Baterie Civic Hybrid FD31 an 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Baterie Civic Hybrid FD31 an 2007

    Salutare all,

    Am citit nitel informatii de aici din acest forum, insa nu sunt pe deplin informat.
    Am luat pt nevastamea o Honda Civic Hybrid din 2007, motor de 1.3. E benzina + GPL + minunea asta de Hybrid.

    Masina i-am luat-o inca dinainte de a avea permis, in iarna lui 2015. Astfel ca iarna respectiva a stat parcata. Primavara am dat s-o mai rulez si eu nitel si surpriza: bateria era moarta. Am zis ca asta e, o fi veche bateria, am luat una orginala si mi-am vazut de treaba. La vremea aia avea vreo 155 mii km, acum are 162 mii. Deci in 2 ani de zile... cred ca a mers doar vreo 7 mii de km cu honda.
    In iarna 2016-2017, masina a fost rulata. Dar am patit-o din nou cu bateria. S-a mers cu masina sambata si luni dimineata (2 zile mai tarziu) bateria era din nou moarta complet.
    Am pus pe seama gerului/etc ...

    Am inceput totusi sa ma documentez pe net. Si-am aflat ca acest hybrid e musai sa fie condus odata la cel putin 2 zile, ca treaba aia cu indicatorul de incarcare e cam musai sa nu fie sub 3 linii atunci cand opresti masina, etc.
    Asa ca i-am lasat masina mea si am inceput eu s-o conduc pe a ei.

    Treaba e ca, in mers, masina incarca acea baterie electrica. Sta mult sa incarce de la 2 linii la 3. Dar de la a 4-a linie in sus pana la ultima, incarcarea se face "instant". M-am documentat pe net si cica "se calibreaza bateria" si de aia ar trece de la 20%-30% direct la 100% dar totusi nu mi se pare normal sa faca asa, cel putin nu de fiecare data. Descarcarea se face la fel de rapid. Intr-o depasire mai "abitioasa", scade la 2 linii acea baterie, la fel de repede ca si incarcarea.


    Acum sunt in stadiul in care mi-as dori ceva informatii de la voi.
    Masina am achizitionat-o cu 6500 de euro (in 2015). Ca sa dau acum 3000 de euro (sau cat naiba costa acea baterie) ca sa o fac functionala in parametrii ei... imi vine sa-mi dau cu tesla in ***** deoarece minunea asta de Honda e clar ca nu e masina in care sa investesc 3000 de euro... da-o naibii de treaba.

    Am vazut pe net ca se pot reconditiona (si/sau schimba acele "betze" din baterie), sau chiar re-incarca (prin formatare cred).
    Tot pe net am vazut ceva recomandari ca ar fi mult mai ok bateriile de la Bumblebee (https://bumblebeebatteries.com/hybri...brid-batteries) doar ca nu prea am avut norocul de a gasi asa ceva in Romania, macar sa ma interesez despre pret.

    Voi ce recomandari imi puteti da?

  • #2
    Originally posted by theselby View Post

    [...]bateria era moarta. Am zis ca asta e, o fi veche bateria, am luat una orginala si mi-am vazut de treaba.
    Originally posted by theselby View Post
    Ca sa dau acum 3000 de euro (sau cat naiba costa acea baterie) ca sa o fac functionala in parametrii ei... imi vine sa-mi dau cu tesla in ***** deoarece minunea asta de Honda e clar ca nu e masina in care sa investesc 3000 de euro... da-o naibii de treaba.
    Deci pana la urma ai schimbat deja bateria?

    Comment


    • #3
      Autorul intreaba de bateria IMA dar a schimbat-o de cea "normala" de 40A
      Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

      … Jazz do it ...

      Comment


      • #4
        In 2 ierni am schimbat de 2 ori acea baterie normala. Prima data am luat originala (vreo 700 de lei) a doua oara (acum 3-4 luni) am luat una normala Bosch, la vreo 200 de lei.

        Cu aceasta Honda am 2 problema, despre a doua va vorbesc abia acum:
        * acea problema cu bateria mare pt IMA: daca se merita sa cumpar una noua, daca se poate reconditiona, pareri si sfaturi
        * problema a doua e ca, la pornirea de pe loc, undeva intre 7km/h si 10km/h trepideaza foarte tare motorul daca o accelerez mai agresiv. Daca o iau foarte usor, nu prea trepideaza. Daca o turez ca sa am o pornire de pe loc mai rapida... trepideaza destul de urat.

        Despre problema a doua... unii mi-au spus ca ar fi vorba de nu stiu ce tampon de la motor, care nu se gaseste decat pe original si ar costa undeva la 5000 de lei. Nu-mi explic cum poate sa coste atat de mult... peste 1000 de euro un tampon de cauciuc.
        Am remarcat chiar si cand masina e pe liber ca, la accelerare, motorul se "ridica" si la decelerare se lasa in jos...
        Evident apreciez ceva sfaturi si la treaba asta cu trepidatul. De curand m-am intalnit aleatoriu cu un posesor de aceeasi Honda doar ca din Galati si el imi spunea ca la el motorul nu face deloc trepidatii la plecarea de pe loc... deci clar e o problema la mine.


        Multumesc pt feedback.

        Comment


        • #5
          -Ar putea fi tamponul motor sau cutie si cu siguranta nu costa 5000 lei, ….scoate un zero, 500 de lei e mai aproape de adevar.
          L-am schimbat si eu dar nu mai tin minte cat a fost.
          -Bateria mica/normala OEM, cumparata de la honda, nu avea garantie? n-ai mers la honda sa intrebi de ce a murit atat de repede? poate iti dadeau alta.
          Last edited by InjectoR; 08-05-17, 20:31.
          Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

          … Jazz do it ...

          Comment


          • #6
            Baterie ima reconditionare

            A incercat cineva sa reconditioneze o baterie ima?daca da cat a costat operatia si unde.si cat ar costa una noua.iar dupa reconditionare mai sunt probleme cu bateria.se merita sa cumpar o honda din 2009 cu vreo 200 de mii de km?mersi

            Comment


            • #7
              Originally posted by InjectoR View Post
              -Ar putea fi tamponul motor sau cutie si cu siguranta nu costa 5000 lei, ….scoate un zero, 500 de lei e mai aproape de adevar.
              L-am schimbat si eu dar nu mai tin minte cat a fost.
              -Bateria mica/normala OEM, cumparata de la honda, nu avea garantie? n-ai mers la honda sa intrebi de ce a murit atat de repede? poate iti dadeau alta.
              Despre acel tampon, e drept ca nu am fost la un service Honda ca sa-mi dea acest diagnostic. Dar chipurile atata ar costa cel original... undeva la 5000. Evident ca auzind acest pret nu m-am mai interesat despre ce ar putea fi vorba.

              Despre bateria OEM. Din ce-am citit pe forumurile din afara, deoarece bateria IMA nu face fata, supra-solicita bateria mica OEM. Cica ar exista un switch on-off pt IMA, doar ca in asa caz ar supra-solicita si mai mult bateria OEM.

              Raman in continuare la itnrebarea pe care am adresat-o initial si a enuntat-o si ionutzdelabz:
              * reconditionare? Da sau nu si unde? Eu fiind din iasi...
              * sau noua? Daca da, care-s preturile si ce recomandari ar fi? In conditiile in care in forumurile extern lumea recomanda acea baterie de la BumbleBee

              De asemeni, cica ar mai fi si ceva resoftware (sau upgrade) la honda, cu privire la sistemul IMA, care ar imbunatati forjarea IMA... cica nu stiu ce eroare au ei in soft si din acea cauza se scurteaza durata de viata a IMA.

              Comment


              • #8
                la tourer era 350 eur doar un tampon de cauciuc - pe lingshonda

                5000 ron pare cam mult.
                desi daca e tot ansamblul de "mounts" incl pentru transmisie atunci cred ca se duce inspre 1000 eur
                pentru mai mult info pe teme de piese eu ma uit de regula aici
                https://www.lingshondaparts.com/hond..._model_C10.php
                "Ethics. That's always so inconvenient."
                Cal Lightman

                Comment


                • #9
                  @Turkish: multumesc pt acel link. Intr-adevar vad ca unul din tamponi e in jur la 300 de euro... ambii tamponi ar fi vreo 650. Mai pui si taxele pt RO / etc... intr-adevar s-ar duce in 1000.

                  Comment


                  • #10
                    @theselby: Vezi si anuntul asta: https://www.facebook.com/groups/hond...00643276663279.
                    Lasa pe forum codurile tampoanelor, poate iti mai dau vreo idee!

                    Comment


                    • #11
                      @vtin - nu am idee cum sa aflu codurile tampoanelor.
                      50820SNC043 (RUBBER ASSY., ENGINE SIDE MOUNTING - PFKL646826) si 50850SNCA91 (RUBBER ASSY., TRANSMISSION MOUNTING - PFKL647669), conform acestui link desi nu am idee daca m-am descurcat ok sa navighez acolo, e prima data cand fac asa ceva.

                      Despre acea postare din facebook, vad ca acea masina e din 2009. Desi seamana izbitor de bine cu a mea, nu pot sa-mi dau seama daca e intr-adevar acelasi model. Am lasat omului mesaj spunandu-i ca sunt interesat de tamponi si, eventual, si de bateria IMA.
                      Last edited by theselby; 09-05-17, 19:53.

                      Comment


                      • #12
                        Trebuia sa le bagi in cos (fictiv), apoi luai la puricat cosul si vedeai codurile.
                        Ma uit si eu acum sa vad ce si cum.

                        Edit: codul lui PFKL646826 este 50820-SNC-043. Piesa OEM poate fi cumparata si din State la pretul de lista de 196,65 $.
                        Pentru PFKL647669 ai codul de piesa 50850-SNC-A91. Piesa OEM poate fi cumparata si din State la pretul de lista de 167,02 $.
                        Din experienta mea legata de Civicul 4d 1.8, cred ca ai nevoie de primul tampon.
                        Last edited by vtin; 09-05-17, 20:02.

                        Comment


                        • #13
                          Da, multumesc
                          Gasit si ca cel pt bateria IMA ar fi 1D070-RMX-G80

                          Baiatul ala pe facebook cere aprox 900 EURO pe bateria IMA, second. Masina cica ar avea rulaj de vreo 120k, ceea ce eu NU cred.
                          Daca o iau noua, macar am o garantie de 160k km sau 8 ani (din ce stiu eu). SH (la aproape 60% reducerea sa zic asa)... garantii absolut zero, riscurile sunt mari.

                          Edit: primul tampon, adica cel "side mounting" si nu cel legat de transmisie?

                          Comment


                          • #14
                            Cu toata placerea!
                            1.8-ul a avut probleme cu acel tampon, insa nu bag mana in foc ca e aceeasi problema si la tine.
                            La service mi s-a spus ca primul simptom al "consumarii" cauciucului de pe el ar fi un huruit persistent atunci cand masina e in marsarier.
                            Totusi, cred ca o vizita la un service competent ar fi salutara.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by theselby View Post
                              Da, multumesc
                              Gasit si ca cel pt bateria IMA ar fi 1D070-RMX-G80

                              Baiatul ala pe facebook cere aprox 900 EURO pe bateria IMA, second. Masina cica ar avea rulaj de vreo 120k, ceea ce eu NU cred.
                              Este enorm de mult pentru o baterie SH …si consider ca kilometrii sunt irelevanti, as spune ca si in cazul discutiilor despre ulei ca relevanta mai mare au "orele functionare motor" deoarece una este sa mergi pe autostrada constant pe cruise control vreo 400 km si alta e sa faci astia 400 km in oras/trafic intens si sa soliciti sistemul ima la maxim, contribuind la cresterea ciclurilor de incarcare/descarcare.
                              Last edited by InjectoR; 09-05-17, 23:15.
                              Acest fenomen a fost deja observat si studiat de către oamenii de știință si psihologii din Marea Britanie. S-a scris chiar si in Wikipedia".

                              … Jazz do it ...

                              Comment

                              Working...
                              X