Turatie crescuta la lasarea pe liber

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turatie crescuta la lasarea pe liber

    Povestea suna in felul urmator: cu ceva timp in urma, mi-am montat un throttle body spacer. Totodata mi-a fost curatat si body throttle-ul.
    Desi initial am avut impresia unui plus de cuplu si chiar putere, m-am confruntat de la bun inceput cu cateva probleme: ralanti-ul a crescut pe la 8-900 rpm, iar la punerea pe liber, de indata ce masina era aproape oprita, crestea (desi initial tindea sa se comporte corect, adica sa scada pana la turatia de ralanti) la 1500 rpm, apoi ajungea la 1200 rpm pentru ca pe final sa stea la 8-900 rpm.
    Am mers aproximativ 700 de kilometri cu TBS-ul si am mers la service si l-am scos. S-a incercat si o resoftare (nu sunt convins ca s-a si intamplat). Ralantiul a scazut la 750 rpm (dar nu a ajuns la cea de la care am plecat, adica 650 rpm), insa nu am scapat de a doua problema, cea a turatiilor care cresc la lasarea pe liber.
    Daca ati mai auzit de o astfel de problema si daca ma puteti lamuri ce ar putea fi sau daca aveti solutia problemei, mi-ar fi de un mare ajutor. Sunt ingrijorat.
    Va multumesc!

  • #2
    Resoftare? La ce anume, daca zici ca nu esti sigur ca s-a realizat?

    Dupa ce s-a curatat corpul clapetei, s-a facut si o reinitializare (repozitionare) a clapetei?

    Cand pornesti prima data dimineata, daca ramai cateva minute pe loc, turatia incepe sa scada pe masura ce se incalzeste motorul?

    Comment


    • #3
      S-a incercat reinvatarea ralantiului la asa-numita resoftare. Din ce am observat eu, a fost un fail, in sensul ca ralantiul a ramas la 760-770 rpm.

      Marturisesc ca nu am habar daca s-a facut o astfel de repozitionare.

      Da, scade turatia.

      Comment


      • #4
        Salut , concluzii dupa TBS ? Am tot auzit de astfel de problelme dupa curatare clapeta, sunt curios care i rezolvarea!
        '08 Fn1 - Invidia Catback, CAI Injen w hydroshield, Omp front braces, Eibach prokit springs, Ferodo ds2500, Oz ultraleggera w Michelin Ps3, GP kit-front/rear

        Comment


        • #5
          Din cate stiu eu, daca se intervine asupra clapetei de acceleratiei, astfel incat sa fie modificata pozitia ei mecanic, atunci ar trebui facuta o reinitializare prin HDS.

          Vezi ca la R18 nu clapeta de acceleratie iti controleaza cantitatea de amestec din cilindri la sarcini partiale, ci inchiderea supapelor de admisie cu intarziere, astfel ca, datorita faptului ca aceasta clapeta de acceleratie este deschisa complet, o parte din amestec este expulzata inapoi in colectorul de admisie, moment in care supapele de admisie se inchid.

          Acesta este regimul de functionare la sarcini mici si partiale. Si, daca nu ma insel, ar trebui sa fie valabil si pentru turatia de mers in gol. Totusi, trebuie facuta o reinitializare a pozitiei clapetei, sa fii sigur. Din altceva nu cred ca este.
          Last edited by IB; 07-02-16, 20:43.

          Comment


          • #6
            Multumesc mult, IB!

            @fetherw80: Scuze pentru raspunsul intarziat!
            Concluziile in ce priveste folosirea lui nu sunt favorabile. As fi tentat sa spun ca dupa inlaturarea lui, comportamentul masinii (cu toate variatiile de turatie) este la fel cu cel de pe vremea TBS-ului.
            Avand in momentul franariii/opririi masinii acea latenta de 1500 rpm, evident ca acceleratia era mult mai agresiva, neplecand de la 0 rpm, dar jocul ulterior despre care am vorbit mai sus m-a pus cu botul pe labe definitiv.
            Last edited by vtin; 07-02-16, 21:11.

            Comment


            • #7
              Variatiile relantiului le ai cel mai probabil de la cleaning-ul TB-ului, a fost miscata manual clapeta, in timpul curatarii.
              Incearca intai un Idle Relearn. Daca nu, ar trebui sa-si revina dupa vreo 1-2 zile de condus, pana isi reinvata singura parametrii optimi.
              Spacer-ul nu are nici o legatura cu problema, my 2 cents, este doar o garnitura
              Last edited by dinoc; 07-02-16, 22:50.

              Comment


              • #8
                Vtin, de aceeași părere cu Dinoc sunt și eu.
                Cānd umbli la clapeta, mai ales cānd se curăță, ar trebui īndeplinite procedurile de mai jos

                http://www.v6performance.net/forums/.../topics/236393

                https://youtu.be/Vuqi2jnnzdY

                Pentru prima ar trebui un HDS, mail multe detalii utile īn filmuleț.
                Referitor la spacer, nu el e cauza. Eu am avut unul pe CL9 și am mers o vară īntreagă fără probleme.

                Verifică și etanșeitatea clapetei și a furtunelor care au fost deranjate cānd s-a intervenit asupra clapetei.
                -------------------
                There is no point of having if you can't share.

                Comment


                • #9
                  Va multumesc mult pentru ajutor!
                  Pana ajung la service (acum mi-e un pic mai dificil pentru ca ar trebui sa trec muntii; nu am incredere in service-urile din Brasov sau Sibiu), voi incerca - pe cat posibil - de unul singur procedura idle relearn-ului, iar daca rezultatele vor intarzia sa apara, inarmat cu ceea ce mi-ati scris, ma voi prezenta frumusel la Apan sau Asko.

                  Comment


                  • #10
                    cand am pus ecu US imi facea fix invers. adica murea motorul la stop. in 2-3 zile si-a revenit (scadea rpm dar nu se oprea , gen 400-500 rpm apoi urca la loc) dupa semnalarea problemei omului care se ocupa de soft, a facut ceva (nu stu ce) si a disparut complet. mai mult ca sigur e ceva legat de gestiune din moment ce clapeta e electronic controlata.

                    n-am inteles niciodata de ce sa pui distantatorul ala?
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Pentru ceva cuplu si cativa magari (putini, e drept), in plus. Am crezut ca nu e niciun risc...

                      Comment


                      • #12
                        ce pretinde am inteles, nu am inteles mecanismu prin care se predinde ca-i produce.
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Ceva noutati? Vreo veste buna?
                          "Things are not what they appear to be: nor are they otherwise."
                          "The truth may be out there, but the lies are inside your head." - Sir Terry Pratchett

                          Comment


                          • #14
                            Inca nimic. Am luat legatura cu cei de la Apan pentru a sti daca la urmatorul drum voi poposi la ei, mi-au spus ca se vor interesa de problema mea si... cam atat.
                            Norocul meu e ca sunt intr-un oras foarte mic pe care-l pot strabate lesne si cu piciorul. Masina sta in garaj.

                            Comment


                            • #15
                              In sfarsit, s-a rezolvat buba. S-a facut idle relearn-ul corect si acum masina toarce cuminte.
                              Va multumesc pentru sprijin!

                              Comment

                              Working...
                              X