Consum ulei la Civic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Concentrația dilutiei e evidentă in motoarele rulate in regim urban. Raportul de analiza e etalonul care indica procentajul, nu joja sau pedala. Repet, un xW30 rezista mai bine decat un 0w20 in aceste condiții.

    Atenție la exprimare Corsaru, "aicea" argumentam fara flatulențe. Insisti sa fii combativ? Fa-o cel putin fara sa devi futil.

    Unde am menționat Redline legat de diluție? Eu vorbit de "0w20-uri" la modul general. E o vascozitate de care am fost interesat însă, datorită regimului de mers, am ocolit-o si nu regret.
    Ai dovada unui Redline 0w20 "îngroșat" in regim urban? Ma îndoiesc!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment


    • #77
      Asta cu ingrosarea uleiului in timp eu o vad ca si cum ai merge cu masina si ti-ar creste benzina in rezervor.

      Comment


      • #78
        Sau e ca si cum s-ar transforma uleiul de motor in vaselină si o simți la... pedala?! E utopie.
        Daca il simți mai gros fa o analiza.


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment


        • #79
          Un ulei care este tinut in motor mult mai mult decat ar fi cazul, nu se transforma in "marmelada"? Transformarea aia, are la baza ingrosarea uleiului (gandind grosier). Un ulei nu acumuleaza doar benzina/motorina in timp, ci si produsi din urma arderii amestecului.

          In plus, temperaturile inalte, oxidarea, toate conduc la ingrosarea uleiului.

          Comment


          • #80
            Originally posted by tudorart View Post
            Uleiul asta Honda ce-l ai acum schimba-l conform cartii service/grantie la 6 luni/10.000km (care intervine primul). Poti sa schimbi si mai rar dar trebuie sa schimbi calitatea si vascozitatea. In general incearca sa nu folosesti ulei xW-40 in R18.
            Originally posted by kedavras View Post
            Revizia se face la 20.000 km sau un an de zile. Nu va avea mai mult de 15000 km dupa un an si oricum nu as tine-o pana la 20.000 km.
            Probabil asa ti-au spus (nu in scris) in dealer sau probabil ca presupui ca ti se aplica regimul normal din cartea service. Consulta manualul si cartea service la capitolul de conditii severe si vei vedea ca te poti incadra acolo daca traiesti in Romania. Pt regimul respectiv, e intervalul mentionat de mine mai sus.

            *******************
            In legatura cu fluctuatiile de vascozitate, ele exista in ambele sensuri. Factorii cei mai importanti dupa cum s-a mentionat, sunt oxidarea si acumularea de tot felul de contaminanti pt ingrosare si forfecarea polimerilor si dilutia pt subtiere. Cum astea doua depind de aplicatie si momentul in timp din aplicatie rezultatele variaza mult iar repetabilitatea si reproductibilitatea sunt greu de stabilit. Cum la RL forfecarea si oxidarea ar fi mai putin de succes (si ar fi greu sesizabile de sofer oricum), parerea mea e ca e vb mai degraba de epuizarea normala a molibdenului si cu asta creste coeficientul de frecare in unele locuri si deci nu se mai elibereaza atati HP ca la inceput. Iar pt perioada de incalzire a motorului la rece e clar ca orice imbatranire a uleiului creste vascozitatea acolo si se poate simti si de utilizator in cazul asta. Din cauza asta e bine de schimbat anual inainte de iarna.
            Website Boutique Oils

            Comment


            • #81
              Cu Amsoil 0w30 (AZO) dupa 15355 km uleiul era inca potent (TBN 4.9), avand 99 ppm Moly, mult peste "universal average" 83 ppm, sa nu mai zic de regular Av. 56 ppm. Nici un semn de oboseala in motor sau accelerații si o volatilitate in cei mai excepționali termeni. In plus abundă in detergenți Ca 2850 ppm, din nou peste medie si repet, dupa 15000+ km (10000 urban / 5000 extraurban).
              Sunt curios care va fi finalul noului 5w30 (ASL) anul viitor.


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Comment


              • #82
                Originally posted by ThinkerTalkerDoer View Post
                Cu Amsoil 0w30 (AZO) dupa 15355 km uleiul era inca potent (TBN 4.9), avand 99 ppm Moly, mult peste "universal average" 83 ppm, sa nu mai zic de regular Av. 56 ppm. Nici un semn de oboseala in motor sau accelerații si o volatilitate in cei mai excepționali termeni. In plus abundă in detergenți Ca 2850 ppm, din nou peste medie si repet, dupa 15000+ km (10000 urban / 5000 extraurban).
                Sunt curios care va fi finalul noului 5w30 (ASL) anul viitor.

                Sent from my iPhone using Tapatalk
                Sa stii ca nu prea variaza valorile la molibden, calciu, zinc, fosfor etc pe masura ce uleiul e uzat. Aditivii astia raman in ulei chiar daca sunt epuizati (in sensul de folositi) si ca atare apar la analiza uleiului uzat. Din pacate inca nu exista nici un tip de molibden care sa dureze pe intreaga perioada de schimb a uleiului. Chiar daca Red Line contine in jur de 600ppm la variantele full saps (120 ppm la mid saps) nu tine cat tine uleiul. Bineinteles tipul de molibden e crucial. RL foloseste MoDTC si Amsoil nu mai stiu in momentul de fata dar posibil sa fie o forma mai avansata, dar tot solubila (deci nu MoS2-ul solid) si tot insuficienta. Oricum ar fi, molibdenul asta organic, e solubil (ca si restul metalelor aditivi) si costa cat tot restul pachetului de aditivi. O cantitate mai mare nu se poate folosi deocamdata si din cauza limitelor la cenusa si din cauza ca ar fi in prea mare competitie pe suprafata cu ceilalti aditivi. In Japonia se foloseste mult in uleiuri...in Europa mai putin pt ca nu sunt atatea avantaje la Diesel (turatii joase=pierderi mai mici in frecare, cenusa vs DPF, eficienta deja mare inseamna, la acelasi procent de reducere a frecarii, rezultate mai putin importante vs cost mare).

                Amsoil si-a facut renumele pe duratele lungi de schimb si uleiul respectiv e garantat in SUA la 24000km in regim sever sau 40000km pe autostrada (cu filtrul de ulei al lor si max 700h/1an). Deci nu ma mira ca mai ai jumatate de TBN acolo. Ce-i drept nu toate analizele iasa asa bine...probabil ai motorul f curat/ sanatos si folosesti benzina buna.
                Website Boutique Oils

                Comment


                • #83
                  Deci, un necunoscator (asa ca mine), nu mai intelege absolut nimic, parerile sunt atat de impartite, incat daca pun punct si incerc sa concluzionez..................
                  5d-ul meu are 128k km acum, in cei 4k km am urmarit saptamanal joja, nivelul este exact in acelasi loc, stiu ca nu sunt mult km dar daca ar fi fost ceva s-ar fi vazut, masiina a mers doar cu 5w30, indiferent de marca (ca asa e la nemti, marca nu conteaza)eu am pus acum un liquii molly, care, (un coleg de forum mi-a atras atentia) nu e fullsint. dar a fost prea tarziu........ Urmaresc de zile acest topic, sper ca pana la urma sa iasa ceva concret...
                  Ignorati va rog lipsa sau surplusul de "i" am probleme cu tastatura!

                  Comment


                  • #84
                    La mine dupa 10.000 km incepe sa coboare nivelul pe joja. Pana la 16-17.000 km la cat fac schimbul nivelul coboara la mijloc, deci aprox 500ml. Fenomen observat de 3 schimburi, cu uleiuri diferite ca marca si vascozitate in cazul celui de al 2-lea schimb.

                    Comment


                    • #85
                      Benzina e OMV 95 sau Mol Evo, alternativ iarna. De Moș Nicolae a primit SI-1 si abia aștept sa vedem daca apar modificări in in zona de consum. Motorul fiind destul de curat nu ar trebui sa apăra diferențe prea mari dar vom vedea.


                      Sent from my iPhone using Tapatalk

                      Comment


                      • #86
                        Am sunat la Honda la Arad si nu stiu astia ce ulei au , au spus ca au doar ulei Honda. Redline 0w20 care mi-a fost recomandat aici pe forum e cumva uleiul dat de Honda ? Astia nici nu vor sa puna alt tip de ulei si sa-mi puna stampila de garantie.

                        Comment


                        • #87
                          Honda e Castrol Edge Professional H, un ulei bun spre foarte bun dealtfel. Daca nu te deranjeaza pretul, poti merge linistit pe el.
                          '08 Civic 5D 1,8 Sport Champagne Silver: Vicky

                          sigpic

                          Comment


                          • #88
                            Merci. Am facut astazi schimbul de ulei. N-au stiut sa-mi spuna astia ce ulei e !!!

                            Comment


                            • #89
                              Adică ți-au pus ulei și nu știu ce ulei era?
                              I'm not anti-social. I'm anti-idiot.
                              My cars:

                              '09 Honda Accord Tourer 2.4 A/T, Executive, Cobalt Blue Pearl--all season daily car
                              '00 S2000, Silverstone Metallic - my new daily sunny day drive
                              '96 CRX Del Sol 1,6 SIR, Custom Metallic Green - sunny&warm days car
                              '78 Accord SJ 1,6 Yellow - historical car
                              EX-'11 CR-V 2,2 I-DTEC A/T Executive, Urban Titanium Metallic
                              EX -'09 Accord Sedan 2,4 M/T Executive, Cobalt Blue Pearl
                              EX-''00 HR-V 1,6, Custom Matt BlacK - Utility car
                              EX-'15 Civic 5D 1,8 Sport M/T Briliant Sporty Blue Metallic
                              EX- '95 Civic Eg 1,8 White - race car
                              EX-'08 Civic 5d 1,8 Sport M/T Alabaster Silver -

                              Comment


                              • #90
                                Interesant de vazut concluzia lui Thinker dupa schimbul de ulei de anul acesta daca a facut-o si daca scapa de ban. Se pare ca are acces la un laborator de analiza ptr uleiuri.
                                Din umilele mele cunostinte cifra dinaintea W-ului reprezinta intervalul de temperatura ptr care este recomandat a se folosi uleiul si cu cat aceasta cifra este mai mica cu atat uleiul se comporta mai bine la temperaturi scazute. In speta cele cu 0W sunt uleiuri full sintetice. Cifrele de dupa W-eu indica clasa de vascozitate (popular grosimea). 20, 30, 40, 50 sunt valorile uzuale. Este adevarat ca orice ulei isi modifica vascozitatea cu temperatura si aceasta scade cu cresterea temperaturii. Temperatura inalta = vascozitate redusa (aproape apa). De aceea toate uleiurile de motor se aditiveza in primul rand pentru neutralizarea acizilor si aici intervine diferenta intre uleiul ptr Diese si cel de benzina. Cel de Diesel are mai multi aditivi (TBN mai mare). Folosirea unui astfel de ulei intr-un motor pe benzina poate produce uzura de eroziune bazica intrucat TBN este prea mare.
                                Dilutia cu carburant modifica vascozitatea oricarui ulei in sensul reducerii. Aditivii ptr curatire (cenusa, calamina) dau uleiului propietati de curatire a pieselor motorului cu care vine in contact si aceasta curatire se face prin mentinerea in suspensie in ulei a particulelor de funingine si ingroase uleiul. Bineinteles o parte din particule sunt retinute de filtrul de ulei.
                                Motoarele de Civic 1.8 produse intre 2008-2009 au avut probleme din fabrica cu consumul de ulei din cauza unor probleme de etansare la ghiduri in chiulasa. Chestia s-a remediat prin schimbul chiulasei in garantie.

                                Comment

                                Working...
                                X