Ce benzina?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
    KMR
    Super Moderator

  • KMR
    replied
    Iar la motoarele turbo vedem chiar 26 Cp īn plus . Deci?

    Leave a comment:

  • PaulCCraciun
    Senior Member

  • PaulCCraciun
    replied
    FK2 ai drepate, doar ti se pare Nici eu si nici ceilalti n-am zis ca vreau (vrem) sa transformam masina intr-un dragster doar schimband benzina ... Eu am fost doar curios sa aflu parerea celor ce au utilizat un anumit tip de carburant . Poate mai bine mutam conversatia la "La un pahar de vorba".

    Leave a comment:

  • Delphi
    Super Moderator

  • Delphi
    replied
    Nu. Exista o legenda urbana conform careia, daca pui benzina de 100 in loc de 95, "trage mai bine motorul".

    Leave a comment:

  • KMR
    Super Moderator

  • KMR
    replied
    Nu cred că a zis așa ceva cineva sau mie nu mi-a lăsat impresia asta. Poate există convingerea ( īntemeiată sau nu, nu are sens o nouă polemică) ca 95-ul de la noi să fie mai slabă calitativ decāt cea testată de producător.

    L.E. ha, ha, ăia īn clip au făcut ecu reset cānd au schimbat benzina Poate știu ei ceva

    Leave a comment:

  • FK2
    Senior Member

  • FK2
    replied
    mi se pare ca dezbaterea se duce intr-un...am motor de 140 si vreau vreo 10 cai doar din benzina , vreti performate, luati-va type R , eu inca n-am auzit de probleme la motoare le benzina decat calsicele, benzina cu apa, motorina in loc de benzina...si cam atat, daca alimentezi de la statii autorizate cu benzina in specificatii nu vad ce probleme ar putea fi...

    https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI
    FK2
    Senior Member
    Last edited by FK2; 18-09-17, 14:49.

    Leave a comment:

  • PaulCCraciun
    Senior Member

  • PaulCCraciun
    replied
    E tehnica aia cu incalzirea motorului inainte, dupa care oprit, scos siguranta ECU, astept 5-10 minute, remontat siguranta, pornit motor si asteptat 10 minute la relanti fara sa apesi acceleratia dupa care, un alt ignition off-on pentru a se rescrie parametrii ?

    Leave a comment:

  • FK2
    Senior Member

  • FK2
    replied
    retetele de benzina sunt constranse prin specificatii sa bagi toate porcariile in ele, daca nu e in specificatii si are apa mai multa de ex. atunci clar e o problema

    diferenta de la MON 85 la MON 88 este
    1. puterea putin mai mare data de aprinderea mai puternica la MON 88
    2. cea de 88 (adica RON 100) are mai putine olefine (producatoare de gume pe alimentare)

    ATAT
    FK2
    Senior Member
    Last edited by FK2; 18-09-17, 14:49.

    Leave a comment:

  • KMR
    Super Moderator

  • KMR
    replied
    Nu, chiar nu glumesc. Eu aș face idle relearn.
    Pe de altă parte mai bine īntrebi decāt să presupui

    Leave a comment:

  • FK2
    Senior Member

  • FK2
    replied
    Originally posted by hondaru View Post
    Consumul e dat de puterea calorifica a carburantului. Cu cat este mai mare cu atat consumul este mai mic dpdv al volumului de carburant folosit la ardere. Cifra octanica este cu totul alta poveste. Aditivii au rol de curatare sau de eventual de ridicare a cifrei octanice. Eu alimentez si cu 95 si cu 98 si diferenta nu se simte decat la bani. Motoarele cu compresie ridicata necesita cifra octanica mare.
    eu nu stiu de aditivi de ridicare cifra octanica ...daca tu stii spune-mi si mie ca ma intereseaza in mod direct

    Leave a comment:

  • Delphi
    Super Moderator

  • Delphi
    replied
    Deci exista si masini cu doua sau mai multe ECU?

    Leave a comment:

  • hondaru
    Senior Member

  • hondaru
    replied
    @raducu
    ECU relearning nu are nici o legatura cu maparea si parametrii de functionare ai motorului. Acesti parametrii sunt scrisi in memoria ECU si nu se modifica dacat cu interfata si soft dedicat. Doc poate sa te puna in tema. Colegul KMR a facut afirmatia ca o gluma. Eventual ai 2 ECU unul pe 95 si unul mapat ptr 98 sau mai mult si faci swap functie de benzina!

    Leave a comment:

  • hondaru
    Senior Member

  • hondaru
    replied
    Folosirea unui combustibil cu cifra octanica sub cea recomandata duce la scaderea puterii motorului prin pre-aprinderea amestecului care creaza moment opus momentului motor (adica franeaza si in aceelas timp creste zgomotul prin "bascularea" pistonului in cilindru). Cei cu motoare cu compresie ridicata si turbo (motoarele noi) trebuie sa foloseasca o benzina cu cifra octanica egala cel putin cu cea recomandata de constructor. Cei ce locuiesc prin vestul tarii si mai alimenteaza pe la vecini pot sesiza usor diferentele de comportament la aceelas tip de benzina 95 sau 98, deoarece puterea calorifica (cata caldura se degaja prin arderea unei cantitati standard de carburant) este mai mare la benzina din afara tarii. Senzatia este ca motorul trage mai bine, urca mai repede in ture, este mai silentios.

    Leave a comment:

  • octi_b
    Senior Member

  • octi_b
    replied
    Originally posted by GUR View Post
    @octi_b din cate stiu eu aditivii au rol de curatare a motorului (depuneri), nu de crestere a cifrei octanice.
    A raspuns deja Dephi legat de cifra octanica. Cu cat e mai mare cu atat provoaca o explozie mai puternica, de aici si senzatia de "mai rapida". O expozie mai puternica vine la pachet cu un consum mai mare.

    Revenind la R18 : al meu era foarte lenes cu OMV-ul de 95, dar il si consuma cel mai greu. OMV de 100 nu aducea mai deloc diferente de putere, doar consum mai ridicat. O singura data am bagat MOL EVO 100 si mi s-a parut wow la vremea aia (ma refer la cum tragea). In rest i-a placut cel mai mult Rompetrol de 95, 98 era doar putin mai sprintena dar evident consuma mai mult motiv pentru care raport pret / performante a vazut Rompetrol de 95.
    Cu motorul de Type R e alta poveste, Rompetrolul de 98 se ineca dupa ce ma dadeam mai tare cu ea. In final ii place OMV 100 (softul e facut pt benzina de 100).

    In concluzie, parerea mea, nu va agitati cu benzina de 98 sau 100 pe R18, doar in ideea in care din cand in cand sa o mai curatati prin prisma exploziei mai puternice. In rest niciun beneficiu notabil, doar consum mai mare.
    Din cate stiu eu si din cate vad si in articolul postat de Delphi, cifra octanica pe un anumit motor nu va creste puterea exploziei. Relatia de cauzalitate este un pic inversa: puterea exploziei este data (si) de rata de compresie (mai este data si de tipul carburantului, adica de mixul si tipul de hidrocarburi din el; una este napalmul, alta este parafina, sa zicem). Iar rata de compresie cere o cifra octanica minima. Odata asigurata cifra octanica minima, motorul respectiv nu va avea crestere de performanta strict din cresterea cifrei octanice. Daca Mol95 si MolEVO ar folosi aceiasi aditivi (cu exceptia celui care regleaza CO) si ar avea la baza acelasi mix de hidrocarburi, cu siguranta nu ar exista diferente intre ele. Idem si in privinta consumului.

    Leave a comment:

  • raducu
    Senior Member

  • raducu
    replied
    Originally posted by KMR View Post
    Poate e bine să faceți și un ECU relearning după ce schimbați tipul de benzină
    Si cum se face la Honda? Multumesc.

    Leave a comment:

  • hondaru
    Senior Member

  • hondaru
    replied
    Consumul e dat de puterea calorifica a carburantului. Cu cat este mai mare cu atat consumul este mai mic dpdv al volumului de carburant folosit la ardere. Cifra octanica este cu totul alta poveste. Aditivii au rol de curatare sau de eventual de ridicare a cifrei octanice. Eu alimentez si cu 95 si cu 98 si diferenta nu se simte decat la bani. Motoarele cu compresie ridicata necesita cifra octanica mare.

    Leave a comment:

Working...
X