SCHIMBUL DE ULEI SI FILTRUL DE ULEI
In cazul meu este vorba de un Type S (Absolute-I-PILOT) 1.8 I-VTEC din 2009 + implant GPL (BI-GAS) dar cred ca pt toate 1.8 i-vtec e la fel. (daca gresesc corectati titlul )
------------------------
Se scoate capacul de ulei -sageata rosie- si joja -sageata galbena-
Se ridica masina -asigurati-va ca nu va cade peste voi inainte de a o ridica-
Mie mi-a facut schimbul mecanicul dar am vazut ce si cum se face si va impartasesc ce am vazut.
Se desurubeaza cele 5 suruburi (cercuri rosii) apoi se da jos acel "capac" de sub baia de ulei:
Dupa ce ati desurubat suruburile si dat jos acel "capac" ve-ti vedea baia de ulei si filtrul ;
Pt a scoate uleiul uzat (atentie ca iese cu presiune) se desurubeaza surubul indicat cu -sageata alba- apoi dupa ce sa scurs tot desurubati si filtrul uzat (pt asta va va trebui o cheie speciala...dar cred ca stiti asta) indicat cu -sageata galbena- (atentie ca sunt foarte aproape de teava de esapament si daca e calda va frigeti)
Dupa ce sa scurs tot uleiul uzat puneti si infiletati "bine-bine" inapoi surubul "gurii de scurgere" (indicat mai sus cu sageata alba) dupa care umpleti cu ulei "proaspat circa 0.5 litri" filtrul nou (eu am ales unul original Honda) si infiletati-l "bine-bine" la locul lui ("locul indicat mai sus cu sageata galbena" de unde l-ati scos pe cel vechi :P)
Curatati eventualele picaturi de ulei uzat "sarite" , puneti inapoi "capacul" , infiletati cele 5 suruburi, coborati masina, puneti "joja" la locul ei (dupa ce a-ti curatat-o) si bagati restul de 3.5 litri de ulei (eu am ales Repsol speed 10w-40 4 litri).
Dupa ce ati pus capacul "de ulei" la locul lui aprindeti motorul si lasati-l pornit pt putin timp(1-2 minute)
Opriti motorul si faceti masuratorile...mai mult ca sigur nu mai trebuie completat pana-n maxim dar daca trebuie faceti-o
Distractia s-a terminat...acum aveti schimbul de ulei + filtru de ulei facut la iubita voastra masinuta si a-ti economisit "o sapca de bani"
-----------------------------------
SCHIMBAREA FILTRULUI GPL
Operatiune foarte simpla:
Se desurubeaza cele 2 suruburi indicate cu -sagetile rosii- apoi se trage de fiecare tub in lateral -indicat cu sagetile galbene-
Puneti noul filtru, bagati tuburile la locurile lor, strangeti inapoi suruburile si gata v-ati schimbat filtrul de GPL economisind mana de lucru
In cazul meu este vorba de un Type S (Absolute-I-PILOT) 1.8 I-VTEC din 2009 + implant GPL (BI-GAS) dar cred ca pt toate 1.8 i-vtec e la fel. (daca gresesc corectati titlul )
------------------------
Se scoate capacul de ulei -sageata rosie- si joja -sageata galbena-
Se ridica masina -asigurati-va ca nu va cade peste voi inainte de a o ridica-
Mie mi-a facut schimbul mecanicul dar am vazut ce si cum se face si va impartasesc ce am vazut.
Se desurubeaza cele 5 suruburi (cercuri rosii) apoi se da jos acel "capac" de sub baia de ulei:
Dupa ce ati desurubat suruburile si dat jos acel "capac" ve-ti vedea baia de ulei si filtrul ;
Pt a scoate uleiul uzat (atentie ca iese cu presiune) se desurubeaza surubul indicat cu -sageata alba- apoi dupa ce sa scurs tot desurubati si filtrul uzat (pt asta va va trebui o cheie speciala...dar cred ca stiti asta) indicat cu -sageata galbena- (atentie ca sunt foarte aproape de teava de esapament si daca e calda va frigeti)
Dupa ce sa scurs tot uleiul uzat puneti si infiletati "bine-bine" inapoi surubul "gurii de scurgere" (indicat mai sus cu sageata alba) dupa care umpleti cu ulei "proaspat circa 0.5 litri" filtrul nou (eu am ales unul original Honda) si infiletati-l "bine-bine" la locul lui ("locul indicat mai sus cu sageata galbena" de unde l-ati scos pe cel vechi :P)
Curatati eventualele picaturi de ulei uzat "sarite" , puneti inapoi "capacul" , infiletati cele 5 suruburi, coborati masina, puneti "joja" la locul ei (dupa ce a-ti curatat-o) si bagati restul de 3.5 litri de ulei (eu am ales Repsol speed 10w-40 4 litri).
Dupa ce ati pus capacul "de ulei" la locul lui aprindeti motorul si lasati-l pornit pt putin timp(1-2 minute)
Opriti motorul si faceti masuratorile...mai mult ca sigur nu mai trebuie completat pana-n maxim dar daca trebuie faceti-o
Distractia s-a terminat...acum aveti schimbul de ulei + filtru de ulei facut la iubita voastra masinuta si a-ti economisit "o sapca de bani"
-----------------------------------
SCHIMBAREA FILTRULUI GPL
Operatiune foarte simpla:
Se desurubeaza cele 2 suruburi indicate cu -sagetile rosii- apoi se trage de fiecare tub in lateral -indicat cu sagetile galbene-
Puneti noul filtru, bagati tuburile la locurile lor, strangeti inapoi suruburile si gata v-ati schimbat filtrul de GPL economisind mana de lucru