Am un del Sol D16Z6 de vreo 3 ani si ceva....fara probleme mari la condusul de zi cu zi....
exceptie o mica ezitare cateodata la accelerare dar banuiesc ca e sonda lambda sau injectoarele putin murdare (are 250.000 km pe ceas) dar o rezolv sper. O sa curat sonda lambda, o sa curat si injectoarele si o sa schimb capul distribuitorului si/sau capacul
acum am observat recent ca parca face cam mult zgomot "'cand accelerz"....la relanti e chiar linistit cu capota inchisa pe o strada circulata nici nu il auzi....cu capota deschisa si urechea aplecata se aude rotund (zic eu) si nu face mult zgomot. E acum, daca accelerez cu mana din clapeta, intai apare un zbarnait si parca intra motorul in rezonanta, iar daca il tin constant turat se potoleste si scade in intensitate.
am presupus ca e o scapare din evacuare sau ceva de genul dar nu miroase a esapament de loc in zona capotei (cu mult timp in urma am avut o crapatura serioasa in 'galeria de evacuare' pe care am rezolvato prin sudura si armare cu fibra de sticla plus silicon de temp inalta) si de atunci nu mai am probleme pt ca nu se vad urme de gaze pe protectia de deasupra galeriei care era neagra inainte sa repar
de asemenea am scos capacul de ulei si parca mai mult ca niciodata are presiune inauntru si chiar ma stropeste pe mana cu ulei daca tin mana deasupra
recent am curatat captatorul de ulei montat sub galeria de admisie (din el pleaca furtunul catre PCV care ar trebui sa compenseze presiunea pozitiva din motor) banuiesc ca nu ar trebuii sa fie asa mare presiune acolo
acum sfaturi:
sa fie oare uzura excesiva in setul motor care sa faca si zgomotul si scaparea exesiva de presiune din cilindrii
mentionez ca mi se pare ca masina merge bine - trage bine (acum vreo 2 ani mia iesit pe testul de compresie 13.5 psi parca cam pe fiecare cilindru) consuma decent (unde va la 9.5 - 10 daca o menajez si conduc jumate din km si noaptea fara stat la semafoare prea mult, si max 12 mers oras in trafic sanatos si tras de ea un pic schimbat la 3500-4000 si eventuale reprize spre 6500 cand ma apuca). de asemenea cand accelerez puternic spre 6500-7000 se aude normal - parca nimic neobisnuit...
recent am reglat si supapele iar intre 2 schimburi la 5000-6000 km si un an de zile a mancat cam 1.5 litri ulei maxxx. sunt la capat de revizie am 1 an si cateva sapt, sa fie oare doar de la uleiul deteriorat????
as vrea sa mai isi mai dea cineva cu parerea eventual sa fac comparatie cu una....poate la urmatoarea intalnire de vineri seara...
sau vin eu oriunde daca are careva timp sa piarda cu mine.
exceptie o mica ezitare cateodata la accelerare dar banuiesc ca e sonda lambda sau injectoarele putin murdare (are 250.000 km pe ceas) dar o rezolv sper. O sa curat sonda lambda, o sa curat si injectoarele si o sa schimb capul distribuitorului si/sau capacul
acum am observat recent ca parca face cam mult zgomot "'cand accelerz"....la relanti e chiar linistit cu capota inchisa pe o strada circulata nici nu il auzi....cu capota deschisa si urechea aplecata se aude rotund (zic eu) si nu face mult zgomot. E acum, daca accelerez cu mana din clapeta, intai apare un zbarnait si parca intra motorul in rezonanta, iar daca il tin constant turat se potoleste si scade in intensitate.
am presupus ca e o scapare din evacuare sau ceva de genul dar nu miroase a esapament de loc in zona capotei (cu mult timp in urma am avut o crapatura serioasa in 'galeria de evacuare' pe care am rezolvato prin sudura si armare cu fibra de sticla plus silicon de temp inalta) si de atunci nu mai am probleme pt ca nu se vad urme de gaze pe protectia de deasupra galeriei care era neagra inainte sa repar
de asemenea am scos capacul de ulei si parca mai mult ca niciodata are presiune inauntru si chiar ma stropeste pe mana cu ulei daca tin mana deasupra
recent am curatat captatorul de ulei montat sub galeria de admisie (din el pleaca furtunul catre PCV care ar trebui sa compenseze presiunea pozitiva din motor) banuiesc ca nu ar trebuii sa fie asa mare presiune acolo
acum sfaturi:
sa fie oare uzura excesiva in setul motor care sa faca si zgomotul si scaparea exesiva de presiune din cilindrii
mentionez ca mi se pare ca masina merge bine - trage bine (acum vreo 2 ani mia iesit pe testul de compresie 13.5 psi parca cam pe fiecare cilindru) consuma decent (unde va la 9.5 - 10 daca o menajez si conduc jumate din km si noaptea fara stat la semafoare prea mult, si max 12 mers oras in trafic sanatos si tras de ea un pic schimbat la 3500-4000 si eventuale reprize spre 6500 cand ma apuca). de asemenea cand accelerez puternic spre 6500-7000 se aude normal - parca nimic neobisnuit...
recent am reglat si supapele iar intre 2 schimburi la 5000-6000 km si un an de zile a mancat cam 1.5 litri ulei maxxx. sunt la capat de revizie am 1 an si cateva sapt, sa fie oare doar de la uleiul deteriorat????
as vrea sa mai isi mai dea cineva cu parerea eventual sa fac comparatie cu una....poate la urmatoarea intalnire de vineri seara...
sau vin eu oriunde daca are careva timp sa piarda cu mine.
Comment