Cum sa resetezi ECU-ul

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Eu iti dau dreptate in tot ceeea ce spui. Ceilalti colegi mi se pare ca exagereaza umpic prin ceea ce spun.

    De exemplu eu am schimbat un senzor de ABS fara sa resetez nimic, martorul de ABS s-a stins singur la prima cheie odata cu rezolvarea problemei, dar schimbarea piesei defecte a durat suficient de mult timp incat ECU sa porneasca de la inceput. O erorea rezolvata sau nerezolvata ramane intiparita in Flesh sau Rom asha cum spune colegul Pret, ca un fel de dovada, diferenta intre o eroare rezolvata si una nerezolvata este martorul care se aprinde de fiecare data la detectarea iei ( a valorilor necorespunzatoare date de senzori). Dupa resetare o eroare rezolvata nu mai apare iar una nerezaolvata apare imediat.

    Si mie mi se pare absurd sa resetezi ECU dupa fiecare mica modificare, in functie de uleiul pe care il pui sau in functie de anotimp.
    Last edited by Laux_LauX_LauX; 02-04-10, 14:30.
    sigpic
    http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/LauX_LauX_LauX/

    Comment


    • #32
      Din cate stiu eu, in momentul acestei "resetari" sau mai bine spus la prima pornire dupa intreruperea alimentari ECU-ului, acesta verifica parametrii (care pot fi modificati) si implicit toti senzorii.

      Daca el avea intiparita o eroare dar la verificare nu mai primeste semnal al acestei erori o marcheaza ca "solved".
      Intr-adevar acestea nu se sterg efectiv ci doar li se modifica statutul.

      De asemenea este foarte adevarat ca exista si acea actualizare redundanta sau adaptare "live" daca putem spune asa insa ce se intampla atunci cand, de exemplu, primeste informatii gresite de la sonda lambda?
      Va spun eu ca e in domeniul in care activez: modifica ponderile in amestecul carburant. Asta duce evident la emisii eronate (simtite tot de catre lambda) sau la alte comportamente ciudate (gen pierderi de putere, instabilitate relanti, etc). Ii modifica din nou si obtine alte date care din nou nu sunt corespunzatoare si tot de la aceasta sonda.
      Asadar pana cand se ajunge ca parametrii sa se stabilizeze de la sine s-ar putea sa dureze mai mult sau mai putin.

      Pana la urma ECU este un computer si lucreaza dupa niste algoritmi bine stabiliti si niciodata nu o sa faca nimic de la sine putere doar ca i se pare ceva.
      La el totul este exact deci daca are o problema pe un senzor va modifica doar ceea ce influenteaza direct acel senzor.

      Sper ca am fost destul de explicit pt ca eu stiu ce am in cap dar nu sunt sigur ca m-am facut inteles
      ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
      ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

      Comment


      • #33
        Eu te-am inteles, merci pt sfat!

        La mine dupa ce am schimbat volanta relnti stau cam jos adica pe la 500 rot/min acum nu stiu exact daca este din cauza volantei usurate sau din cauza sondei lambda careia i-am pus un adaptor de presiune si acum sta pe galerie pe un singur piston. Unii spun ca trebuie putin umblat la reglaje daca ai o astfel de volanta care cantareste doar 3.5 Kg.

        Eu il am pe acesta pus:

        http://cgi.ebay.com/ebaymotors/o2-Ox...Q5fCarQ5fParts

        Dar mai sunt si altfel:

        http://cgi.ebay.com/ebaymotors/O2-ox...Q5fAccessories
        Last edited by Laux_LauX_LauX; 02-04-10, 15:22.
        sigpic
        http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/LauX_LauX_LauX/

        Comment


        • #34
          Originally posted by Laux_LauX_LauX View Post
          Eu te-am inteles, merci pt sfat!

          La mine dupa ce am schimbat volanta relnti stau cam jos adica pe la 500 rot/min acum nu stiu exact daca este din cauza volantei usurate sau din cauza sondei lambda careia i-am pus un adaptor de presiune si acum sta pe galerie pe un singur piston. Unii spun ca trebuie putin umblat la reglaje daca ai o astfel de volanta care cantareste doar 3.5 Kg.
          De la volanta nu cred ca e . Asta dupa logica mea, pt ca in mod normal efectul la tine ar trebui sa se traduca prin accelerare mai rapida si eventual un castig de cuplu la roata in accelerare (fiind mai usoara are momentul inertial mai mic deci ajunge mai mult la roata) dar la relanti nu cred ca ar trebui sa fie schimbari!

          Intrebare de baraj.. in afara de greutate mai e ceva diferit la volanta asta?
          Nr de dinti, gauri sau alte amanunte geometrice?

          Citisem pe un forum de Subaru ca un tip si-a luat o volanta Toyoda (parca) cu 5 gauri in loc de 4 (nu stiu la ce se referea) si i-a scazut turatia cu 150 RPM ...

          Ca sa nu fim chiar off-topic, treaba cu adaptorul pentru sonda si masurarea pe un singur cilindru nu e tocmai orthodoxa dar nici influente mari nu ar trebui sa aiba atata timp cat toti cilindri functioneaza la fel!
          ......*** HD-08-EFK ***...... .. .....*** HD-12-DEE ***
          ..........Daca ma claxonezi in trafic am sa iti spun ce a zis Clarkson despre masina ta !!!

          Comment


          • #35
            De cand am schimbat volanta am cuplu mai mare in turatii joase si nu mai este necesar sa o urc asha de mult in ture ca inainte. A mea are vre-o 12 gauri si mi-a scazut cu 300 RPM deci inseamna ca are dreptate. Cu uramtoarea revizie o sa mut sonda cu tot cu adaptor dupa motor inainte de decatalizator, acolo cred ca este cel mai indicat, am avut sonda pusa peste tot dar pe atunci nu aveam acest adaptor.

            Aici poti vedea volanta usoara dar se observa si sonda impreuna cu adaptorul, volanta stock nu avea nici o gaura:
            http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v...00610.JPG.html
            sigpic
            http://www.hondafan.etp.ro/gallery/v/LauX_LauX_LauX/

            Comment


            • #36
              pret are dreptate, este impropriu spus o "resetare" ECU, parametrii dupa care functioneza masina, sunt stocati sub forma unor cartograme tridimensionale(mapari) care sunt predefinite. nu se pot modifica prin metoda descrisa de yula, ar insemna sa vorbim de un ECU auto-adaptiv, si din cate retin eu singura masina care are asa ceva pe piata este evo-ul.
              Honda Accord, 2007, 2.0 M/T-155CP, Royal Blue Pearl

              Comment


              • #37
                harta ECU

                Stie cineva unde as putea gasi pt motorul F18B2 o mapa ECU cu timpii de injectie raportati la pozitia acceleratiei si turatie???? sau ceva asemanator??

                Comment


                • #38
                  Cauta-l pe Cioli de la Timisoara si stai de vorba cu el pentru software .
                  sigpic

                  http://www.hondafan.ro/forum/album.php?albumid=494

                  Comment

                  Working...
                  X