Ce benzina?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
FK2 ai drepate, doar ti se pare Nici eu si nici ceilalti n-am zis ca vreau (vrem) sa transformam masina intr-un dragster doar schimband benzina ... Eu am fost doar curios sa aflu parerea celor ce au utilizat un anumit tip de carburant . Poate mai bine mutam conversatia la "La un pahar de vorba".
Leave a comment:
-
Nu. Exista o legenda urbana conform careia, daca pui benzina de 100 in loc de 95, "trage mai bine motorul".
Leave a comment:
-
Nu cred că a zis așa ceva cineva sau mie nu mi-a lăsat impresia asta. Poate există convingerea ( īntemeiată sau nu, nu are sens o nouă polemică) ca 95-ul de la noi să fie mai slabă calitativ decāt cea testată de producător.
L.E. ha, ha, ăia īn clip au făcut ecu reset cānd au schimbat benzina Poate știu ei ceva
Leave a comment:
-
mi se pare ca dezbaterea se duce intr-un...am motor de 140 si vreau vreo 10 cai doar din benzina , vreti performate, luati-va type R , eu inca n-am auzit de probleme la motoare le benzina decat calsicele, benzina cu apa, motorina in loc de benzina...si cam atat, daca alimentezi de la statii autorizate cu benzina in specificatii nu vad ce probleme ar putea fi...
https://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnILast edited by FK2; 18-09-17, 14:49.
Leave a comment:
-
E tehnica aia cu incalzirea motorului inainte, dupa care oprit, scos siguranta ECU, astept 5-10 minute, remontat siguranta, pornit motor si asteptat 10 minute la relanti fara sa apesi acceleratia dupa care, un alt ignition off-on pentru a se rescrie parametrii ?
Leave a comment:
-
retetele de benzina sunt constranse prin specificatii sa bagi toate porcariile in ele, daca nu e in specificatii si are apa mai multa de ex. atunci clar e o problema
diferenta de la MON 85 la MON 88 este
1. puterea putin mai mare data de aprinderea mai puternica la MON 88
2. cea de 88 (adica RON 100) are mai putine olefine (producatoare de gume pe alimentare)
ATATLast edited by FK2; 18-09-17, 14:49.
Leave a comment:
-
Nu, chiar nu glumesc. Eu aș face idle relearn.
Pe de altă parte mai bine īntrebi decāt să presupui
Leave a comment:
-
Originally posted by hondaru View PostConsumul e dat de puterea calorifica a carburantului. Cu cat este mai mare cu atat consumul este mai mic dpdv al volumului de carburant folosit la ardere. Cifra octanica este cu totul alta poveste. Aditivii au rol de curatare sau de eventual de ridicare a cifrei octanice. Eu alimentez si cu 95 si cu 98 si diferenta nu se simte decat la bani. Motoarele cu compresie ridicata necesita cifra octanica mare.
Leave a comment:
-
@raducu
ECU relearning nu are nici o legatura cu maparea si parametrii de functionare ai motorului. Acesti parametrii sunt scrisi in memoria ECU si nu se modifica dacat cu interfata si soft dedicat. Doc poate sa te puna in tema. Colegul KMR a facut afirmatia ca o gluma. Eventual ai 2 ECU unul pe 95 si unul mapat ptr 98 sau mai mult si faci swap functie de benzina!
Leave a comment:
-
Folosirea unui combustibil cu cifra octanica sub cea recomandata duce la scaderea puterii motorului prin pre-aprinderea amestecului care creaza moment opus momentului motor (adica franeaza si in aceelas timp creste zgomotul prin "bascularea" pistonului in cilindru). Cei cu motoare cu compresie ridicata si turbo (motoarele noi) trebuie sa foloseasca o benzina cu cifra octanica egala cel putin cu cea recomandata de constructor. Cei ce locuiesc prin vestul tarii si mai alimenteaza pe la vecini pot sesiza usor diferentele de comportament la aceelas tip de benzina 95 sau 98, deoarece puterea calorifica (cata caldura se degaja prin arderea unei cantitati standard de carburant) este mai mare la benzina din afara tarii. Senzatia este ca motorul trage mai bine, urca mai repede in ture, este mai silentios.
Leave a comment:
-
Originally posted by GUR View Post@octi_b din cate stiu eu aditivii au rol de curatare a motorului (depuneri), nu de crestere a cifrei octanice.
A raspuns deja Dephi legat de cifra octanica. Cu cat e mai mare cu atat provoaca o explozie mai puternica, de aici si senzatia de "mai rapida". O expozie mai puternica vine la pachet cu un consum mai mare.
Revenind la R18 : al meu era foarte lenes cu OMV-ul de 95, dar il si consuma cel mai greu. OMV de 100 nu aducea mai deloc diferente de putere, doar consum mai ridicat. O singura data am bagat MOL EVO 100 si mi s-a parut wow la vremea aia (ma refer la cum tragea). In rest i-a placut cel mai mult Rompetrol de 95, 98 era doar putin mai sprintena dar evident consuma mai mult motiv pentru care raport pret / performante a vazut Rompetrol de 95.
Cu motorul de Type R e alta poveste, Rompetrolul de 98 se ineca dupa ce ma dadeam mai tare cu ea. In final ii place OMV 100 (softul e facut pt benzina de 100).
In concluzie, parerea mea, nu va agitati cu benzina de 98 sau 100 pe R18, doar in ideea in care din cand in cand sa o mai curatati prin prisma exploziei mai puternice. In rest niciun beneficiu notabil, doar consum mai mare.
Leave a comment:
-
Consumul e dat de puterea calorifica a carburantului. Cu cat este mai mare cu atat consumul este mai mic dpdv al volumului de carburant folosit la ardere. Cifra octanica este cu totul alta poveste. Aditivii au rol de curatare sau de eventual de ridicare a cifrei octanice. Eu alimentez si cu 95 si cu 98 si diferenta nu se simte decat la bani. Motoarele cu compresie ridicata necesita cifra octanica mare.
Leave a comment:
Leave a comment: