Discutii despre detailing, do's & don't's

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Discutii despre detailing, do's & don't's

    Aparut ca urmare a discutiilor din topicul cu problema lui CDS, scopul acestui topic este de a discuta despre procedurile de detailing, ce e bine, ce nu e bine, ce se merita si ce nu. Va avertizez ca o continuare a discutiei despre CDS pe acest topic va fi sanctionata.

    Sporuri
    2006 Accord CL7 2.0 MT

  • #2
    Foarte bun topicul si ii asteptam si pe colegii de pe detailing-club.ro pentru sfaturi profesioniste.
    Eu vin cu recomandari din propria mea experienta si mentionez ca nu sunt nici expert, nici profesionist.

    -Masina nu necesita polish abraziv atata timp cat nu este intr-o stare deplorabila (matuita sau zgariata), astfel ca un strat sau 2 de ceara plus lustruire consituite un tratament arhisuficient pentru a indeparta mare parte din zgarieturile fine tip panza de paianjen la o masina veche de pana la 5 ani; mi s-a recomandat sa fac o astfel de operatiune cel putin o data pe an, preferabil dupa iarna, pt o intretinere decenta a masinii
    -Mi s-a recomandat sa nu spal masina timp de 2-3 zile de la tratament, pentru ca stratul de ceara sa reziste cat mai mult
    -Mi s-a recomandat sa nu ma duc la spalatorii care folosesc burete sau lavete murdare, de preferat sa am laveta mea curata cand ma duc cu masina la spalatorie
    -Mi s-a recomandat sa nu ma duc la spalatoriile gen "tunel" sau cele din incinta benzinariilor care au perii automate pentru ca afecteaza/zgarie lacul
    -Mi s-a recomandat sa nu dau ascultare celor de la anumite spalatorii care insista cu degresari inutile numai ca sa-ti mai ia un ban, ci doar in cazul in care chiar e nevoie (spre ex, o pata consistenta de substanta grasa, sare de pe drum in timpul iernii, etc.)

    Comment


    • #3
      O sa incep eu cu ceva elementar in detailing si anume spalarea masinii.

      Intotdeauna sa folositi 2 galeti cand spalati masina, una pentru sampon si una pentru clatirea manusii de oaie sau de microfibra.
      Folositi o manusa de oaie sau de microfibra cand spalati masina, niciodata burete! Manusa de oaie a fost conceputa sa ridice particulele de praf si mizerie si sa le duca adanc in tesatura ei si departe de lacul masinii.
      Incercati sa folositi un sampon de calitate cu sau fara ceara.
      Cumparati un prosop de microfibra dedicat pentru uscare, nu mai folositi pielea de caprioara ea sterge bine dar si matuieste lacul in timp.
      Nu folositi spuma activa decat daca urmati cu strictete nivelul de diluare recomandat de producator.
      "Hondas make the solar system look unstable and unreliable" - Jeremy Clarkson.
      sigpic

      Comment


      • #4
        daca nu iti sterge bine masina de toti contaminantii si iti da cu ceara sau "luciu de vopsea" cum spun baietii de la mine de la spalatorie... degeaba!

        ce am observat insa: am mers acum o saptmana din Anglia pana aici cu noul 4x4 de mi l-am luat. De miercuri dupa-amiaza (in Bolton, nitel mai sus de Manchester) pana vineri seara (la vama Nadlac), cu 3-4 ore de somn in fiecare noapte si alte mici repausuri pe parcurs. INSA tot drumul pana in Ro NU AM AVUT musca pe parbriz. Imediat ce am intrat in Ro, dar imediat, s-a umplut parbrizul de muste, etc.
        Eu nu stiu in ce tara traim, dar toate gazele alea storcite si pe botul masinii numai bine nu fac la vopsea.

        Si daca la detailing nu scoate toate chestiile astea, atunci degeaba.

        Detailingul asta a fost inventat la vestici, dar la aia chiar ai de ce sa faci detailing. In Anglia ne-a plouat evident in fiecare dupa-amiaza si dupa 3 zile de mers si prin ploaie masinile erau tot curate. La noi Dumnezeu cu mila!

        Deci dupa parerea mea, detailing la noi e degeaba, mai bine pui folie de plastic de protectie pe bara, faruri si capota (eventual si aripi) si scapi de o grija.

        Sau daca ai posibilitatea si ai oameni care stiu meserie, atunci ceara din 2 in 2 luni si cat de cat e o treaba. Altfel, degeaba.
        Honda Accord 2009 2.4 MT Executive, Crystal Black Pearl, grey inside
        http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/Schultz/

        Comment


        • #5
          Produse care ne usureaza curatarea masinii:

          Ceara.

          O ceara de calitate are in compozitie carnauba, cu cat are mai multa carnauba cu atat mai buna si de asemenea mai scumpa.
          Un ghid bun pentru aplicarea cerii il gasiti aici:
          http://www.detailing-club.ro/forum/showthread.php?t=382

          Quick detailer.

          Quick detailerul este o solutie care ne ajuta sa ne pastram masina curata intre spalari si anumiti quick detaileri sunt conceputi sa adauge un anumit nivel de protectie. Daca de exemplu va spalati masina de dimineata si dupa-amiaza ploua, puteti folosi un quick detailer si un prosop de microfibra de buna calitate sa curatati ce v-a stricat ploia mai devreme. De asemenea daca s-a pus praf pe masina, s-ar putea sa nu mai aveti nevoie de spalare ci de un quick detailer dar sa aveti grija sa nu aveti si alte particule in afara de praf.
          De asemenea daca un porumbel v-a lasat o surpriza pe masina, quick detailerul e cel mai safe pentru vopsea, mult mai eficient decat servetelul umed si in plus aduce si un pic de siguranta in caz ca mai aveti o surpirza in aceeasi zi.
          "Hondas make the solar system look unstable and unreliable" - Jeremy Clarkson.
          sigpic

          Comment


          • #6
            Eu mi-am facut pana acum singur detailing la masina, cam de 3-4 ori pe an, si am incercat diverse produse de-a lungul timpului. Am folosit si Meguiars, dar nu pot spune ca am fost extrem de multumit. Ultima oara am luat gama completa Zaino, si pot spune ca dupa cam 6 luni inca are efect pe masina. Comanda am facut-o pe cleanyourcar.co.uk. Toate operatiile au fost facute cu mana, fara masina rotativa.

            Pasii sunt urmatorii: (eu m-am muncit cam 20 de ore adunate)
            1) Magic clay
            Argila cu lubrifiant, se decontamineaza toata suprafata masinii. Practic, se lucreaza pe suprafete mici cat palma. Se pulverizeaza lubrifiant si se freaca cu argila suprafata vopselei. Procesul se repeta pana cand nu se mai iau impuritati in argila de pe suprafata respectiva. Tot timpul se lucreaza cu o portiune curata de argila (se framanta ca plastelina), si grija deosebita sa nu dati "pe uscat" ca poate zgaria vopseaua.

            2) Z-AIO (Zaino All in One)
            Are efect de curatare si de "baza" pentru operatiile ulterioare. Se aplica pe toata masina cu un pad de spuma sau de microfibra, in strat subtire. Dupa ce se usuca, se sterge cu lavete de microfibra.

            3) Z5-Pro (Polish)
            Se aplica in combinatie cu un activator (ZFX). Z5 e un polish mai dur, eu l-am folosit pentru zgarieturi mai evidente. Se aplica pe toata masina cu miscari fata-spate sau sus-jos si se sterge la final cu microfibra. In functie de cat de zgariata e vopseaua, se pot aplica mai multi pasi in formula (Z5-stergere cu microfibra -> Z6 -> stergere cu microfibra -> Z5 samd.)

            4) Z6
            Este un spray de curatare/tratare intre pasii de polish. Se pulverizeaza pe o zona mica si se sterge imediat cu microfibra.

            5) Z2-Pro (Polish de luciu)
            La fel ca la pasul 3. Se aplica 1 singur pas

            6) Z-CS (paint sealant)
            Se aplica pe masina cu pad de spuma, si se lasa 12 ore. NU se sterge de pe masina! Daca se da cantitatea corecta, nu trebuie sa ramana reziduuri pe masina dupa ce se usuca.

            7) Z-8 Grand Finale
            E un fel de ceara lichida, se folseste dupa ce au trecut cele 12 ore de la Z-CS. Se pulverizeaza o suprfata mica si se sterge cu microfibra.
            E bun si pentru sters masina dupa fiecare spalare, pentru intretinere si aspect.

            Pentru mine a functionat foarte bine tratamentul asta. In comparatie, ceara Meguiars NXT dupa 1 luna nu prea mai avea efect si trebuie reaplicata.
            Civic K20 Black Pearl
            Stage 1: <Eibach><Skunk2><Injen><Invidia><OMP><Ferodo><Tarox><O∙z><Recaro>
            Stage 2: <Skunk2><Gruppe-M><Toda><Tarox><HKS><O∙z><Recaro>

            CRX delSol ESi Black
            <Eibach><Aeroworks><Injen><Invidia><Ferodo><sparco>

            Comment


            • #7
              dar pentru interior?... in special pentru plastice
              EX. Accord '05 CL9 Satin Silver
              Del Sol '94 ESI
              CIVIC X 1.5 Sport Plus CVT
              BMW Z4 '03 Titan Silver

              Comment


              • #8
                Originally posted by pretorian View Post
                dar pentru interior?... in special pentru plastice
                Servetele umede Arexons din benzinarie..
                ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
                ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

                Comment


                • #9
                  Hmm, pai si nu lasa urme alea umede? Am luat si eu mai demult tot ceva umede speciale pt bord si freci de iti sar ochii din cap sa nu ramana dare... vb aici de plasticul poros cu textura de pe bord si partea de sus a fetelor de usi.

                  Comment


                  • #10
                    Interiorul

                    Pentru interior folositi un dressing de calitate, cel mai bun care-l gasiti pe piata este cel de la sonus si anume:
                    Sonus Easy Maintenance Cockpit Bundle
                    de asemenea pachetul de intretinere al pielii e la fel de bun.
                    Daca e sa comandati din afara va recomand Chemical Guys V.R.P dressal sau Poorboys Natural look dressing.
                    Pentru mentinerea curateniei puteti folosi un all purpose cleaner cum e cel de la Mafra, si anume Pulimax sau puteti lua ceva dedicat pentru bord si anume Sonus Cocpit Detailer.
                    Produsele sonus le gasiti pe www.ingrijestemasina.ro la un pret foarte bun.
                    "Hondas make the solar system look unstable and unreliable" - Jeremy Clarkson.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Aikonelutzu am tot vrut sa te intreb si am tot uitat: pentru alacantra ce produs de curatare exista? Nu reusesc sa gasesc pe nicaieri si din cate stiu produsele pentru piele nu sunt bune si pentru alacantra.
                      http://hondafan.etp.ro/gallery/v/den1grator/

                      Comment


                      • #12
                        Eu am de la mafra http://mafra.ro/?id=61
                        Am luat tubul de cand am masina, si inca mai are. Nu ramane umed si lasa un aspect de nou pe alcantara. Folosesti o carpa de microfibra pentru aplicare si stergere.
                        Civic K20 Black Pearl
                        Stage 1: <Eibach><Skunk2><Injen><Invidia><OMP><Ferodo><Tarox><O∙z><Recaro>
                        Stage 2: <Skunk2><Gruppe-M><Toda><Tarox><HKS><O∙z><Recaro>

                        CRX delSol ESi Black
                        <Eibach><Aeroworks><Injen><Invidia><Ferodo><sparco>

                        Comment


                        • #13
                          Pentru alcanatara iti recomand ghidul asta de curatare:



                          Sunt si produse dedicate, dar iti pot cauza probleme.
                          De exemplu:
                          http://www.tyresmoke.net/forum/clean...-interior.html
                          "Hondas make the solar system look unstable and unreliable" - Jeremy Clarkson.
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Un ghid the detailing luat de pe cleanyourcar.co.uk

                            Comment


                            • #15
                              Pentru pasul 5 se foloseste un quick detailer?
                              http://hondafan.etp.ro/gallery/v/den1grator/

                              Comment

                              Working...
                              X