Conversie electro-hidraulica a pompei servo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Conversie electro-hidraulica a pompei servo

    Cu multumiri autorului postez conversia asta care din punctul meu de vedere este foarte benefica si mai castigam ceva cai in urma ei . acum nu stiu daca se poate folosi pompa de la FK sau EP sau alte generatii ce folosesc pompe electro hidraulice de la dezmembrat dar cred ca se poate adapta

    Conversia Electro-hidraulica a pompei servo
    Aceasta conturează un swap , care foloseste un motor electric ce antreneaza o pompă hidraulică conferind presiune pentruservodirectia conventionala.
    Raţionamentul din spatele acestui swap este de a reduce pierderea de putere de la pompa de servodirecţie.
    Pe Dyno a fost masurat un DC5 , pompa şi caseta folosind 8.5 CP vârf în timp ce este tinuta in linie dreaptă. Pe o serie mai mică (B) pierderea a fost de 5 CP in varf. Pierderea de putere de la EHPS este intre 0,25 si 0.75 CP (prin intermediul alternatorului), in functie de sarcina aplicata de direcţie. Raţionamentul din spatele necesitatii pentru servodirecţie la toate este că pur şi simplu : este mai rapida masina pe o pista de curse decât cea cu direcţie neasistata.
    Sunt o multime de beneficii : de la reducerea oboseali şoferului la un raport al cremalierei mult mai bun şi o mai direcţie precisă. Reţineţi că această formă de servodirecţie electrică nu este acelaşi ca EPS, aşa cum este folosit în S2000 şi Civic EP3, care foloseste un motor electric direct pe cremaliera de direcţie, cu nici un fluid implicat.

    Disclaimer
    Aceste informaţii sunt furnizate în caz că cineva este interesat este efectuarea swap. Dacă doriţi sa efectuati un swap, toate informaţiile sunt pe această pagină . Dacă nu esto mecanic sau electrician sau ai macar cunostinte minime , atunci acest swap nu este pentru tine.
    Conversia
    Principala componentă este motorul / pompa . La început, am încercat un motor / pompa de la un model Mazda 3 mai vechi, dar a constatat că motorul folosit este un motor pas cu pas cu electronică de control integrat, şi adaptarea electronica ma depaseste. Apoi am incercat un motor / pompa de la o MR2 începutul anilor 90, care a folosit tehnologia veche (motor de curent continuu cu perii, cu palete la pompa de ulei), care a fost perfecta. Pompa are un şurub de reglare a presiunii, si astfel poate fi posibila ajustarea presiunii la cerinţele casetei .
    Conversia hidraulica
    Conversia hidraulica a fost cam usoara. Iesirea pompei a fost de 16mm cu o teava de 10 mm mai tare, şi caseta de direcţie a fost de 14mm cu teava 8mm. Din fericire 8mm este foarte aproape de 5 / 16 şi 10 mm este foarte aproape de 3 / 8, dar apoi asimetria mărimii a fost o problema. În final, am redus de la 5 / 16 cu un furtun de inox la 3 / 8 la capătul de ieşire al motorului/pompei, apoi pune i iesire inversă pe ea şi a folosit o piulita de 16mm de la un alta caseta.
    Partea de aspiraţie a pompei a folosit un furtun care este identic ca dimensiune cu cel de la rezervor de fluid de Honda, astfel încât legătura între cele două era o chestiune de a găsi un furtun cu conversie necesar. În cele din urmă am unit cele două furtune. Linia de retur a casetei are 16mm cu o teava de 10mm. Am folosit piulita de 16mm original şi teava aluminiu dură de 3/8, care merge catre coolerul de aluminiu în partea din faţă a maşinii şi apoi înapoi la rezervor de fluid.
    După o mulţime de îndoiri şi incalziri am pus nişte lichid în şi alimentat la pompa. După două sticle de fluid şi lucrand cu direcţia să ii fac aerisirea sistemului am fost bucuros să văd că nu au fost scurgeri.
    Electrica
    Cablarea electrica a pompei a fost uşora. Există două fire groase într-un singur conector - unul rosu şi unul negru. Trucul este doar să ne amintim că pompa suge o mulţime de curent (marja de pana la 60 de amperi), astfel încât aveţi nevoie de cabluri groase. Din fericire in audio alimentarea este destul de buna iar piesele fiind comune si disponibile. Am folosit cablu de 8 cu un întrerupător de circuit de 80 Amperi, dar pentru o masina stradă va trebui să utilizaţi, de asemenea, un releu de mare putere pentru a porni motorul/pompa , după ce motorul este pornit.
    Pompa suge 15A la mers in gol , şi 30-50A atunci când este folosit volanul rapid.
    * Test
    Pompa este destul de zgomotosa dar acest lucru nu este o problemă într-o masina de curse.
    Fotografii .
    (Photo1) Vedere de sus a pompei cu rezervor de fluid.
    Click image for larger version

Name:	ps_pump.jpg
Views:	2
Size:	84.0 KB
ID:	727001
    (Photo2) Cooler.
    Click image for larger version

Name:	ps_cooler.jpg
Views:	2
Size:	36.5 KB
ID:	727000
    (Photo3) Vedere laterala a pompei
    Click image for larger version

Name:	ps_side.jpg
Views:	2
Size:	31.4 KB
ID:	726999
    Update 1: Legat pompa in mod corespunzator cu conductor de 8 şi un întrerupător de circuit. Pompa se aude foarte tare. Ar putea fi pentru că am montat pompa cu nici un cauciuc de absorbtie al vibratiilor.
    Update 2: Test de strada. Feelingul lasat de direcţie este bun. Pompa este aproape la fel de zgomotoasa ca si motorul cand se merge linistit . Am încercat cu succes să variez presiunea prin intermediul şurubul de reglare al pompeo. Motorul nici pompa nu s-au incins - se pare ca dispozitivul de răcire nu ar putea fi necesar
    Vali_lj
    Tech Geek
    Last edited by Vali_lj; 18-04-11, 16:41.
    Touge is what we live for

    Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

  • #2
    La capitolul ulei de servo zice ceva, autorul, avand in vedere ca la noi nu se pune decat ulei Honda PSF. Ce ulei se foloseste dupa acest swap, Honda PSF sau ATF220?
    Gargauni VTEC la cap

    Comment


    • #3
      Avand in vedere ca in continuare este folosita caseta originala ramane deci ulei servo Honda..asta este parerea mea
      Touge is what we live for

      Wait for it...... Here we go ....... Bwwwwaaaaaaahhhhhh!

      Comment


      • #4
        Eu m-am uitat pe specificatiile unei pompe de servo de Logan dci (care este electrica), si scrie clar ca trebuie folosit ATF220.
        Gargauni VTEC la cap

        Comment

        Working...
        X