Ce benzina?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • scz nu am vazut masina din semnatura
    "In 30 years, Honda has made 15 million V-Tec System and they have never, not even once single failure" - Jeremy Clarkson Top Gear.

    The Power of Dreams

    Comment


    • Este vorba in primul rand de depuneri de calamina, care, daca sunt chiar si in cantitati relativ mici, pot deveni surse de detonatie pe de o parte avand temperatura ridicata, iar pe de alta parte pentru ca volumul camerei de ardere se reduce, crescand raportul de comprimare peste cel real. De aici si motivul de a utiliza o benzina cu cifra octanica mai mare. Dar depunerile sunt rezultatul unui motor cu probleme (deficiente de racire coroborate cu un ulei slab calitativ).

      Comment


      • Originally posted by pretorian View Post
        CO nu inseamna ca benzina este mai buna sau mai proasta, care arde mai bine sau mai prost... Ci doar rezistenta la compresie.
        Asa este, dar motoarele Honda sunt foarte agresive cu ignition retard-ul, iar vara, in caldura mare, cu benzina de 95 si conditii adverse (accelerari din turatii mici, motor supraincalzit) este posibil sa-ti taie din avans, pe cand cu 98 probabil ar merge normal.
        ex Accord 2.0 ES M/T 2007 CL7
        Accord 2.4 Executive M/T CU2 2008
        Suzuki SX4 1.6 GLX 4WD 2008
        Mitsubishi Outlander 2.3 Invite 4WD 2012

        Comment


        • Discutia este putin mai complicata
          Dar la motorul meu cu 120k vara trecuta detonatiile erau in limitele normale cu benzina de 95, o sa fac niste logari pentru detonatii si avans cand o sa vina caldura sa vedem diferentele.
          Ar mai fi util si o verifiare a compresiei, normal motorul 2.4 are 10.5:1 si camera de ardere de 50.5 cc.

          @tudorart: Lucrarea este facuta pentru motoare vechi, vehicule din 77 pana in 80 carburatie iar la motoare nu specifica anul...presupun ca tot modele vechi. Si este facuta pentru US unde CO este mic, unul din grafice este cu benzina de 80 nu cred ca se aplica si la noi
          EX. Accord '05 CL9 Satin Silver
          Del Sol '94 ESI
          CIVIC X 1.5 Sport Plus CVT
          BMW Z4 '03 Titan Silver

          Comment


          • Originally posted by pretorian View Post
            @tudorart: Lucrarea este facuta pentru motoare vechi, vehicule din 77 pana in 80 carburatie iar la motoare nu specifica anul...presupun ca tot modele vechi. Si este facuta pentru US unde CO este mic, unul din grafice este cu benzina de 80 nu cred ca se aplica si la noi
            It's ok daca nu crezi ca se aplica Am sa fac postul pentru restul atunci.
            Motorul cu scanteie e acelasi peste tot in lume (nu mai vb de Honda) si caracteristicile sunt inerente indiferent de benzina. Toti avem camere de ardere murdare e doar o chestiune de cat .... nu de daca.
            Fenomenul este bine cunoscut in lume: http://lmgtfy.com/?q=octane+requirement+increase si rafinariile incearca sa ofere cleaneri retardanti dar sunt exact asta, nu un antidot.
            Este si lucrare SAE cu europeni pe prima pagina daca asta conteaza si un FAQ de la Petro Canada si Roket Brand. Imi pare rau dar nu am de la Petrom dar cel mai probabil scenariul real life e mai prost la noi in tara.
            Website Boutique Oils

            Comment


            • @pretorian de ce aveai detonatii, ai soft custom?
              Azi vara venind blana din Grecia, benzina 95, nici un fel e problema (softul meu este special făcut pentru benzina 95)

              Comment


              • Originally posted by pretorian View Post
                Discutia este putin mai complicata
                Hmm, nu cred ca este chiar atat de complicata. De asemenea, K24 de pe CU2 are chiar 11:1. N-am mai pus benzina de 95 in masina de mult, cel putin de cand am flashpro, dar inainte simteam ca pe vreme calda/prin oras era mai lenesa. Depinde si de ce benzina de 95 vorbim, ca nici alea nu sunt toate la fel, doar suntem in romania.
                ex Accord 2.0 ES M/T 2007 CL7
                Accord 2.4 Executive M/T CU2 2008
                Suzuki SX4 1.6 GLX 4WD 2008
                Mitsubishi Outlander 2.3 Invite 4WD 2012

                Comment


                • Mai lenta vara poate fi din cauza căldurii (retard on heatsock)

                  Comment


                  • Este si asta posibil, dar pe CU2 totul e din plastic, iar admisia arata ca un CAI chinuit de soarta. O data ce esti in miscare in cateva secunde ar trebui sa fie in jurul temperaturii ambiante.

                    CU2 are de exemplu un flatspot de knock in jur de 5500rpm, unde avansul e cu vreo 3-4 grade mai mic decat in restul plajei de turatie. Si asta apare cu benzina de 98. Eu nu zic ca 98 e required pentru motorul asta, dar ce pot spune e ca sunt circumstante in care 98 aduce un beneficiu.
                    ex Accord 2.0 ES M/T 2007 CL7
                    Accord 2.4 Executive M/T CU2 2008
                    Suzuki SX4 1.6 GLX 4WD 2008
                    Mitsubishi Outlander 2.3 Invite 4WD 2012

                    Comment


                    • Un articol interesant, legat de aditivii ce se pun in rezervor, pentru curatarea injectoarelor si a partii superioare a cilindrilor. Teste efectuate de un tip din US cu majoritatea solutiilor ce se gasesc pe piata.

                      Cel mai interesant si notabil mi s-a parut a fi faptul ca unii aditivi interactioneaza cu stratul de protectie din rezervor (nu stiu daca acest strat de protectie exista si in rezervoarele noastre?!), provocand chiar ei probleme in sistemul de alimentare.

                      Comparatie aditivi curatare injectoare si cilindri.

                      Tot pe tema asta, un video cu informatii interesante de la Eric the car guy.

                      -------------------
                      There is no point of having if you can't share.

                      Comment


                      • Intrebare:ce diferenta este intre benzina fara plumb 95 si 95 E10?
                        dauneaza cumva 95 E10 la motorul meu? civic ep2 2005 1.6 d16v1
                        sigpic

                        Comment


                        • E simplu, E5 = 5% etanol | E10 = 10% etanol

                          Dar mai bine da click aici:
                          http://en.wikipedia.org/wiki/Common_..._fuel_mixtures

                          In Romania nu cred ca se gaseste deocamdata E10. Masina ta cred ca suporta E10 fara alte modificari.
                          De ex. Accordul meu a functionat foarte OK si cu E10, E5 (altfel denumita benzina de 95 din RO), Alto101, OMV 100 etc. Evident cele cu CO mai mare imi dadeau senzatia ca motorul merge mai usor / se tureaza mai rapid etc. dar se si consuma mai repede.
                          Mazda 6 Kombi, 2.5l, 192 CP, Soul Red


                          Comment


                          • eu sunt in franta si aici este E10 si de aia intreb,e mai bn cu 95 simplu sau cu 95 E10
                            sigpic

                            Comment


                            • Parerea mea e ca benzina cu 10% etanol a fost gandita pentru a fi mai frendly cu ecologia in detrimentul restului.
                              Si as mai adauga ca ai si consum mai mare cu E10.
                              Si ca sa nu ma ridic de doua ori va mai spun ca faza cu ecologia in detrimentul altor chestii... este cam peste tot : Vopsele pe baza de apa, piele ecologica, motoare sufocate de la an la an cu cresterea E-ului (asta se poate observa usor la i-vtec de 1.8L si 2.0L.. E4 VS E5), etc si inca o chestie interesanta pe care am aflat-o recent acelasi 0W20.a fost creat pentru ecologie (cica se consuma mai putin carburant), dar iarasi... este in detrimentul durabilitatii motorului.
                              Bine inteles ca nimeni n-o sa ma creada si o sa va uitati in continuare in gura producatorului bagand 0W20 desi eu n-as cobori mai jos de ..W30
                              Last edited by InjectoR; 29-11-14, 01:17.
                              Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

                              Jazz do it ...

                              Comment


                              • Originally posted by InjectoR View Post
                                Parerea mea e ca benzina cu 10% etanol a fost gandita pentru a fi mai frendly cu ecologia in detrimentul restului.
                                Si as mai adauga ca ai si consum mai mare cu E10.
                                Si ca sa nu ma ridic de doua ori va mai spun ca faza cu ecologia in detrimentul altor chestii... asta e cam peste tot : vopsele pe baza de apa, piele ecologica,motoare constipate de la an la an cu cresterea E-ului,etc si inca o chestie interesanta pe care am aflat-o recent acelasi 0W20.a fost creat pentru ecologie( cica se consuma mai putin), dar iarasi... este in detrimentul durabilitatii motorului. Bine inteles ca nimeni n-o sa ma creada si o sa bagati in continuare 0W20 desi eu n-as cobori mai jos de ..W30
                                Motoarele honda nu mor, putem sta linistiti, din punctul asta de vedere. Din cate stiu, de cand honda face vtec, nu a crapat niciunul, niciodata.

                                Comment

                                Working...
                                X