Probleme A/C racire

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Vedeti inceputul topicului, era dat si numarul de contact al unui tip priceput in ale AC-ului.
    Cred ca merg si eu o tura, se simte compresorul destul de tare cand cupleaza/decupleaza, cand era noua abia se simea...
    -------------------
    There is no point of having if you can't share.

    Comment


    • #92
      as vrea si eu o curatare a compartimentelor AC; e un miros "nu normal" cand dau drumu la AC uneori. stiti in iasi pe cineva care face asa ceva? pot face eu singur cu vreun spray? Daca da, ce recomandati?.

      L.E. Bogdan (cei din iasi probabil il stiu), face curatare la 50 ron. Care aveti nevoie, apelati cu incredere la el.
      ady_uaic
      Senior Member
      Last edited by ady_uaic; 26-06-12, 10:32.
      '08 Jaguar XF 3.0 V6 Premium Luxury A/T
      Ex: 09 Honda Accord 2.4 CU2 EXEC A/T & '07 Honda Accord 2.0 EXEC M/T

      Comment


      • #93
        Recomandati in Timisoara vreo firma sau persoana specializata in clime auto?

        Anul trecut am facut refill (freon + ulei), a mers bine clima apoi in sensul ca nu mai simteam puternic cuplarea/decuplarea compresorului, baga tot timpul rece.
        Din pacate, dad ca acum cand au fost zilele de canicula au inceput sa revina simptomele de anul trecut, presupun ca imi scapa freon, nu as vrea sa fac reumplere anual ..

        Comment


        • #94
          Nu cred ca iti scapa freon ci caldura face ca presiunea din conducte sa creasca , fapt ce duce la cuplarea si decuplarea frecventa .... Iti recomand cand va fi iar canicula si cand este temperatura cea mai mare afara sa te duci la cei care ti-au facut refill sa iti regleze presiunea. Si asta e o recomandare generala.
          In plus masina nu necesita refill sau service la instalatia de A/C atata timp cat este protejata. Astea sunt recomandarile pe care le-am primit si eu.
          Vali_lj
          Tech Geek
          Last edited by Vali_lj; 26-06-12, 18:39. Reason: Completare
          Touge is what we live for

          Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

          Comment


          • #95
            Bine de stiut.
            -------------------
            There is no point of having if you can't share.

            Comment


            • #96
              Originally posted by mhh39 View Post
              La service-urile mici, un refill te costa 100-150ron. O rugaminte am la tine, daca mergi la reprezentanta.
              Intreaba cati ml (mililitri) de ulei intra in instalatie. Sunt curios cat intra la Honda. La alte marci, intra in jur de 10ml. Eventual, si cate grame de freon. Ca idee.
              Intr-un final am ajuns la ASKO ptr problema legata de instalatia AC.

              Din ce am inteles cantitatea de freon/ulei difera de la model la model.

              La mine intra 470 gr freon. Tipul de la ASKO mi-a spus ca in momentul in care masinaria baga freon in instalatie automat baga si ulei.

              Dupa incarcarea cu freon temp. aerului era undeva la 4.5 - 5*C asta in conditiile in care normalul este undeva la 7*C.

              In decursula a 7 ani si aproape 8 veri am pierdut undeva la ~70 gr freon ceea ce este mai mult decat ok.
              Daniel.
              Senior Member
              Last edited by Daniel.; 03-07-12, 22:20.

              Comment


              • #97
                Am fost azi la o firma de se ocupa cu AC la masini in Tm, Climatech parca ii zice. Cand am ajuns la ei deja mi se reproducea problema, acica nu mai baga rece (nu se cupla compresorul) decat foarte rar. Au pus aparatele de masurat pe instalatie si au depistat ca presiunea este foarte mare. Am intrebat daca se poate face ceva pentru reglarea ei, au zis ca radiatorul nu se raceste indeajuns la mersul prin oras (afara sunt 35+ grade la umbra) si asta ar fi problema principala. Ca sa imi demonstreze, a pus un furtun de apa pe radiator, cara s-a racit si imediat compresorul a cuplat. Mi-au recomandat pentru inceput sa curat radiatorul, am fost la o spalatorie si l-au degresat putin si au pus jet de apa pe el (acces doar prin grila din bara fata). Apoi, nu stiu ce sa zic, mi-a functionat bine clima in urmatoarele 20 min cat am facut pana la lucru, dar eu nu sunt ferm convins ca o sa mearga si in continuare. Eu tind sa cred totusi ca e o problema de reglaj, mai exact de cantitatea de ulei si freon din instalatie.

                Apropo, am gasit o procedura de diagnosticare sistem climatizare pentru acordurile noastre.

                http://www.hondaaccordforum.com/foru...-code-s-34589/

                Eu am facut primii pasi si a pornit automat selftest-ul despre care se vorbeste, mie nu mi-a gasit nici o eroare la final.


                LE: Acum am mers 30 min prin trafic, problema a reaparut. Se pare ca cei de la Climatech nu prea se pricepeau la Honda, cand i-am intrebat daca e destul freon sau ulei, au zis ca da, doar ca se supraincalzeste. Eu personal nu cred povesti din astea. O sa caut alt service..

                Update 05.07.2012: Tocmai am venit de la un alt service, au legat aparatul de clima, au recuperat doar 345 grame din 550 cat era necasar, resp 15 g ulei. Apoi aparatul a facut vidare 30 minute, a reiesit ca nu are scurgeri (cel putin aparatul nu a detectat), am facut reumplere freon, ulei + substanta de contrast. Am testat aprox 1h clima, am avut treaba in oras, totul merge bine, inclusiv cuplarea compresorului nu se mai simpte puternic.
                Ca si concluzie, mi-a scapat freon, nu s-au determinat scurgeri pe aparat, prin urmare peste doua saptamani ma duc la verificare sa vada pe unde /daca apare substanta de contrast.
                IepurasulRaz
                Member
                Last edited by IepurasulRaz; 05-07-12, 11:41.

                Comment


                • #98
                  dupa experienta extenuanta de anul trecut, vreau sa impartasesc cu voi experienta mea si vin sa va dau un sfat, doua
                  va recomand schimbarea filtrului dezumidificator, la doi ani si foarte important, cautati sa nu faceti freonare la robotul acela. gasiti un frigotehnist priceput care sa faca refill ul manual. ca o paranteza am fost la service meridian pentru o evaluare masina articulatii plus eficienta A/C si mi-a iesit super ok, 7 grade!
                  am aflat astfel un lucru ce nu-l stiam, anume ca pt un A/C manual trebuie sa fie maxim 12 grade iar pt climatizare automata 16 grade
                  una din marile probleme este presiunea prea mare in instalatie, de aici o serie intreaga de chestii deranjante cum ar fi acea senzatie ca da in nas, decuplarea frecventa si destul de.... violenta a compresorului si evident faptul ca nu raceste.
                  o cunostinta a mea cu un volvo , disperat ca nu-i da de cap cu aerul conditionat, dupa mai multe vizite si la reprezentanta, degeaba, l-am indrumat catre baiatul al carui nr l-am lasat pe aici
                  omul i-a rezolvat problema. o curatare temeinica a radiatorului si....... prea mult freon in instalatie, presiune prea mare.
                  asadar, sper sa va fie de folos sfaturile mele
                  drum uscat si racoros va doresc

                  Comment


                  • #99
                    detalii AC

                    prietene si eu am aceaiasi problema....am fost si eu la asko si acelasi lucru am patit..... pm me cu cat ai dat pe desfacut instalatie si suflat.....ca eu nu i-am lasat ca m-au luat cu "probabil" si era clar ca nu inteleg exact cu ce se mananca

                    povestea mea:

                    aerul porneste face presiune 25-30 bari (fffff mult peste normal) pe lichid (iesire din compresor) si aproape de 0-2 bari pe partea de gaz (intrare in compresor) face rece putin..

                    cum trebuie sa fie ca sa te ajute sa pui diagnostic...:

                    - pe partea de lichid (busonul rosu) 20 bari max pe partea de gaz 3-7 bari (busonul albastru) cu ac pornit
                    - vaporizatorul trebuie sa ajunga la vreo 7 grade celsius

                    dupa indelungi cautari si studii am ajuns la urmatoarele concluzii poate ajuta pe cineva

                    probleme posibile:
                    • radiator (condensor) defect (infundat sau ffff murdar)

                    rolul condensorului : raceste refrigerantul aflat la presiune si temp f mare (90 grade 16-20 bari) si il transforma in totalitate in lichid (produce un efectul de "subracire")
                    refrigerantul, la intrarea in condensor, este lichid amestecat cu gaz, ca urmare a scaderii de temp gazul condeseaza, iar la iesirea din radiator acesta devine 99.9% lichid, desi temp refrigerantului scade, presiunea acestuia scade mai putin decat ar fi trebuit (conform graficului legaturii naturale dintre presiune si temp a refrigerantului)

                    simptome : presiune mare pe partea de inalte
                    eficienta scazuta
                    decuplari dese
                    in functie de gravitate pot aparea si zgomote in compresor
                    • filtru deshidratare/reziduri infundat

                    simptome : presiune f mica gazoasa (retur compresor)
                    presiune f mare lichida (tur compresor)
                    zgomote compresor (returul scazut duce la lubrifiere necorespunzatoare)
                    cuplari decuplari f dese cu sarcini f mari asupra motorului
                    aparitia unei brume de gheata dupa filtru
                    • vaporizator infundat cu reziduri sau ulei compromis sau in exces

                    rol vaporizator: radiatorul in care lichidul se destinde si ajunge la temp fffff mica 4-7 grade celsius si presiune mica - 3-4 bari
                    acesta absoarbe caldura din aerul suflat prin el si cu ajutorul ei vaporizeaza intreaga cantitate de refirgerant
                    cu ajutorul unui dispozitiv de termoreglare mentine o usoara "supraincalzire" a refrigerantului astfel incat in compresor sa nu ajunga refrigerant sub forma lichida intrucat acesta nu este conceput sa compreseze lichid
                    simptome: presiune f mica pe retur (gaz)
                    eficienta scazuta
                    zgomote compresor (datorita ineficientei nu apare supraincalzirea si ajunge refrigerant lichid in compresor)
                    • dispozitiv termoreglare (valva expansiune defecta sau blocata)

                    rol TXV: mentine temp vaporizatorului constanta prin varierea debitului de refrigerant prin vaporizator in functie de temp conductei de returi (in unele solutii constructive si prin presiunea din retur)

                    blocata pe inchis sau debit mic.....
                    simptome: retur presiune f mica uneori chiar si spre vacuum (zgomote compresor)
                    racire aproape zero sau f slaba in functie cat de mult se deschide
                    "supraincalzire" f mare
                    blocata pe deschis sau debit prea mare - mai grav
                    racire ineficienta
                    zgomote compresor urmate de cedarea compresorului
                    "supraincalzire" mica sau zero



                    mai sunt de spus dar numai am rabdare sa scriu poate revin mai pe seara cu completari
                    ac-ul este un sistem pe care nu multi il inteleg si f multi il trateaza cu multa indiferenta si umbla la el dupa ureche

                    Comment


                    • la asko am ajuns disperat dupa mai multe aventuri in tot felul de service-uri specializate in a/c si mai multi...meseriasi
                      mi-am zis: frate la honda trebuie sa-i dau de cap...
                      am povestit ce s-a intamplat
                      vis a vis de cost, nu le-am dat bani pentru ca m-am infuriat
                      nu stiu, sincer, ce a facut si cum a facut tipul asta, Adi dar iti spun sincer, am scapat de problema asta.
                      fa o experienta: porneste aerul si pune un furtun de apa pe radiator. vezi daca mai decupleaza asa des compresorul si daca iti raceste

                      Comment


                      • o sa incerc si asta.....sa inteleg ca tu ai schimbat condensorul??!?!?....desi daca ar fi condesorul infundata .... intrarea in el ar fi extrem de fierbinte iar iesirea din el ar fi semnficativ mai rece....pt ca nu ar trece freonul liber....la mine iesirea este aproape la fel de fierbinte....poate un pic mai rece....deci probabil merge cum ar trebuii....abia in vaporizator apare problema...iesirea este calaie in loc sa fie fff rece

                        Comment


                        • filtrul dezumidificator l-am schimbat in momentul in care am aflat ca este un consumabil, la fel ca toate filtrele. problema mea cu a/c-ul s-a rezolvat dupa ce am refreonat masina la tipul despre care am vorbit si a facut treaba asta manual regland astfel presiunea in instalatie intr-o maniera numai de el stiuta
                          cert este ca vara asta am avut racoare in masina, asa cum ar trebui sa functioneze un a/c
                          intr-un viitor, poate la anul vreau sa fac o curatire profi a instalatiei a/c si schimbarea radiatorului.

                          Comment


                          • revin cu o completare interesanta. socrul meu are o Fabia. spre sfarsitul verii imi zice ca nu-i mai merge aerul. eu ii spun ca treaba cu a/c ul nu e una simpla. omul se duce la augsburg. aaa e clar! domne e compresorul. bun si cat costa? 800 eurici. raspunsul socrului meu a fost - ma lipsesc de a/c
                            bun. se duce la skoda. domne e compresorul dus si posibil si nu stiu ce supapa sau valva. cat ma costa reparatia? 4100 ron.
                            ii spun din nou. tata socru mergi pana la baiatul asta sa se uite si el la masina. super dezamagit cedeaza insistentelor mele si merge la om. ma suna fericit. am rezolvat-o! cum intreb si cat? 100 ron si o freonare
                            VOILA!

                            Comment


                            • Salut,
                              Am observat si eu o problema la Accordul meu. In mers pe una din duzele de la climatizare mi-a intrat in habitaclu ceva asemanator unui "puf", cand folosesti un spray deodorant. De o sapatamana am constatat ca AC nu mai are aceeasi putere de racire. Sub masina curge condens iar cele 2 ventilatoare merg atunci cand pornesc AC. Ce nu se mai aude este zgomotul acela asemanator unui motor de aspirator care pornea si se oprea. Sper sa nu fie compresorul deoarece am inteles ca este foarte scump iar la aceeasi bani imi cumpar vreo 3 aparate de aer conditionat.
                              Imi cer scuze pentru limbajul tehnic "de lemn" dar sincer nu ma pricep.
                              Honda Accord 2.2 i-ctdi Nighthawk Black Pearl Executive-2007

                              Comment


                              • Din cele relatate, eu inteleg ca sistemul AC functioneaza (ventilatoare, compresor), dar e nevoie de un schimb de filtru de polen/habitaclu (acel "puf" intrat de acolo vine). Un filtru foarte imbacsit isi pierde eficienta filtrarii aerului, si reduce si eficienta climatizarii.

                                Daca nu s-a facut niciodata pana acum, ar trebui facuta si o servisare a instalatiei de AC - reumplere cu freon si ulei pana la capacitatea nominala - recomand intr-un service Honda, sau la un atelier care sa detina neaparat aparat de freonare cu functie de recunoastere a necesarului de freon si ulei in functie de marca si tipul masinii.
                                -------------------
                                There is no point of having if you can't share.

                                Comment

                                Working...
                                X