceva mai bine. Nu este o diferenta mare, asa cum ma asteptam, dar ideea e ca atunci cand plec de la semafor si schimb a 2-a, parca sincronul si face treaba mai repede si nu stau cu schimbatorul in mana asa mult. Este o imbunatatire, evident, dar trebuie sa treaca adevaratul test la iarna. Insa altceva m-a socat. Cand am scos uleiul din cutie intr-un recipient, apoi am vrut sa-l vars intr-un bidon de 5 litri, in care pusesem si uleiul de motor. Ei bine... pe fundul recipientului se formase mici suvoaie de particule fine (pilitura) ca atunci cand versi cafeaua din ceasca si ramane zatul pe fund. Sigur, nu atat de gros si de mult, insa se puteau observa cu oschiul liber darele de pilitura. Deci, dupa 4 ani de utilizare de la 0 km, chiar i-a prins bine un schimb de ulei de cutie. Apropus, pentru doritori, vedeti ca busoanele de la cutie (golire + umplere) sunt pe partea rotii fata stganda, orientate catre stanga. Ajuta si daca scoti roata stg fata, dar eu m-am descurcat si asa. Au intrat aprox 1.6 litri de RedLine MTL. Uleiul din cutie era mult mai curat decat cel din motor, cu toate acele parcticule metalice fine...

                              Asadar, ii multumesc lui Tudor pentru minunatele produse. Acum, apa, paie si bataie!
                              toate cutiile de motor au magneti de curatare inauntru si nu cred ca e nevoie de mai mult, acum fiecare cum crede !

                              Comment


                              • Posibil. Si totusi erau mult prea multe particule. Ma gandesc sa-mi pun un buson magnetic, ca la cele automate. Oricum, cutia fiind noua ca si motorul, in perioada de rodaj sunt generate cele mai multe astfel de produsi, dupa care ar trebui sa se potoleasca.

                                Comment

                                Working...
                                X