If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Uitati de discutiile interminabile depsre cifre octanice, aditivi, detonatii, timp de avans etc. MOL a dat lovitura, putin caviar, putin foie gras, niste sofran si gata Fuel Racing de 102.
#numaifitzgarciti
1Photo
"Liniutele sunt pentru masini rapide, curbele sunt pentru soferi rapizi" - un film
Noua benzina e10? Afara e de cand lumea. Iar acum in Franta benzina 98 si 95 se cheama fara plumb 98 e5 si 95 e5 adica 5% ethanol. Nu mai este benzina fara ethanol.
Uitati de discutiile interminabile depsre cifre octanice, aditivi, detonatii, timp de avans etc. MOL a dat lovitura, putin caviar, putin foie gras, niste sofran si gata Fuel Racing de 102.
#numaifitzgarciti
Am gasit testul acesta (nu stiu cat de bine au golit bezina etc.) https://youtu.be/DhqRjv5EBzA?t=511 - pentru OMV100 https://youtu.be/DhqRjv5EBzA?t=721 - pentru MOL102
Spoiler rezultat - +3.5 CP in plus la o masina de 303 CP.
Este adevarat ca nu au facut si modificari de soft
I believe that we developed a Type R that the driver will fall in love with and will want to drive forever.
Cred ca pot da raspunsul cel mai realist la intrebarea cu mii de raspunsuri: care este benzina e mai buna pentru masina mea ?
Pentru motor aspirat cea mai indicata este benzina de la Rompetrol - Efix S 98
Pentru motor turbo cea mai indicata este cea de la OMV - MaxxMotion 100+
Eu am motor aspirat R20A9 si merge cel mai fain cu benzina de 98 de la Rompetrol.
Am experimentat benzina de la OMV (MaxxMotion 100+) cam 4 (patru) plinuri iar concluzia este clara: benzina efix S 98 de la Rompetrol este mult mai superioara.
Cu benzina de la OMV consumul era mai mare, motorul scotea zgomot mai accentuat, mai ales la accelerari, iar la relanti accelera singur dupa cateva minute (7-10 minute) apoi revenea. La mers se simtea masina greoaie, la depasiri tura mai tare iar zgomotul era ca la ARO pe motorina (cei care au avut ocazia sa conduca un ARO stiu la ce ma refer).
Cu benzina Efix S 98 de la Rompetrol masina nu scoate zgomot, parca o simt mai usoara mai ales la depasiri si la relanti a tors o jumatate de ora fara probleme.
Singura problema cu Rompetrol este ca fura la pompa. Eu am facut plinul la Rompetrol cand am ajuns pe rosu (in rezervor aveam benzina de la OMV si am consumat cat mai mult ca sa nu se amestece cu cealalta). Ei bine, am facut plinul la Rompetrol si au intrat 60 litri benzina. Ca sa fiu mai clar: intr-un rezervor de 58 litri in care mai aveam cel putin 5 litri benzina, au intrat 60 litri.
Estimarea mea este ca m-au furat cu cel putin 8 litri benzina. Angajatii Rompetrol au spus ca rezervorul este mai mare, ca am supraalimentat masina (al doilea clik), un destept m-a intrebat daca masina era pornita cat timp am alimentat. Un angajat chiar a adus un bidon de 5 litri si l-a umplut de la pompa de la care am alimentat si a fost ok. Pe bidonul respectiv era trasata o dunga care spuneau ei ca ar fi exact 5 litri benzina. = no comment =
https://www.pakwheels.com/blog/oil-c...n-honda-atlas/
Nu cumva acest aditiv se folosește și pe la noi, aviz celor cu motoarele noi 1.5T care prefera sa meargă cu benzina cu CO mai mare? Se menționează īn articol despre treaba asta, care aveți timp, citiți tot, mi s-a părut interesant. Eu mai alimentez din cānd īn cānd cu benzina cu CO 100 și īmi place cum merge mașina, clar simt o īmbunătățire dar după ce am citit aici, parca n-aș mai baga asa ceva.
E10 inseamna benzina cu maxim 10% etanol. Eu evit si iau de 98(Shell V-power) care e E5 rated.
Problema e ca:
- etanolul e hidrofil(atrage umezeala - din aer de ex). Datorita densitatii diferite apa se depune la baza rezervorului. Si apoi se duce in motor. Aviz pentru cei care folosesc masina mai rar. Se recomanda pastrarea masinii cu rezervorul plin.
- etanolul sub actiunea bacteriilor se transforma in acid. Plus ca in timp favorizeaza si dezvoltarea lor. Nasol la masinile clasice care au rezervorul/conductele din materiale corodabile.
https://www.pakwheels.com/blog/oil-c...n-honda-atlas/
Nu cumva acest aditiv se folosește și pe la noi, aviz celor cu motoarele noi 1.5T care prefera sa meargă cu benzina cu CO mai mare? Se menționează īn articol despre treaba asta, care aveți timp, citiți tot, mi s-a părut interesant. Eu mai alimentez din cānd īn cānd cu benzina cu CO 100 și īmi place cum merge mașina, clar simt o īmbunătățire dar după ce am citit aici, parca n-aș mai baga asa ceva.
In toata Asia nu se aplica nici pe departe regulile de mediu si calitate care sunt in EU atat la rafinare cat si la produsele combustibile. Benzina de 95 inca e considerata high quality introdusa relativ recent pe piata. 90% din masini merg cu CO 91 chiar si in tarile dezvoltate si mai bogate gen Oman, UAE, Qatar. Nu poti compara Pakistanul care este la stadiul de semisalbaticie. Aici cred ca e greseala Honda(oarea au scos la pensie definitiv vechile generatii de motoare?) ca au aruncat motoare performante pe piete subdezvoltate. In manualul Accordului meu din 2012 scria clar ca benzina care trebuie folosita este CO 91 si folosirea benzinei superioare nu aduce nici un beneficiu.
Stie cineva cum scapi de detonatii?
Am un accord cl7 2005, de aproape un an ma chinui sa-i dau de cap si nu reusesc.
Benzina co 95 face ca naiba, daca pun mol co 100, e ok, dar nu dispare zgomotul specific de bataie.
Multumesc.
"Things are not what they appear to be: nor are they otherwise." "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett
Comment