If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Se poate face la ASKO, dar nu te ajuta cu nimic la consumul de ulei.
"Things are not what they appear to be: nor are they otherwise." "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett
poti face un mix de uleiuri, s-a mai scris 5w30 amsoil cu 5w50 amsoil, pana gasesti echilibrul. Are userul ThinkerTalkerDoer la o Toyota Yaris, a experimentat acolo.
Cat ulei iti consuma acum si la ce interval de km?
altfel daca vrei s-o repari, o segmentezi dupa ce masori mai intai ovalitatea si conicitatea cilindrului sa vezi cumva daca ai uzura,caz in care se alezeaza si se honuieste la urmatoarea cota de reparatie + segmentii ptr cota respectiva de reparatie
si schimbi si simeringurile de la supapele de admisie si evacuare din chiulasa
LE: daca consuma mix-ul ala de ulei, ar trebui sa incerci 5w50 valvoline vr1 racing, redline, amsoil. In functie de buget. Sigur nu iti consuma 5w50-ul
Nu am pierderi de ulei. Wagner imi recomandase mai demult treaba cu jocul supapelor, nu ma prea pricep.
Motorul a mers cu Mobil 1 5w40 pana pe la 85000km cand am cumparat eu masina, iar eu am mers pe Honda 5w30 pe care l-a papat rapid-cam 1l la 3500km in primul an.
La al doilea schimb am pus Amsoil 5w30 cu noack de 7,5% care s-a dus la fel de rapid si de vreo 6 luni fac exact mixul de care zice corsaru cu Amsoil 5w50, am complectat deja un bidon si jumatate in aprox. 5700 km.
Tudorart mi-a zis sa monitorizez si cand ajung la 50/50 din cele doua tipuri ar trebui sa fie o medie de 5w40.
Doar 5w50 nu ar fi prea gros? Mai ales iarna?
5Wreprezinta viscozitatea la rece, deci e ok . a doua cifra e viscozitatea la cald care inseamna ca ramane ceva mai groscior când e fierbinte. totusi nu asta poate fi solutia la ce consumuri spui ca ai. scoate fum albastru? conduci masina foarte turata de regula? e mult ce zici tu ca papa. Motorul trage tare,are vlaga? se duce lejer la 190? E ceva rar sa pice segementii . ii stii km real? mie in 10.000 km,cand schimb uleiul imi scade pe joja jumatate.
Fumul este normal, de turat merg ceva mai tare , e adevarat, dar nu mereu si vede rar peste 5-6k de ture(cam 15% din timp).
In rest 2500-4000 rpm cam asta e media.
Motorul trage fara probleme in toate treptele, se aude ok, a 2a 100km/h, a 3a cam 150km/h, cam atat poate motorul asta de fel din cate stiu.
si schimbi si simeringurile de la supapele de admisie si evacuare din chiulasa
Este posibil sa se rezolve numai cu schimbul simeringurilor, fara segmentare.
"Things are not what they appear to be: nor are they otherwise." "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett
Asta inseamna sa pui un ulei mai gros decat recomanda constructorul. Schimba simeringurile supapelor si redu vascozitatea uleiului si vei scapa de probleme. Segmentii nu sunt uzati.
Cam mare consumul de ulei...
O verificare a jocurilor la supape nu e o avere, dar necesita si schimbarea garniturii capacului de la culbutori. Eu am facut operatia pe la aprox 75k km , cand s-a constatat ca valorile masurate cu lera erau cam in afara intervalelor( nu cu mult, dar lera nu minte). Cu toate astea, intre schimburi nu a mancat niciodata mai mult de 400ml (am completat cu ulei ramas de la revizie, nu a fost nevoie sa cumpar inca un bidon), in conditiile in care eu merg destul de turat ( cu muzica oprita, bineinteles )
adi lungu ai facut exact ce zice wagner? Ai schimbat si garnitura capacului de la culbutori?
La Asko nu? Aveai tot asa probleme cu consumul de ulei? Dupa operatie s-a remediat problema?
Care ar fi avantajele operatiei, consumul de ulei sa inteleg ca nu are legatura?
Comment