Salutare all,
Am citit nitel informatii de aici din acest forum, insa nu sunt pe deplin informat.
Am luat pt nevastamea o Honda Civic Hybrid din 2007, motor de 1.3. E benzina + GPL + minunea asta de Hybrid.
Masina i-am luat-o inca dinainte de a avea permis, in iarna lui 2015. Astfel ca iarna respectiva a stat parcata. Primavara am dat s-o mai rulez si eu nitel si surpriza: bateria era moarta. Am zis ca asta e, o fi veche bateria, am luat una orginala si mi-am vazut de treaba. La vremea aia avea vreo 155 mii km, acum are 162 mii. Deci in 2 ani de zile... cred ca a mers doar vreo 7 mii de km cu honda.
In iarna 2016-2017, masina a fost rulata. Dar am patit-o din nou cu bateria. S-a mers cu masina sambata si luni dimineata (2 zile mai tarziu) bateria era din nou moarta complet.
Am pus pe seama gerului/etc ...
Am inceput totusi sa ma documentez pe net. Si-am aflat ca acest hybrid e musai sa fie condus odata la cel putin 2 zile, ca treaba aia cu indicatorul de incarcare e cam musai sa nu fie sub 3 linii atunci cand opresti masina, etc.
Asa ca i-am lasat masina mea si am inceput eu s-o conduc pe a ei.
Treaba e ca, in mers, masina incarca acea baterie electrica. Sta mult sa incarce de la 2 linii la 3. Dar de la a 4-a linie in sus pana la ultima, incarcarea se face "instant". M-am documentat pe net si cica "se calibreaza bateria" si de aia ar trece de la 20%-30% direct la 100% dar totusi nu mi se pare normal sa faca asa, cel putin nu de fiecare data. Descarcarea se face la fel de rapid. Intr-o depasire mai "abitioasa", scade la 2 linii acea baterie, la fel de repede ca si incarcarea.
Acum sunt in stadiul in care mi-as dori ceva informatii de la voi.
Masina am achizitionat-o cu 6500 de euro (in 2015). Ca sa dau acum 3000 de euro (sau cat naiba costa acea baterie) ca sa o fac functionala in parametrii ei... imi vine sa-mi dau cu tesla in ***** deoarece minunea asta de Honda e clar ca nu e masina in care sa investesc 3000 de euro... da-o naibii de treaba.
Am vazut pe net ca se pot reconditiona (si/sau schimba acele "betze" din baterie), sau chiar re-incarca (prin formatare cred).
Tot pe net am vazut ceva recomandari ca ar fi mult mai ok bateriile de la Bumblebee (https://bumblebeebatteries.com/hybri...brid-batteries) doar ca nu prea am avut norocul de a gasi asa ceva in Romania, macar sa ma interesez despre pret.
Voi ce recomandari imi puteti da?
Am citit nitel informatii de aici din acest forum, insa nu sunt pe deplin informat.
Am luat pt nevastamea o Honda Civic Hybrid din 2007, motor de 1.3. E benzina + GPL + minunea asta de Hybrid.
Masina i-am luat-o inca dinainte de a avea permis, in iarna lui 2015. Astfel ca iarna respectiva a stat parcata. Primavara am dat s-o mai rulez si eu nitel si surpriza: bateria era moarta. Am zis ca asta e, o fi veche bateria, am luat una orginala si mi-am vazut de treaba. La vremea aia avea vreo 155 mii km, acum are 162 mii. Deci in 2 ani de zile... cred ca a mers doar vreo 7 mii de km cu honda.
In iarna 2016-2017, masina a fost rulata. Dar am patit-o din nou cu bateria. S-a mers cu masina sambata si luni dimineata (2 zile mai tarziu) bateria era din nou moarta complet.
Am pus pe seama gerului/etc ...
Am inceput totusi sa ma documentez pe net. Si-am aflat ca acest hybrid e musai sa fie condus odata la cel putin 2 zile, ca treaba aia cu indicatorul de incarcare e cam musai sa nu fie sub 3 linii atunci cand opresti masina, etc.
Asa ca i-am lasat masina mea si am inceput eu s-o conduc pe a ei.
Treaba e ca, in mers, masina incarca acea baterie electrica. Sta mult sa incarce de la 2 linii la 3. Dar de la a 4-a linie in sus pana la ultima, incarcarea se face "instant". M-am documentat pe net si cica "se calibreaza bateria" si de aia ar trece de la 20%-30% direct la 100% dar totusi nu mi se pare normal sa faca asa, cel putin nu de fiecare data. Descarcarea se face la fel de rapid. Intr-o depasire mai "abitioasa", scade la 2 linii acea baterie, la fel de repede ca si incarcarea.
Acum sunt in stadiul in care mi-as dori ceva informatii de la voi.
Masina am achizitionat-o cu 6500 de euro (in 2015). Ca sa dau acum 3000 de euro (sau cat naiba costa acea baterie) ca sa o fac functionala in parametrii ei... imi vine sa-mi dau cu tesla in ***** deoarece minunea asta de Honda e clar ca nu e masina in care sa investesc 3000 de euro... da-o naibii de treaba.
Am vazut pe net ca se pot reconditiona (si/sau schimba acele "betze" din baterie), sau chiar re-incarca (prin formatare cred).
Tot pe net am vazut ceva recomandari ca ar fi mult mai ok bateriile de la Bumblebee (https://bumblebeebatteries.com/hybri...brid-batteries) doar ca nu prea am avut norocul de a gasi asa ceva in Romania, macar sa ma interesez despre pret.
Voi ce recomandari imi puteti da?
Comment